Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 15:54   #2221
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik heb uw indoctrinatie therapies verre van nodig.

Dat zijn de terapieën van Martinveltjes, jouw geestesgenoot in de geestesverruimende strijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 15:57   #2222
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

off topic: Hier mag er wel eens eentje op taalcursus gaan.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 16:02   #2223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En dan nog van iemand die niet weet waarover hij praat, die zelf toegeeft dat hij een leugenaar en hypocriet is.
Niet alleen ben ik het niet die over die terapieën begonnen ben;
maar ook nog het volgende:
ik ben geen roker van tabaksprodukten.
Is het mij nu verboden om een gedacht te hebben over het feit of de ziekenkassen die wel of niet zouden mogen tussenkomen in rookstop-terapieën? Omdat ik niks afken van sigaretten en sigaren?

En tot slot heb ik nooit toegegeven dat ik een leugenaar of een hipokriet ben.
Ik heb alleen maar gezegd dat de maatschappij hipokriet is.
Namelijk omdat ze alkohol en tabak niet behandelt als andere drugs.
(vergelijk met zowat alle landen die wel prediken over vrede, maar ondertussen toch wapens produseren en verkopen ...)

Dat van die leugenaar: daar eis ik verontschuldigingen over. Dat heb ik nooit beweerd.
We zijn tegenstrevers op het vlak van drugsbeleid, maar we moeten het wel proper blijven spelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 januari 2009, 19:04   #2224
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kannabisverbruikers weten op voorhand wat de wet zegt.

Dus: terapie weigeren is boete betalen. Voor de rest kan men bij mijn weten nooit echt verplichten dat je een terapie volgt. Zelfs bij kollokatie niet.

Dura lex sed lex.
De wet discrimineert. Wij zijn de enige soort marginalen die hulp krijgen van boetes en processen om op het juiste pad te blijven, terwijl de andere marginalen dat moeten doen zonder deze hulp en op pure wilskracht aan al de legale verlokkingen moeten weerstaan.
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 19:07   #2225
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kannabisverbruikers weten op voorhand wat de wet zegt.

Dus: terapie weigeren is boete betalen. Voor de rest kan men bij mijn weten nooit echt verplichten dat je een terapie volgt. Zelfs bij kollokatie niet.

Dura lex sed lex.
Net die wet wordt in vraag gesteld. Daarover gaat toch "drugsbeleid".

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 januari 2009 om 19:08.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 19:16   #2226
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Drugsgebruikers in onze maatschappij: een aantal van die loezers zijn geen loezers maar gewoonweg maatschappelijk onaangepaste kriminelen.

link: http://www.standaard.be/Krant/Tekst/...112&demo=False
De schrijfwijze van "loezer" die je nu hanteert doet me vermoeden dat je dit bericht gelezen hebt.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155

Waarom vertel je niet waarop jij je baseert om te stellen dat "cannabisgebruikers marginalen zijn, ook wel "loozers genoemd.
Oud 12 januari 2009, 22:10   #2227
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De schrijfwijze van "loezer" die je nu hanteert doet me vermoeden dat je dit bericht gelezen hebt.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155

Waarom vertel je niet waarop jij je baseert om te stellen dat "cannabisgebruikers marginalen zijn, ook wel "loozers genoemd.
Ik dacht dat ik een verduidelijking gegeven had, in een post kort daarop.

Maar om het eens met andere woorden te zeggen in een vergelijking:
iemand die niet met de auto van a naar b kan rijden, zonder onderweg te moeten sprinten en snelheidsbeperkingen aan zijn laars lappen enz. omwille van de kik van snel rijden, is voor mij een loezer; een slaaf van zijn belachelijke levensdoelen ..

iemand die humeurig wordt omdat hij zijn sigaretje mist na enige tijd .... idem

iemand die "om zich gelukkig te voelen" naar illegale dingen moet grijpen bij een illegale dieler .... die is voor mij een dikke loezer; bovendien zijn de meeste kannabisrokers die ik ken gasten zonder ruggegraat; kunnen amper werken, helemaal niet sporten, ge kunt er niet op rekenen enz.

Oud 12 januari 2009, 22:24   #2228
MartinVeltjen
Burger

Standaard

Citaat:
... iemand die "om zich gelukkig te voelen" naar illegale dingen moet grijpen bij een illegale dieler .... die is voor mij een dikke loezer;...
Wat doe jij 'om je gelukkig te voelen'?
MartinVeltjen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 23:08   #2229
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Wat doe jij 'om je gelukkig te voelen'?
Redetwisten over drugsbeleid

Oud 13 januari 2009, 21:41   #2230
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ik een verduidelijking gegeven had, in een post kort daarop.
Bedoel je de post die ik hier quote?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2172

Dit is de post die ik linkte.
Citaat:
Jij houdt het blijkbaar ook liever geheim waarop jij je baseert om te beweren dat cannabisgebruikers marginalen zijn, ook wel "loozers genoemd.
(moet jij niet "loezers" schrijven?)
Ik vroeg hier geen verduidelijking, ik vroeg waarop jij je baseert om te stellen dat cannabisgebruikers marginalen zijn. M.a.w. welke informatie, ervaringen,.. heb je om dat te kunnen besluiten?

Citaat:
Maar om het eens met andere woorden te zeggen in een vergelijking:
iemand die niet met de auto van a naar b kan rijden, zonder onderweg te moeten sprinten en snelheidsbeperkingen aan zijn laars lappen enz. omwille van de kik van snel rijden, is voor mij een loezer; een slaaf van zijn belachelijke levensdoelen ..

iemand die humeurig wordt omdat hij zijn sigaretje mist na enige tijd .... idem

iemand die "om zich gelukkig te voelen" naar illegale dingen moet grijpen bij een illegale dieler .... die is voor mij een dikke loezer;
Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?
Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?

Citaat:
bovendien zijn de meeste kannabisrokers die ik ken gasten zonder ruggegraat; kunnen amper werken, helemaal niet sporten, ge kunt er niet op rekenen enz.
Meen je dat, ken je persoonlijk cannabisgebruikers? Dat had ik niet gedacht.
Waarom haalde je dit niet aan in bijvoorbeeld deze post
Citaat:
Het argument "ik ken veel studenten die goede resultaten halen ..." en dito verhalen zijn dikke kwatsj.
Zo ken ik veel bekwame en suksevolle mensen, ook destijds studenten, die stevig konden drinken, en tabak rookten als Turken. Toch zijn er een aantal van die mensen die serieuze flaters schoten ... niet allemaal natuurlijk, maar wel relatief gesproken "teveel".
En dat zal hetzelfde zijn met die kannabis, en andere soortgelijke zogenaamde softdrugs.
Oud 14 januari 2009, 02:16   #2231
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
waarschijnlijk in de pot gevallen in de kindertijd. Dat geraakt er nooit meer uit.
Natuurlijk wel makkelijk als Obelix zagen en klagen dat anderen af en toe ook eens iets willen gebruiken.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 02:22   #2232
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
waarschijnlijk in de pot gevallen in de kindertijd. Dat geraakt er nooit meer uit.
Natuurlijk wel makkelijk als Obelix zagen en klagen dat anderen af en toe ook eens iets willen gebruiken.
Onze werkonwillige dopper komt ook nog eens berichtje plaatsen, waar hebben we dat aan te danken
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 09:04   #2233
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Als de boodschap duidelijk is heb ik er geen moeite mee. En de boodschap IS duidelijk.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 11:10   #2234
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?
Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper?
...
Iemand die graag met een auto rijdt, kan een auto kopen, inschrijven, zich verzekeren, taks betalen, naft betalen en hupsakee (zelfs al kan hij dan maatschappelijk misbruik maken van zijn auto door als een snelheidsmaniak te rijden).

Maar iemand dergelijk die dan naar illegale dingen zou moeten grijpen, of willen grijpen, om dit waar te maken,
vb. verzekering niet betalen .... dus in de illegaliteit treden ...
dat is voor mij een dikke loezer.

Oud 14 januari 2009, 12:29   #2235
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Als de boodschap duidelijk is heb ik er geen moeite mee. En de boodschap IS duidelijk.
Ik vind van niet.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 12:57   #2236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die graag met een auto rijdt, kan een auto kopen, inschrijven, zich verzekeren, taks betalen, naft betalen en hupsakee (zelfs al kan hij dan maatschappelijk misbruik maken van zijn auto door als een snelheidsmaniak te rijden).

Maar iemand dergelijk die dan naar illegale dingen zou moeten grijpen, of willen grijpen, om dit waar te maken,
vb. verzekering niet betalen .... dus in de illegaliteit treden ...
dat is voor mij een dikke loezer.
Dat is weer prachtig naast de vraag beantwoord.
Ik vroeg

Antwoord nu eens, zijn dit ook losers?
Misschien begrijp je het niet en moet ik een concreet voorbeeld geven?

