![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2181 |
Schepen
|
![]() Ik zei dan ook dat het voornamelijk marginalen zijn, niet allemaal.
![]() |
#2182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Havana : 11 januari 2009 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2183 |
Schepen
|
![]() Inderdaad, bij u is dat evenzeer het geval.
![]() |
#2184 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb aangehaald dat men in de VS, Frankrijk en in het Verenigd Koninkrijk repressiever optreedt tegen het gebruik van cannabis, maar dat in die landen toch meer gebruikt wordt dan in Nederland.
Dat is wel degelijk een feit, maar wordt hier straal genegeerd. Dat feit bewijst dat een repressieve aanpak daarom niet beter is. Laatst gewijzigd door Havana : 11 januari 2009 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met mensen die blowen om andere redenen dan stoer doen en/of willen opvallen of omdat anderen dit doen? Zijn die ook onverstandig en onfatsoenlijk? Nee, ik weet dat er veel verstandige jongeren zijn, maar dat was mijn vraag niet. Ik vroeg : denk je dat het feit dat cannabis illegaal is de jongeren zal tegenhouden om cannabis te gebruiken? (beschaafd betekent welopgevoed, welgemanierd fatsoenlijk betekent overeenkomend met goede manieren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2186 | ||
Banneling
|
![]() Volgens jouw zijn marginalen :
Citaat:
Citaat:
Ik zou graag weten hoe jij je mening gevormd hebt? Waar haal je dit idee vandaan? Zeker niet uit je eigen ervaring, want je kent niemand die cannabis gebruikt. Misschien zijn er heel wat mensen in je omgeving die wel blowen, maar dat zullen ze niet vertellen aan iemand met zo'n negatieve visie op cannabis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat dit propaganda is? Misschien komen we het te weten als Schuppezot wil antwoorden tenminste. of De schoofzak http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2190 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/cannabis+werkloos
![]() |
![]() |
#2191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Argumenten uitgeput? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2192 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hapzeidie.
![]() |
#2193 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Zijn er dan andere redenen om te blowen? Citaat:
![]() |
![]() |
#2194 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uit perceptie leer ik dat er meer rokers en alcoholdrinkers zijn dan cannabisgebruikers. Ik ken geen cannabisgebruikers persoonlijk, maar ik ken wel mensen die verhalen vertellen over zulke gebruikers, en vrijwel altijd zijn dat mensen die geen werk en/of lage diploma's hebben. Druggebruikers raken sneller aan lager wal omdat hun geestelijke gezondheid is aangetast. Misschien is cannabis dan niet zo schadelijk, maar het vormt dikwijls een eerste stap naar zwaardere drugs.
![]() |
![]() |
#2195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Over roken wordt tegenwoordig geen negatief beeld opgehangen? Voor alcohol wordt er inderdaad geen negatief beeld meegegeven, het wordt eerder gepromoot. Dit betekent niet dat het niet schadelijk is. Misschien zijn er ook mensen die een realistisch beeld hebben over cannabis, en er voor kiezen om geen alcohol meer te gebruiken en cannabis te kiezen. Zijn dit, naar jouw mening, veelal onverstandige en onbeschaafde mensen? Ja er zijn andere redenen. Citaat:
Iemand die niet drinkt wordt doorgaans beschouwd als abnormaal, een rariteit. Niet alleen sommigen hier beweren dat cannabis minder schadelijk is. Dit blijkt ook uit talloze onderzoeken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2196 |
Banneling
|
![]() Ik heb inderdaad ooit ergens gelezen dat 1 wietsigaret minder schadelijk is dan 1 pakje tabaksigaretten (een pakje van 25 stuks dan wel te verstaan).
Laatst gewijzigd door de mensen : 11 januari 2009 om 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2197 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast is cannabis (net zoals roken en in tegenstelling tot alcohol) asociaal vanwege de rookhinder. Citaat:
Citaat:
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 11 januari 2009 om 17:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2198 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2199 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
The world will never know. Citaat:
Het is dus nogal voorbarig om op basis van enkele gevallen te besluiten dat cannabisgebruikers voornamelijk marginalen, werklozen, ocmw-ers zijn. Van de cannabisgebruikers die ik ken is er geen enkele werkloos, ze gaan allemaal uit werken. Niemand van hen raakte aan lager wal, en hun geestelijke gezondheid is niet aangetast. Waarop baseer jij je om te stellen dat cannabis dikwijls een eerste stap is naar zwaardere drugs? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |