![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De verkiezingen in Griekenland tonen weer al eens aan dat er toekomst zit in extreem-links.
De traditionele partijen van de democratuur blijven onveranderd: de neoconservatieven (New Democracy) gaan achteruit (van 45 naar 42%), de sociaal-democraatjes (PASOK) stagneren (rond de 39%). Maar de grootste winst gaat naar extreem-links: -de communisten (KKE) halen tussen de 8 en de 9% tegenover iets meer dan 5% bij de vorige verkiezingen -de extreemlinkse SYRIZA coalitie haalt tussen 4.5 en 6% tegenover 3.3% bij de vorige verkiezingen In totaal dus tussen de 12.5 en 15% voor extreem-links. Een kracht om rekening mee te houden. Over het algemeen stemt Griekenland dus centrum-links en écht links. Maar de neoconservatieven hebben zopas een ondemocratisch systeem geïnstalleerd waarbij 40 van de 300 zetels gewoon naar de partij gaan die een absolute meerderheid haalt voor de overige 260 zetels. Totaal fascistisch, maar goed. Links wint. Da's het belangrijkste.
Laatst gewijzigd door C2C : 16 september 2007 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Och, da's nog niks. Er zijn er zelfs die rechtse kiezers hun stemrecht willen ontnemen omdat ze ... te oud zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() Citaat:
Enkel wie kan bewijzen dat hij de democratie en het burgerschap au sérieux neemt, krijgt stemrecht. Seniele oudjes, ontoerekeningsvatbaren, psychisch gestoorden en andere kapitalisten zullen moeilijk slagen. Ik ben voor een actieve en vrije democratie en voor actief burgerschap. Iedereen kan een oud seniel mevrouwtje psychisch bedreigen en terroriseren om ze toch maar op extreem-rechts te laten stemmen. Dus eerst een bekwaamheidstest graag.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Oei, ge wilt die extreemlinkse vooruitgang in Griekenland weer te niet doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Dan breken ze de boel open en installeren ze een échte volksdemocratie, gebaseerd op burgerschap, vrijheid en bekwaamheid. De kapitalistische democratuur is gebaseerd op het domhouden van de mensen, dat doen ze door ze met vet, suiker en andere consumptieproductjes te voeden, zodat ze geen vragen stellen. De communistische opvatting van de democratie staat daar lijnrecht tegenover. Rustig afwachten dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Gelukkig hebben de Grieken niet iedereen die zo gaga is dat hij communisme en bekwaamheid in één adem durft te noemen, het stemrecht ontnomen. Allé, QED, I rest my case, en dat soort dingen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 september 2007 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Kortom, hebt ge ook een mening over de extreemlinkse vooruitgang? Ik ben zeer benieuwd.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Kortom, hebt ge ook een mening over de vooruitgang van extreemlinks in Griekenland?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat het me pleziert of verdriet. Het is nu eenmaal zo, en ik kan daar mee leven. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 september 2007 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Staatssecretaris
|
![]() Daar gaan we ene op drinken sè
![]() Proficiat voor verstandig Griekenland!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik bl�*jf me afvragen wat die Europese vlag in uw signatuur doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
[Ik heb mijn mening al gegeven. Voor mij dus voodoo-time].
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Dus: -democratuur: 80% van de stemmen -links: 15% van de stemmen -rechts: 3% van de stemmen Links domineert dus het Griekse politieke landschap.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, een stijging, en ze komen in het parlement. Positief dus.
Citaat:
Dat voor u de vooruitgang van extreem-links een reden tot vieren is, vind ik nogal vreemd. U hebt namelijk een neo-liberaal symbool in uw signatuur staan. Raar. Maar u wil er blijkbaar niets over zeggen, ik trek daar mijn conclusies uit, neo-liberaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Stalin, pardon C2C, stelde :
Citaat:
- ELAS, de griekse communisten, en : - OPLA, de definitieve naam van die commies, rusten. Links deed het daar goed; maar toen Stalin in 1948 plots besloot géén wapens méér te leveren aan OPLA, eindigde die burgeroorlog één jaar later. Die Stalin toch ... een moeilijk en wispelturig manneke .... Beste Groeten. Naschrift. Niet té veel glaasjes meer drinken ...
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Een bekwaamheidstest of burgerschapstest. ![]() ![]() ![]() Misschien kun je met de tijd die test afschaffen, en enkel mensen met een partijlidkaart stemrecht geven? |
|
![]() |
![]() |