Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2010, 11:18   #21
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexandr Borodin Bekijk bericht
Ramoon bij Jambers

Ramoon is ervan overtuigd dat hij de nieuwe Messias is en dat hij is geroepen om een nieuwe wereldorde in te stellen. De roeping van Ramoon gaat terug op een traumatische gebeurtenis in zijn leven. Nu zestien jaar geleden probeerde hij samen met zijn vrouw zelfmoord te plegen. Ramoon bracht eerst zijn vrouw om het leven en poogde daarna zelfmoord te plegen, maar dat mislukte. Ramoon raakte in coma, werd nadien ontoerekeningsvatbaar verklaard en zat daarna drie jaar in de psychiatrie. Nu heeft hij zich opgesloten in zijn eigen wereld, hij omringt zich met foto's van zijn overleden vrouw, hij heeft zichzelf uitgeroepen tot profeet en gelooft dat zijn vrouw zal verrijzen en samen met hem zal heersen over de mensheid. Wie zich niet aan hen zal onderwerpen, zal worden vernietigd...

Ramoon: Meneer Jambers, op 't einde der tijd zult gij moeten kiezen...
Jambers: Als ik eerlijk mag zijn, als ik moet kiezen tussen u en iemand anders, zou ik toch voor die andere kiezen.
Ramoon: Dan moet gij sterven!

Daarna hebben ze hem terug in de psychiatrie gestoken...
Het gaat hier niet om ene Ramoon, maar om harriechristus.

En het gaat hier ook om de Paus, een grote gek die ook werkelijk heel veel te zeggen heeft in deze wereld en die de mensen maar blijven aanbidden.

* KNIP *

hartelijke groeten van harriechristus

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 3 november 2010 om 10:54.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:03   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dat denken alle brave kerkgangers.
Helaas, dat is van mijn zes jaar geleden als je de raids om de offerblokken open te breken niet meeteld.

Alleszins, jezus is niet gestenigd door de Joden maar gekruisigd door de Romeinen.

Wil dat zeggen dat Jezus een opstandeling was tegen de Romeinse overlords? Ik denk van wel, misschien zelfs een separatist.
Oud 2 november 2010, 13:06   #23
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Hij was een 'koning der joden', een christus, een van de vele die mislukt zijn.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 13:55   #24
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heelal is heel groot en het zal ook heel lang duren tot die helemaal vol zit.

.
Dat zeiden ze van de Antwerpse Ring ook ...
Oud 2 november 2010, 18:53   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, dat is van mijn zes jaar geleden als je de raids om de offerblokken open te breken niet meeteld.
Nou ja: dat laatste kan ik wel waarderen en Jezus ( de echte ) zal je graag vergeven.
Ook ik vergeef je, mits je je voortaan ijverig in mijn atoomtheorie verdiept.
Citaat:
Alleszins, jezus is niet gestenigd door de Joden maar gekruisigd door de Romeinen.
Zo is het: dat stenigen was blijkbaar niet spectaculair genoeg voor een mooie voorstelling voor de toeschouwer en de latere kunstenaar.
Citaat:
Wil dat zeggen dat Jezus een opstandeling was tegen de Romeinse overlords? Ik denk van wel, misschien zelfs een separatist.
Volgens mij was Jezus in die zin een echte gluiperd, een verrader, die de Romeinen duldde en zelfs prees.
Ja; de Joden hadden groot gelijk dat ze die gluiperige Jezus grepen en hem overleverde aan de Romeinen.
Die had zijn verdiende loon.

Oud 2 november 2010, 19:02   #26
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Dat zeiden ze van de Antwerpse Ring ook ...
Oké: de Vlamingen zijn niet zo goed in het vooruit zien.

Maar vooruit: een mens kan zich in het voorspellen altijd vergissen.
Stel dat de bewoonde planeten zich op een gemiddelde afstand van 1000 lichtjaar in het heelal bevinden.
En dat we dan nog gemiddeld eveneens 1000 jaar nodig hebben om tot een ruimtevaartcultuur te geraken.
En wel zo dat we tegen die tijd met lichtsnelheid kunnen reizen.
Dan gaat het over 2000 jaar al beginnen met het elkander bezoeken.