En op de rest van mijn post antwoord je helemaal niet.

Als ik het goed begrepen heb vind je iedereen die aan iets verslaafd is per definitie een marginaal, loser.
Waarom vind je van iedere cannabisgebruiker (ook de niet verslaafden) dat hij/zij per definitie een marginaal, loser is?

Mogen we nog altijd niet weten waarop jij je baseert om te stellen dat druggebruikers marginalen, losers zijn?
Heb je schrik om in affronten te vallen?
Oud 14 januari 2009, 17:18   #2237
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is weer prachtig naast de vraag beantwoord.
...
Dat is helemaal niet naast de vraag beantwoord.
Ik geef zelfs meer tekst en uitleg bij mijn antwoord, dan eigenlijk nodig.

Maar op de domme gedeeltes van je vragen, antwoord ik duidelijk niet. Niet antwoorden is iets anders dan naast de vraag beantwoorden.

Het een en het ander heeft te maken dat ik (vandaag) redelijk beleefd wil blijven.

(overigens: vragen stellen, op die toon dan nog, ben jij schoolmeester of flik?)

Oud 14 januari 2009, 17:33   #2238
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is nu het spijtige van die "gezonde dosis hypocrisie" hé schoofzak, op den duur moet je zo hard beginnen draaien en liegen dat de stukken er af vliegen.

Maar alez, je hebt toch een helder boerenverstand.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2009, 17:41   #2239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar op de domme gedeeltes van je vragen, antwoord ik duidelijk niet. Niet antwoorden is iets anders dan naast de vraag beantwoorden.

Het een en het ander heeft te maken dat ik (vandaag) redelijk beleefd wil blijven.

(overigens: vragen stellen, op die toon dan nog, ben jij schoolmeester of flik?)
Ik vraag :

En jij haalt weer een voorbeeld aan compleet naast de kwestie.
Kan je nu niet gewoon zeggen of de personen die ik aanhaalde volgens jouw losers zijn? Zo moeilijk is dat toch niet?

Wat is er dom aan
"Ik vroeg hier geen verduidelijking, ik vroeg waarop jij je baseert om te stellen dat cannabisgebruikers marginalen zijn. M.a.w. welke informatie, ervaringen,.. heb je om dat te kunnen besluiten?"

en aan :
Citaat:
Het argument "ik ken veel studenten die goede resultaten halen ..." en dito verhalen zijn dikke kwatsj.
Zo ken ik veel bekwame en suksevolle mensen, ook destijds studenten, die stevig konden drinken, en tabak rookten als Turken. Toch zijn er een aantal van die mensen die serieuze flaters schoten ... niet allemaal natuurlijk, maar wel relatief gesproken "teveel".
En dat zal hetzelfde zijn met die kannabis, en andere soortgelijke zogenaamde softdrugs.
(Bij welke vraag gebruikte ik een onaangepaste toon? (ik ben programmeur))
Oud 14 januari 2009, 19:02   #2240
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag :

En jij haalt weer een voorbeeld aan compleet naast de kwestie.
Kan je nu niet gewoon zeggen of de personen die ik aanhaalde volgens jouw losers zijn? Zo moeilijk is dat toch niet?

Wat is er dom aan
"Ik vroeg hier geen verduidelijking, ik vroeg waarop jij je baseert om te stellen dat cannabisgebruikers marginalen zijn. M.a.w. welke informatie, ervaringen,.. heb je om dat te kunnen besluiten?"

en aan :

(Bij welke vraag gebruikte ik een onaangepaste toon? (ik ben programmeur))
Ik vind het al tamelijk bedenkelijk als iemand het nodig heeft om naar andere dingen te grijpen dan gewoon gezonde voeding "om zich gelukkig te voelen".

Bon, ik heb geen hekel aan alcohol in zulke bescheiden hoeveelheden dat mijn besturingsvermogen nog ruim intact blijft en graag paf ik mijn zelfgerolde shaggies en/of, indien toevallig even verkrijgbaar, Indonesische sigaren formaat "panatella" maar voel mij beslist niet "ongelukkig" als dat een aantal uren of weken niet haalbaar of beschikbaar is, verheug mij dan hoogstens op het weerkerend moment dat het wel kan.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be