![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger voelden ze dat anders aan. En morgen gaan ze het mogelijks nog anders aanvoelen. Ik heb evenwel niet de minste indruk dat in Vlaanderen een verschuiving zou zijn in de richting van de vroegere toestand. En we aanvaarden één scheidsrechter die de grens mag vastleggen: de verkozenen, als ze een meerderheid bereiken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uw fantasie laten bepalen wat een misdaad is en wie die misdaad dan ook uitvoert is voedsel voor .....wie ook al weer?
![]() |
![]() |
#2284 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat alvast onethisch is, is onze vrouwen hun zelfbeschikkingsrecht ontnemen. Slavernij is misschien tof in uw boekjes, in mijn wereld daarentegen wordt dat niet getolereerd.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 mei 2012 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voil�*, het verschil tussen verdraagzaam religievrij samenleven en onverdraagzame religie.
![]() |
![]() |
#2286 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En waar heb ik zoiets gezegd? De vrouw haar zelfbeschikkingsrecht is niet absoluut, haar keuze kan de vader voor het blok zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als papa en mama het niet eens met elkaar zijn, en het nooit eens gaan worden. Dan ligt de eindconclusie toch echt bij de moeder, bij wie anders? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Anderzijds, als ze de vader wel kan aanwijzen, kan de echter hem -tegen zijn zin- erkennen als vader. Met het betalen van alimentatie er bovenop. Het punt is, dat zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen wel mooi is, maar dat de man er in deze geen heeft. Of je houdt het principe 'de vrouw beslist' vol, en discrimineert het mannelijke geslacht, of je stelt die stelling in vraag, vanuit de bedenking dat zelfbeschikkingsrecht ook voor mannen zou moeten gelden. Laatst gewijzigd door Raes : 5 mei 2012 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ga je nog steeds voorbij het punt. Alle twee de ouders hebben beslissingsrecht, maar als beide ouders er niet uitkomen, dan ligt de eindbeslissing bij de moeder. Zoals ik al vele malen heb uitgelegd. Want bij wie moet anders de eindbeslissing liggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2290 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik denk dat dat mijn basisstelling is, niet van jan en alleman ![]() abortus moet niet kunnen, elke vrouw kan abortus uitvoeren. Dus abortus kan, en kan reeds eeuwenlang. Onder religieuze begeleiding werd vroeger de kapstok gebruikt tegenwoordig hebben we dat religieus juk afgeworpen en kan abortus iets humaner.
![]() |
![]() |
#2291 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is geen vader, er is in uw verhaal een man en een vrouw en als die man niet akkoord is met de beslissing in deze van de vrouw, had hij haar misschien vooraf iets beter mogen leren kennen. Maar ja, dat is moeilijk bij ons mannen natuurlijk. wrijf, trek, spuit en weg zijn wij! En als we het ons achteraf beklagen dan is het toch de fout van de vrouw, dat is reeds eeuwenlang de religieuze attitude, en blijkbaar nog steeds; ik stel voor van daar toch van af te stappen hoor.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 5 mei 2012 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je bent trouwens fout met de stelling dat beide ouders beslissingsrecht hebben. Ttz, binnen de abortuswet heeft de man geen enkel recht. En waarom zou dat recht bij de vrouw moeten liggen? Puur op biologische gronden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer hebben jullie onlangs betoogd voor de rechten van het geboren leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij denkt nog steeds dat diegene die abortus willen plegen allemaal sletjes zijn die met jan met alle man in bed gaan? (wat daar mis mee is, zou ik ook niet weten.)? En over dat recht, bij wie zou die dan moeten liggen? Bij de staat? ![]() De baby zit in de buik van de moeder, dan is het toch logica des zelve dat de eindbeslissing door de moeder genomen wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat zelfbeschikkingsrecht laat de vrouw toe het kind te houden. Ze kan de vader, of die nu echtgenoot, partner of scharrel is, dwingen het kind te erkennen (beter gezegd, de rechter zal dat voor hem doen), en alimentatie te betalen. Gebruikt de vrouw in dit scenario niet haar zelfbeschikkingsrecht om over een ander te beschikken? Ik vind dit best een steekhoudend argument om over het beslissingsrecht van de vrouw na te denken. Tenzij je me kunt uitleggen waarom er met bovenstaand scenario niks mis is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reas zeg mij nu eens, bij wie de eindbeslissing dan moet liggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik heb net duidelijk gemaakt waarom ik twijfel aan het beslissingsrecht van de vrouw. Ik vermoed dat de wetgever het beslissingsrecht bij de vrouw legt, omdat voor veel vrouwen misschien wel eens moeilijk wordt een schriftelijk akkoord van de vade voor te leggen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2300 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De atheïst Christopher Hitchens wist heel goed uit te leggen wat er verkeerd is met abortus: http://www.youtube.com/watch?v=UcYv9hAkenI http://www.youtube.com/watch?v=B8HhT...eature=related |
|
![]() |
![]() |