Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 14:20   #2181
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Alle cannabisgebruikers die ik ken werken al jaren.
Ik zei dan ook dat het voornamelijk marginalen zijn, niet allemaal.
Oud 11 januari 2009, 14:21   #2182
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Ik baseer me op mijn eigen mening. Beschaafde en fantsoenlijke (verstandige) mensen beseffen dat blowen schadelijk is. Mensen die stoer willen doen en/of willen opvallen door te blowen of willen blowen omdat anderen dat ook doen zijn naar mijn mening geen verstandige en fantsoenlijke mensen.

U zou er nog kunnen van opkijken hoeveel verstandige jongeren er zijn...
Dat is jouw mening, maar daarom geen feit.

Laatst gewijzigd door Havana : 11 januari 2009 om 14:24.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 14:32   #2183
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat is jouw mening, maar daarom geen feit.
Inderdaad, bij u is dat evenzeer het geval.
Oud 11 januari 2009, 14:35   #2184
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, bij u is dat evenzeer het geval.
Ik heb aangehaald dat men in de VS, Frankrijk en in het Verenigd Koninkrijk repressiever optreedt tegen het gebruik van cannabis, maar dat in die landen toch meer gebruikt wordt dan in Nederland.

Dat is wel degelijk een feit, maar wordt hier straal genegeerd. Dat feit bewijst dat een repressieve aanpak daarom niet beter is.

Laatst gewijzigd door Havana : 11 januari 2009 om 14:36.
Oud 11 januari 2009, 14:42   #2185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik baseer me op mijn eigen mening. Beschaafde en fantsoenlijke (verstandige) mensen beseffen dat blowen schadelijk is. Mensen die stoer willen doen en/of willen opvallen door te blowen of willen blowen omdat anderen dat ook doen zijn naar mijn mening geen verstandige en fantsoenlijke mensen.

Bedoel je daarmee dat beschaafde, fatsoenlijke mensen niets doen dat schadelijk is? Zijn er dan nog beschaafde, fatsoenlijke mensen?
Wat met mensen die blowen om andere redenen dan stoer doen en/of willen opvallen of omdat anderen dit doen? Zijn die ook onverstandig en onfatsoenlijk?

Nee, ik weet dat er veel verstandige jongeren zijn, maar dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg : denk je dat het feit dat cannabis illegaal is de jongeren zal tegenhouden om cannabis te gebruiken?

(beschaafd betekent welopgevoed, welgemanierd
fatsoenlijk betekent overeenkomend met goede manieren)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 15:06   #2186
artisjok
Banneling

Standaard

Volgens jouw zijn marginalen :
Citaat:
Werklozen, mensen die leven van een OCMW-uitkering, ...
Over cannabisgebruikers zeg je
Citaat:
Bedoel je met voornamelijk hetzelfde als Van Dale : in de eerste plaats; hoofdzakelijk, vooral?

Ik zou graag weten hoe jij je mening gevormd hebt?
Waar haal je dit idee vandaan?

Zeker niet uit je eigen ervaring, want je kent niemand die cannabis gebruikt.
Citaat:
Ik zie in mijn omgeving veel mensen pintjes drinken en sigaretten roken, maar nooit cannabis gebruiken.
Misschien zijn er heel wat mensen in je omgeving die wel blowen, maar dat zullen ze niet vertellen aan iemand met zo'n negatieve visie op cannabis.
Oud 11 januari 2009, 15:10   #2187
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mensen die zich voordoen als beschaafd en fatsoenlijk zijn vaak nog de grootste eikels van allemaal. Niemand is werkelijk ooit echt beschaafd. Daar kan geen ton VB-propaganda iets aan veranderen (het feit dat je daar al voor zou stemmen zegt al genoeg over 'fatsoen').
Oud 11 januari 2009, 15:11   #2188
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Bedoel je daarmee dat beschaafde, fatsoenlijke mensen niets doen dat schadelijk is? Zijn er dan nog beschaafde, fatsoenlijke mensen?
Wat met mensen die blowen om andere redenen dan stoer doen en/of willen opvallen of omdat anderen dit doen? Zijn die ook onverstandig en onfatsoenlijk?

Nee, ik weet dat er veel verstandige jongeren zijn, maar dat was mijn vraag niet.
Ik vroeg : denk je dat het feit dat cannabis illegaal is de jongeren zal tegenhouden om cannabis te gebruiken?

