Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 11:33   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Communisten grote winnaars Griekse verkiezingen, ondanks anti-democratisch systeem
Dat moet je zeggen, met de conservatieven in de absolute meerderheid.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2007 om 11:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 11:48   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik vind democratie te belangrijk om ze uit te besteden aan mensen die niet meer bij hun verstand zijn of die te gemakkelijk te lijmen zijn. Inderdaad, ik ben voor een wetenschappelijk verantwoorde bekwaamheidstest en burgerschapstest.

Enkel wie kan bewijzen dat hij de democratie en het burgerschap au sérieux neemt, krijgt stemrecht.

Seniele oudjes, ontoerekeningsvatbaren, psychisch gestoorden en andere kapitalisten zullen moeilijk slagen.

Ik ben voor een actieve en vrije democratie en voor actief burgerschap. Iedereen kan een oud seniel mevrouwtje psychisch bedreigen en terroriseren om ze toch maar op extreem-rechts te laten stemmen. Dus eerst een bekwaamheidstest graag.
Godzijdank... U zou niet meer mogen kiezen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 01:33   #23
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
geef toch maar eens antwoord, wat doet die vlag van het neoliberale Euroreich in uw handtekeing?
Ik ben een groot voorstander van de Europese gedachte. Die vlag is er voor iedereen. Dat het concrete Europa vandaag door een bende neoliberale maniakken is gegijzeld, doet niks af aan de gedachte van een ééngemaakt en sterk Europa dat de ideeën van de Franse Revolutie en de Letterenrepubliek gestalte geeft.

Uw redenering, dat ik die vlag niet zou mogen gebruiken, komt neer op het fascisme dat sommigen hier tegen mijn grote persoonlijkheid gebruiken. Zij zeggen bijvoorbeeld: als de verrechtsing en parochialisering van Vlaanderen u niet aanstaat, ga dan weg en verhuist naar Venezuela. Welnee, ik blijf hier, en ik zal vechten om de Vlaamse boerkens te beschaven tot ze normaal, dat is, marxistisch zijn, zoals iedereen. Da's hier mijn land.

Zo gebruik ik dus ook de Europese vlag, want die moet staan voor de Rede, de Volksdemocratie, het Anti-Kapitalisme, de Vrijheid en de Broederlijkheid.

Da's onze vlag. Ik ga het de neoliberalen niet gunnen dat zij er alleenheerschappij over zouden krijgen.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 08:59   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw redenering, dat ik die vlag niet zou mogen gebruiken, komt neer op het fascisme

Citaat:
mijn grote persoonlijkheid

Citaat:
marxistisch

Een marxist die met de trikoloor van een bourgeoisstaat pronkt?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:05   #25
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind democratie te belangrijk om ze uit te besteden aan mensen die niet meer bij hun verstand zijn of die te gemakkelijk te lijmen zijn. Inderdaad, ik ben voor een wetenschappelijk verantwoorde bekwaamheidstest en burgerschapstest.

Enkel wie kan bewijzen dat hij de democratie en het burgerschap au sérieux neemt, krijgt stemrecht.

Seniele oudjes, ontoerekeningsvatbaren, psychisch gestoorden en andere kapitalisten zullen moeilijk slagen.

Ik ben voor een actieve en vrije democratie en voor actief burgerschap. Iedereen kan een oud seniel mevrouwtje psychisch bedreigen en terroriseren om ze toch maar op extreem-rechts te laten stemmen. Dus eerst een bekwaamheidstest graag.
C2C , ik geef u grotendeels gelijk . Iemand die zich niet voor politiek interesseert en er bijgevolg ook niks van af weet , moet zich ook niet komen moeien tijdens de verkiezingen . Enkel diegenen die een overtuigde , weloverwogen stem kunnen uitbrengen zouden aan de verkiezingen mogen deelnemen . Maar hoe is dit in de praktijk te realizeren ? De kiesplicht afschaffen lost niet echt veel op , vrees ik .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:27   #26
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
C2C , ik geef u grotendeels gelijk . Iemand die zich niet voor politiek interesseert en er bijgevolg ook niks van af weet , moet zich ook niet komen moeien tijdens de verkiezingen . Enkel diegenen die een overtuigde , weloverwogen stem kunnen uitbrengen zouden aan de verkiezingen mogen deelnemen . Maar hoe is dit in de praktijk te realizeren ? De kiesplicht afschaffen lost niet echt veel op , vrees ik .
De eeuwige discussie over "democratie" die we eerst en vooral moeten uitzuiveren van de gedachte dat de "democratie" synoniem zou moeten zijn van de eindoverwinning van een bepaalde maatschappijvisie. Dus wat te doen met de "eindoverwinning" (finvikto) ? Moet men dit beschouwen als een utopisch beeld ? Ik kom persoonlijk altijd graag met het beeld van een maatschappij "zonder geld" - onlangs vernam ik zelfs dat er een gebied is in de Chinese volksrepubliek waar men dit system daadwerkelijk µ
invoerde, een staat met 1,4 miljard inwoners kan zicxh blijkbaar overgeven aan sociale experimenten & ik denk dat het de moeite loont om zoiets op te volgen.