Maar hoe de zonnen en planeten in korte tijd al tot volledige ruimteschepen omgebouwd zullen kunnen worden, dat is mij niet duidelijk.
Dat zal toch wel echt miljarden jaren gaan duren alvorens die zonnen zijn uitgedoofd om er iets mee te doen.
Oud 2 november 2010, 19:04   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Hij was een 'koning der joden', een christus, een van de vele die mislukt zijn.
Het gehele verhaal was nog niet goed onderbouwd en doordacht.

Maar enfin: het is in ieder geval wel tot de hemelen opgestegen en spreekt de mensen wel tot de verbeelding.

Aldus is het een aardig doekje voor het bloeden geworden.
Oud 2 november 2010, 20:30   #28
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Stel dat de bewoonde planeten zich op een gemiddelde afstand van 1000 lichtjaar in het heelal bevinden.
En dat we dan nog gemiddeld eveneens 1000 jaar nodig hebben om tot een ruimtevaartcultuur te geraken.

Maar hoe de zonnen en planeten in korte tijd al tot volledige ruimteschepen omgebouwd zullen kunnen worden, dat is mij niet duidelijk.
Dat zal toch wel echt miljarden jaren gaan duren alvorens die zonnen zijn uitgedoofd om er iets mee te doen.
Hoe, uitgedoofd? Zijn dat dan geen verzameling onsterfelijke hemellichamen of zit ik er weer helemaal naast?
Oud 2 november 2010, 20:30   #29
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Ik vraag me toch echt af hoe jij een universum vol ruimteschepen wil bouwen? Materie neemt maar een minuscuul klein percentage in de totale ruimte in. Als er al triljoenen mensen in een ruimteschip leven zal je niet meer dan een paar honderd ruimteschepen kunnen bouwen, en dan maak ik nog geen onderscheid tussen verschillende elementen.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 21:05   #30
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe, uitgedoofd? Zijn dat dan geen verzameling onsterfelijke hemellichamen of zit ik er weer helemaal naast?
Op de lange duur gaan we zonnen en planeten geheel en al ombouwen tot ruimteschepen.

En aangezien een zon en ster zeker miljarden jaren kan branden zal het nog heel lang duren voor het heelal een volledige ruimtevaartcultuur is.

DE TOEKOMST VAN HET HEELAL
1 - we kunnen nu al naar de maan en we sturen al ruimtevaarttuigen het heelal in naar andere planeten voor onderzoek.
2 - er draaien al ruimteschepen om de aarde waarin mensen werken en wonen.
3 - er zijn al plannen en ideeën om later de maan en mars te gaan bewonen.
4 - over duizenden jaren zullen we vast wel veel grotere ruimteschepen kunnen bouwen en over miljoenen jaren met hele kolonies naar andere sterren kunnen reizen.
(Let wel: als het ons niet lukt, zal het ongetwijfeld wel aan andere beschavingen in het heelal gelukkig, want het is onwaarschijnlijk dat wij de enige levende wezens in het heelal zouden zijn.)
5 - we zullen ook wel vroeg of laat contact maken met andere bewoonde planeten (wordt al naarstig naar gezocht).
6 - bij andere sterren zullen we op den lange duur bewoonbare planeten vinden.
En we zullen al die bewoonbare planeten gaan koloniseren, dus volledig gaan bewonen en gebruiken.
7 - we zullen er ons aan wennen om constant in vrij zwevende en vrij reizende ruimteschepen te wonen.
8 - en op de hele lange duur van bil- tril- en kwadriljoenen jaren zullen we ook alle materie aan zonnen en planeten opruimen (als de zonnen op den duur uitgebrand zullen zijn) en omzetten in ruimteschepen tot een vrije ruimtevaartcultuur.
9 - Dan zullen we al die ruimteschepen ten slotte in de vorm van macro-atomen bouwen, dus als een herhaling van de microkosmos, maar dan in het groot.
10 - En daaruit zal zich weer een zogenaamde OERKNAL* ontwikkelen als begin van een nieuw macro-heelal.
Niet alleen uit ons heelal, maar tezamen met 10^57 andere heelallen.
11 - En de macro-atomen uit die oerknal zullen zich samentrekken tot enorme macro-stofwolken, waaruit zich macrozonnen en -planeten zullen samentrekken.
12 - en op sommige van die macro-planeten zal het mogelijk zijn bij gunstige omstandigheden weer opnieuw leven, dwz macroleven te ontwikkelen, dus door ons die dan als verder geëvolueerde wezens=microwezens in die macrowezens zullen leven en die zullen opbouwen en besturen.
13 - Dat macroleven zal door ons verder ontwikkeld worden tot denkende wezens: macroreuzen, die op een goede dag ruimteschepen gaan bouwen, enz enz enz
Oud 2 november 2010, 21:11   #31
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik vraag me toch echt af hoe jij een universum vol ruimteschepen wil bouwen? Materie neemt maar een minuscuul klein percentage in de totale ruimte in.
Met vol bedoel ik niet propvol, maar dus net zo vol als het heelal nu vol is met sterren.
Citaat:
Als er al triljoenen mensen in een ruimteschip leven zal je niet meer dan een paar honderd ruimteschepen kunnen bouwen, en dan maak ik nog geen onderscheid tussen verschillende elementen.
De menselijke soort kan zich zelf zeer goed voortplanten.
Zou het zo doorgaan als het tot nu toe is gegaan, dan zal het aantal mensen zelfs astronomisch worden.
Bovendien zijn er ook nog meer bewoonde planeten in het heelal dan alleen wij.

