![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tis zo nekeer eens iets anders, dat wel |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nope |
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Banneling
|
Die RAMADAN toch....
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Burger
|
Citaat:
Get over it! We leven niet meer in de middeleeuwen, wel in het jaar 2010... en we moeten samen verder. Hou religie tot een privézaak, gescheiden van politiek en samenleving... en we geraken eruit. |
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Burger
|
U vindt dus de absolute waarheid in de Koran, het woord gods, eeuwig en onveranderlijk, waaraan u zich totaal onderwerpt. De goddelijke bevelstheorie van de moraal is uw leidraad in uw verder leven... begrijp ik het goed?
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Burger
|
Citaat:
Alles begint bij bewustwording en onderkennen van het probleem. Daar falen islamstaten totaal... |
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
ik ben nooit sowieso blij met munitie die ik niet heb onderzocht. slechte skeptici, die in plaats van een sceptische instelling een verborgen agenda hebben, dienen de goede zaak echt niet. pas als je het kaf van het koren gescheiden hebt, kun je dat koren ook echt op waarde schatten. vrede, redwasp
|
|
|
|
#310 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
volgens mij heb jij gewoon een slecht humeur en kleurt dat je perceptie van de werkelijkheid. ofwel wil je het wildersiaanse simplisme over de islam als 'een erg intolerante en bekrompen ideologie' zo heel hard geloven dat je je voor de rest niet meer door de feiten laat verblinden. ik vind dit jammer voor je. ook jij zou eigenlijk kunnen genieten van de vriendelijkheid en de gastvrijheid van je moslim-zusters en -broeders. ook jij zou er een stukje vrolijker kunnen door worden, maar je laat je liever verblinden door je simplistische ideologische verhaaltjes. trouwens, als je zin hebt om alsnog eens samen in een moskee de vasten te breken, en zo eens met tientallen heel verschillende moslims samen te eten en te praten, laat gerust iets weten. er valt zeker iets te regelen. vrede, redwasp
|
|
|
|
#311 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
we veroorzaken natuurlijk ziekte, verzwakking van schoolkinderen en zo verder. hoe zouden we anders van de sociale zekerheid kunnen profiteren? en daarna kunnen we alles nog eens op de kaffers afreageren. als dat niet prachtig is. het is echter neit zo dat we tijdens deze maand meer onbeschoft zijn dan anders. we zijn nu eenmaal altijd onbeschoft, ongemanierd en onverdraagzaam. dat moet van onze godsdienst. verder vergeet je te vermelden dat wij in het geheim babies vermoorden, dat we de drijvende kracht zijn achter de carrière van de rolling stones, slipknot, nicole en hugo, ramstein en andere helse lawaai-fenomenen en dat we ons vijf keer per dag ritueel wassen in het bloed van pas geslachte misdienaartjes. nog iets vergeten? o ja, we hebben geen gevoel voor humor. vrede, redwasp
|
|
|
|
#312 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#313 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#314 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#315 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
eigenlijk doe ik dit niet graag. iedere moord is er een te veel. het gaat niet op dat wij moslims in een discussie tonen dat de christenen ook moordenaars kunnen zijn. we moeten stoppen met de spiraal van wederzijdse beschuldigingen en we moeten terugkeren naar de basis. jezus (vrede zij met hem) zei: "vrede laat ik u, mijn vrede geef ik u." ook mohammed (vrede zij met hem) droeg de moslims op om iedereen vrede te wensen. christenen en moslims hebben veel geleden in de laatste veertien eeuwen. soms door mekaar, soms zelfs deden we het onszelf aan. als we ooit tot vrede willen komen, zullen we moeten leren het lijden van onze zusters en broeders in de andere traditie aanschouwen. we zullen moten opensetaan voor het lijden dat wij mee hebben doen ontstaan. en dan zullen we heel veel mededogen moeten vinden in onszelf, we zullen ons eigen lijden en dat van de ander moeten kunnen overstijgen en samen werken aan een oplossing. de volgende generaties christenen en moslims hebben daar meer dan recht op. mahatma ghandi (moge god tevreden zijn met hem) zei: "wees de verandering die je in de wereld wil zien." laten wij allen vrede zijn. ja vrede, redwasp
|
|
|
|
#316 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#317 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#318 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vrouwenrechten zijn geevolueerd naarmate de christelijke kerkeninvloed afnam, en omdat ze op een bepaald moment een sterke positie kregen door hun deelname aan het economisch leven.. De invloed van de islam neemt echter niet af en veel 'gelovigen' verhinderen nog steeds dat hun vrouw op een evenwaardige manier kan deelnemen aan het algemeen maatschappelijk leven.. |
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Banneling
|
|
|