Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 21:45   #301
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
ken jij een leven dat niet gepaard gaat met leed? Neen bestaat niet, je kan je daartegen verzetten maar we zeggen Allahou akbar, God is groot, dat betekent dat we altijd kleiner zijn en we kunnen ons daar niet tegen verzetten buiten ten koste van onszelf. Als je echt allergisch bent voor alles wat God is vervang dan het woordje God door Natuur (met een N) dan begrijp je mss beter wat ik bedoel. De Natuur de schuld geven dat je leed kent heeft geen zin. Dat ik daar dingen bij haal die jij liever niet geloofd is voor mij geen probleem.
De natuur de schuld geven ...
Tis zo nekeer eens iets anders, dat wel
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 21:48   #302
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
De natuur de schuld geven ...
Tis zo nekeer eens iets anders, dat wel
dwz de schuld buiten jezelf leggen
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 21:50   #303
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ik me altijd moet verantwoorden dat ik geen ontploffingsgevaar ben. En dat ik geen islamist ben en dat soort zaken. In een klein gesprekje tasten de mensen altijd af en verwachten ze verantwoording, dat is irritant want dan lijkt het alsof je persoonlijkheid niet meetelt
Aangezien "jullie " je persoonlijkheid vervangen met de eenheidsworst uit een boek....
Nope
Oud 25 augustus 2010, 21:53   #304
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
dwz de schuld buiten jezelf leggen
De natuur is geen verzonnen deity maar een complexe dynamische samengang van verschillende onderdelen.
Je kan een kankercel niet verwijten wat hij doet.
That would be stupid and silly
Oud 26 augustus 2010, 08:14   #305
Cdude
Banneling

Standaard

Die RAMADAN toch....

Citaat:
Nu de ramadan halfweg is, rijst in het Midden-Oosten kritiek op de rijke feestmaaltijden die de vastenmaand animeren. 'Ramadan is zoals Kerstmis geworden. Een feest van zwelgen, niet van contemplatie. En iedereen betaalt zich blauw.'
Oud 26 augustus 2010, 10:38   #306
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
zie je wel jullie kennen de geschiedenis langs geen kanten,
christelijk geweld is middeleeuws:
frankrijk heeft algerije gekolonialiseerd in de middeleeuwen,
italie heeft libië gekolonialiseerd in de middeleeuwen,
spanje marokko in de middeleeuwen,
(en dat is dan alleen de maghreb, tel zelf maar uit voor de rest van afrika).

Engels kolonisme was allemaal in de middeleeuwen, de bommen op hiroshima en nagasaki zijn door een christelijk land afgeworpen... de britten alleen al overtreffen de moslims cum laude in het aantal moorden.
Noem me een islamitisch land dat niet gekoloniseerd is geweest door een westers christelijk land?
Moslim, de frustratie is blijkbaar erg groot. Ben je daarvoor al eens in therapie geweest?

Get over it! We leven niet meer in de middeleeuwen, wel in het jaar 2010... en we moeten samen verder. Hou religie tot een privézaak, gescheiden van politiek en samenleving... en we geraken eruit.
Ephialtes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 10:42   #307
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Ten eerste ik ben geen gematigde moslim, ik ben een fundamentele moslim...
U vindt dus de absolute waarheid in de Koran, het woord gods, eeuwig en onveranderlijk, waaraan u zich totaal onderwerpt. De goddelijke bevelstheorie van de moraal is uw leidraad in uw verder leven... begrijp ik het goed?
Oud 26 augustus 2010, 10:45   #308
Ephialtes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, ook in West-Europa hebben we een bloedige geschiedenis.
Alleen, hoop ik althans, hebben wij daar lessen uitgetrokken, en bestaat ereen consensus om deze fouten (kolonialisme, massamoord, oorlog...) nooit meer te dulden.

Alles begint bij bewustwording en onderkennen van het probleem. Daar falen islamstaten totaal...
Oud 26 augustus 2010, 16:22   #309
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als ik jouw ad hominim "de notoire lettertovenaar" lees dan ga ik maar geen discussie beginnen.
Altijd was ik als links persoon blij met de munitie die het bijbelonderzoek op wetenschappelijke basis verschafte voor de bestrijding van het Domme Christendom.
Nu moet ik iedereen die hetzelfde doet met de Koran als een niet ter zake doende idoot met een foute agenda afserveren. Ammehoela!
er bestaat interessant qur'an onderzoek, er bestaan ook kritische tekstanalyses, historische kritieken en zo voort. luxenberg behoort daar echter niet toe. zowel islamitische als niet islamitische onderzoekers zijn het erover eens dat zijn werk slordig is, onvoldoende onderbouwd en duidelijk geïnspireerd op een heel christelijk proselitistische agenda.

ik ben nooit sowieso blij met munitie die ik niet heb onderzocht. slechte skeptici, die in plaats van een sceptische instelling een verborgen agenda hebben, dienen de goede zaak echt niet.

pas als je het kaf van het koren gescheiden hebt, kun je dat koren ook echt op waarde schatten.