De opvatting dat "democratie" automatisch de vooruitgang dient is in wezen verwant aan het typisch liberale "laissez faire" principe en heeft dus wel degelijk behoefte aan enige correctie. Maar zoals aangegeven is een correctie in wezen gevaarlijk zoals het systeem van het 40 extra zetels toekennen aan de "grootste partij". Stel dat we dit nu in België hadden : het kartel CD&V-NV-A met 40 extra zetels zou met gemak een regering met 2/3 meerderheid kunnen vormen BHV splitsen, de faciliteiten afschaffen en de solidariteit Vlaanderen/Wallonië tot een schertsvertoning kunnen herleiden. Iemand behoefte aan wat burgeroolog ?
Oud 18 september 2007, 13:33   #27
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Uw redenering, dat ik die vlag niet zou mogen gebruiken, komt neer op het fascisme dat sommigen hier tegen mijn grote persoonlijkheid gebruiken. Zij zeggen bijvoorbeeld: als de verrechtsing en parochialisering van Vlaanderen u niet aanstaat, ga dan weg en verhuist naar Venezuela. Welnee, ik blijf hier, en ik zal vechten om de Vlaamse boerkens te beschaven tot ze normaal, dat is, marxistisch zijn, zoals iedereen. Da's hier mijn land.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:35   #28
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Mensen deprogrammeren zal een lastige taak worden.
Waar kan ik mij inschrijven?
Oud 18 september 2007, 14:05   #29
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Communisten winnen de verkiezingen
En te bedenken dat ze dat te danken hebben aan enkele bosbrandjes.

De juiste conclusie is overigens dat rechts-conservatief nog steeds sterk in het zadel zit en dat uw zielige communistjes daar geen bedreiging voor vormen. Verre van. We kunnen er nog eens goed mee lachen, die rode sukkeltjes die in de waan van overwinning leven.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:07   #30
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus jij wil je stemrecht verliezen? Ik steun je ten volste.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:18   #31
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een groot voorstander van de Europese gedachte. Die vlag is er voor iedereen. Dat het concrete Europa vandaag door een bende neoliberale maniakken is gegijzeld, doet niks af aan de gedachte van een ééngemaakt en sterk Europa dat de ideeën van de Franse Revolutie en de Letterenrepubliek gestalte geeft.

Zo gebruik ik dus ook de Europese vlag, want die moet staan voor de Rede, de Volksdemocratie, het Anti-Kapitalisme, de Vrijheid en de Broederlijkheid.

Da's onze vlag. Ik ga het de neoliberalen niet gunnen dat zij er alleenheerschappij over zouden krijgen.
goed gezegd, C2C.
direct komaf gemaakt met die rechtse 'gij moogt dat niet, want...' opgestoken vingertjes.
het enige wat ze nu nog kunnen antwoorden zijn idiote smileykes, wat zoveel wil zeggen als 'dju hij heeft ons schaakmat. blijven lachen'.

een eveneens tevergeefs beproefde kromredenering van rechts is het feit dat als verdraagzaamheid in de aanval gaat, het niet meer 'verdraagzaamheid' is. m.a.w. dat de verdedigers van verdraagzaamheid moeten zwijgen op straffe van 'onverdraagzaam' genoemd te worden.
goed gevonden hé. allez, toch indien de verdedigers van de verdraagzaamheid idioten zouden zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:36   #32
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Mensen deprogrammeren zal een lastige taak worden.
Waar kan ik mij inschrijven?
Hou op communist! Je bedoelt waarschijnlijk mensen programmeren zal een lastige taak worden.
Inschrijven kon vroeger in een heropvoedingskamp in Siberië. Dat is gelukkig afgeschaft. In China hebben ze er wss ook nog, in Noord-Korea zeker. Oh wacht, tis Juche in Noord-Korea, das iets heel anders .
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:41   #33
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De eeuwige discussie over "democratie" die we eerst en vooral moeten uitzuiveren van de gedachte dat de "democratie" synoniem zou moeten zijn van de eindoverwinning van een bepaalde maatschappijvisie.

