Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2008, 10:52   #441
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het probleem van rondhangende Marokanen en wannabees zou ook kunnne opgelost worden hiermee: geef ze hun hasheesh en sheesha tent en dan blijven ze allemaal lekker tam.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:45   #442
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

cipiers hebben in de bak idd ook graag dat de gevangen blowen en staan het daarom oogluikend toe

dan hebben ze er het minste last mee
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:53   #443
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
cipiers hebben in de bak idd ook graag dat de gevangen blowen en staan het daarom oogluikend toe

dan hebben ze er het minste last mee
Dat ze een wiet-plantage oprichten in elk gevang, waar de gevangenen hun eigen wiet kunnen produceren. Dat houd hen bezig . En degenen die last verkopen kunnen dan gestraft worden door eenzame opsluiting met verbod om te blowen.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 18:54   #444
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Al eens samengeleefd met een weedverslaafde?
Al eens een buurman gehad die aan de drank hing?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 19:00   #445
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag me oprecht af hoeveel tegenstanders hier ooit van een joint hebben getrokken.
Oud 23 augustus 2008, 00:41   #446
novak
Vreemdeling

novak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
JJe mag het beperkt kopen, beperkt bezitten en gebruiken... Verkopen mag echter niet dus ja... vertel mij eens waarom jij hier - samen met andere partners in crime - zo tekeer gaat terwijl er voor de gebruiker toch niets aan het handje is.
Zever in pakskes, er heerst momenteel totale willekeur.
Een vriend van me heeft z'n 2gr wiet kunnen afgeven bij een controle eerder deze week. Daar sta je dan met je gedoogbeleid.
Het hangt er zuiver vanaf door wie je wordt gecontroleerd, en welke orders die van de magistraat in kwestie heeft gekregen, in 't geval van die vriend van me was het order van de magistraat "alles in beslag nemen".
novak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 08:51   #447
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door novak Bekijk bericht
Zever in pakskes, er heerst momenteel totale willekeur.
Een vriend van me heeft z'n 2gr wiet kunnen afgeven bij een controle eerder deze week. Daar sta je dan met je gedoogbeleid.
Het hangt er zuiver vanaf door wie je wordt gecontroleerd, en welke orders die van de magistraat in kwestie heeft gekregen, in 't geval van die vriend van me was het order van de magistraat "alles in beslag nemen".
Schoon vrienden hebde gij ?! Druggebruikers !
Oud 23 augustus 2008, 08:58   #448
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Ik vraag me oprecht af hoeveel tegenstanders hier ooit van een joint hebben getrokken.
Als je er tegen bent, ga je het niet proberen, hé ?
Dat is net als zeggen, je mag niet zeggen dat je geen homo bent vooraleer eens in uw gat gekregen te hebben, om te zien of je het plezant vind.
Gewoonlijk zijn mensen die tegen drugs zijn, ook tegen heel die sub-cultuur dat daar rond hangt, het uiterlijk, bijhorende muziek en dergelijke. Die zien dat aan, en besluiten dat ze aan niks willen meedoen wat daar mee te maken heeft.
Kijk bvb naar een video van een Rave, of een techno-festival, hoor daar verklaren dat de meeste van de mensen daar XTC gepakt hebben, en wiet & hasj roken. Als brave, hardwerkende burger hebt u dan toch geen zin om de drugs in kwestie zelf ook eens te proberen ? " Kijk dat nu af, hoe dwaas dat die mannen zijn !" zegt u dan tot uzelf
Oud 23 augustus 2008, 09:09   #449
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als je er tegen bent, ga je het niet proberen, hé ?
Dat is net als zeggen, je mag niet zeggen dat je geen homo bent vooraleer eens in uw gat gekregen te hebben, om te zien of je het plezant vind.
Ik heb dan ook niets tegen homo's