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:28   #310
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Typisch voor de ramadam is dat vele moslims er erg kregelig bijlopen en voor het minste onbeschoft en zelfs agressief reageren. De onverdraagzaamheid tegenover andersgelovigen scheert in deze periode hoge toppen, zelfs een klein kruisje verdragen ze niet, terwijl vele moslimvrouwen er erg opvallend en uitdagend bijlopen en blijk geven van erg slechte manieren, te horen aan het schelden opstraat tegenover ieder die zich niet onderdanig gedraagt en niet onmiddellijk voor hen aan de kant gaat lopen..... Het zoveelste bewijs dat we hier te maken hebben met een erg intolerante en bekrompen ideologie...
ik ben dit jaar al met heel wat van mijn niet gelovige vrienden naar een moskee geweest om samen iftaar (het breken van het vasten) te vieren. overal werden zowel deze moslim als zijn niet islamitische vrienden heel vriendelijk ontvangen. de ramadan is een maand waarin moslims extra hun best doen om shaitan in hun hart te bestrijden. agressie en onbeschoftheid horen daar niet bij. iedereen die ik ken die in een moslimwijk woont of die vaak met moslims in contact komt, wijst juist op de heel vriendelijke en gastvrije sfeer die er tijdens deze maand heerst.

volgens mij heb jij gewoon een slecht humeur en kleurt dat je perceptie van de werkelijkheid. ofwel wil je het wildersiaanse simplisme over de islam als 'een erg intolerante en bekrompen ideologie' zo heel hard geloven dat je je voor de rest niet meer door de feiten laat verblinden. ik vind dit jammer voor je. ook jij zou eigenlijk kunnen genieten van de vriendelijkheid en de gastvrijheid van je moslim-zusters en -broeders. ook jij zou er een stukje vrolijker kunnen door worden, maar je laat je liever verblinden door je simplistische ideologische verhaaltjes.

trouwens, als je zin hebt om alsnog eens samen in een moskee de vasten te breken, en zo eens met tientallen heel verschillende moslims samen te eten en te praten, laat gerust iets weten. er valt zeker iets te regelen.

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:35   #311
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Dat rammadammers vlugger geïrriteerd zijn kwam hier al eerder ter sprake. Zonet zag en hoorde ik nog een vrouw met hoofddoek, vergezeld van een andere gehoofddoekte naast haar "bitch" roepen naar een deftige dame omdat ze niet vlug genoeg naar de kant sprong om de twee gehoofddoekten, die zich blijkbaar ubermenschen wanen, rechtdoor te laten lopen. Slechtgezindheid veroorzaakt door een zogenaamd vasten, maar in feite een erg ongezonde leefwijze gedurende één maand: veel meer zieken, schoolkinderen die verzwakt zijn en moeten overgeven of doen alsof, minder concentratie, minder goed kunnen werken, slecht humeur.... en dit alles wordt afgereageerd op andersdenkenden en andersgelovigen. Maar ja onbeschoftheid, ongemanierdheid, onverdraagzaamheid van moslims tegenover niet-moslims stijgen altijd tijdens de ramamdan....
leuk dat jij de gedachten van die gehoofddoekte zusters zo treffend kunt lezen. ik geef toe, we zijn ontdekt. wij moslims beseffen inderdaad maar al te goed dat wij ubermenschen zijn. zeker deftige dames staan behoorlijk wat lager dan wij op de schaal van ubermenschlichkeit.

we veroorzaken natuurlijk ziekte, verzwakking van schoolkinderen en zo verder. hoe zouden we anders van de sociale zekerheid kunnen profiteren? en daarna kunnen we alles nog eens op de kaffers afreageren. als dat niet prachtig is.

het is echter neit zo dat we tijdens deze maand meer onbeschoft zijn dan anders. we zijn nu eenmaal altijd onbeschoft, ongemanierd en onverdraagzaam. dat moet van onze godsdienst.

verder vergeet je te vermelden dat wij in het geheim babies vermoorden, dat we de drijvende kracht zijn achter de carrière van de rolling stones, slipknot, nicole en hugo, ramstein en andere helse lawaai-fenomenen en dat we ons vijf keer per dag ritueel wassen in het bloed van pas geslachte misdienaartjes.

nog iets vergeten? o ja, we hebben geen gevoel voor humor.

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:41   #312
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Hoeveel van de 1,6 miljard volgelingen denkt daar net zo over ?
broeder christian van tiberhine (moge god barmhartig zijn tegenover hem), de leider van de gemeenschap trapisten die in algerije samen met moslims leefden en baden voor ze door terroristen werden aangevallen en vermoord, zei ooit: monikken vormen een kleine minderheid binnen het christendom, maar er is niemand die zegt dat monikken daardoor geen echte christenen zijn.

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:45   #313
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Stenigen staat ook niet in de Koran als straf voor overspel. En toch doen ze dat.
Moeten we ook niet serieus nemen.
er zijn doorheen de geschiedenis steeds nogal wat moslim geleerden geweest die steniging sterk in vraag stellen.

