Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2004, 22:04   #21
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Dat is eenvoudig: wij (allez, ik toch) willen meer welvaart/welzijn, dus minder verkeersdoden.
Voor welvaart heb je ook arbeidsplaatsen nodig. Je staat dus duidelijk voor een dilemma.
Niet echt (denk ik). Het geld dat de mensen niet moeten uitgeven aan bvb. het herstellen van de wagen (of de aankoop van de nieuwe), kunnen ze steken in andere dingen, bvb. hun huis, een reis, een grotere wagen, etc. Door deze consumptie verschuiving krijgt men economische activiteiten die werkgelegenheid in andere sectoren verschaft.

De totale economische schade werd in een EC studie geschat op 1 M Euro per verkeersdode. Met 1484 verkeersdoden en 8949 zwaar gewonden in 2001 in Belgie, gaat het hier dus over serieuse bedragen.
Oud 8 maart 2004, 22:04   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Dus u gaat de fiscale inkomsten eerst federaliseren. Prachtig. Nòg ettelijke jaren tijdsverlies.

Sta mij toe te zeggen dat de aanpak van Vivant in deze veel rechtlijnigere en directer is. En het is nu al 5 voor 12 !

Als ge vist, vist dan vòòr het net hé !
Het is geen kwestie van de fiscale inkomsten te federaliseren, doch om de uitgaven ofwel te federaliseren, ofwel op gelijk niveau te brengen. Waardoor er automatisch minder inkomsten zullen nodig zijn, en de bijdragen (sz en belastingen) naar omlaag kunnen.
Wat Vivant betreft. Dacht dat men daar enkel denkt een een gevoelige BTW-verhoging, waarmee de lasten van de sz kunnen betaald worden. Maar hoe gaat ge dat in Europa kunnen verkopen (of gaat heel Europa mee doen ?). En wat als de anderen een invoertaks gaan heffen voor Belgische producten, als compensatie voor de abnormaal hoge BTW waaraan hun producten in Belgie onderhevig zijn ?
Een ding is een zekerheid. Het is vijf voor twaalf.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:11   #23
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de VLD verschillende pogingen heeft ondernomen om een 'werkzame' lastenverlaging door te drukken (vanaf hun 1ste jaar regeringsdeelname) , maar dit elke keer afgeblokt werd door de PS , en ook door de oppositiepartijen die onmiddellijk op kar van de 'verrijkingsrethoriek' sprongen. Het is pas sinds een jaar dat F. Vandenbroeck en Vandelanotte ook de 'liberale' koers volgen, in de eerste plaats omdat ze weten dat het nodig is om hun toekomstige pensioenbeloftes te kunnen nakomen. En ook zij ondervinden de hinder van hun Waalse broeders en de vakbonden.
Zolang de PS NON zegt, kan er niets veranderen in dit land.
Bekijk het thema van de beteugeling van de sociale fraude maar. Voor de PS is dit onbespreekbaar. Resultaat : de maatregelen ter beteugeling van de sociale fraude worden gefaseerd, i.e. in de praktijk op de lange baan geschoven. Zelfs hier heeft de SPA, die toch enige dynamiek toonde, weeral het onderspit moeten delven voor de PS.
Feit is dat de Verhofstadt, ondanks zijn voluntarisme en intelligentie, niet kan onderhandelen. Hij heeft zich in de luren laten leggen. PS en SPA zijn hier blijkbaar een heel stuk beter in. Als de PS NON zegt, dan had de VLD ook NEE moeten zeggen, en niet "allez vooruit dan maar".
Oud 9 maart 2004, 12:38   #24
fleuri
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke
De leegloop van België is al geruime tijd bezig, en daar zal geen enkele politieke partij iets aan kunnen veranderen..Onze kleinkinderen zullen voor werk naar Polen.. Turkijë.. Hongarijë..Indië enz.. moeten gaan..Daar werken ze voor practisch niks..Zo was het hier in de tijd van onze grootouders ook..
Ik treed je hier volledig bij Marijke, dit heb ik reeds twee jaar geleden op een ander forum dat inmiddels dank zij de Limburgers naar de knoppen is gedaan, gezegd, toen was er reeds spraak van dat na de val van de Berlijns muur en het openen van de grenzen dat de grote multinationals hier zouden vertrekken naar de goedkope loonlanden, maar de vakbonden hadden er geen oren naar, dat dit hier massa's banen zouden sneuvelen wilden ze niet weten. Waarom denk je dat Mia DeVidts op de lijst gaat staan van de SPa voor de Europese verkiezingen. en het zal nog verergeren wanneer de 10 landen toetreden tot Europa.
Fleuri
Oud 9 maart 2004, 12:48   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet wat de regering er aan kan doen dat VW en Ford slechte auto's maken die niemand wil.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 12:55   #26
boss
Burger

Standaard

Feit is gewoon dat de verkoopscijfers van de golf v tegenvallen.
Volkswagen heeft in betere tijden gezegd dat ze de welvaart van het bedrijf gaan spreiden over alle vestigingen van volkswagen.
Nu dat het slechter gaat zegt de directie dat men ook de afslankingsmaatregelingen moet spreiden over de verschillende fillialen.

