![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2201 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Door cannabis te legaliseren vermijdt je o.a.dat je illegale praktijken steunt. Cannabis kan je ook op een andere manier gebruiken dan door te roken. Met vrienden, in de tuin, naast de barbeque, of binnen onder de dampkap heb je geen bezwaren tegen het roken van een joint. Alcohol kan ook asociaal zijn. Zit eens als geheelonthouder tussen een groepje mensen die wat op hebben. De effecten van cannabis op de geest. Ik vind ook dat we de jongeren een correct beeld moeten geven over de verschillende drugs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al die Vlaamsche Boerenzonen, ze zijn zo goed in het zelf opstellen van wetenshappelijke data die gebaseerd is op pure lucht.
![]() |
![]() |
#2203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou natuurlijk verklaren waarom je niet kan/wil vertellen waarop jij je baseert om te stellen : |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2205 |
Burger
|
![]() Het is duidelijk nog te vroeg.
Sommige mensen moeten tijdens de oorlog nogal afgezien hebben, als je ziet hoe onderdanig en kortzichtig die hun kinderen hebben opgevoed. Hokjesdenken, schaapcultuur en oogklepideologiën zijn troef, redeneer daar maar eens mee. Nog 1 generatiewissel, zal er nodig zijn om een meer tolerante en probleemoplossende maatschappij te bekomen. Niettegenstaand dat het vandaag de dag al niet meer nodig is om met de billen bloot voorovergebogen te staan wachten op de koster die u in uw an.. wil rag... ![]() Het ga jullie goed, ik kom binnen 10 jaar wel eens opnieuw een kijkje nemen in deze thread. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga daar trachten aan te verhelpen en mijn kinderen wijsmaken dat het gebruik van cannabis, sigaretten en drank bijdragen tot een meer tolerante en probleemoplossende maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te kunnen nadenken moet men een cannabisgebruiker zijn en dat ben ik (nog) niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2209 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2210 |
Minister
|
![]() ![]() Plant maar verder patatjes, BHV zal ooit wel gesplitst geraken en het internet is a big scary place!
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 11 januari 2009 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2211 |
Banneling
|
![]() Dit werd hier al een paar keer geciteerd.
Daaruit blijkt dat cannabisgebruik op jonge leeftijd (voor achttien jaar) de kans op het gebruik van harddrugs verhoogd. Ik denk niet dat er hier ook maar iemand pleit voor het toestaan van drugs voor kinderen/minderjarigen. (Behalve voor alcohol is dit voor sommigen acceptabel tot normaal) Dit toont niet aan dat cannabis dikwijls een eerste stap is naar zwaardere drugs. Onderzoek toonde aan dat kinderen die veel cola en andere suikerhoudende dranken drinken een verhoogde kans hebben om later een verslaving te ontwikkelen. Onlangs toonde een onderzoek hetzelfde aan voor snoep. Geen mens die daaruit besluit dat snoep en cola dikwijls een eerste stap is naar alcoholverslaving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2212 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als enerzijds de boetes en de rechtszaken deel uitmaken van mijn recht op behandeling voor mijn verslaving en ik behoud anderzijds al mijn rechten, kan ik in het vervolg ook gewoon de voorgestelde therapie weigeren als ik eigenlijk geen last heb van mijn verslaving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus: terapie weigeren is boete betalen. Voor de rest kan men bij mijn weten nooit echt verplichten dat je een terapie volgt. Zelfs bij kollokatie niet. Dura lex sed lex.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2214 |
Minister
|
![]() Ik heb uw indoctrinatie therapies verre van nodig.
![]() |
#2215 |
Minister
|
![]() En dan nog van iemand die niet weet waarover hij praat, die zelf toegeeft dat hij een leugenaar en hypocriet is.
![]() |
#2216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drugsgebruikers in onze maatschappij: een aantal van die loezers zijn geen loezers maar gewoonweg maatschappelijk onaangepaste kriminelen.
link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...112&demo=False Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#2219 |