Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2017, 16:05   #361
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vindt u dat de VN kan beslissen boven de hoofden van de betrokken bevolking?
Wie stelt u voor dat er over zulke zaken beslist?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:07   #362
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Daar kan je over discuteren (zeeblokkade, luchtruim,...). Ik dacht trouwens dat de VN Gaza als bezet gebied beschouwden?
Zeeblokkade + luchtruim is om te vermijden dat ze nieuw zwaar wapentuig en raketten importeren. Anders kan er binnen twee jaar een nieuwe versie van de oorlog opgestart worden.
Israël moet maar met één ding rekening houden, en dat is de veiligheid van haar eigen burgers en grenzen. Het raketten afvuren is hetgeen dat alle vooruitgang onmogelijk maakt. Pas als dat voor de volle 100% gedaan is zullen de israëlieten de vijs losser maken.
En dat zal volgens mij niet gebeuren, want dan tekent Hamas hun eigen vonnis. Die willen heus geen 'vrede' want dan stopt hun lukratieve broodwinning.
Dit is een bevroren conflict, vrij hopeloos.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:11   #363
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaan de Palestijnen. Identiteit is niet statisch en alvast niet afhankelijk wat anderen erover denken. Ook al herhaalt u honderdmaal dat het Palestijnse volk niet bestaat, dat verandert geen sikkepik aan de realiteit van de Palestijnse identiteit.
Nationaliteit Jan, niet identiteit.
Oud 11 januari 2017, 16:14   #364
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is niets legitiem aan, vooral omdat de Arabische meerderheid duidelijk te kennen gaf daar niet voor te vinden te zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wie stelt u voor dat er over zulke zaken beslist?
There never was a UN resolution that founded the state of Israël

Citaat:
There is a widely accepted belief that United Nations General Assembly Resolution 181 “created” Israel, based upon an understanding that this resolution partitioned Palestine or otherwise conferred legal authority or legitimacy to the declaration of the existence of the state of Israel. However, despite its popularity, this belief has no basis in fact, as a review of the resolution’s history and examination of legal principles demonstrates incontrovertibly.
http://www.foreignpolicyjournal.com/...ion-of-israel/

Res 181 was a TWO STATE PROPOSAL, refuted by the Arabs.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2017 om 16:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:22   #365
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb een algemene mening uitgedrukt tegenover DDC op basis van mijn eigen ervaringen, discussies met zijn collega's en andere mensen die ermee samengewerkt hebben.

Ik hoef dan ook niet op het artikel in te gaan. Trouwens, ik hoef eigenlijk zelfs helemaal niet op uw zever in te gaan. Ik zal verder wel reageren indien Panda opmerkingen heeft.
Ook mijn mening over hem is natuurlijk algemeen. Over de jaren heen heb ik bijzonder veel journalistiek erg sterke stukken van hem gelezen. En ja, zijn schrijftalent plaatst hem voor mij op een hoger trapje dan veel van zijn collega's.
Vroeger bij DM zou ik hem qua schrijftalent direct na een Walter Pauli gezet hebben. Nog zo iemand die uit onvrede met Van Thillo vertrokken is. Net als Liesbeth Van Impe, ook een schrijftalent dat om dezelfde redenen vertrokken was.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de manier waarop hij te werk gaat. Maar hou er wel rekening mee dat journalisten een heel solitair beroep hebben en allemaal concurrent zijn van elkaar. En een groot ego... DDC heeft veel over de Dutroux affaire geschreven, en toen waren er echt 2 kampen onder de journalisten die diametraal tegenover elkaar stonden en zelfs giftige stukken publiceerden over de foute methodiek van het andere kamp. Maar ik heb zo het idee dat jij over dat onderwerp meer weet dan ik.
Qua onderzoeksjournalist zie ik hem op hetzelfde niveau als bv een Tom Cochez, ook al een talent uit de oude kweekschool van DM. Zit nu bij Apache.be
Oud 11 januari 2017, 16:27   #366
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, als het ACW tegen is dan heeft het Vlaamse volk geen recht op zelfbeschikking.
Oud 11 januari 2017, 16:31   #367
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb wel nooit goed begrepen, waarom joden, na al wat er tijdens WOII was gebeurd, zich wilden vestigen op een stuk grond, overal omringd door "barbaren". Dat is nu bijna 70jaar dat Israël bestaat en dat is 70jaar op voet van oorlog leven. En de volgende 70jaar zie ik daar niks veranderen.
Dat is wat anders hee dan de bange witmang die uit schrik voor de stoute mocros het afbolde uit brussel.
Oud 11 januari 2017, 16:48   #368
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is democratie: er is geen meerderheid voor onafhankelijkheid, dus it's not going to happen. Helaas pindakaas.
Je wil zeggen dat er in de hoofdkwartieren van de anti-Vlaamse profiteurs geen meerderheid is? Dat is democratie trololoo.

