Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 05:51   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Afro-Amerikanen, Afrikanen, kleurlingen... nieuwe hoop

Een Afro-Amerikaan wordt de machtigste man ter wereld, en de leider van de 'vrije' wereld.

Het psychologische effect hiervan op de Afro-Amerikaanse gemeenschap, en bij uitbreiding op Afrikanen en andere 'kleurlingen', kan moeilijk onderschat worden.

Deze historische dag doorbreekt op een symbolische manier eeuwen van onderdrukking - die lopen van de slavernij, over apartheid en segregatie, tot latent racisme.

Hoe ziet u het belang van Obama's verkiezing op deze geschiedenis?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 06:16   #2
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Hij zal eerst maar moeten bewijzen dat hij het zal aan kunnen.
De erfenis van 8 jaar Bush is niet niks...
Het milieu zal er wel bij varen denk ik maar of de gewone Amerikaan er beter zal van worden?Groot vraagteken.
Hangt er vanaf wie zijn sponsers en verdoken sponsers waren tijdens zijn verkiezingscampagne.
De wapenlobby zal ook wel in Obama zijn pap te brokken hebben alsof grote industrieële internationals.
Persoonlijk zie ik hem nooit zijn termijn uitdoen.
Prono:Halverwege zijn termijn word hij neergeschoten door een Redneck.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 07:10   #3
LastMohican
Banneling

Standaard

Yep. Die wordt binnen de kortste keren afgeknald.

Dat kan dan weer leiden tot het begin van open rassenoorlog in de US.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 07:13   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Gelukkig dan maar dat we dan zitten met Biden en niet met Palin ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 07:24   #5
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja zeg, stel je voor dat die zottin president werd van Amerika...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 07:48   #6
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op dat gebied kon ik het niet meer met je eens zijn !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 09:57   #7
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Ik vind het bizar dat iemand die 50 % zwart en 50 % blank is, tout court als 'zwarte' wordt beschouwd maar als dit de zwarte bevolking kan paaien, mij goed.
Zonder dat predicaat, had ik hem gewoon gezien als een goede presidentskandidaat die het wellicht verdiende om te winnen en niet vooral als halfslachtig uithangbord van personen die zijn huidskleur benadrukken met als doel het benadrukken van een huidskleur uit de wereld te helpen.
En dat is juist het hypocriete aan deze ganse rassenonzin, de mensen die het luidst roepen dat huidskleur geen rol speelt zijn nu net degenen die het luidst roepen hoe historisch deze verkiezingen wel zijn, louter en alleen omwille van de huidskleur.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 10:03   #8
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
En dat is juist het hypocriete aan deze ganse rassenonzin, de mensen die het luidst roepen dat huidskleur geen rol speelt zijn nu net degenen die het luidst roepen hoe historisch deze verkiezingen wel zijn, louter en alleen omwille van de huidskleur.
Mee eens.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 10:30   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het bizar dat iemand die 50 % zwart en 50 % blank is, tout court als 'zwarte' wordt beschouwd maar als dit de zwarte bevolking kan paaien, mij goed.
Zonder dat predicaat, had ik hem gewoon gezien als een goede presidentskandidaat die het wellicht verdiende om te winnen en niet vooral als halfslachtig uithangbord van personen die zijn huidskleur benadrukken met als doel het benadrukken van een huidskleur uit de wereld te helpen.
Dank U! Toch nog iemand met ietwat inzicht!
Zie mijn postje hierover op : http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=97

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 10:35   #10
Goe weere
Partijlid

Goe weere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee eens. Het is nu eenmaal zo dat de grens eerst verlegd moet worden. In die zin is het wel degelijk een historische doorbraak en vanaf nu een verworvenheid. Om een kandidaat te beoordelen voor zijn persoonlijkheid, voor zijn politiek project en de huidskleur echt naar de achtergrond te schuiven.

Het is de droom van M.L. King die vannacht werkelijkheid is geworden: "I have a dream that my four little children will one day live in a nation
where they will not be judged by the color of their skin but by the content
of their character."

Kortom: a great day for democracy, and especially for human dignity.
Thanks for your dream, dr. King! Sometimes even audacious dreams come true!

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Goe weere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 10:35   #11
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Allez, geen enkele neger in Amerika kan nu nog zeggen dat hij gediscrimineerd of achtergesteld wordt. Dit belooft.
Oud 5 november 2008, 10:39   #12
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Allez, geen enkele neger in Amerika kan nu nog zeggen dat hij gediscrimineerd of achtergesteld wordt. Dit belooft.
Hoor ik tandengeknars...? Proef ik wrevel?

One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell)
Oud 5 november 2008, 10:45   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goe weere Bekijk bericht
Niet mee eens. Het is nu eenmaal zo dat de grens eerst verlegd moet worden. In die zin is het wel degelijk een historische doorbraak en vanaf nu een verworvenheid. Om een kandidaat te beoordelen voor zijn persoonlijkheid, voor zijn politiek project en de huidskleur echt naar de achtergrond te schuiven.

Het is de droom van M.L. King die vannacht werkelijkheid is geworden: "I have a dream that my four little children will one day live in a nation
where they will not be judged by the color of their skin but by the content
of their character."

