![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem van rondhangende Marokanen en wannabees zou ook kunnne opgelost worden hiermee: geef ze hun hasheesh en sheesha tent en dan blijven ze allemaal lekker tam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
|
![]() cipiers hebben in de bak idd ook graag dat de gevangen blowen en staan het daarom oogluikend toe
dan hebben ze er het minste last mee
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag me oprecht af hoeveel tegenstanders hier ooit van een joint hebben getrokken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een vriend van me heeft z'n 2gr wiet kunnen afgeven bij een controle eerder deze week. Daar sta je dan met je gedoogbeleid. Het hangt er zuiver vanaf door wie je wordt gecontroleerd, en welke orders die van de magistraat in kwestie heeft gekregen, in 't geval van die vriend van me was het order van de magistraat "alles in beslag nemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is net als zeggen, je mag niet zeggen dat je geen homo bent vooraleer eens in uw gat gekregen te hebben, om te zien of je het plezant vind. ![]() Gewoonlijk zijn mensen die tegen drugs zijn, ook tegen heel die sub-cultuur dat daar rond hangt, het uiterlijk, bijhorende muziek en dergelijke. Die zien dat aan, en besluiten dat ze aan niks willen meedoen wat daar mee te maken heeft. Kijk bvb naar een video van een Rave, of een techno-festival, hoor daar verklaren dat de meeste van de mensen daar XTC gepakt hebben, en wiet & hasj roken. Als brave, hardwerkende burger hebt u dan toch geen zin om de drugs in kwestie zelf ook eens te proberen ? " Kijk dat nu af, hoe dwaas dat die mannen zijn !" zegt u dan tot uzelf ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
|
![]() Oogkleppen zijn wat volgens conservatieven de maatschappij op het goede spoor houdt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar persoonlijk niets tegen, maar heb wel gesnapt waarom �*nderen het zo negatief ervaren, zoals ik net uitlegde. Dat is van mijnentwege geen af-of goedkeuring, enkel een nuchtere vaststelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Europees Commissaris
|
![]() Vreemd; veel mensen vinden dronken mensen meer irritant dan mensen die een joint hebben gerookt. Alcohol dan maar verbieden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen die zaken willen verbieden zitten sowieso in de fout.
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens jou moet ge al een delirium tremens gehad hebben om te moeten weten dat alkohol niet altijd zo onschuldig is als één aperitiefke voor het eten?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar over 't algemeen vind ik mensen die van zichzelve zeggen dat ze "konverseren" nogal dikke nekken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is verboden te verbieden. Maar ge moogt het verbieden niet verbieden, want dan verbiedt ge iets en dat is verboden. Enfin, da's maar een spelleke. Een maatschappij, een samen leven met verschillende mensen, houdt altijd "afspraken" in, en afspraken zijn deels "verboden". Een demokratie werkt via wetten, wetten zijn afspraken, wetten houden altijd een verbod in. Verbieden is een vorm van beschaving. Zonder verboden blijft alleen een far west toestand over: het recht van de sterkste. Hoe meer (demokratisch ingestelde) verboden, hoe "sosialer". Maar je stelling klonk wel "leuk".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 23 augustus 2008 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat je vraag enige relevantie heeft, die uitspraak kon net zo goed komen van een heroïne gebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |