![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gaat er nu niemand op de Vlaams Depressieven stemmen ?
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het gaat wel over hoe je een land organiseert zodat het voor alle inwoners goed is om er in te leven, sociaal-economisch, ecologisch en cultureel. en de structuren van dit land garanderen dat niet, integendeel zelf. het is dus zo dat eerst en vooral de structuren van dit land moeten aangepast worden zodat je aan al die andere problemen kunt werken. en dan gaan we zien wat de partijen voorstellen aan de linkerkant: -PVDA: liefst niets veranderen en als je verandert, naar een unitair België gaan - Groen!: van ons mogen er veranderingen komen, maar niet teveel en zeker niet teveel ambras maken met de Franstaligen - SPa: ok, we willen wel veranderingen en sommigen van onze leden willen zelfs ver gaan (Vandenbroucke, leden uit Vlaams-Brabant), maar ach, als die staatshervorming er niet komt omdat de Franstaligen het blokkeren, dan is dat zo. maw, op welke linkse partij moet iemand die er van overtuigd is dat er een grote staatshervorming nodig is voor het welzijn van alle Belgen, stemmen??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
die komen toch niet meer op, die zijn bij Groen! gegaan.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
toch 2 die voor de CD&V stemmen, ... grapjassen, ...
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondanks het feit dat zo een pols op niks trekken, gaan er zich toch een paar serieus in hun koffie verslikken. |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
12000 stemmen...
kijk zie, het kunnen al niet meer de NVA-leden zijn, want die zijn met minder.
|
|
|
|
#310 |
|
|
niet verwonderlijk dat de franstaligen er alles aan willen doen om verkiezingen te vermijden...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ja daar heb ik normaal ook mijn bedenkingen bij tijdens wettelijke verkiezingen, probleem dat ik nu gemerkt heb is dat de meeste brave vlamingen hier de illegale verkiezingen inderdaad niet boycotten. Mijn interpretatie was dat wij vlamingen de wet zouden volgen en idd niet naar de ongrondwettelijke verkiezingen zouden gaan. En als de opkomst er niet is zouden deze verkiezingen nog ongrondwettelijker worden.
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 28 april 2010 om 09:59. |
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
die ongrondwettelijke verkiezingen: als partij moet je deelnemen: als demokraat moet je ze aanvechten. Als ge dat niet verstaat, zal ik het simpel uitdrukken: maksimaal profiteren van de gratis aangeboden reklame, tijdens de duizenden momenten die hiertoe mogelijk zullen zijn. Kassa kassa ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Staatssecretaris
|
Moet de vraag niet eerder zijn "heeft het nog wel zin om te stemmen".
Natuurlijk is er een probleem met de geldigheid van de verkiezing op basis van de grondwet. Die kan blijkbaar ook niet meer aangepast worden. Of de verkiezing al dan niet geldig zou kunnen zijn ligt bij "justitie" en we weten allemaal al hoe goed die instelling werkt. Los daarvan heeft stemmen zoals het de laatste malen is gebeurd ook geen zin voor zover je een voorkeurstem wil uitbrengen. Partijen kiezen uiteindelijk toch voor mensen die niet eens kandidaat zijn voor een politiek mandaat. Het enige wat democratisch ik voor zover je dat zo kan benoemen is een partijstem. Het enige probleem daarmee is dat binnen elke partij mensen zijn mensen zijn die koud en anderen die warm blazen. Een voorkeurstem is dus niet veel waard, een partijstem ook niet. Misschien zou het zelfs nog beter zijn dat we ineens voor de coalitie konden stemmen. Dat de dames en heren politici ertoe verbonden zouden worden. De staatshervormingen uit het verleden zijn de aanleiding tot deze crisis. in grote lijnen heeft men te weinig en/of niet juiste bevoegdheden verdeeld maar wel teveel geld geboden voor die bevoegdheden. Daardoor zit de federale regering nu in de stront. Daardoor is het communautaire nu zo'n probleem. België is niet het probleem. België had als geheel beter kunnen functioneren. Volledige scheiding zou ook beter functioneren. Politiek gezien dan toch. Dat de burger er beter van zou worden valt zeer te betwijfelen. Evenwichtige staatshervormingen hadden wellicht het beste geweest voor de burger. Maar de partijen waren en zijn nu eenmaal niet bezig met het welzijn van de burger. Ze zijn bezig met hun profilering, zoveel mogelijk