Kortom: a great day for democracy, and especially for human dignity.
Thanks for your dream, dr. King! Sometimes even audacious dreams come true!
Ge gelooft nu toch zelf niet in je eigen fantasiewereld?

het is in dit geval NET OMDAT de mens een donkerder kleurtje heeft dat hij werd verkozen.
Of dacht je dat hij dat element ook had kunnen gebruiken indien de huidskleur van zijn biologische vader iets minder relevant tot uiting was gekomen en hij bovendien met een witte Micheline was gehuwd en lichtgroene kindjes had geproduceerd?
Of ga je d�*n beweren dat "kleur" er natuurlijk niet toe deed want dat het enkel en alleen om zijn programma ging?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 november 2008, 10:59   #14
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Onze staatsradio maakt zich alweer belachelijk

Ik ben blij met de overwinning van Obama. Slechter dan met Bush kan niet. Maar waar haalt die radio-1-trut vanmorgen het uit om over een multiculturele president te lullen?

Sinds wanneer is multiraciaal synoniem van multicultureel?

Ook spreekt men van een zwarte president. Obama is noch wit, noch zwart, hij is een kleurling, een mulat.

Dat de berichtgevingen van onze staatszender gekleurd zijn, is weer goed in de verf gezet.

De overwinning van Obama toont aan dat racisme en discriminatie een mythe vormen. Wie hard werkt, wit of zwart, komt aan de bak, en wie misdaden begaat, gaat in de bak. (Hoewel dat voor sommige bevolkingsgroepen in ons land niet zo voor de hand ligt.)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:00   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

hoe dan ook, voor de meeste Amerikanen was economie het belangrijkste punt om te kiezen voor wie ze zouden stemmen: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF05112008_001
Oud 5 november 2008, 11:01   #16
Goe weere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge gelooft nu toch zelf niet in je eigen fantasiewereld?

het is in dit geval NET OMDAT de mens een donkerder kleurtje heeft dat hij werd verkozen.
Of dacht je dat hij dat element ook had kunnen gebruiken indien de huidskleur van zijn biologische vader iets minder relevant tot uiting was gekomen en hij bovendien met een witte Micheline was gehuwd en lichtgroene kindjes had geproduceerd?
Of ga je d�*n beweren dat "kleur" er natuurlijk niet toe deed want dat het enkel en alleen om zijn programma ging?
Leer eerst eens lezen aub! Heb ik beweerd dat de huidskleur in deze verkiezingen geen rol heeft gespeeld? Ik beweer juist er eerst een grens moet worden verlegd, een taboe moet worden doorbroken, voor er überhaupt sprake kan zijn van normalisatie.

Natuurlijk is niet meteen vannacht een eind gekomen aan alle vormen van raciale discriminatie, ook niet in de VS. Maar er is wel een grote stap genomen, zoals ook de vrijlating van Nelson Mandela een grote en noodzakelijke stap is geweest, in een proces dat aan de gang is en waarvan de afloop nog bijzonder onzeker is.

Je kunt daarvoor of tegen zijn. Ik ben voor, 1000% voor. Hier scheiden gewoon onze wegen, hier is sprake van een onverzoenbare waardesystemen. Het zijn de aanhangers van de monocultuur die in hun eigen fantasiewereld leven. Die muurtjes willen bouwen, die mensen etiketten willen opplakken, onderscheid willen maken tussen een 'wij' en een 'zij'. Ik ben daar falikant tegen, 1000%

Laatst gewijzigd door Goe weere : 5 november 2008 om 11:02.
Oud 5 november 2008, 11:06   #17
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt daarvoor of tegen zijn. Ik ben voor, 1000% voor. Hier scheiden gewoon onze wegen, hier is sprake van een onverzoenbare waardesystemen. Het zijn de aanhangers van de monocultuur die in hun eigen fantasiewereld leven. Die muurtjes willen bouwen, die mensen etiketten willen opplakken, onderscheid willen maken tussen een 'wij' en een 'zij'. Ik ben daar falikant tegen, 1000%
juist! daarom vind je het zoo belangrijk dat deze mulat vooral als "zwart" wordt aangemerkt zeker hé?

Oud 5 november 2008, 11:10   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Een Afro-Amerikaan wordt de machtigste man ter wereld, en de leider van de 'vrije' wereld.

Het psychologische effect hiervan op de Afro-Amerikaanse gemeenschap, en bij uitbreiding op Afrikanen en andere 'kleurlingen', kan moeilijk onderschat worden.

Deze historische dag doorbreekt op een symbolische manier eeuwen van onderdrukking - die lopen van de slavernij, over apartheid en segregatie, tot latent racisme.

Hoe ziet u het belang van Obama's verkiezing op deze geschiedenis?
Ik vind uw post racistisch. Is Obama's beleid of zijn huidskleur nu het belangrijkste, C2C?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:12   #19
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
juist! daarom vind je het zoo belangrijk dat deze mulat vooral als "zwart" wordt aangemerkt zeker hé?
Inderdaad, Goe Weere spreekt zichzelf vierkant tegen, onvoorstelbaar.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 11:40   #20
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zouden die zwarten en latono's, die nu weest kiezen hebben, rasisyen zijn?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be