Citaat:
Gewoonlijk zijn mensen die tegen drugs zijn, ook tegen heel die sub-cultuur dat daar rond hangt, het uiterlijk, bijhorende muziek en dergelijke. Die zien dat aan, en besluiten dat ze aan niks willen meedoen wat daar mee te maken heeft.
Kijk bvb naar een video van een Rave, of een techno-festival, hoor daar verklaren dat de meeste van de mensen daar XTC gepakt hebben, en wiet & hasj roken. Als brave, hardwerkende burger hebt u dan toch geen zin om de drugs in kwestie zelf ook eens te proberen ? " Kijk dat nu af, hoe dwaas dat die mannen zijn !" zegt u dan tot uzelf
Ik vraag me nog steeds af wat u ertegen kan hebben dat ik in mijn zetel een joint rol. Wiet is ingeburgerd in onze samenleving, net als alcohol. Wie dat nu nog niet doorheeft, heeft oogkleppen.
Oud 23 augustus 2008, 09:30   #450
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vraag me nog steeds af wat u ertegen kan hebben dat ik in mijn zetel een joint rol. Wiet is ingeburgerd in onze samenleving, net als alcohol. Wie dat nu nog niet doorheeft, heeft oogkleppen.
Oogkleppen zijn wat volgens conservatieven de maatschappij op het goede spoor houdt...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 09:50   #451
novak
Vreemdeling

novak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schoon vrienden hebde gij ?! Druggebruikers !
Ik vind converseren met iemand die een joint gerookt heeft heel wat aangenamer t.o.v een lallende bierdrinker.
novak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 10:57   #452
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb daar persoonlijk niets tegen, maar heb wel gesnapt waarom �*nderen het zo negatief ervaren, zoals ik net uitlegde. Dat is van mijnentwege geen af-of goedkeuring, enkel een nuchtere vaststelling.
Oud 23 augustus 2008, 10:58   #453
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind converseren met iemand die een joint gerookt heeft heel wat aangenamer t.o.v een lallende bierdrinker.
Voor mij hangt het er vooral vanaf met WIE ik converseer, of die nu gerookt of gedronken heeft, of beiden, of niks gepakt.
Oud 23 augustus 2008, 11:17   #454
Havana
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb daar persoonlijk niets tegen, maar heb wel gesnapt waarom �*nderen het zo negatief ervaren, zoals ik net uitlegde. Dat is van mijnentwege geen af-of goedkeuring, enkel een nuchtere vaststelling.
Vreemd; veel mensen vinden dronken mensen meer irritant dan mensen die een joint hebben gerookt. Alcohol dan maar verbieden?
Oud 23 augustus 2008, 11:33   #455
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

mensen die zaken willen verbieden zitten sowieso in de fout.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:06   #456
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou moet ge al een delirium tremens gehad hebben om te moeten weten dat alkohol niet altijd zo onschuldig is als één aperitiefke voor het eten?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:08   #457
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
D�*t is waar !

Maar over 't algemeen vind ik mensen die van zichzelve zeggen dat ze "konverseren" nogal dikke nekken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 augustus 2008, 15:13   #458
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
mensen die zaken willen verbieden zitten sowieso in de fout.
Even doordenken.

Het is verboden te verbieden. Maar ge moogt het verbieden niet verbieden, want dan verbiedt ge iets en dat is verboden.

Enfin, da's maar een spelleke.

Een maatschappij, een samen leven met verschillende mensen, houdt altijd "afspraken" in, en afspraken zijn deels "verboden".
Een demokratie werkt via wetten, wetten zijn afspraken, wetten houden altijd een verbod in.

Verbieden is een vorm van beschaving.
Zonder verboden blijft alleen een far west toestand over: het recht van de sterkste.
Hoe meer (demokratisch ingestelde) verboden, hoe "sosialer".

Maar je stelling klonk wel "leuk".

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 augustus 2008 om 15:14.
Oud 23 augustus 2008, 15:16   #459
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zo'n vijftal keren toen ik vroeger nog rookte. Veel te zware rommel naar mijn goesting.

Niet dat je vraag enige relevantie heeft, die uitspraak kon net zo goed komen van een heroïne gebruiker.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:20   #460
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nog met één van beide fatsoenlijk kan communiceren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be