stemmen halen voor de jaarlijkse verkiezingen. Rekening houden met de stem van de burger en de verantwoordelijkheid opnemen houden ze niet vol voor een ganse legislatuur. Kortetermijndenken is ook niet meer enkel meer de handelswijze van beursspeculanten dit geen jaar kunnen wachten om hun bonussen op te strijken. Als puntje bij paaltje komt is het allemaal niet waar natuurlijk en is het de schuld van de media dat meer en meer mensen zich distantiëren van de politiek. De ene partij zaagt dat ze niet genoeg aan bod komt, de ander dan weer dat ze te selectief of verkeerd geciteerd worden. Ze wringen zich in alle mogelijk bochten voor royale partijdotaties. Ondertussen betaald de burger wel dubbel voor vele zaken. Overlappende bevoegdheden, uitkeringen voor alle politieke mandaten, dubbele administraties die naast "onafhankelijke" werking nog meer kosten (meer ambtenaren, kabinetsmedewerker enz) omdat ze niet goed kunnen communiceren en dus ook niet overeen te komen. Ik weet ook niet hoe dit alles kan opgelost worden. Moest het mogelijk zijn zou ik voorkeurstemmen uitbrengen over de partijgrenzen heen en per bevoegdheid zou ik nog de moeite willen doen maar dan wel niet alle jaren. Moesten de partijen eenduidige standpunten vertegenwoordigen zou een patijkeuze naargelang bevoegdheid mogelijk zijn. Daarvoor zou wellicht ook een grondwetsherziening nodig zijn. Er zijn wellicht mensen die zich storen aan hun communicatie met de diverse overheden binnen hun gemeenten in de rand. Principieel zijn er ook zaken maar ik me tegen zou verzetten maar wat is wat waard? Voor de politici zijn de euro's wel belangrijk maar wat hebben de inwoners van de randgemeenten er aan, wat hebben Walen, Vlamingen of Belgische burgers eraan. Wat kost het allemaal niet, het ongenoegen van de mensen in de rand, de dubbele administratie, de extra politici met kabinetten, administraties en uitgaven allerhande aan dubbel studies van projecten, smeergelden e.d. Zouden die middelen niet beter besteed kunnen worden voor de burger, steun aan bedrijven die effectief voor werkgelegenheid zorgen? Als het van de politiek afhangt niet, kan dit niet. Op wie of wat moeten we stemmen? Je kan gewoon niet stemmen. Je kan niet stemmen tenzij je extremist bent en dan kan je net zo goeds een moslimfundamentalist zijn die de sharia wil invoeren. Proteststem? slechts 1 optie blijft over. PVDA maar das nu eenmaal ook niet mijn ding. Toch stem ik er wellicht wel op omdat geen enkele andere partij, misschien nog groen, niet in het politiek om politiek ziek zie.
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat wordt dan ook de grootste uitdaging van de Vlaamse partijen. Hun kiezers naar die stembus krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#316 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Niet stemmen, of blanco stemmen, dan wordt uw stem niet gerekend, zo simpel is dat. De meerderheid wint ALTIJD, anders zou ze de meerderheid niet zijn. Dus in die optiek klopt het. http://democratie.nu/actueel/opinie/...erderheid.html Citaat:
BTW: wie kan zwart op wit bewijzen dat stemcomputers 100% betrouwbaar zijn??? Het is al lang geen democratie meer, is het nooit geweest ! In een democratie beslist het vol uiteindelijk. Wij hebben een particratie: jij stemt, zij doen tijdens hun regeerperiode hun goesting ! Het zwitsers systeem, daar heeft men hier grote schrik van ! Ook in Zwitserland probeert men de referenda te ondermijnen. Trouwens, de referenda voor de fun zoals hier wel es gehouden worden (zoals Antwerpse Wapper), die worden toch genegeerd.
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! www.swingstar.eu Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 28 april 2010 om 10:22. |
||
|
|
|
|
|
#317 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
|
Hoe komt het trouwens dat er in deze poll een partij voorkomt die niet meer bestaat: Vl. Pro.?
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
|
En hoe komt het dat de BUB geen keuzemogelijkheid is? Die studentikoze club gaat nu toch wel het land redden zeker?
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Vreemdeling
|
Sorry maar de NVA is net zoals de meerderheidspartijen
STOERE PRAAT, maar als er belangrijke beslissingen genomen moeten worden, gaan ze plat op de buik Ik stem op Vlaams Belang, enige partij die voor de vlaming opkomt De andere partijen zouden Vlaanderen gaan verkopen om toch nog aan de macht te kunnen blijven BRUSSEL NIET UITBREIDEN NOOIT |
|
|
|