Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: studie over de wijzen van Zion ???
ja, geef de jeugd de kans om de protocollen te bestuderen 24 52,17%
neen, de jeugd moet dom blijven 22 47,83%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2005, 11:54   #21
Camulus2
Vreemdeling

Standaard

Natuurlijk moesten alle Joden dan plots naar Israel gaan. Wat was anders het nut om dat land te "creeren".

Wat mij ook stoort.... *knip*

negationistische opmerkingen storen ons des te meer

Laatst gewijzigd door Sade : 18 januari 2005 om 18:59. Reden: onwettelijke uitspraken worden niet getolereerd
Camulus2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 12:27   #22
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
De zogenaamde Protocollen zijn destijds opgesteld geweest door de Russische geheime dienst om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren en zijn van van geen enkel geschiedkundige waarde om meer te weten te komen over "deze etnisch-religieuze minderheid". Ze zijn enkel van belang om te weten te komen op welke manier men een gerichte haat t.a.v.bepaalde bevolkingsgroep "wetenschappelijk" kan formuleren.
Tja, dat verhaaltje over die Russische geheime diensten dat de wereld ingestuurd is nogal dubieus. Alsof een ambtenaar van die dienst voldoende vrije tijd heeft om een dergelijk document op te stellen. Uit ervaring weet ik dat de zionisten WEL goed kunnen liegen!

Nu is er een document te bezichtigen in de bibliotheek te Alexandrië.
“Recently, a manuscript museum opened at the new Alexandria Library, which was renovated by the Egyptian and Italian governments via UNESCO. In the November 17, 2003 issue of the Egyptian weekly Al-Usbu', correspondent Jihan Hussein reported [1] that the museum had added "The Protocols of the Elders of Zion" to the display case of the holy books of the monotheistic religions, next to a Torah…. 'The Protocols of Zion are more important than the Torah',” http://www.apfn.net/messageboard/12-...on.cgi.13.html

Het volledige verhaal kan men vinden op “WORLD CONQUEST THROUGH WORLD GOVERNMENT PROTOCOLS of the LEARNED ELDERS of ZION”, http://www.apfn.org/apfn/zion.htm
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 12:35   #23
Camulus2
Vreemdeling

Standaard

Nu we toch over Joden bezig zijn.
Check het einde van dit filmpje:*knip*
hahaha

Laatst gewijzigd door Sade : 18 januari 2005 om 19:00. Reden: was niet eens grappig maar des te beledigender
Camulus2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 12:36   #24
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er IS helemaal geen jodenvraagstuk...
Tiens, leest ge soms nog eens een krant?
Leg mij eens uit waarom ALLE joden (semieten) zich vrij kunnen vestigen in Israël, terwijl arabieren (eveneens semieten) dat niet kunnen.

En als ge dan toch bezig zijt, waarom kunnen russische joden (die geen semieten zijn en nooit in Israël gewoond hebben), zich wel vestigen in Israël en kunnen de 500.000 arabieren en hun familie (semieten en die uit Israël weggejaagd werden) niet terugkeren? Daarna kunnen we het nog eens hebben of er al of niet een jodenvraagstuk is... Of is het begrip jood voor u identiek met een theocratie?

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 16 januari 2005 om 12:40.
Oud 16 januari 2005, 17:51   #25
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Tja, dat verhaaltje over die Russische geheime diensten dat de wereld ingestuurd is nogal dubieus. Alsof een ambtenaar van die dienst voldoende vrije tijd heeft om een dergelijk document op te stellen.
Je laat uitschijnen alsof de Protocollen zijn geschreven door een ambtenaar in zijn vrije tijd. Nu ja, mij ook goed. Vermoedelijk uit de losse pols geschreven waarschijnlijk ergens tussen de soep en de patatten door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Uit ervaring weet ik dat de zionisten [b
WEL[/b] goed kunnen liegen!
Ja, en? Meneer heeft een paar zionisten ontmoet die goed kunnen liegen. Moet ik nu onder de indruk zijn? Hierdoor is het "waarheidsgehalte" van de Protocollen bewezen? Bizarre logica.

Ga op een ander onzin verkopen. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 16 januari 2005 om 18:00.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2005, 18:33   #26
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het volledige verhaal kan men vinden op “WORLD CONQUEST THROUGH WORLD GOVERNMENT PROTOCOLS of the LEARNED ELDERS of ZION”, http://www.apfn.org/apfn/zion.htm
Een website die de Protocollen naast andere "samenzweringen" zet. Samenzweringen in het genre van "de Illuminatii" - "World is conquered by Jews" - "Moonlanding a hoax"? etc. etc. etc...

Heb je echt niets beters kunnen vinden?