Moeten we om enigszins ernstig te zijn over het onderwerp de vraag niet stellen aan de Vlaming in plaats van aan de partijbonzen/vakbonden/ziekenkassen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 januari 2017 om 16:49.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:50   #369
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is wat anders hee dan de bange witmang die uit schrik voor de stoute mocros het afbolde uit brussel.
En ik was zeker niet de enige (hoe zouden die homogene islamitische buurten anders zijn ontstaan ??).

Ge moogt er anders wel fier op zijn, het is voornamelijk dankzij uw (politieke) vrienden, dat het islam-tuig ongestoord zijn gangen kan gaan in veel Brusselse gemeenten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:52   #370
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik was zeker niet de enige (hoe zouden die homogene islamitische buurten anders zijn ontstaan ??).

Ge moogt er anders wel fier op zijn, het is voornamelijk dankzij uw (politieke) vrienden, dat het islam-tuig ongestoord zijn gangen kan gaan in veel Brusselse gemeenten.
Tja, in Belgie hebben ze liever 'islam-tuig' dan lastige Vlamingen. Het Belgische credo is dan ook 'Vlaams volk laatst,' en wie reclameert is nazi.
Oud 11 januari 2017, 16:52   #371
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wil zeggen dat er in de hoofdkwartieren van de anti-Vlaamse profiteurs geen meerderheid is? Dat is democratie trololoo.

Moeten we om enigszins ernstig te zijn over het onderwerp de vraag niet stellen aan de Vlaming in plaats van aan de partijbonzen/vakbonden/ziekenkassen?
Er is geen meerderheid bij de Vlamingen ook en dat is zelfs vrij duidelijk. Dat is dan ook de enige reden dat er nog geen referendum is geweest. De uitslag staat bij voorbaat vast. Moest de doorsnee vlaming verlost raken van zijn stockholmcomplex dan wordt er binnen de kortste keren een referendum georganiseerd. Maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 16:55   #372
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er is geen meerderheid bij de Vlamingen ook en dat is zelfs vrij duidelijk. Dat is dan ook de enige reden dat er nog geen referendum is geweest. De uitslag staat bij voorbaat vast. Moest de doorsnee vlaming verlost raken van zijn stockholmcomplex dan wordt er binnen de kortste keren een referendum georganiseerd. Maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
Bron?
Oud 11 januari 2017, 17:00   #373
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Splits...piniepeilingen

Daar zijn al meer dan genoeg peilingen naar gedaan. Degenen die het hoogste percentage weergeven zijn trouwens degene met de laagste betrouwbaarheid...Als je daarvoor al een bron begint te vragen dan heb je echt niet goed opgelet de laatste jaren.

Als je trouwens de verkiezingsuitslagen bekijkt, zie je ook nog steeds dat er geen meerderheid is bij de separatistische partijen. Ook dat zou bij u een belletje moeten doen rinkelen, nee? Of denk je dat er veel separatisten op de tjeeven, liberalen, groenen of sossen stemmen misschien?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2017 om 17:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 17:01   #374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Medelijden is niet direct de emotie die ik voel als ik denk aan die duizenden vlamingen die hun huis voor veel te veel geld verkocht hebben aan kooplustige franstaligen en immigranten. Door hun fout is brussel zijn nederlandstalig karakter quasi volledig kwijt en zijn heelder wijken zwart of arabisch geworden.
Dat die hun jackpot winst op die verkoop normaal vinden, en dan nog een beetje gaan kakken over het fenomeen dat ze zelf veroorzaakten inspireert mij eerder tot walging.
Oud 11 januari 2017, 17:03   #375
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Of denk je dat er veel separatisten op de tjeeven, liberalen, groenen of sossen stemmen misschien?
Linkse separatisten zijn wezen in Vlaanderen. Je hebt nu wel kersvers Vlinks
Oud 11 januari 2017, 17:05   #376
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Cadeau doen aan de EU als condominium.
Oud 11 januari 2017, 17:09   #377
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Medelijden is niet direct de emotie die ik voel als ik denk aan die duizenden vlamingen die hun huis voor veel te veel geld verkocht hebben aan kooplustige franstaligen en immigranten. Door hun fout is brussel zijn nederlandstalig karakter quasi volledig kwijt en zijn heelder wijken zwart of arabisch geworden.
Dat die hun jackpot winst op die verkoop normaal vinden, en dan nog een beetje gaan kakken over het fenomeen dat ze zelf veroorzaakten inspireert mij eerder tot walging.
T'is duidelijk dat ge geen kloten afweet van Brussel. Ik heb er twintig jaar gewoond en weet ondertussen wel beter. Informeer je beter alvorens debiliteiten te poneren. Mijn ouders hun huis is trouwens met 20% in waarde gedaald, dankzij de verloedering door het islamtuig, door uw politieke vrienden hier binnengebracht, gepamperd en geknuffeld.

