Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2005, 01:56   #321
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Inderdaad een usenet posting natuurlijlk. Sorry.
Bedankt voor de link.

Leuk vind ik dat hij (Linus) schrijft :
Zo zie je toch nog eens waar de originele betekenis van het
woord 'hacker' vandaan komt.
Illwill zal er weer geen snars van snappen uiteraard.
Het heeft niets met snappen te maken, het gaat erom in welke vorm iedereen het woord gebruikt. Ik ben niet zo arrogant om 99% van deze mensen tegen te spreken omdat er ergens een of andere alternatieveling het tegendeel beweerd. Zal mij trouwens een worst schelen hoe men deze activiteit benoemd.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 02:00   #322
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Ik ben niet zo stom om dat op een forum rond te spuien.

Maar als je het echt wil weten: ik ben niet heiliger dan de paus, neen (alhoewel dat niet moet moeilijk zijn, volgens mij).

Er is wel een verschil tussen eens een cd'tje kopiëren en eens een videoband uitlenen en consequent iedere keer alle software zo ilegaal mogelijk te pakken zien te krijgen. Voor je hardware betaal je toch ook? Waarom betaal je wel voor hardware en niet voor software?
Je bent niet zo dom om het op een forum rond te spuien en in dezelfde posting zeg je 1 zin later dat je het toch hebt gedaan... over jezelf tegenspreken gesproken...

Als er trouwens plaatsen zijn waar ik gratis hardware kan krijgen...weet me het maar te zeggen é, ik heb zeker interesse! Vertel ons je geheimen kerel.
Oud 16 april 2005, 09:59   #323
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je bent niet zo dom om het op een forum rond te spuien en in dezelfde posting zeg je 1 zin later dat je het toch hebt gedaan... over jezelf tegenspreken gesproken...

Als er trouwens plaatsen zijn waar ik gratis hardware kan krijgen...weet me het maar te zeggen é, ik heb zeker interesse! Vertel ons je geheimen kerel.
Er is een verschil tussen nu en dan eens een videootje uitlenen en consequent alle software illegaal gebruiken, he.

Ik ken een plaats waar je gratis hardware kan krijgen: in de winkel. Je moet het wel op een minder voorkomende manier te pakken zien te krijgen, dan.

Maar dus alles waar je illegaal aan zou kunnen geraken zonder dat er een pakkans is, zou je nemen? Als morgen iemand aan je deur zou staan die je een gestolen wagen van de hand doet aan een spotprijs (gratis gaan ze dat niet weggeven), met een ander gegraveerd chassisnummer etc (dus dat ze de auto niet zouden linken aan een gestolen wagen indien je naar de keuring gaat of dergelijk), dan zou je geen seconde twijfelen en je beurs bovenhalen?

Wat zeiden we ook alweer over geweten? Geef toch gewoon toe dat je er totaal geen hebt, en liever overal alles zou roven, zolang je er zeker van bent dat je niet gepakt kan worden.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 16 april 2005 om 09:59.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 10:01   #324
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOl, hahaaaaaaaa!!!!

Er is een verschil omdat jij het cdeetje gecopieerd hebt? Zoals onze andere forum ganger al zei, diefstal blijft diefstal. Of het nu een muziek cd is of een software cd, blijft hetzelfde kerel!

Wat is dat nu voor een vraag??? Kun je hardware downloaden?

Conclusie: jij hebt geen enkele reden meer om mij te beschuldigen van het downloaden van 1 cdeetje van windows terwijl jij nethetzelfde doet. Kijk eerst naar jezelf en beschuldig daarna iemand anders hoor. Over hypocrieten gesproken, als het voor zichzelf maar goed uitkomt hé.
Bij jou gaat het niet over 1 cd'tje, that's the whole point, brother.
Oud 16 april 2005, 10:40   #325
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen nu en dan eens een videootje uitlenen en consequent alle software illegaal gebruiken, he.

Ik ken een plaats waar je gratis hardware kan krijgen: in de winkel. Je moet het wel op een minder voorkomende manier te pakken zien te krijgen, dan.