Is dus geen zaak waar de regering iets aan kan doen, ze kunnen wel proberen onderhandelen maar of dat dat veel gaat opbrengen, ik denk het niet.

Het probleem in de auto sector is vooral dat de wagens te goed worden, dus minder rap slijten.

En het probleem bij de golf is waarschijnlijk gelegen aan het feit dat je voor een golf veel meer betaald dan je uiteindelijk terug krijgt.
De mense, beginnen dit na vier reeksen golf in te zien.
boss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:09   #27
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Niks tegen die mensen die ontslagen wordne hé, en ja dat is erg voor die regio. Maar vergeleken met mensen uit kleine bedrijfjes die failliet gaan hebben ze niet te klagen.
Of denk ook eens aan de zelfstandigen zelf die gedwongen zijn te stoppen: niks gouden handdruk, niks brugpensioen, niks stempelgeld...Die sossen uitroep"weeral 3000 arbeiders op straat!" is pure demagogie. Die arbeiders vallen gewoon in de hangmat van de verzorgingsstaat.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:13   #28
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Wat willen wij. Meer werk of minder verkeersdoden?
Die vraagstelling is zelfs nog niet doorgedrongen tot onze beleidsmakers: enerzijds het autogebruik zo veel mogelijk willen beperken met superboetes, maandenlange wegenwerken, BOB-campagnes, binnensteden onbereikbaar maken voor auto's...en dan beginnen roepen Ford moet blijven! VW moet blijven!
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 20:36   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volkswagen voorziet duizenden ontslagen

De Duitse autoconstructeur Volkswagen voorziet voor de komende jaren duizenden ontslagen. Het bedrijf zet een halt op de aanwervingen en verlaagt de vergoeding van overuren. Dat meldt de krant Bild maandag. Bij Volkswagen werken momenteel 330.000 mensen. Volgens de pers zou op 2 jaar tijd 2 miljard euro moeten bespaard worden.

So What ???? Dat maakt toch deel uit van het intern beleid van dat bedrijf ? Daar moet de politiek zich toch niet mee moeien. Als dat bedrijf het financieel moeilijk heeft, dan is het toch normaal dat het het mes zet in de personeelskosten. Niet saneren en meer schulden maken, dat zou pas nefast zijn en zou de toekomst van het bedrijf pas echt op het spel zetten. De personeelskosten nauwlettend in de gaten houden, getuigt van een gezond bedrijfseconomisch financieel beleid, ook als dat ontslagen met zich meebrengt. Een bedrijf moet immers in de eerste plaats winst maken. Al de rest is flauwekul.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 17:40   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik snap niet wat de regering er aan kan doen dat VW en Ford slechte auto's maken die niemand wil.
Zij maken geen slechte auto's. Doch hun auto's missen blijkbaar standing, zodat niemand ze wil. Blijft dan de vraag, wat de regering kan doen om de standing van deze wagens te verhogen. Ze zouden er misschien zelf in kunnen rijden.
Oud 11 maart 2004, 21:43   #31
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De Duitse autoconstructeur Volkswagen voorziet voor de komende jaren duizenden ontslagen. Het bedrijf zet een halt op de aanwervingen en verlaagt de vergoeding van overuren. Dat meldt de krant Bild maandag. Bij Volkswagen werken momenteel 330.000 mensen. Volgens de pers zou op 2 jaar tijd 2 miljard euro moeten bespaard worden.

Als we Vorst willen vrijwaren van de catastrophe die Vilvoorde en Genk eerder troffen dan moet NU iets gedaan worden aan de belasting op arbeid in België.
Zaniken en zeveren over migrantenstemrecht zal daar niks aan veranderen.
Zaniken en zeveren over belasting op arbeid zal er ook niets aan veranderen.
Maar Verhofstadt doet dat wel ter gelegenheid van elke fabriekssluiting.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 21:52   #32
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Zij maken geen slechte auto's. Doch hun auto's missen blijkbaar standing, zodat niemand ze wil. Blijft dan de vraag, wat de regering kan doen om de standing van deze wagens te verhogen. Ze zouden er misschien zelf in kunnen rijden.
Wat je bedoelt met standing is me totaal onduidelijk.

