Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 11:44   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht

Natuurlijk is niet meteen vannacht een eind gekomen aan alle vormen van raciale discriminatie, ook niet in de VS. Maar er is wel een grote stap genomen, zoals ook de vrijlating van Nelson Mandela een grote en noodzakelijke stap is geweest, in een proces dat aan de gang is en waarvan de afloop nog bijzonder onzeker is.
't Is daar nu in zuid afrika de hemel op aarde geworden!
het was een heel grote verbetereing met een zwarte president. (nog nooit zoveel moorden gebeurt) Maar nu houd men vanuit de linkese media de lippen stijf op elkaar! geen woord word er nog aan vuil gemaakt.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:47   #22
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het zijn de aanhangers van de monocultuur die in hun eigen fantasiewereld leven.
Deze uitspraak is in deze totaal irrelevant.
Indien u echter voor eigen rekening meent te kunnen stellen dat mensen tot verschillende culturen behoren, louter en alleen omwille van hun huidskleur, hoop ik dat u beseft dat dit een pure racistische opmerking is.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:53   #23
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
zouden die zwarten en latono's, die nu weest kiezen hebben, rasisyen zijn?
Ik denk dat we nog veel 'historische' verkiezingen tegemoet gaan dan:
- De eerste latino-president
- De eerste Aziatisch-Amerikaanse president
- De eerste homo-president
- De eerste vrouwelijke presidente
- De eerste zwarte vrouwelijke presidente
- De eerste lesbische vrouwelijke latino-presidente die abortus heeft laten plegen en niet naar de kerk gaat
- De eerste moslim-president
- De eerste hindoe-president
- ...

Allemaal 'historische' verkiezingen die de betrokken personen echter eerder beschouwen als zijnde een louter symbool dan als zijnde wat ze in feite zijn; the right man or woman on the right place.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:58   #24
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik denk dat we nog veel 'historische' verkiezingen tegemoet gaan dan:
- De eerste latino-president
- De eerste Aziatisch-Amerikaanse president
- De eerste homo-president
- De eerste lesbische vrouwelijke latino-presidente die abortus heeft laten plegen en niet naar de kerk gaat
- De eerste moslim-president
- De eerste hindoe-president
- ...

Allemaal 'historische' verkiezingen die de betrokken personen echter eerder beschouwen als zijnde een louter symbool dan als zijnde wat ze in feite zijn; the right man or woman on the right place.
er zitten wat type fouten in mijn antwoord. maar de vraag was. al degene die zich NU hebben laten inscgrijven 75¨%, en vroeger niet. zouden die gestemt hebben om het programma, of omdat het een latino is. hetgeen bij mij dan de vraag oproept, zijn die stemmers dan geen rasisten?? als er alleen witte kandidaten zijn gaan ze niet stemmen, en nu wel? dat roept ook vragen op.
zoals een vreemde op de lijst in Gent, zoveel voorskeur stemmen behaalde. is dit ook omdat het een mooie naam is. of omdat die mens tot een bepaalde gemeenschap behoort. en is dat dan niet zo iets als eigen volk of kleur eerst. natuurlijk spreekt men met de latino, of anders gekleuren niet over rasisme. dat is alleen weggelegd voor de bleekscheten.
Oud 5 november 2008, 12:51   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Yep. Die wordt binnen de kortste keren afgeknald.

Dat kan dan weer leiden tot het begin van open rassenoorlog in de US.
Niet als hij door negers vermoord wordt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:06   #26
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Een Afro-Amerikaan wordt de machtigste man ter wereld, en de leider van de 'vrije' wereld.

Het psychologische effect hiervan op de Afro-Amerikaanse gemeenschap, en bij uitbreiding op Afrikanen en andere 'kleurlingen', kan moeilijk onderschat worden.

Deze historische dag doorbreekt op een symbolische manier eeuwen van onderdrukking - die lopen van de slavernij, over apartheid en segregatie, tot latent racisme.

Hoe ziet u het belang van Obama's verkiezing op deze geschiedenis?
Ik wens hem veel geluk, en veel moed, van ganser harte. Want zeg zelf, de USA staat er vandaag niet zo goed voor...Ik vraag me af of dit geen vergiftigd cadeau is ? Dat men net NU een zwarte President laat worden, boezemt mij enig wantrouwen in ...
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:11   #27
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ja zeg, stel je voor dat die zottin president werd van Amerika...
Niet dus , deze keer. Zélfs als men Obama omver knalt, komt deze dame niet meer de regering in. Ik denk dat haar politieke loopbaan zich zal moeten beperken tot Alaska. En dan nog, mischien voor niet lang meer. Dat hoop ik in elk geval, want deze dwaze griet wil daar alle bossen laten omzagen om daar petroleum te ontginnen.
Oud 5 november 2008, 13:12   #28
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Niet als hij door negers vermoord wordt.
Zwarte huurmoordenaars in dienst van de Republikeinen ? Zwarte racisten die hem te wit vinden, en niet fanatiek genoeg ?
Oud 5 november 2008, 13:14   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Zwarte huurmoordenaars in dienst van de Republikeinen ? Zwarte racisten die hem te wit vinden, en niet fanatiek genoeg ?
Zwarte racisten bijvoorbeeld die hem niet raszuiver vinden.

Jaja, ik weet wel, dat is voor sommigen een schok, zwarte racisten die bestaan ook.