Maar dus alles waar je illegaal aan zou kunnen geraken zonder dat er een pakkans is, zou je nemen? Als morgen iemand aan je deur zou staan die je een gestolen wagen van de hand doet aan een spotprijs (gratis gaan ze dat niet weggeven), met een ander gegraveerd chassisnummer etc (dus dat ze de auto niet zouden linken aan een gestolen wagen indien je naar de keuring gaat of dergelijk), dan zou je geen seconde twijfelen en je beurs bovenhalen?

Wat zeiden we ook alweer over geweten? Geef toch gewoon toe dat je er totaal geen hebt, en liever overal alles zou roven, zolang je er zeker van bent dat je niet gepakt kan worden.
Dus omdat jij een video uitleent en cdees copieerd is het geen diefstal maar als een ander een software cd copieerd heeft ie geen geweten. Hypocriet!

Ik heb nooit gezegt dat ik alles gratis zou aannemen indien er geen controle op was. Dat heb jij gezegt niet ik.
Oud 16 april 2005, 10:41   #326
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij jou gaat het niet over 1 cd'tje, that's the whole point, brother.
Bij jou ook niet.
Oud 16 april 2005, 13:08   #327
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus omdat jij een video uitleent en cdees copieerd is het geen diefstal maar als een ander een software cd copieerd heeft ie geen geweten. Hypocriet!

Ik heb nooit gezegt dat ik alles gratis zou aannemen indien er geen controle op was. Dat heb jij gezegt niet ik.
Jij hebt gezegd dat als je gratis hardware kon vastkrijgen, je het ook zou aannemen. En je weet heel goed dat ik hierbij illegale hardware bedoelde.
Oud 16 april 2005, 13:10   #328
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bij jou ook niet.
Citaat:
Er is wel een verschil tussen eens een cd'tje kopiëren en eens een videoband uitlenen en consequent iedere keer alle software zo ilegaal mogelijk te pakken zien te krijgen.
Blijkbaar heb je me hier misbegrepen...

Het blauwe gaat over mij, het groene gaat over jou.
Oud 16 april 2005, 13:18   #329
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt gezegd dat als je gratis hardware kon vastkrijgen, je het ook zou aannemen. En je weet heel goed dat ik hierbij illegale hardware bedoelde.
Tja, blijf dan bij dezelfde producten hé kerel! Dan heb je het over auto's dan over pc's wat is het nu?
Idd, hardware voor de pc neem ik aan ja. Ga je het adres nog geven waar ik gratis hardware kan verkrijgen?
Oud 16 april 2005, 13:18   #330
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Maar discussiéér daar toch niet mee, Blacky!

Laatst gewijzigd door 12 sec. of numarx : 16 april 2005 om 13:19.
12 sec. of numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 13:26   #331
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heb je me hier misbegrepen...

Het blauwe gaat over mij, het groene gaat over jou.
Het verschil in jou 2 lijntjes is dat je bedoeld dat het verschil zit in de hoeveelheid. Hoe weet jij dat ik alle software consequent zo illegaal mogelijk probeer vast te krijgen? Dit is gewoon een leugen waarvan je mij beschuldigd terwijl je geen idee hebt hoe ik aan mijn software kom. Ik heb windows illegaal op mijn pc staan, alle tekenpaketten heb ik volkomen legaal op mijn pc staan doordat ik bij elk van hen via officiele weg een soort van opleidings school liscentie heb aangevraagd en gekregen.

Zoals je zelf akkoord ging met de stelling het is en blijft diefstal ben je zo hypocriet als je maar kan zijn door jezelf goed te praten door middel van een ander te beschuldigen omdat hij kwa kwantiteit meer misbruikt. Jij copieerd ook cd's, dit is ook diefstal dus kijk eerst naar jezelf en beschuldig dan een ander. Hoeveel werk hebben mensen gestopt in het maken van de cd's die jij hebt gecopieerd? Wat als iedereen enkel die cd's copieerd die jij aanvaardbaar vind om gecopieerd te worden? Blijf jezelf maar goedpraten hoor kerel maar je bent even schuldig als iedereen die copieerd. Blijkbaar heb jij zoals zovelen een selectief geweten.
Oud 16 april 2005, 13:27   #332
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
En probeer het nu nog eens een keer om voor 1 keer eens een nuttige en ontopic reactie te plaatsen. Hoeveel kansen moet ik je nu nog geven?
Oud 16 april 2005, 15:53   #333
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het verschil in jou 2 lijntjes is dat je bedoeld dat het verschil zit in de hoeveelheid. Hoe weet jij dat ik alle software consequent zo illegaal mogelijk probeer vast te krijgen? Dit is gewoon een leugen waarvan je mij beschuldigd terwijl je geen idee hebt hoe ik aan mijn software kom. Ik heb windows illegaal op mijn pc staan, alle tekenpaketten heb ik volkomen legaal op mijn pc staan doordat ik bij elk van hen via officiele weg een soort van opleidings school liscentie heb aangevraagd en gekregen.

