Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2007, 13:20   #21
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, het bovenstaande boek "179% hoger". Hopelijk is het even goed als z'n eerste .

Dat is dan de tweede druk?
''179 % hoger'' heb ik al meer dan een jaar in mijn bezit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:03   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is dan de tweede druk?
''179 % hoger'' heb ik al meer dan een jaar in mijn bezit.
Serieus? Ik dacht dat het pas sinds dit jaar uitgegeven was. De eerste boek waar ik het over had van Paul D'Hoore was "de tien beurstips van Paul D'Hoore". Dat is al enkele jaren geleden uitgegeven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2007, 17:07   #23
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat je beesten figuurlijk bedoelde, keek ik eens even op.
Oud 30 december 2007, 02:18   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Serieus? Ik dacht dat het pas sinds dit jaar uitgegeven was. De eerste boek waar ik het over had van Paul D'Hoore was "de tien beurstips van Paul D'Hoore". Dat is al enkele jaren geleden uitgegeven.

Op de eerste blz waar alle bepalingen ivm met auteursrechten etc staan vermelden ze 2006.
Het boek is wel het lezen waard. Er staan enkele tips in waar je vrijwel geen risico mee loopt,wat niet wil zeggen dat ze nog kunnen dalen nadat je gekocht hebt. Maar op lange termijn zit je daar wel goed mee. Ikzelf heb er een uitgepikt waar ik nu ongeveer 12% winst op heb na een goed jaar. Op zichzelf niet spectaculair, dat was ook de verwachting niet, maar als je dat bekijkt tegenover de rente op een spaarboekje ben ik daar content mee.
Oud 30 december 2007, 02:29   #25
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud nieuws hoor. Het probleem met mensen of andere objecten op te sporen om een bepaald rendement te halen is het feit dat de invloed van toeval enorm is. Je kan m.a.w. nooit een betrouwbare belegger vinden die je met voldoende kans telkens opnieuw een positief rendement kan realiseren.
dat is de wet van het spel.

het is nodig dat er mensen die zich er op durven wagen, mr geef mij mr een boekske, véél veiliger.

ieder zijn meug, niet waar.

de leute ermee, zou ik zeggen.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2008, 22:25   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de eerste blz waar alle bepalingen ivm met auteursrechten etc staan vermelden ze 2006.
Het boek is wel het lezen waard. Er staan enkele tips in waar je vrijwel geen risico mee loopt,wat niet wil zeggen dat ze nog kunnen dalen nadat je gekocht hebt. Maar op lange termijn zit je daar wel goed mee. Ikzelf heb er een uitgepikt waar ik nu ongeveer 12% winst op heb na een goed jaar. Op zichzelf niet spectaculair, dat was ook de verwachting niet, maar als je dat bekijkt tegenover de rente op een spaarboekje ben ik daar content mee.
Zeker niet slecht voor 2006 of 2007. In het economische deel van De Standaard van deze week hadden ze die top 10 langs elkaar gezet die begin 2006 werd aangeraden door de bekendste beurs-analisten. 7/10 was enorm gedaald (sommige zelfs tot -45%), slechts 2 waren aanzienlijk gestegen (CFE en nog een Franstalig bedrijf). Dat zegt meteen al genoeg hoe voorzichtig je moet omgaan met het advies van die zogenaamde experts.

Dexia werd trouwens aangeraden als één van de best verwachte stijgers voor 2008 (voor zover die analisten hun advies nog waarde heeft ).
Oud 2 januari 2008, 00:10   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker niet slecht voor 2006 of 2007. In het economische deel van De Standaard van deze week hadden ze die top 10 langs elkaar gezet die begin 2006 werd aangeraden door de bekendste beurs-analisten. 7/10 was enorm gedaald (sommige zelfs tot -45%), slechts 2 waren aanzienlijk gestegen (CFE en nog een Franstalig bedrijf). Dat zegt meteen al genoeg hoe voorzichtig je moet omgaan met het advies van die zogenaamde experts.

Dexia werd trouwens aangeraden als één van de best verwachte stijgers voor 2008 (voor zover die analisten hun advies nog waarde heeft ).
Dexia en ook de andere bankaandelen zijn dan ook zwaar afgestraft.
In De Tijd staat het aandeel dat ik toen kocht ( GBL) als grote favoriet voor 2008, wat natuurlijk geen garantie is dat het zo zal zijn.
Oud 2 januari 2008, 00:20   #28
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dexia en ook de andere bankaandelen zijn dan ook zwaar afgestraft.
In De Tijd staat het aandeel dat ik toen kocht ( GBL) als grote favoriet voor 2008, wat natuurlijk geen garantie is dat het zo zal zijn.
Hoe heeft GBL het dan in 2007 gedaan?

Ik ben van plan een paar bankaandelen te kopen, maar moet eerst nog zien welke. Dexia ziet er op het eerste zicht wel goed uit, maar ik ga de jaarrekening ervan eens doornemen om te zien of er iets speciaals instaat.
Oud 2 januari 2008, 00:40   #29
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe heeft GBL het dan in 2007 gedaan?

Ik ben van plan een paar bankaandelen te kopen, maar moet eerst nog zien welke. Dexia ziet er op het eerste zicht wel goed uit, maar ik ga de jaarrekening ervan eens doornemen om te zien of er iets speciaals instaat.

