Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 21 april 2014, 16:16   #301
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er zijn voldoende moslimvrouwen die met autochtonen samenleven om uw opmerking naar de prullenmand te kunnen sturen.
Ik durf er gif op drinken dat dat aantal op één hand te tellen is, en als het al gebeurt moet die autochtone man in het beste geval zich bekeren tot de islam. Of denk je misschien dat alle moslima's = Kader Gurbuz of Mimount Bousakla ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 april 2014 om 16:19.
Zipper is offline  
Oud 21 april 2014, 16:17   #302
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er aan de vrouw gevraagd wordt of zij van haar man binnen moet blijven, zal zij dat ontkennen. Gevolg van een boerkaverbod is dus gewoon dat die vrouwen hun huis niet meer uit kunnen komen. Is zij daarmee geholpen?
Dat mijn beste is totnutoe uw enige zinnige argument. Maar kan op geen enkel moment de samenleving tot toegeving dwingen om een boerka toe te laten.
Een man die zijn vrouw tot een burka dwingt hoort gewoon niet thuis in onze samenleving en zijn we beter kwijt dan rijk om de simpele reden dat die man onze samenleving niet erkent en zich niet wenst aan te passen.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:17   #303
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er aan de vrouw gevraagd wordt of zij van haar man binnen moet blijven, zal zij dat ontkennen. Gevolg van een boerkaverbod is dus gewoon dat die vrouwen hun huis niet meer uit kunnen komen. Is zij daarmee geholpen?
U geeft dus toe dat ze onderdrukt wordt ?
Eindelijk.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:18   #304
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar wetjes helpen niet om een mentaliteit te veranderen. Die moslimvrouwen beslissen, voor de duidelijkheid, zelf dat ze met een moslimman willen trouwen. Zij onderwerpen zich vrijwillig aan de religieuze wetten van de godheid waar zij in gelooft. Hun kledij gaat daar niets aan veranderen, behalve dat ze zich beperkt zullen voelen in hun godsdienstvrijheid, zich gediscrimineerd zullen voelen en nog harder gaan geloven.
Laat ik even duidelijk zijn, het boeit me geen zier wat moslimvrouwen zouden beslissen, zolang de islam hen verbiedt om die keuze zelf te maken!
Het is moslima's zelfs verboden om met niet moslims te trouwen, enkel mannen mogen dit, maar blijkbaar ontbreekt zelf basis kennis bij u over deze onderwerpen.

Ja hoor, maak die vrijheid voor vrouwen de kat maar wijs, dacht u nu echt dat iemand dat nog gelooft? Dacht u nu echt dat wij geloven dat al die dertienjarigen die vanaf het moment dat hun uiterlijke geslachtkenmerken zich ontwikkelen, tegen hun moeder zeggen" ma waar blijft me'n hoofddoek"?

En al die jonge getrouwde vrouwen, kiezen er massaal voor, uit vrije wil?
En nergens is er druk van vaders, broers en echtgenoten, van vrouwen onderling tegen mekaar, omdat zusters aanzetten tot het " ware geloof" je doet uitmunten, zelfs je plicht zou zijn?
Denk u nu echt dat "ongelovigen" gek zijn of zo?
Wie probeer je eigenlijk je onzin te verkopen?Jezelf?

Voor alle duidelijkheid, moslima's worden massaal beroofd van alle rechten die ze hier hebben, dat zijn niet " wat wetjes" maar de basis van het samenleven, volgens mij bent u of kandidate om zelf de hoofddoek te dragen of hangt er binnenkort een gehoofddoekte mevrouw aan uw arm !
U bent er in ieder geval wanneer ik uw mening lees, rijp voor!
alice is offline  
Oud 21 april 2014, 16:20   #305
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn voldoende moslimvrouwen die met autochtonen samenleven om uw opmerking naar de prullenmand te kunnen sturen.
Hoeveel percent?
De meerderheid haalt hun huwelijkspartners nog in het heimweeland (enfin, hun ouders doen dat), en de anderen trouwen meestal met iemand van hun eigen gemeenschap. Het huwelijk met een ongelovige wordt getolereerd voor de moslim, niet zo voor de moslima, omdat de kindjes dan niet meer islamitisch geloofsrein zouden kunnen zijn.

Ze zijn bijzonder weinig die moslimvrouwen die met autochtonen samenleven, zelfs na 4 generaties.