PS. Voor verknipte geesten zal er altijd een "jodenvraagstuk" zijn. Mocht je je aangesproken voelen, je gaat je gang maar.
Oud 16 januari 2005, 18:51   #27
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor verknipte geesten zal er altijd een "jodenvraagstuk" zijn. Mocht je je aangesproken voelen, je gaat je gang maar.
idem dito aka yep
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 22:39   #28
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er IS helemaal geen jodenvraagstuk... http://forum.politics.be/showpost.ph...06&postcount=4
antwoord: ...Leg mij eens uit waarom ALLE joden (semieten) zich vrij kunnen vestigen in Israël, terwijl arabieren (eveneens semieten) dat niet kunnen. En als ge dan toch bezig zijt, waarom kunnen russische joden (die geen semieten zijn en nooit in Israël gewoond hebben), zich wel vestigen in Israël en kunnen de 500.000 arabieren en hun familie (semieten en die uit Israël weggejaagd werden) niet terugkeren? Daarna kunnen we het nog eens hebben of er al of niet een jodenvraagstuk is... Of is het begrip jood voor u identiek met een theocratie?

Citaat:
Voor verknipte geesten zal er altijd een "jodenvraagstuk" zijn. Mocht je je aangesproken voelen, je gaat je gang maar.http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=26
Ha zo werkt dat! Eerst wordt ontkent dat er een probleem is (blijkbaar omdat men er niks van kent) en wanneer dan het probleem gesteld wordt dan is diegene die het formuleert verkeerd. Dat is natuurlijk VEEL gemakkelijker dan een antwoord te moeten geven.

Allé, probeer daar eens een antwoord op te geven....
Oud 17 januari 2005, 23:16   #29
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

De protocollen heben geen plaats in het onderwijs, net zoals godsdienst, creationisme, astrologie, UFO's en complottheoriëen over ET's niet thuishoren in een serieus leerplan.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 23:33   #30
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, leest ge soms nog eens een krant?
Leg mij eens uit waarom ALLE joden (semieten) zich vrij kunnen vestigen in Israël, terwijl arabieren (eveneens semieten) dat niet kunnen.
Ik heb zo het idee dat ge jodendom verwart met zionisme.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2005, 23:34   #31
groene flamingant
Banneling

Standaard

Hoe haalt een linkse als Skill Effect het trouwens in zijn hoofd om op deze poll ja te stemmen?
Oud 18 januari 2005, 16:24   #32
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Ik heb zo het idee dat ge jodendom verwart met zionisme.
Wat zoui volgens u het verschil moeten zijn? ...En dan zullen we deze definitie eens toepassen op Israël...
Oud 18 januari 2005, 16:54   #33
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er IS helemaal geen jodenvraagstuk.
Negationistje.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 17:27   #34
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Negationistje.
Sorry, ik heb het verkeerd begrepen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 18 januari 2005 om 17:37.
Oud 18 januari 2005, 17:39   #35
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Man, kalmeer, 't was niet eens tegen jou.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 17:48   #36
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zoui volgens u het verschil moeten zijn? ...En dan zullen we deze definitie eens toepassen op Israël...
Jodendom en zionisme zijn twee verschillende zaken. Jodendom is godsdienst. Zionisme is de Israëlische staats-politiek.

De reden waarom joden wél kunnen terugkeren naar Israël en Palestijnen niet, heeft dan ook alles te maken met zionisme en niks met jodendom.

1. Joden kunnen wél 'terugkeren' naar Israël op basis van de 'wet op de terugkeer' (gestemd in 1950).
2. Palestijnen mogen niét terugkeren op basis van het tweede deel van de nationaliteitswet dat enkel geldt voor niet-joden. (Stemming nationaliteitswet: 1952)
3. Bedoeling van de tweede wet: voorkomen dat de Palestijnse vluchtelingen, in 1948 verdreven van hun land, kunnen terugkeren en zodoende voorkomen dat opnieuw, zoals vóór 1948, een meerderheid van moslims en christenen ontstaat.
4. Waarom Israël deze wet niet afschaft? Wanneer geen joodse meerderheid meer bestaat, is dit het einde van het zionisme, de basispolitiek van de hele staat.
5. Struikelblok is dus: het zionisme.

Het jodendom doet dus niet terzake want joods geloof zegt niks over politieke overtuiging: vele joden zijn antizionist of postzionist en steunen Iraël dus niét!

Conclusie: je schiet op de verkeerde: niet 'de joden' zijn een probleem, wél het zionisme.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 18 januari 2005 om 17:51.
Oud 18 januari 2005, 18:15   #37
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

De leerlingen in het middelbaar onderwijs zouden meer info moeten krijgen over deze etnisch-religieuze minderheid.
Dat zou bvb kunnen door het bestuderen van de geschiedkundige documenten "de protocollen van de wijzen van Zion".
.
Geschiedkundig ?? Sorry hoor deze geschriften zijn pure antisemitsche propaganda ontstaan aan het hof van de tsaar
Oud 18 januari 2005, 18:29   #38
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

@Jean-Pierre

"Of ik er niet veel van ken"? Tja, ik zou zeggen dat ik er even veel of even weinig van afweet als één ieder die dagelijks de krant en regelmatig eens een weekblad leest. Mocht je gehoopt hebben op een antwoord in het genre van "ik ben afgestuurd in de Midden-Oosten politiek", dan vrees ik je te moeten teleurstellen.

