![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Schf de lonen (verplichte donaties ) aan van de kerk door de belastingbetaler af | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 72,55% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
11 | 21,57% |
anders omschrijf |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,88% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ene je kan op water stappen, als hij je optilt, of denk je dat 'hij' dat niet kan, jongen, dan weet je de helft nog niet. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat ben je nu weer aant lalle? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Parlementslid
|
![]() Religie is van mijn part vrijetijdsbesteding. De staat mag daar geen centiem belastingsgeld aan geven.
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat je verder zegt is wel waar. Maar 'iedereen' denkt toch wel voor zichzelf en vind dat ze zich 'iets' correcter moeten gedragen als ze wat ouder worden. Probeer zelf eens in te schatten, welke woorden en gedrag je moet uitdragen aan je kinderen om ze te vrijwaren van een geestelijke ziekte in hoever dit rijkt en/of uw karakter dan. Wat vormen we, temperen we hun 'egoistische' karakter waarbij ze niet weten dat ze moeten delen met anderen, ze niet altijd hun zin moeten krijgen en dat een andere kwetsen niet netjes is, delen en dus leed wegwerken goede gevoelens opleveren, enz... Maar, de interactie met de maatschappij, en wat jezelf uitdraagt, in hoever gaat dat ervoor zorgen, dat ze geen horror films kunnen kijken, dat ze angst hebben voor spinnen, dat ze overdreven gevoelens hebben tov het slachten van dieren, ... alle 'aanvaarde' en verder alle door 'jullie' en psychiaters als ziekte angeziene dingen? Want de meeste zie je blijkbaar niet. Zouden we niet dringend onszelf genezen? Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Vreemdeling
|
![]() Chrisnach: "Nogmaals, er is weinig gevaar in een katholieke opvoeding, in het tegendeel."
Ik ben Italiaan, opgegroeid in Italië en echt (fundamentalistisch) katholiek opgevoed, en weet dat het niet goed is! Iets wat ik hier in België nog niet veel gezien heb. Wat is een katholieke opvoeding? Leviticus 20:13 "13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten." Deuteronomium 17 2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, 3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, 4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden, 5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt. Johannes 3:16 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Ik kan duizenden versen geven over de immoraliteit van het katholiek geloof. Katholiek geloof is niet hetzelfde als een eigen gedefinieerd idee hebben van God en de moraal van het "Jezus" fenomeen! Hoeveel gelovige mensen zijn het eens met de standpunten van de Katholieke kerk en de bijbel ten opzichte van homosexualiteit, abortus, condooms, ... Allemaal dingen die we (ik al thans) onze kinderen niet wil aanleren en die totaal tegenstrijdig zijn met de wetten van onze samenleving. Er zijn katholieke/christelijke landen waar een anders gelovige en vooral atheisten als duivels worden aanzien, moeilijk aan werk geraken, waar zelfs wetten bestaan die zeggen dat je als je ongelovig bent je niet in de politiek kan gaan (hoewel deze in een rechtzaak steeds worden verloren). Kinderen die tot de conclusie komen niet-gelovig te zijn, en met de angst zitten dat ze naar de hel gaan, omdat ze zo zijn opgevoed. Ongelovigen die verstoten worden door familie en vrienden ... Dat zijn de resultaat van een "Katholieke opvoeding". Ik heb echt geen probleem met mensen die hun eigen geloof definieren of als je je kinderen/mensen de "wat men vandaag denkt dat de zogenaamde moraal van Jezus was" wil bijbrengen. Maar stop het Katholiek geloof te verdedigen, want je behoort naar alle waarschijnlijkheid niet tot datgene waar ze voor staan en wat ze verkondigen. De staat moet boven de religie staan, en de religie moet onderdanig en zelfstandig zijn, gecontroleerd door de staat zonder enige vorm van subsidie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deuteronomium 17 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zo ons mensenrecht tot vrijheid van religie afnemen? Laatst gewijzigd door Albrecht : 25 januari 2011 om 22:24. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Vreemdeling
|
![]() Die verzen komen uit de bijbel, het woord van god, de almachtige de alwetende, zijn woord is waar en onverranderlijk!
Albert: "Zeg eens waar." onder andere de USA Moord, het uitsluiten van homo's, anders gelovigen, het opdringen van geloof ten opzichte van anderen ... ja dat is tegen mijn moraal Ik weiger zwart/wit te denken over gevoelige onderwerpen als oa degene die ik heb aangehaald. De wet noch de bijbel definieert mijn moraal. Waarom zou een atheist een gelovige uitstoten? Atheisme zoals ik het definieer is een standpunt ten opzichte van 1 onderwerp namelijk god. Als u mij het bestaan van God kan bewijzen, zal ik het aanvaarden, wat nog niet betekent dat ik religieus zal worden. Mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, en dan pas vrijheid van religie. Religie discrimineert en moet bijgevolg gecontroleerd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, bij meerdere opdrachten moeten leerlingen het inderdaad zelf opzoeken. "Hoekenwerk" heet dat tegenwoordig, zeker voor zaken die men op een heel eenvoudige manier kan vinden (zoals de betekenis van twee werkwoorden die netjes in het woordenboek staan uitgelegd).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, natuurlijk niet, u verzint maar iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Staatssecretaris
|
![]() The good-old US of A
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ok maar ik weet nog steeds niet hoe jij kan geloven dat uw god echt bestaat , alsook waarom ....., dit wetende heel onze maatschapij daar voor moet bijdragen . |
|
![]() |
![]() |