De overheid moet trouwens die wagens kopen die haar het minste kosten (dus inclusief verbruik en onderhoudscontracten). Welke dat zijn daar spreek ik me niet over uit, want ik ken niet veel over auto's.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2004, 22:51   #33
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als ze bij Volkswagen kunnen besparen ben ik content, want dan kan ik mij binnenkort misschien een goedkopere Volkswagen kopen.
Oud 11 maart 2004, 22:54   #34
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik ken de cijfers van VAG niet, maar hier alvast die van Porsche:

http://www3.us.porsche.com/english/u...sbericht72.pdf

Allesbehalve een bedrijf in problemen als je het mij vraagt. In vijf jaar tijd van 79 Miljoen euro verlies naar 165 miljoen Euro winst...

Als ze nog wat knippen wordt het misschien nog wat beter. Leuk voor de consument.
Oud 12 maart 2004, 04:06   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je bedoelt met standing is me totaal onduidelijk.
Ik denk dat hij met 'standing' het imago (of de status) bedoelt dat die wagens hebben. Dat maakt zijn uitleg er echter niet minder onzinnig op, het imago dat een product heeft maakt namelijk deel uit van het 'goed of slecht' zijn van een product. Als die wagens m.a.w. het imago hebben van 'slechte' wagens te zijn, dan zijn het ook daadwerkelijk 'slechte' wagens, die niemand wil.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 17:09   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bedoel er inderdaad de standing mee. Denk echter niet dat de zaken zo eenvoudig liggen, en dat wagens zonder standing �* priori slechte wagens zijn, zelfs �* priori geen bedrijfsonvriendelijke wagens. Slaag er de doodnuchtere testverslagen maar eens op na, en veel Mercedessen en BMW's zullen enkel uitblinken door hun hoge kostprijs. Dacht zelf dat testaankoop erin geslaagd is, van ne Skoda als beste koop te classeren.
Dus als de overheid de beste koop moet kopen, dan zal dit Skoda zijn.
Maar dat zal ze niet doen. Omdat de hogere ambtenaren een stel klein jong zijn. Herinner U Nolfs (dikke Spa'er). Deze was er bij de leasingmaatschappij ingeslaagd, om speciaal voor hem, ne BMW te leasen, met nog een spreepje meer, dan op de BMW die normaal voor hem voorzien was.
Oud 12 maart 2004, 17:27   #37
Groentje19
Burger

Groentje19's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als we Vorst willen vrijwaren van de catastrophe die Vilvoorde en Genk eerder troffen dan moet NU iets gedaan worden aan de belasting op arbeid in België.

Zaniken en zeveren over migrantenstemrecht zal daar niks aan veranderen.

Stem voor nieuwe economische impulsen.

www.vivant.be
Is toch geen probleem VLD lost zo een zaken makkelijk op,niet waar?

Bart.L
Groentje19 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 17:32   #38
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk echter niet dat de zaken zo eenvoudig liggen, en dat wagens zonder standing �* priori slechte wagens zijn, zelfs �* priori geen bedrijfsonvriendelijke wagens.
Ik denk dat u niet goed begrepen heb wat ik probeerde uit te leggen. De 'standing' maakt deel uit van het 'goed' of 'slecht' zijn van een wagen. De oorzaken die aan de basis liggen van de standing van een bepaald (auto)merk zijn daarbij van absoluut geen tel en die standing kan een even belangrijke factor zijn als alle andere noden en kwaliteiten waar een wagen aan dient te voldoen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2004, 20:19   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ergens hebt ge natuurlijk wel gelijk, gedeeltelijk toch. Maar om een extreme vergelijking te nemen. Vergelijk het met mode, met haute couture. Uiteindelijk betaald ge daar een stuk meer, enkel (of toch voornamelijk) voor het element originaliteit. Kunt ge daarom zeggen dat de andere kledij slecht is ? Ze valt alleen minder op, en heeft geen standing.
Oud 12 maart 2004, 23:51   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens hebt ge natuurlijk wel gelijk, gedeeltelijk toch. Maar om een extreme vergelijking te nemen. Vergelijk het met mode, met haute couture. Uiteindelijk betaald ge daar een stuk meer, enkel (of toch voornamelijk) voor het element originaliteit. Kunt ge daarom zeggen dat de andere kledij slecht is ? Ze valt alleen minder op, en heeft geen standing.
Les gouts et les couleurs ne se discutent pas.

Mensen kopen producten om noden te lenigen. 1 van die noden is u een bepaald imago aanmeten.

Standing is dus een integraal deel van een product, dat evenzeer meespeelt als bvb de technische kwaliteiten van een wagen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be