De opvatting dat "democratie" automatisch de vooruitgang dient is in wezen verwant aan het typisch liberale "laissez faire" principe en heeft dus wel degelijk behoefte aan enige correctie.
Eindelijk een communist die eerlijk is. Je correctie slaat op meningen die niet de jouwe zijn, misschien kan je die behoefte voor correctie verwezelijken door het oprichten van correctiekampen.
Oud 18 september 2007, 14:43   #34
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Enkel diegenen die een overtuigde , weloverwogen stem kunnen uitbrengen zouden aan de verkiezingen mogen deelnemen . Maar hoe is dit in de praktijk te realizeren ?
Misschien door stemrecht te koppelen aan het bezit van een lidkaart van de communistische partij. Op die manier heb je geen last van mensen die er niets van afweten.
Oud 18 september 2007, 14:50   #35
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Jij bent echt een karikatuur, of een interntrol, é?

Vrijheid (LIBERTE) en communisme gaan niet echt samen. Communistische regimes houden niet echt van vrijheid. Je communistische gedachtegoed staat dan ook haaks op de gedachte van de Franse revolutie.
In de Franse revolutie wierp de bevolking het Koningshuis af, om zelf het heft in handen te nemen. Tijdens de Russische revolutie wierp het volk te Tsaar af, om zich vervolgens door het communistich regime te laten uitbuiten.

Neo-liberalen hebben inderdaad geen recht op alleenheersschappij. Dat is enkel voor communistische regimes weggelegd.

De Europese vlag, deel van jullie? Het is deels door die Europese weg, dat jullie experiment in Rusland afgelopen is.
Oud 18 september 2007, 18:51   #36
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Misschien door stemrecht te koppelen aan het bezit van een lidkaart van de communistische partij. Op die manier heb je geen last van mensen die er niets van afweten.
Ik zou het niet zo radicaal durven stellen , maar het zou in ieder geval al een stap in de goede richting zijn . Om een maatschappij te creëren op basis van kameraadschap , solidariteit en zonder uitbuiting , heb je nu eenmaal de juiste mensen nodig .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 18:55   #37
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zou het niet zo radicaal durven stellen , maar het zou in ieder geval al een stap in de goede richting zijn . Om een maatschappij te creëren op basis van kameraadschap , solidariteit en zonder uitbuiting , heb je nu eenmaal de juiste mensen nodig .
Point made. Fuck de andere mensen.
Oud 18 september 2007, 19:15   #38
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
misschien kan je die behoefte voor correctie verwezelijken door het oprichten van correctiekampen.
Is het u ooit al opgevallen dat uw door shoppingcentra en solden geregeerde kapitalistische consumptiemaatschappij het grootste en meest miserabele concentratiekamp uit de geschiedenis is?

Nee, dat heeft u niet door, want u houdt er zelfs van opgesloten te leven. In permanente onvrijheid leven is zelfs uw diepste verlangen.
Oud 18 september 2007, 19:21   #39
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Consumed: How Markets Corrupt Children, Infantilize Adults, and Swallow Citizens Whole

http://www.amazon.com/Consumed-Marke...0139683&sr=1-1

Infantiliseert u zichzelf gerust verder. Maar verschiet dan niet wanneer wij vadertje spelen en u eens een pedagogische tik uitdelen.

Op bepaalde plaatsen in de wereld gebeurt dat al. U verkiest kinds te blijven. Da's uw keuze.
Oud 18 september 2007, 19:32   #40
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
goed gezegd, C2C.
direct komaf gemaakt met die rechtse 'gij moogt dat niet, want...' opgestoken vingertjes.
het enige wat ze nu nog kunnen antwoorden zijn idiote smileykes, wat zoveel wil zeggen als 'dju hij heeft ons schaakmat. blijven lachen'.

een eveneens tevergeefs beproefde kromredenering van rechts is het feit dat als verdraagzaamheid in de aanval gaat, het niet meer 'verdraagzaamheid' is. m.a.w. dat de verdedigers van verdraagzaamheid moeten zwijgen op straffe van 'onverdraagzaam' genoemd te worden.
goed gevonden hé. allez, toch indien de verdedigers van de verdraagzaamheid idioten zouden zijn.
Gij slaagt er ook al in van Pelgrim een rechtse te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be