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:47   #314
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Toch vreemd dat culturen waar de vrouw sterk onderdrukt wordt, tevens veelal islamitisch zijn..
ken je de geschiedenis van de vrouwenbevrijding in europa en de VS eigenlijk wel? weet je hoe recent de meeste verworvenheden (eigendom, erfrecht, stemrecht, inspraak, echtscheidingsrechten...) zijn? weet je hoe lang de vrouwen daarvoor hebben moeten vechten tegen de 'westerse waarden en normen'?

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 16:56   #315
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk moeten we dat serieus nemen!!!! Zo een dingen zijn barbaars en daar moet keihard tegen opgetreden worden door de overheid in kwestie. Kan u me even een link sturen met de gegevens van de laatste moordpartij waar mensen in naam van het christendom werden verbrand? Ik heb het namelijk gemist in het nieuws.
http://en.wikipedia.org/wiki/Srebrenica_massacre

eigenlijk doe ik dit niet graag. iedere moord is er een te veel. het gaat niet op dat wij moslims in een discussie tonen dat de christenen ook moordenaars kunnen zijn. we moeten stoppen met de spiraal van wederzijdse beschuldigingen en we moeten terugkeren naar de basis. jezus (vrede zij met hem) zei: "vrede laat ik u, mijn vrede geef ik u." ook mohammed (vrede zij met hem) droeg de moslims op om iedereen vrede te wensen.

christenen en moslims hebben veel geleden in de laatste veertien eeuwen. soms door mekaar, soms zelfs deden we het onszelf aan. als we ooit tot vrede willen komen, zullen we moeten leren het lijden van onze zusters en broeders in de andere traditie aanschouwen. we zullen moten opensetaan voor het lijden dat wij mee hebben doen ontstaan. en dan zullen we heel veel mededogen moeten vinden in onszelf, we zullen ons eigen lijden en dat van de ander moeten kunnen overstijgen en samen werken aan een oplossing. de volgende generaties christenen en moslims hebben daar meer dan recht op.

mahatma ghandi (moge god tevreden zijn met hem) zei: "wees de verandering die je in de wereld wil zien." laten wij allen vrede zijn.

ja vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 17:00   #316
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dan zegt dit iets over die 100 000 mensen. Wie zegt trouwens dat zij Hindoe zijn? Zijzelf? Jij? Iemand anders? Is Hindoe volgens jou een binaire categorie, iets wat je helemaal wel of helemaal niet bent?
er zijn iets meer dan een miljard moslims die nog nooit in hun leven iemand vermoord hebben en die al bij al vrij vredelievend zijn. zegt dat iets over de islam?

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 17:02   #317
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
idd seks tss mannen en vrouwen is een islamitische doctrine
eigenlijk behoort dit niet meer tot deze discussie, maar mag ik je bronnen zien? waar in kitab en sunnah vind ik een bewijs van die exclusieve zienswijze die jij hier naar voor brengt?

vrede,

redwasp
Oud 26 augustus 2010, 17:18   #318
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ken je de geschiedenis van de vrouwenbevrijding in europa en de VS eigenlijk wel? weet je hoe recent de meeste verworvenheden (eigendom, erfrecht, stemrecht, inspraak, echtscheidingsrechten...) zijn? weet je hoe lang de vrouwen daarvoor hebben moeten vechten tegen de 'westerse waarden en normen'?

vrede,

redwasp
60 jaar geleden is nog niet zo lang geleden, dat is waar..
Vrouwenrechten zijn geevolueerd naarmate de christelijke kerkeninvloed afnam, en omdat ze op een bepaald moment een sterke positie kregen door hun deelname aan het economisch leven..

De invloed van de islam neemt echter niet af en veel 'gelovigen' verhinderen nog steeds dat hun vrouw op een evenwaardige manier kan deelnemen aan het algemeen maatschappelijk leven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 18:57   #319
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
er zijn doorheen de geschiedenis steeds nogal wat moslim geleerden geweest die steniging sterk in vraag stellen.
"...steniging "sterk in vraag stellen"
Nou nou, dat zullen de gestenigden graag horen
Oud 27 augustus 2010, 08:51   #320
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
60 jaar geleden is nog niet zo lang geleden, dat is waar..
Vrouwenrechten zijn geevolueerd naarmate de christelijke kerkeninvloed afnam, en omdat ze op een bepaald moment een sterke positie kregen door hun deelname aan het economisch leven..

De invloed van de islam neemt echter niet af en veel 'gelovigen' verhinderen nog steeds dat hun vrouw op een evenwaardige manier kan deelnemen aan het algemeen maatschappelijk leven..
naarmate de vrouwen zich beter organiseerden en de strijd voor hun bevrijding beter en beter in handen namen, werden ook meer en meer christenen voorstander van vrouwenbevrijding. als het feminisme in de maatschappij aan invloed wint, wint het ook binnen de godsdienst(en) aan invloed.

vrede,

redwasp

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be