Verschaeve
Oud 5 november 2008, 13:14   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dus , deze keer. Zélfs als men Obama omver knalt, komt deze dame niet meer de regering in. Ik denk dat haar politieke loopbaan zich zal moeten beperken tot Alaska. En dan nog, mischien voor niet lang meer. Dat hoop ik in elk geval, want deze dwaze griet wil daar alle bossen laten omzagen om daar petroleum te ontginnen.
Ze zal de volgende 30 jaar* haar handen vol hebben met haar jongste kind, ocharme. Als ik daaraan denk heb ik meer medelijden met haar dan als ik aan haar verkiezingsnederlaag denk.

*edit: en langer nog

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2008 om 13:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:17   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wens hem veel geluk, en veel moed, van ganser harte. Want zeg zelf, de USA staat er vandaag niet zo goed voor...Ik vraag me af of dit geen vergiftigd cadeau is ? Dat men net NU een zwarte President laat worden, boezemt mij enig wantrouwen in ...
Daar is ook iets van waar.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:22   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ze zal de volgende 30 jaar* haar handen vol hebben met haar jongste kind, ocharme. Als ik daaraan denk heb ik meer medelijden met haar dan als ik aan haar verkiezingsnederlaag denk.

*edit: en langer nog
Ten eerste bestaat er zoiets als een vlokkentest indien men op die leeftijd nog persé zwanger wil worden.... Indien ze niet persé zwanger wou worden, dan wordt het wel tijd dat héél die familie een opleiding "hoe gebruik ik voorbehoedsmiddelen" krijgt aangeboden. En een vice-presidente die niet weet hoe ze voorbehoedsmiddelen moet gebruikten lijkt me nu ook niet heel nuttig.

Ten tweede was dat kind er al toen ze zich kandidaat stelde. Wat indien ze verkozen had geweest? Kindje even in de diepvries stoppen tot de ambtstermijn verstreken is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 november 2008 om 13:23.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:29   #33
Soeverein
Vreemdeling

Soeverein's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het op deze manier, en dit zijn de letterlijke woorden van een vriendin van mij in de VS:

"New hope for everyone except me"

In 4 staten zijn samen met deze verkiezingen nieuwe wetten goedgekeurd die elk homohuwelijk volledig verbieden. Een van de redenen dat deze wetten zo gemakkelijk goedgekeurd zijn is de gigantische opkomst van katholieke hispanics tijdens deze verkiezing. (edit: en zwarten blijkbaar ook. 70% van de zwarten is TEGEN gelijke rechten voor homo's. Terwijl als er gestemd moet worden voor gelijke rechten voor zwarten, de homo's meestal de meest liberale stemmers zijn.)

Hoera voor verandering?

Laatst gewijzigd door Soeverein : 5 november 2008 om 13:36.
Soeverein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:28   #34
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar is ook iets van waar.
Hypocriet! Doet hij het goed (wat ik hoop) alle pluimen op zijn hoed. Doet hij het slecht, de schuld van de voorgangers.
De Linkse rakkers zullen het nooit leren.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:40   #35
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht

- ...

er zijn intussen wel al enkele vrouwelijke presidenten. of telt de historie alleen voor amerika?
Oud 5 november 2008, 14:52   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
Hoe ziet u het belang van Obama's verkiezing op deze geschiedenis?
Voor de 'etnische minderheden' in de VS is deze verkiezing een belangrijke overwinning op een 'racistisch' verleden. De VS zullen er sterker en eensgezinder door worden. Vooral voor de zogenaamde 'african americans' is de overwinning van Obama niet te onderschatten. Vanaf nu is racisme definitief een 'aberatie' in de VS. Mijn respect voor het Amerikaanse volk die tegen het establishment in dit heeft mogelijk gemaakt.

Uiteindelijk is het te hopen dat de rassenlijnen in de VS 'insignificant' worden. Ik kijk uit naar de dag dat er op oficiële papieren in de VS niet meer gevraagd wordt u te identificeren als 'kaukasian', 'afro american, 'hispanic',...
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:54   #37
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat de grens eerst verlegd moet worden. In die zin is het wel degelijk een historische doorbraak en vanaf nu een verworvenheid. Om een kandidaat te beoordelen voor zijn persoonlijkheid, voor zijn politiek project en de huidskleur echt naar de achtergrond te schuiven.

Het is de droom van M.L. King die vannacht werkelijkheid is geworden: "I have a dream that my four little children will one day live in a nation
where they will not be judged by the color of their skin but by the content
of their character."

Kortom: a great day for democracy, and especially for human dignity.
Thanks for your dream, dr. King! Sometimes even audacious dreams come true!
²
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:56   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht
Ik zie het op deze manier, en dit zijn de letterlijke woorden van een vriendin van mij in de VS:

"New hope for everyone except me"

In 4 staten zijn samen met deze verkiezingen nieuwe wetten goedgekeurd die elk homohuwelijk volledig verbieden. Een van de redenen dat deze wetten zo gemakkelijk goedgekeurd zijn is de gigantische opkomst van katholieke hispanics tijdens deze verkiezing. (edit: en zwarten blijkbaar ook. 70% van de zwarten is TEGEN gelijke rechten voor homo's. Terwijl als er gestemd moet worden voor gelijke rechten voor zwarten, de homo's meestal de meest liberale stemmers zijn.)

Hoera voor verandering?
Als Obama tegen het homohuwelijk is, wie zijn wij dan om ervoor te zijn?

Verschaeve
Oud 5 november 2008, 14:56   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soeverein Bekijk bericht
En dat terwijl er al duizenden homohuwelijken zijn afgesloten. Stel u voor je trouwt, en dan wordt je huwelijk plots illegaal verklaard.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 14:57   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
En dat terwijl er al duizenden homohuwelijken zijn afgesloten. Stel u voor je trouwt, en dan wordt je huwelijk plots illegaal verklaard.
Met een paar jaar bak is dat toch opgelost.

Verschaeve
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be