En er zijn genoeg sterren om heel veel ruimteschepen te bouwen.
Alleen ons heelal is veel te klein voor een gelijkwaardig macro-heelal.

WE HEBBEN 10 TOT DE MACHT 57 ANDERE HEELALLEN NODIG.

En in een vergelijkbaar macro-heelal hebben we uiteraard net zo veel macro-atomen nodig als er nu atomen in ons heelal zijn.
Het aantal atomen in ons heelal is ongeveer 10 tot de macht 80
( In de zon zitten ongeveer 10 tot de macht 57 atomen en het heelal telt ongeveer 10 tot de macht 23 sterren, dus dat maakt 10 tot de macht 80 atomen )
Dat wil zeggen dat we ongeveer 10 tot de macht 80 gedeeld door 10 tot de macht 23 = 10 tot de macht 57 heelal-eilanden nodig hebben om een toekomstig macro-heelal te bouwen.
( ik noem ons bekende heelal uit de Big Bang een heelal-eiland )
Oud 3 november 2010, 17:24   #32
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat iemand zo gebrainwashed/overtuigd kan zijn in dingen die totaal niet aan de orde zijn.
Tegen dat er ooit iemand op de maan woont bvb ben jij allang dood.
Iets teveel StarTrek gezien?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 19:15   #33
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat iemand zo gebrainwashed/overtuigd kan zijn in dingen die totaal niet aan de orde zijn.
Waarschijnlijk interesseer jij je alleen maar voor het hier en nu, maar ik heb een veel bredere en ruimere visie op de werkelijkheid.
Citaat:
Tegen dat er ooit iemand op de maan woont bvb ben jij allang dood.
des te prettiger dat ik nu al aan de toekomst kan denken, zoals mensen het ook leuk vinden om iets van het verleden te weten, terwijl ze er zelf toen ook niet waren.
Citaat:
Iets teveel StarTrek gezien?
Dat is bij StarTrek niet te vinden. Nee: ik heb het door de filosofie ontdekt.

Blij weer eens een positief persoon te ontmoeten.

De wereld zit er vol mee.....
Oud 3 november 2010, 20:14   #34
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Lijkt mij nogal duidelijk, omdat ik de nieuwe Jezus ben, die het bestaan van God ook werkelijk kan bewijzen.

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.
En die tekst vormt je bewijs?
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 21:13   #35
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sterren worden geboren en sterven ook weer na miljarden jaren.

Zo is onze zon ook over 5 miljard jaar uitgebrand.
Oud 3 november 2010, 21:15   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
En die tekst vormt je bewijs?
Nog geen bewijs, maar wel een voorlopige uitleg.