??????????

waarom dat? daar is toch geen controle op? Komaan, illwill, dit is tegen je principes, he. Er zal niemand bij je komen binnenvallen omdat te controleren. Koop 1 licentie aan voor de hele klas (als het niet volledig illegaal is vast te krijgen) en kopieer het volle bak! Niemand die het ooit te weten komt!
Oud 16 april 2005, 15:54   #334
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En probeer het nu nog eens een keer om voor 1 keer eens een nuttige en ontopic reactie te plaatsen. Hoeveel kansen moet ik je nu nog geven?
Wat ga je anders doen? Hem bannen? Stront in zijn brievenbus gooien? Zijn muziek kopiëren?
Oud 16 april 2005, 15:57   #335
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals je zelf akkoord ging met de stelling het is en blijft diefstal ben je zo hypocriet als je maar kan zijn door jezelf goed te praten door middel van een ander te beschuldigen omdat hij kwa kwantiteit meer misbruikt. Jij copieerd ook cd's, dit is ook diefstal dus kijk eerst naar jezelf en beschuldig dan een ander. Hoeveel werk hebben mensen gestopt in het maken van de cd's die jij hebt gecopieerd? Wat als iedereen enkel die cd's copieerd die jij aanvaardbaar vind om gecopieerd te worden? Blijf jezelf maar goedpraten hoor kerel maar je bent even schuldig als iedereen die copieerd. Blijkbaar heb jij zoals zovelen een selectief geweten.
Je hebt zelf aangegeven in deze thread dat alleen dommeriken geen software kopiëren. Omdat je toch niet gepakt kan worden.
Hier leidt ik uit af dat je alle software kopieert, he. Het tegendeel verbaast me dus enorm. Daarom is er een verschil tussen hier en daar een kopietje hebben, of alle software en muziek illegaal downloaden en kopiëren.
Net zoals er een verschil is tussen bv een doosje tictacjes stelen in de winkel, of een bank overvallen.
Oud 16 april 2005, 15:58   #336
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, blijf dan bij dezelfde producten hé kerel! Dan heb je het over auto's dan over pc's wat is het nu?
Idd, hardware voor de pc neem ik aan ja. Ga je het adres nog geven waar ik gratis hardware kan verkrijgen?

je hebt een vreemde logica. Alles wat met de pc te maken heeft, neem je aan als het illegaal is. Van zodra we iets anders bedoelen, vind je het maar gevaarlijk en ben je bang dat ze je betrappen.
Oud 16 april 2005, 15:59   #337
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 12 sec. of numarx
eigenlijk heb je gelijk. Ik had het mijn eigen al eens voorgenomen 5 pagina's geleden, maar het is sterker dan mezelf
Oud 16 april 2005, 16:01   #338
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
eigenlijk heb je gelijk. Ik had het mijn eigen al eens voorgenomen 5 pagina's geleden, maar het is sterker dan mezelf
Je kan beter op CP blijven en hier weggaan dan vice versa, eigenlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2005, 16:05   #339
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
??????????

waarom dat? daar is toch geen controle op? Komaan, illwill, dit is tegen je principes, he. Er zal niemand bij je komen binnenvallen omdat te controleren. Koop 1 licentie aan voor de hele klas (als het niet volledig illegaal is vast te krijgen) en kopieer het volle bak! Niemand die het ooit te weten komt!
Dit is helemaal niet tegen mijn principes. Je doet hier alsof je mij kent kerel, je weet niet eens mijn naam maar je weet wel wat mijn principes over alles is?

Waarom copieer jij niet alles?
Oud 16 april 2005, 16:07   #340
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ga je anders doen? Hem bannen? Stront in zijn brievenbus gooien? Zijn muziek kopiëren?
Heb ik ergens gezegt "of anders"...?

Ik ban niemand, kzou niet weten waarom eigenlijk.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be