![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Net zoals de N-VA weet men ook bij LDD dat men niet zo naief moet zijn om nog maar te dromen dat Vlaanderen van vandaag op morgen onafhankelijk is, zoals jullie mecenas zo graag doet geloven. En jullie slikken het nog ook als zoete koek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hoe durven jij en je partijgenoten hun Vlaamse identiteit nog hoog te houden wanneer jullie goed genoeg weten dat die er nooit komt met het Vlaams Belang? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je ontwijkt opnieuw hetgeen ik heb gevraagd;je stemt op een partij die geen vlaanderen onafhankelijk wil. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij staan er alleen voor,niet ons fout.De nv-a moet je ook al niet rekenen,luid roepen maar ze doen wel mee met de andere partijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn nick dateert nog uit de tijd dat ik jong en onbezonnen was en geloofde dat Vlaanderen zonder meer onafhankelijk kan zijn. Ondertussen ben ik ver genoeg om te beseffen dat het uiteindelijk niet de vlag is waar ik achter loop maar dat het enige wat ik wil een mooie toekomst is voor mij én toekomstige generaties, of dat nu in Vlaanderen, België of Europa is. Als besef ik wel dat in het huidige Belgische stelsel daar weinig ruimte voor is én dat de traditionele partijen daar ook weinig aan willen veranderen. D?*t besef, mijn republikeinse overtuiging én liberale instelling, doen mij voor LDD kiezen. Ben ik zo duidelijk genoeg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() Wat met de geldtransfers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Staatssecretaris
|
![]() Och, niet aantrekken. Met de NV-A zijn we zeker dat er niets van in huis komt.
'Wij stappen niet in een regering als BHV niet gesplitst is!' Ze zitten in de regering en BHV is niet gesplitst. Op dezelfde manier zit men daar met het begrip Vlaamse onafhankelijkheid te leuren. De feiten tonen aan dat het voldoende is 1 ministerzetel aan de NV-A te geven om alle beloften te doen verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Staatssecretaris
|
![]() Alé alé, het ligt weer eens aan een ander...
Citaat:
Het Vlaams Belang zit in een dilemma. Een zachter programma leidt tot stemmenverlies, een harder programma maakt hen onmogelijk om te regeren en dus werkelijk iets te veranderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tussen haakjes... Di Rupo had vroeger een boycot van Vlaamse producten willen afkondigen indien men de weg zou inslaan van een verdere staatshervorming. Is dit het voorbeeld van een 'zachter programma'? Is het 'non' van alle Franstalige partijen een voorbeeld van een zachter programma? Hebben die voorbeelden enige invloed gehad op coalitiegesprekken? Waarom wilt ge dat het Vlaams Belang zich onderdanig moet opstellen en zijn kiezers bedriegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Staatssecretaris
|
![]() Simpel. Zeg morgen tegen de Waalse onderhandelaars dat die overmorgen zonder meer wegvallen, en je bent nergens. Geen staatshervorming, geen Vlaanderen en waarschijnlijk geen regering. Maar dat betekent evenmin dat een onafhankelijk Vlaanderen plots dichterbij komt.
Het niet kunnen vormen van een federale regering zal niet leiden tot een onafhankelijkheid. Daarvoor moet je nog heel wat fases doorlopen en je zal altijd blijven botsen op een internationaal njet temeer omdat men in pakweg de VS, Griekenland of Canada geen tastbare problemen (oorlog, vervolgingen,...) ziet in België. Transfers, hoe hoog ook, zijn voor hun geen reden om een land op te blazen. Tenzij er morgen onder Zichem-Zussen-Bolder plots een olieveld van jewelste zit... Concreet. Stel de Walen voor de keuze. Wij willen jullie gerust nog een tijdje vooruit helpen, maar jullie moeten toegevingen doen.
Maak ze in Wallonië nu voor eens en voor altijd diets dat zij ook niets hebben aan een economisch zwak Vlaanderen en dat dat scenario kan vermeden worden mits Vlaanderen nu eindelijk eens meer bevoegdheden en hefbomen in handen krijgt. En dan mag België voor mijn part zelfs blijven bestaan. Maar wel zonder koning, en een president naar Amerikaans model, niet gelijk in Frankrijk of Italië en een verregaande confederatie i.p.v. federatie, laat staan een unitaire staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Door de zaken zwartwit voor te stellen en resoluut, aggressief en compromisloos je eigen doel na te streven bereik je niets, alleen maar dat anderen de problemen die je terecht aankaart niet meer durven aan te halen, bang om hetzelfde schuitje te belanden als het VB. Citaat:
Citaat:
Wil het VB werkelijk invloed hebben zal de partij dringend van koers moeten veranderen én moet de top (van Vanhecke, over Annemans en Dewinter tot Morel) zich terugtrekken. Maar ik betwijfel of die mensen werkelijk zoveel inzitten met Vlaanderen dat ze hun eigen veilige postjes binnen de partij zullen opgeven. En, voor de goede orde, voor mij had ook Dewever ontslag moeten nemen na zijn JMDD-débacle. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben lang niet meer op dit forum meer geweest, maar het blijft same shit, different day, de VB'ers die zich uit de slag hopen te trekken met oneliners zonder inhoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij geen enkele partij is LDD welkom, jullie zitten net als het VB achter een cordon. Maar wel met dit verschil dat ze toch meer rekenng moeten houden met een partij die mss 20% haalt dan met een partij die nauwelijks of helemaal niet de kiesdrempel haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de N-VA al zeker niet, idem voor de CD&V. Bij VLD is hij ook persona non grata. Na zijn VB gebash de laatste weken kan ik mij ook niet voorstelllen dat die staan springen op zijn komst. Wat schiet er dan nog over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Staatssecretaris
|
![]() Kartelvorming zal er - gelukkig - niet van komen, maar samenwerking kan m.i. nog steeds, temeer daar JMDD wel weet wanneer hij wat moet inbinden zonder daarom zijn waarden en overtuigingen overboord te gooien.
|
![]() |
![]() |