Alle Joden, ongeacht hun nationaliteit en/of verblijfplaats, hebben het recht zich te vestigen in Israel. Dit wordt gegarandeerd door een specifieke clausule in de Israelische grondwet. Deze clausule is enkel en alleen voor Joden van toepassing. Welke zijde men ook kiest in het Palestijns/Israelisch conflict en/of de binnenlandse politiek van Israel verandert niets aan de zaak.

De Protocollen zijn een laat 19° eeuws "document" en werden door de geheime diensten van de Tsaar heel handig gebruikt teneinde een zondebok te zoeken voor de wantoestanden die zich voordeden in Rusland, voorafgaand aan de Revolutie in 1917. De Protocollen werden nadien op dezelfde manier heel handig gebruikt door het nazi-regime. "De Jood" als eeuwige zondebok! Komt dit je bekend voor? Wanneer men de jodenvervolgingen bekijkt doorheen de eeuwen heen, begin de 20° eeuw gekoppeld aan de Protocollen, meen ik te mogen stellen dat er geen "jodenvraagstuk" is. Het woord alleen al is bedenkelijk.

Wanneer jij nu meent het huidige Palestijns/Israelisch conflict en/of de Israelische binnenlandse politiek te kunnen koppelen aan de Protocollen, en het vervolgens te bestempelen als zijnde het "jodenvraagstuk", zegt dit heel veel over je gedachtengoed en bevindt jij je op dit forum in heel onaangenaam (om eens een beleefd eufemisme te gebruiken) gezelschap. Ik krijg in ieder geval een heel wrange smaak in mijn mond.

Door te stellen dat je je informatie aangaande de Protocollen haalt uit een website die bol staat van vermeende samenzweringen, door te stellen dat Zionisten goed kunnen liegen en zodoende een poging te wagen om de "echtheid" van de Protocollen te staven, door de valse aard van de Protocollen in het belachelijke te trekken door je opmerking over "die ambtenaar" , weet ik al genoeg. Ik ben steeds bereid om een discussie aan te gaan, zelfs mijn meningen op grond van nieuw verkregen informatie gedeeltelijk of volledig te herzien, doch niet met iemand met dergelijke achtergrond. Verloren tijd en verloren moeite.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 januari 2005 om 18:45.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2005, 18:31   #39
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Negationistje.
Nog maar pas op dit forum en ik ben al "besmet"....
Oud 19 januari 2005, 01:05   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
1. Joden kunnen wél 'terugkeren' naar Israël op basis van de 'wet op de terugkeer' (gestemd in 1950).
2. Palestijnen mogen niét terugkeren op basis van het tweede deel van de nationaliteitswet dat enkel geldt voor niet-joden. (Stemming nationaliteitswet: 1952)
Dit is in strijd met de menserechten.

Art. 2.
Een ieder mag zich beroepen op al de rechten en al de vrijheden die in deze Verklaring worden afgekondigd, zonder enig onderscheid, met name van ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of elke ander opinie, nationale of sociale afkomst, fortuin, geboorte of elk andere toestand. Bovendien zal geen onderscheid gemaakt worden dat berust op het politiek, administratief of internationaal statuut van het land of van het gebied waarvan een persoon onderhorige is, hetzij dit land of gebied onafhankelijk ofwel onder trustschap, niet-zelfbesturend of aan enige beperking van soevereiniteit onderworpen is.
http://www.antiracisme.be/nl/kader_nl.htm

Citaat:
3. Bedoeling van de tweede wet: voorkomen dat de Palestijnse vluchtelingen, in 1948 verdreven van hun land, kunnen terugkeren en zodoende voorkomen dat opnieuw, zoals vóór 1948, een meerderheid van moslims en christenen ontstaat.
Dit bewijst dat men discrimineert naar godsdienst. Dit is niet toegelaten. Ook mogen er geen willekeurige verbanningen plaatsvinden.

Art. 9.
Niemand mag willekeurig aangehouden, gevangen gehouden noch verbannen worden.

Citaat:
4. Waarom Israël deze wet niet afschaft? Wanneer geen joodse meerderheid meer bestaat, is dit het einde van het zionisme, de basispolitiek van de hele staat.
5. Struikelblok is dus: het zionisme..
Hiermee bewijst ge dat die joodse meerderheid discriminert op basis van een godsdienstige overtuiging om een nationalistisch en politiek doel te bereiken. CONCLUSIE: de meerderheid van de joden zijn zionisten
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be