GBL is op jaarbasis 4% gezakt.
Paul D'Hoore redeneerde zo om GBL te kopen: '' GBL heeft in het verleden nog nooit zoveel onder zijn boekwaarde gestaan. En als we dan weten dan de rijkste man van Belgié, Albert Frére, daar een groot deel van zijn kapitaal insteekt, wat kunnen wij dan als simpele belegger dan nog verkeert doen door zijn voorbeeld te volgen? Zo een ervaren man gaat zijn opgebouwd kapitaal toch niet riskeren als hij niet zeker van zijn zaak is.''
Paul D'Hoore zei er ook wel bij dat een aandeel dat onder zijn boekwaarde staat nog niet meer kan zakken, maar op lange termijn zit je normaal toch goed. Van zulke aandelen moet je wel geen spectaculaire koerstijgingen verwachten, maar op lange termijn renderen die toch altijd beter dan een spaarboekje.
Oud 2 januari 2008, 00:47   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
GBL is op jaarbasis 4% gezakt.
Paul D'Hoore redeneerde zo om GBL te kopen: '' GBL heeft in het verleden nog nooit zoveel onder zijn boekwaarde gestaan. En als we dan weten dan de rijkste man van Belgié, Albert Frére, daar een groot deel van zijn kapitaal insteekt, wat kunnen wij dan als simpele belegger dan nog verkeert doen door zijn voorbeeld te volgen? Zo een ervaren man gaat zijn opgebouwd kapitaal toch niet riskeren als hij niet zeker van zijn zaak is.''
Die veronderstelling maakt hij ook in zijn eerste boek, daarin stelt hij voor om simpelweg de grote investeerders te volgen. Lijkt mij wat kort door de bocht.

Citaat:
Paul D'Hoore zei er ook wel bij dat een aandeel dat onder zijn boekwaarde staat nog niet meer kan zakken, maar op lange termijn zit je normaal toch goed. Van zulke aandelen moet je wel geen spectaculaire koerstijgingen verwachten, maar op lange termijn renderen die toch altijd beter dan een spaarboekje.
Mja dan kan je ook gewoon op fondsen spelen, die zitten ook boven het rendement van een spaarboekje. Aandelen die onder hun boekwaarde zitten zijn ook niet zo eenvoudig op te sporen als gewone fondsen.
Oud 2 januari 2008, 00:57   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die veronderstelling maakt hij ook in zijn eerste boek, daarin stelt hij voor om simpelweg de grote investeerders te volgen. Lijkt mij wat kort door de bocht.
Hij zal natuurlijk niet altijd gelijk hebben.
Maar als grote investeerders afkerig staan tegenover een eerste beursgang van een aandeel belooft dat meestal niet veel goeds.
Zo herinner ik mij dat heel Belgié storm liep voor de beursintroductie van Agfa Gevaert, maar toen ik dan in de kranten las dat de road show van Agfa bij de grote investeerders in het buitenland niet aansloeg besloot ik gelukkig maar er niet op in te tekenen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 januari 2008 om 00:58.
Oud 2 januari 2008, 00:59   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij zal natuurlijk niet altijd gelijk hebben.
Maar als grote investeerders afkerig staan tegenover een eerste beursgang van een aandeel belooft dat meestal niet veel goeds.
Zo herinner ik mij dat heel Belgié storm liep voor de beursintroductie van Agfa Gevaert, maar toen ik dan in de kranten las dat de road show van Agfa bij de grote investeerders in het buitenland niet aansloeg besloot ik gelukkig maar er niet op in te tekenen.
Dan ben jij slimmer geweest dan mij tijdens die hype

Dat is trouwens één van D'Hoore zijn 10 beurstips: als iedereen goed praat over een bepaald aandeel, dan moet je kijken naar de argumenten en beweringen van mensen die niet zo enthousiast zijn over dat aandeel.

Laatst gewijzigd door Savatage : 2 januari 2008 om 01:01.
Oud 2 januari 2008, 01:00   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja dan kan je ook gewoon op fondsen spelen, die zitten ook boven het rendement van een spaarboekje. Aandelen die onder hun boekwaarde zitten zijn ook niet zo eenvoudig op te sporen als gewone fondsen.

Bij fondsen zit je meestal wel met grotere kosten tegenover aandelen.
GBL is in wezen ook een fonds.
Oud 2 januari 2008, 01:00   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gekocht dus?
En ik geef toe, ik was oorspronkelijk ook van zin Agfa te kopen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 januari 2008 om 01:02.
Oud 2 januari 2008, 01:01   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gekocht dus?
Jups
Oud 2 januari 2008, 01:09   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jups
Zo had je overtijd de beursgang van Nyrstar aan 20 euro.
Het was op korte tijd gezakt naar 17 - 18 euro en de analisten begonnen koopadviezen te geven. Ik begon er ook aan te denken van te kopen tot ik las dat Umicore haar overtoewijsoptie niet uitgeoefend kreeg.
Dus ik stelde mij de vraag; als de grote jongens niet toehappen moet daar een reden voor zijn. Het is dan nog gezakt naar het laagste punt van 14,52 euro. Nu staat het wel terug op 16,45 euro.
Oud 2 januari 2008, 01:12   #37
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is trouwens één van D'Hoore zijn 10 beurstips: als iedereen goed praat over een bepaald aandeel, dan moet je kijken naar de argumenten en beweringen van mensen die niet zo enthousiast zijn over dat aandeel.

Dat klopt.
Als iedereen laaiend enthousiast is over een aandeel is het vet meestal al van de soep - al veel te veel gestegen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be