(beschaafd betekent welopgevoed, welgemanierd
fatsoenlijk betekent overeenkomend met goede manieren)
Och, je ziet het al weer komen. Gekak op werklozen en allochtonen. Ze zijn allemaal drugsverslaafden en luierikken. Het ideaal van het VB sijpelt weer door...alsof we dat nog niet beu gehoord zijn.
Oud 11 januari 2009, 15:50   #2189
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Och, je ziet het al weer komen. Gekak op werklozen en allochtonen. Ze zijn allemaal drugsverslaafden en luierikken. Het ideaal van het VB sijpelt weer door...alsof we dat nog niet beu gehoord zijn.
Ik zou toch graag willen weten waar dit hardnekkig idee, dat de meeste van de cannabisgebruikers werklozen zouden zijn, vandaan komt.

Denk je dat dit propaganda is?

Misschien komen we het te weten als Schuppezot wil antwoorden tenminste.
of De schoofzak
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155
Oud 11 januari 2009, 15:57   #2190
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zou toch graag willen weten waar dit hardnekkig idee, dat de meeste van de cannabisgebruikers werklozen zouden zijn, vandaan komt.

Denk je dat dit propaganda is?

Misschien komen we het te weten als Schuppezot wil antwoorden tenminste.
of De schoofzak
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155
Er bestaat een zegswijze over Rook en Vuur ...

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+werkloos
Oud 11 januari 2009, 16:02   #2191
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Er bestaat een zegswijze over Rook en Vuur ...

http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+werkloos
... Gezocht op cannabis+werkloos.

Argumenten uitgeput?
Oud 11 januari 2009, 16:04   #2192
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
... Gezocht op cannabis+werkloos.

Argumenten uitgeput?
Hapzeidie.
Oud 11 januari 2009, 16:26   #2193
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Ze kunnen wel dingen doen die schadelijk zijn (roken, drinken, ..), maar ze blowen niet.. alleen al omwille van het negatieve beeld dat er bestaat over cannabis, zullen vele (naar mijn mening) verstandige, beschaafde mensen het niet nemen.

Zijn er dan andere redenen om te blowen?

Citaat:
Ja. En dat valt volgens mij te bewijzen uit het feit dat meer jongeren drinken of roken, dan dat er jongeren blowen, ondanks dat het volgens sommigen hier zelfs minder schadelijk zou zijn.
Oud 11 januari 2009, 16:39   #2194
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Bedoel je met voornamelijk hetzelfde als Van Dale : in de eerste plaats; hoofdzakelijk, vooral?
Ja.

Citaat:
Ik zou graag weten hoe jij je mening gevormd hebt?
Waar haal je dit idee vandaan?

Zeker niet uit je eigen ervaring, want je kent niemand die cannabis gebruikt.

Misschien zijn er heel wat mensen in je omgeving die wel blowen, maar dat zullen ze niet vertellen aan iemand met zo'n negatieve visie op cannabis.
Of misschien nemen ze gewoon geen cannabis en hoeven ze het dus ook niet te vertellen...

Uit perceptie leer ik dat er meer rokers en alcoholdrinkers zijn dan cannabisgebruikers.

Ik ken geen cannabisgebruikers persoonlijk, maar ik ken wel mensen die verhalen vertellen over zulke gebruikers, en vrijwel altijd zijn dat mensen die geen werk en/of lage diploma's hebben.
Druggebruikers raken sneller aan lager wal omdat hun geestelijke gezondheid is aangetast. Misschien is cannabis dan niet zo schadelijk, maar het vormt dikwijls een eerste stap naar zwaardere drugs.
Oud 11 januari 2009, 16:50   #2195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kunnen wel dingen doen die schadelijk zijn (roken, drinken, ..), maar ze blowen niet.. alleen al omwille van het negatieve beeld dat er bestaat over cannabis, zullen vele (naar mijn mening) verstandige, beschaafde mensen het niet nemen.
Ik merk dat je van "fatsoenlijk, beschaafd" naar "verstandig, beschaafd" overgegaan bent, en van alle naar vele.

Over roken wordt tegenwoordig geen negatief beeld opgehangen?
Voor alcohol wordt er inderdaad geen negatief beeld meegegeven, het wordt eerder gepromoot. Dit betekent niet dat het niet schadelijk is.

Misschien zijn er ook mensen die een realistisch beeld hebben over cannabis, en er voor kiezen om geen alcohol meer te gebruiken en cannabis te kiezen.
Zijn dit, naar jouw mening, veelal onverstandige en onbeschaafde mensen?

Citaat:
Zijn er dan andere redenen om te blowen?
Ja er zijn andere redenen.

Citaat:
Ja. En dat valt volgens mij te bewijzen uit het feit dat meer jongeren drinken of roken, dan dat er jongeren blowen, ondanks dat het volgens sommigen hier zelfs minder schadelijk zou zijn.
Het feit dat meer jongeren drinken, bewijst dat we dat zo leren aan onze jongeren.
Iemand die niet drinkt wordt doorgaans beschouwd als abnormaal, een rariteit.

Niet alleen sommigen hier beweren dat cannabis minder schadelijk is. Dit blijkt ook uit talloze onderzoeken.
Oud 11 januari 2009, 17:03   #2196
de mensen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen sommigen hier beweren dat cannabis minder schadelijk is. Dit blijkt ook uit talloze onderzoeken.
Ik heb inderdaad ooit ergens gelezen dat 1 wietsigaret minder schadelijk is dan 1 pakje tabaksigaretten (een pakje van 25 stuks dan wel te verstaan).

Laatst gewijzigd door de mensen : 11 januari 2009 om 17:04.
de mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 17:08   #2197
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik merk dat je van "fatsoenlijk, beschaafd" naar "verstandig, beschaafd" overgegaan bent, en van alle naar vele.
Die woorden zijn misschien ietwat genuanceerder en juister...

Citaat:
Over roken wordt tegenwoordig geen negatief beeld opgehangen?
Voor alcohol wordt er inderdaad geen negatief beeld meegegeven, het wordt eerder gepromoot. Dit betekent niet dat het niet schadelijk is.
Zoals gesteld in mijn vorige posts is het afschaffen van alcohol en tabak onrealistisch omdat de consumptie en productie daarvan te groot is. Hoewel het misschien meer schadelijk is (dat ontken nog bevestig ik) is het afschaffen daarvan moeilijk mogelijk. Cannabis is nog niet zo ingeburgerd en kan men daarom beter verbieden alvorens het ook gebruikelijk wordt, beter voorkomen dan genezen.

Citaat:
Misschien zijn er ook mensen die een realistisch beeld hebben over cannabis, en er voor kiezen om geen alcohol meer te gebruiken en cannabis te kiezen.
Zijn dit, naar jouw mening, veelal onverstandige en onbeschaafde mensen?
Neen want cannabis dealen is tegen de wet en door het te kopen steun je dus illegale praktijken.
Daarnaast is cannabis (net zoals roken en in tegenstelling tot alcohol) asociaal vanwege de rookhinder.

Citaat:
Ja er zijn andere redenen.
Zoals?

Citaat:
Het feit dat meer jongeren drinken, bewijst dat we dat zo leren aan onze jongeren.
Iemand die niet drinkt wordt doorgaans beschouwd als abnormaal, een rariteit.
Ik vind ook dat men vanuit de samenleving de jongeren zou moeten sensibiliseren voor de gevaren van alcohol.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 11 januari 2009 om 17:19.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2009, 17:20   #2198
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, dat is jouw vermoeden.
Oud 11 januari 2009, 17:24   #2199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja.

Of misschien nemen ze gewoon geen cannabis en hoeven ze het dus ook niet te vertellen...

Uit perceptie leer ik dat er meer rokers en alcoholdrinkers zijn dan cannabisgebruikers.
Inderdaad, misschien gebruikt niemand uit je omgeving cannabis, misschien gebruiken sommigen wel cannabis en merk je het niet.
The world will never know.

Citaat:
Ik ken geen cannabisgebruikers persoonlijk, maar ik ken wel mensen die verhalen vertellen over zulke gebruikers, en vrijwel altijd zijn dat mensen die geen werk en/of lage diploma's hebben.
Druggebruikers raken sneller aan lager wal omdat hun geestelijke gezondheid is aangetast. Misschien is cannabis dan niet zo schadelijk, maar het vormt dikwijls een eerste stap naar zwaardere drugs.
Is het al bij je opgekomen dat mensen enkel die verhalen vertellen die ze "sensationeel" genoeg vinden om te vertellen? Over cannabisgebruikers die een normaal leven lijden, en een vaste job hebben valt niet veel te vertellen, hé.
Het is dus nogal voorbarig om op basis van enkele gevallen te besluiten dat cannabisgebruikers voornamelijk marginalen, werklozen, ocmw-ers zijn.

Van de cannabisgebruikers die ik ken is er geen enkele werkloos, ze gaan allemaal uit werken. Niemand van hen raakte aan lager wal, en hun geestelijke gezondheid is niet aangetast.

Waarop baseer jij je om te stellen dat cannabis dikwijls een eerste stap is naar zwaardere drugs?
Oud 11 januari 2009, 17:26   #2200
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van de cannabisgebruikers die ik ken is er geen enkele werkloos, ze gaan allemaal uit werken. Niemand van hen raakte aan lager wal, en hun geestelijke gezondheid is niet aangetast.

Waarop baseer jij je om te stellen dat cannabis dikwijls een eerste stap is naar zwaardere drugs?
Idem bij mij zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be