![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn de terapieën van Martinveltjes, jouw geestesgenoot in de geestesverruimende strijd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2222 |
Europees Commissaris
|
![]() off topic: Hier mag er wel eens eentje op taalcursus gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ook nog het volgende: ik ben geen roker van tabaksprodukten. Is het mij nu verboden om een gedacht te hebben over het feit of de ziekenkassen die wel of niet zouden mogen tussenkomen in rookstop-terapieën? Omdat ik niks afken van sigaretten en sigaren? En tot slot heb ik nooit toegegeven dat ik een leugenaar of een hipokriet ben. Ik heb alleen maar gezegd dat de maatschappij hipokriet is. Namelijk omdat ze alkohol en tabak niet behandelt als andere drugs. (vergelijk met zowat alle landen die wel prediken over vrede, maar ondertussen toch wapens produseren en verkopen ...) Dat van die leugenaar: daar eis ik verontschuldigingen over. Dat heb ik nooit beweerd. We zijn tegenstrevers op het vlak van drugsbeleid, maar we moeten het wel proper blijven spelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2224 |
Burger
|
![]() De wet discrimineert. Wij zijn de enige soort marginalen die hulp krijgen van boetes en processen om op het juiste pad te blijven, terwijl de andere marginalen dat moeten doen zonder deze hulp en op pure wilskracht aan al de legale verlokkingen moeten weerstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2225 |
Banneling
|
![]() Net die wet wordt in vraag gesteld. Daarover gaat toch "drugsbeleid".
Laatst gewijzigd door artisjok : 12 januari 2009 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2155 Waarom vertel je niet waarop jij je baseert om te stellen dat "cannabisgebruikers marginalen zijn, ook wel "loozers genoemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om het eens met andere woorden te zeggen in een vergelijking: iemand die niet met de auto van a naar b kan rijden, zonder onderweg te moeten sprinten en snelheidsbeperkingen aan zijn laars lappen enz. omwille van de kik van snel rijden, is voor mij een loezer; een slaaf van zijn belachelijke levensdoelen .. iemand die humeurig wordt omdat hij zijn sigaretje mist na enige tijd .... idem iemand die "om zich gelukkig te voelen" naar illegale dingen moet grijpen bij een illegale dieler .... die is voor mij een dikke loezer; bovendien zijn de meeste kannabisrokers die ik ken gasten zonder ruggegraat; kunnen amper werken, helemaal niet sporten, ge kunt er niet op rekenen enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2228 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redetwisten over drugsbeleid
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#2230 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2172 Dit is de post die ik linkte. Citaat:
Citaat:
Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? Citaat:
Waarom haalde je dit niet aan in bijvoorbeeld deze post Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Natuurlijk wel makkelijk als Obelix zagen en klagen dat anderen af en toe ook eens iets willen gebruiken. ![]()
![]() |
![]() |
#2232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2233 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand dergelijk die dan naar illegale dingen zou moeten grijpen, of willen grijpen, om dit waar te maken, vb. verzekering niet betalen .... dus in de illegaliteit treden ... dat is voor mij een dikke loezer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2235 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? Antwoord nu eens, zijn dit ook losers? Misschien begrijp je het niet en moet ik een concreet voorbeeld geven? En op de rest van mijn post antwoord je helemaal niet. Als ik het goed begrepen heb vind je iedereen die aan iets verslaafd is per definitie een marginaal, loser. Waarom vind je van iedere cannabisgebruiker (ook de niet verslaafden) dat hij/zij per definitie een marginaal, loser is? Mogen we nog altijd niet weten waarop jij je baseert om te stellen dat druggebruikers marginalen, losers zijn? Heb je schrik om in affronten te vallen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet naast de vraag beantwoord.
Ik geef zelfs meer tekst en uitleg bij mijn antwoord, dan eigenlijk nodig. Maar op de domme gedeeltes van je vragen, antwoord ik duidelijk niet. Niet antwoorden is iets anders dan naast de vraag beantwoorden. Het een en het ander heeft te maken dat ik (vandaag) redelijk beleefd wil blijven. (overigens: vragen stellen, op die toon dan nog, ben jij schoolmeester of flik?)
![]() |
![]() |
![]() |
#2238 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar alez, je hebt toch een helder boerenverstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2239 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat met iemand die "om zich gelukkig te voelen" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? Wat met iemand die "omdat hij/zij dit leuk vind, ervan geniet" grijpt naar legale dingen bij een legale verkoper? En jij haalt weer een voorbeeld aan compleet naast de kwestie. Kan je nu niet gewoon zeggen of de personen die ik aanhaalde volgens jouw losers zijn? Zo moeilijk is dat toch niet? Wat is er dom aan "Ik vroeg hier geen verduidelijking, ik vroeg waarop jij je baseert om te stellen dat cannabisgebruikers marginalen zijn. M.a.w. welke informatie, ervaringen,.. heb je om dat te kunnen besluiten?" en aan : Meen je dat, ken je persoonlijk cannabisgebruikers? Dat had ik niet gedacht. Waarom haalde je dit niet aan in bijvoorbeeld deze post Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2240 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bon, ik heb geen hekel aan alcohol in zulke bescheiden hoeveelheden dat mijn besturingsvermogen nog ruim intact blijft en graag paf ik mijn zelfgerolde shaggies en/of, indien toevallig even verkrijgbaar, Indonesische sigaren formaat "panatella" maar voel mij beslist niet "ongelukkig" als dat een aantal uren of weken niet haalbaar of beschikbaar is, verheug mij dan hoogstens op het weerkerend moment dat het wel kan.
![]() |