Dat wil zeggen: je moet eerst goed weten hoe mijn atoomtheorie in elkaar zit voor je de logische argumenten en het bewijs zou kunnen begrijpen.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 3 november 2010 om 21:17.
Oud 3 november 2010, 21:38   #37
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk interesseer jij je alleen maar voor het hier en nu, maar ik heb een veel bredere en ruimere visie op de werkelijkheid.des te prettiger dat ik nu al aan de toekomst kan denken, zoals mensen het ook leuk vinden om iets van het verleden te weten, terwijl ze er zelf toen ook niet waren.Dat is bij StarTrek niet te vinden. Nee: ik heb het door de filosofie ontdekt.

Blij weer eens een positief persoon te ontmoeten.

De wereld zit er vol mee.....
Heeft niks met positiviteit te maken, des te meer met realiteit. Wat later is, ben ik nu niks mee. 1 dag tegelijk nietwaar. Wat ooit was heeft wel invloed op mijn hier en nu, wat nog komen moet niet.

En daar heeft mijn visie over de werkelijkheid nu eens niks mee te zien.

Ik lees meer 'filosofische' werken (wel die naar mijn smaak uiteraard) dan jij denkt.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 21:55   #38
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En er zijn genoeg sterren om heel veel ruimteschepen te bouwen.
Alleen ons heelal is veel te klein voor een gelijkwaardig macro-heelal.

WE HEBBEN 10 TOT DE MACHT 57 ANDERE HEELALLEN NODIG.

En in een vergelijkbaar macro-heelal hebben we uiteraard net zo veel macro-atomen nodig als er nu atomen in ons heelal zijn.
Het aantal atomen in ons heelal is ongeveer 10 tot de macht 80
( In de zon zitten ongeveer 10 tot de macht 57 atomen en het heelal telt ongeveer 10 tot de macht 23 sterren, dus dat maakt 10 tot de macht 80 atomen )
Dat wil zeggen dat we ongeveer 10 tot de macht 80 gedeeld door 10 tot de macht 23 = 10 tot de macht 57 heelal-eilanden nodig hebben om een toekomstig macro-heelal te bouwen.
( ik noem ons bekende heelal uit de Big Bang een heelal-eiland )
Ge zoekt het te ver.

Ge stelt:
Citaat:
Dwz de grootte verhouding tussen microwezen en mens is dan 10 tot de macht 25
Het is dan logisch om te stellen dat de verhouding tussen ons en de macrowezens van dezelfde orde is, anders loopt uw oneindigheid spaak.

Als ge daarvan vertrekt zijn er 10^25 universa nodig om een macro-universum te maken.
Oud 3 november 2010, 22:18   #39
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sterren worden geboren en sterven ook weer na miljarden jaren.

Zo is onze zon ook over 5 miljard jaar uitgebrand.
Als onze zon is uitgebrand is ze nog ongeveer zo groot als de aarde, 200 000 keer dichter en samengesteld uit ineengedrukte elektronen. Als een witte dwerg haar warmte verloren is en een theoretische zwarte dwerg wordt, kan je misschien dichterbij komen. We hebben op dit moment nog geen zwarte dwergen waargenomen, men denkt dat na 14 miljard jaar nog geen enkele witte dwerg voldoende is afgekoeld.

Dan is er nog de zwaartekracht: 100 000G. Kom binnen een paar duizend kilometer van een witte dwerg en je bent platter dan een dubbeltje.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 3 november 2010 om 22:19.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2010, 22:44   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Heeft niks met positiviteit te maken, des te meer met realiteit. Wat later is, ben ik nu niks mee. 1 dag tegelijk nietwaar. Wat ooit was heeft wel invloed op mijn hier en nu, wat nog komen moet niet.
Mensen met een ruime blik zijn niet zozeer geïnteresseerd in hun eigen ik en de omstandigheden daarvan, maar in het eeuwige en oneindige, dat wil zeggen: in de God die ze zelf zijn en die onsterfelijk is.
Citaat:
En daar heeft mijn visie over de werkelijkheid nu eens niks mee te zien.
Rare zin. Ben je dan blind of gespleten?
Citaat:
Ik lees meer 'filosofische' werken (wel die naar mijn smaak uiteraard) dan jij denkt.
Blijkbaar begrijp je dan nog niet zoveel van de filosofie.

Je zit nog aan je eigen ik vast.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be