Je moet geen leugens verzinnen om een punt proberen te maken waarmee je je enkel hopeloos belachelijk maakt.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 16:20   #306
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Geen enkele gek beweert echter dat met het verbannen van burka's alle vormen van mishandeling zouden zijn opgelost, uw argumenten zijn zo onbestaand dat het wat vermoeiend wordt...
Dus je wilt het gewoon verbieden om hen te pesten? Of wat voor andere redenen blijven er over?
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 16:22   #307
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U geeft dus toe dat ze onderdrukt wordt ?
Eindelijk.
Ik ga in de redenering mee en beargumenteer de stelling dat zélfs in die redenering een boerkaverbod niets uithaalt en de zaken zelfs enkel erger maakt.
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 16:23   #308
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Een paar wetjes helpen niet om een mentaliteit te veranderen. Die moslimvrouwen beslissen, voor de duidelijkheid, zelf dat ze met een moslimman willen trouwen. Zij onderwerpen zich vrijwillig aan de religieuze wetten van de godheid waar zij in gelooft. Hun kledij gaat daar niets aan veranderen, behalve dat ze zich beperkt zullen voelen in hun godsdienstvrijheid, zich gediscrimineerd zullen voelen en nog harder gaan geloven.
Die moslimvrouwen beslissen helemaal niet zelf met welke moslimman ze trouwen. Die worden vandaag nog steeds in veel gevallen uitgehuwelijkt.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:23   #309
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie probeer je eigenlijk je onzin te verkopen?Jezelf?
Robinus probeert al enkele bladzijden zichzelf te overtuigen. Zelf dat lukt hem niet.
Voor de rest maakt hij zich ontzettend belachelijk met zijn leugens, flutargumenten, kronkelredeneringen en uitvluchten.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 16:25   #310
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Robinus probeert al enkele bladzijden zichzelf te overtuigen. Zelf dat lukt hem niet.
Voor de rest maakt hij zich ontzettend belachelijk met zijn leugens, flutargumenten, kronkelredeneringen en uitvluchten.
Och ja, toen ik achtien jaar was, dacht ik ook dat het leven een sprookje was.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 21 april 2014, 16:26   #311
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga in de redenering mee en beargumenteer de stelling dat zélfs in die redenering een boerkaverbod niets uithaalt en de zaken zelfs enkel erger maakt.
Je hebt tot nu toe nog niets beargumenteerd. Je beeldt dat jezelf in net zoals moslima's zichzelf inbeelden dat zij vrij kiezen voor de boerka.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 16:26   #312
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die moslimvrouwen beslissen helemaal niet zelf met welke moslimman ze trouwen. Die worden vandaag nog steeds in veel gevallen uitgehuwelijkt.
En in België hebben ze de kans om met hun familie te breken, financieel iets of wat beschermd te worden en met een atheïst te trouwen. We kunnen er niets aan veranderen dat zij hun prioriteit geven aan hun familie. Dat is hun eigen keuze.
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 16:27   #313
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom hoop ik toch steeds dat mensen die verboden willen opleggen de intellectuele capaciteiten hebben om de absurditeit van hun eigen cultureel bepaalde handelingen in te zien?
De reden dat gezichtsbedekking verboden is, is eerder praktisch van aard en is niet cultureel bepaald. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou u niet misstaan.
Een hoofddoek is bijvoorbeeld niet verboden.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:29   #314
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De reden dat gezichtsbedekking verboden is, is eerder praktisch van aard en is niet cultureel bepaald. Een beetje intellectuele eerlijkheid zou u niet misstaan.
Een hoofddoek is bijvoorbeeld niet verboden.
De reden dat naakt verboden is, is cultureel bepaald. Een beetje intellectuele eerlijkheid om dat toe te geven zou u niet misstaan.
Robinus V is offline  
Oud 21 april 2014, 16:29   #315
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, hoeveel zijn er dat ?
Het omgekeerde zie ik wel, maar een moslimvrouw met een niet moslim man , neen dat heb ik nog nooit gezien.
Weet je wel dat zulke vrouwen door een imam en familie worden gedwongen tot een duivel uitdrijvings ritueel en ander fraais.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 april 2014 om 16:29.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:31   #316
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De reden dat naakt verboden is, is cultureel bepaald. Een beetje intellectuele eerlijkheid om dat toe te geven zou u niet misstaan.
Maar daar gaat het niet over, het gaat over de boerka.
Een beetje eerlijkheid van u in het algemeen zou eigenlijk al niet misstaan.
Meneer stropop argument.
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:32   #317
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En in België hebben ze de kans om met hun familie te breken, financieel iets of wat beschermd te worden en met een atheïst te trouwen. We kunnen er niets aan veranderen dat zij hun prioriteit geven aan hun familie. Dat is hun eigen keuze.
Ja 0,001% zal dat ongeveer doen schat ik. Sus je daar uw geweten mee ?
stuyckp is offline  
Oud 21 april 2014, 16:33   #318
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah ja, hoeveel zijn er dat ?
.
Niet veel. Die moeten zich trouwens eerst bekeren anders gaat het sprookje niet door. Nog zo'n vorm van islamitische dwingelandij, zelfs eentje met een serieus reli-racistische inslag. Dat dat soort religieus racisme zal je de linksmensen nooit horen aanklagen, zeker niet als het islamitisch geïnspireerd is.
Vigilant is offline  
Oud 21 april 2014, 16:37   #319
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet veel. Die moeten zich trouwens eerst bekeren anders gaat het sprookje niet door. Nog zo'n vorm van islamitische dwingelandij, zelfs eentje met een serieus reli-racistische inslag. Dat dat soort religieus racisme zal je de linksmensen nooit horen aanklagen, zeker niet als het islamitisch geïnspireerd is.
dat aantal is zelfs verwaarloosbaar.

Citaat:
Zipper is offline  
Oud 21 april 2014, 16:38   #320
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een probleem met verdraagzaamheid die maar van een kant moet komen. De onze.
Er zijn een aantal verworvenheden in onze maatschappij die voor mij door geen enkele religie terug in vraag gesteld mogen worden.
En de wetten van ons land, zijn steevast altijd prioritair tov een of ander geloofs boekske.
stuyckp is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be