Citaat:
Oud 11 januari 2017, 17:09   #378
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is bij de Vlaming helemaal geen animo voor Onafhankelijkheid. Beste bewijs is dat de NVA in alle talen zwijgt over Artikel 1.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2017, 17:11   #379
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is bij de Vlaming helemaal geen animo voor Onafhankelijkheid. Beste bewijs is dat de NVA in alle talen zwijgt over Artikel 1.
De gemiddelde Vlaming weet ook niet dat Vlaanderen jaarlijks een fortuin kado geeft aan Wallonië.

Citaat:
Oud 11 januari 2017, 17:18   #380
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook mijn mening over hem is natuurlijk algemeen. Over de jaren heen heb ik bijzonder veel journalistiek erg sterke stukken van hem gelezen. En ja, zijn schrijftalent plaatst hem voor mij op een hoger trapje dan veel van zijn collega's.
Vroeger bij DM zou ik hem qua schrijftalent direct na een Walter Pauli gezet hebben. Nog zo iemand die uit onvrede met Van Thillo vertrokken is. Net als Liesbeth Van Impe, ook een schrijftalent dat om dezelfde redenen vertrokken was.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de manier waarop hij te werk gaat. Maar hou er wel rekening mee dat journalisten een heel solitair beroep hebben en allemaal concurrent zijn van elkaar. En een groot ego... DDC heeft veel over de Dutroux affaire geschreven, en toen waren er echt 2 kampen onder de journalisten die diametraal tegenover elkaar stonden en zelfs giftige stukken publiceerden over de foute methodiek van het andere kamp. Maar ik heb zo het idee dat jij over dat onderwerp meer weet dan ik.
Qua onderzoeksjournalist zie ik hem op hetzelfde niveau als bv een Tom Cochez, ook al een talent uit de oude kweekschool van DM. Zit nu bij Apache.be
Laten we zeggen dat wat DDC schrijft, niet zo belangrijk is. Het is wat hij niet schrijft, dat belangrijker is. Hij slaagt er immers steeds in om eigenlijk niet veel te vertellen, maar een hele sfeer van verdachtmakingen op te maken, en daar komt zijn schrijfkunst uiteraard goed van pas.

Je moet dan al van goede school zijn om die sfeer te doorbreken, ik heb het trouwens, zoals ik reeds zij, persoonlijk meegemaakt. Ik wist heel goed dat DDC maar een deel van het dossier had gebruikt (enkel wat in zijn voordeel ging, uiteraard), maar ik wist ook dat mijn departement niet kon reageren met het ander luik omdat daar stukken in stonden die niet openbaar gemaakt konden worden. Ik spreek hier zonder in detail te treden en zelfs met een (lichte) aanpassing van de realiteit, maar je begrijpt wel waarom ik dat doe.
Zijn beweringen, die niet verkeerd waren maar een totaal vertekend beeld ophingen van de realiteit, konden dan ook niet tegengesproken worden... Komt daar nog bij dat hij nooit voorafgaand contact opneemt met de 'andere partij', zodat hij geen enkel rekening moet houden met zijn/haar argumenten en uitleg, dat zou immers het beeld dat hij wilt ophangen, in gevaar brengen.

In casu is het vrij duidelijk dat hij iets beoogt, namelijk de te grote Joodse invloed. Hij geeft daar dan ook voorbeelden van, in het onderwijs bij voorbeeld.

Maar wat laat hij bij voorbeeld links liggen:
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...ijkheden.dhtml
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130717_00662457

Voorbeelden van situaties waar overheid, waarneer Spa.Ministers, duidelijk niet zo (orthodox) Joods-gezinde initiatieven neemt inzake onderwijs. Wat de situatie toch wel enigszins nuanceert.

Ik ga het hierbij laten want naar het schijnt ben ik bevooroordeeld.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be