Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2009, 14:00   #441
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Waar ga je werkgelegenheid halen zonder MN?
Niet in productie van consumptiegoederen in elk geval.

Multinationals produceren doorgaans nutteloze consumptiegoederen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 14:25   #442
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Niet in productie van consumptiegoederen in elk geval.

Multinationals produceren doorgaans nutteloze consumptiegoederen.
Zoals Opels.
Oud 22 september 2009, 14:34   #443
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals Opels.
Ja, te dure en te grote wagens.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 15:02   #444
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Rammen dan he.
Oud 22 september 2009, 15:28   #445
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, te dure en te grote wagens.
???
Ik heb mij net een opel corse gekocht,een grote wagen?Duur?Tis maar wat je duur vind natuurlijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 15:31   #446
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat had je gedacht van het geld te halen in de olielanden waar ze met hun gat op de opgepompte oliedollars zitten... en zich waarschijnlijk krom lachen met de vaststelling dat een deel van hun schorremorrie hier zit op onze kosten te leven en last te verkopen? O ja, ik weet het: er zouden "overeenkomsten zijn afgesloten" om vlot verder olie te krijgen op voorwaarde dat... enz En: hoe gaan we ze verplichten terug te gaan, hoe hen ginder verplichten ze weer op te nemen enz enz enz
Ik zou zeggen: gooi nog een paar stevige bommen op die verderfelijke poel!

En ze behoren niet allemaal tot het schorriemorrie hoor! Je had me daar bijna weer liggen...
Andev, dit slaat werkelijk nergens op. 'Hun' deel van het schorriemorrie? Bedoel je al die Saudische relschoppers in Molenbeek? Of waren hett Koeweiti's? Marokko (en ten slotte ging het bij de rellen in Molenbeek vooral over jongeren die daar hun roots hebben) ligt geografisch dichter bij België dan bij de Midden-Oosterse olievelden en moet zowel gas als aardolie importeren om aan de eigen behoefte te voldoen.

Ten tweede, je voorstel om het geld te halen in de oliestaten is een beetje achterhaald, want dat doen westerse landen al decennia. België is daar misschien wat minder 'ondernemend' in dan het VK, de VS en Nederland, maar plukt er wel - net zoals de hele westerse wereld - de vruchten van.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 15:37   #447
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Andev, dit slaat werkelijk nergens op. 'Hun' deel van het schorriemorrie? Bedoel je al die Saudische relschoppers in Molenbeek? Of waren hett Koeweiti's? Marokko (en ten slotte ging het bij de rellen in Molenbeek vooral over jongeren die daar hun roots hebben) ligt geografisch dichter bij België dan bij de Midden-Oosterse olievelden en moet zowel gas als aardolie importeren om aan de eigen behoefte te voldoen.

Ten tweede, je voorstel om het geld te halen in de oliestaten is een beetje achterhaald, want dat doen westerse landen al decennia. België is daar misschien wat minder 'ondernemend' in dan het VK, de VS en Nederland, maar plukt er wel - net zoals de hele westerse wereld - de vruchten van.
Oliecrisis: 1973.
Erkenning van de islam: 1974.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 16:20   #448
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Oliecrisis: 1973.
Erkenning van de islam: 1974.
Heb je bronnen die een causaal verband aantonen tussen die twee gebeurtenissen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 16:28   #449
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ga je werkgelegenheid halen zonder MN?
Ik heb eigenlijk nogal vaak de indruk dat MN hard hun best doen om werkgelegenheid te vernietigen, zoals wanneer ze er in slagen plaatselijke KMO's kapot te concurreren of gaan lopen met subsidies die ze sowieso niet nodig hadden/verdienden.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 16:42   #450
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
???
Ik heb mij net een opel corse gekocht,een grote wagen?Duur?Tis maar wat je duur vind natuurlijk.
Och, FLanel is weer aan 't zwammen.
Oud 23 september 2009, 10:32   #451
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Hoewel al wat je schrijft uiteraard waar is, stelde driewerf vooral dat er gewoon meer dan geld genoeg is, in Belgie, om een echt degelijk sociaal beleid te voeren.
We zijn zogezegd de rijkste regio ter wereld, maar van zodra er over sociale maatregelen gesproken moet worden (sociale woningen, extra plaatsen in rusthuizen, extra budget voor onderwijs etc etc) dan komt onmiddellijk de vraag "Wie gaat dat betalen?". Alsof er plots geen geld voor zou zijn. Maar er is dus geld genoeg.
Denk jij nu echt dat er geen einde kan komen aan uitgavenposten zoals sociale woningen, kindergeld, dopgeld, leefloon enz enz enz... en dat we de ganse wereld mogen laten binnenstromen om er van te genieten?
Er is geld genoeg in België? Mocht dat waar zijn, hoe lang nog?
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:56   #452
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet het, allemaal zo simpel niet...
Alleen heb ik zo het gevoel dat Marokkanen en Saudi"s meer "verwantschap en raakpunten" hebben dan Marokkanen en wij! Zeer veel van de miserie die ze verkopen valt te danken aan hun godsdienst en de instelling die ze erdoor hebben, allemaal! Trouwens, indien wij hier met het schorremorrie om zouden gaan zoals zij omgaan met diegenen die bij hen niet in de pas lopen, zou dat er hier ook anders uitzien! En dan zouden ze ook op de eerste rij staan om "racisme" en "mensenrechten" enz te roepen zeker?
Ik bedoel verder niet dat wij "het geld" bij hen moeten gaan halen maar dat zij eens wat meer zouden mogen geld bezorgen aan die landen die toch dichter staan bij hen dan bij ons! Dan zouden duizenden Marokkanen enz niet naar hier moeten afzakken omdat ze het in hun eigen landen niet zien zitten!
Verder staan die rijke Arabische landen ook bekend om als er bvb rampen gebeuren zoals met de tsunami's en dergelijke liever te zitten kijken hoeveel geld het Westen op tafel legt dan zelf een belangrijk deel van de kosten te betalen! Daartegenover staat dan weer het gerucht dat die Saudi's enz wel geld hebben om hier te helpen mosk's bouwen en de islam aan zijn trekken te laten komen en zo? Raar...

Laatst gewijzigd door andev : 23 september 2009 om 11:05.
Oud 23 september 2009, 10:57   #453
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
???
Als U meent dat de aankoop van een Auto duur is, dan zal U algauw tot de bevinding komen dat, ermee rijden nog duurder is!

- Brandstof, onderhoud, parking, rijtaks, verzekering, boetes enz. Het is niet voor niets dat de Automobilist een ideale 'Melkkoe' word genoemd.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 10:58   #454
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je bronnen die een causaal verband aantonen tussen die twee gebeurtenissen?
Zoals: het regende en toen werd het nat?
Oud 23 september 2009, 11:00   #455
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat er geen einde kan komen aan uitgavenposten zoals sociale woningen, kindergeld, dopgeld, leefloon enz enz enz... en dat we de ganse wereld mogen laten binnenstromen om er van te genieten?
Er is geld genoeg in België? Mocht dat waar zijn, hoe lang nog?
Voor handige profiteurs, is er beslist in België een toekomst weggelegd!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 18:15   #456
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vandaele Bekijk bericht
Bron: HLN
andere bron: De Standaard
Het wordt misschien vervelend, die rellendraden, maar er zit toch blijkbaar een structureel probleem achter. Iemand mispeutert iets, al dagenlang, wordt dan opgepakt en dat leidt tot zware rellen. Het samenhorigheidsgevoel bij de Molenbekenaars is blijkbaar groot.
Kan er daar eens niet met die mensen gepraat worden? "Als iemand opgepakt wordt, hoeven jullie niet het kot af te breken"
Als dat al gebeurd is, waarom kan er niet krachtdadiger opgetreden worden tegen die amokmakers? Het gaat van kwaad naar erger.
Het zal zover komen dat er doden gaan vallen. (En neen, dit is geen hellend vlak).

We mogen niet veralgemenen. Ik heb altijd gehoord dat het om een kleine minderheid van jonge Marokkanen gaat: de meerderheid zijn immers fatsoenlijke mensen. Maar hoe komt het dan dat ganse families zich laten meeslepen in dat geweld?

Waarom hebben de politici niet meer ballen en maken zij niet dat er eens echt opgetreden kan worden tegen die relschoppers? Want zij zijn het die dat onmogelijk gemaakt hebben.

Gelieve er geen schelddraad van te maken. Ook met gewone woorden kan men zijn punt duidelijk maken.

Al die problemen met die migranten altijd! Ik zeg soms tegen mijn man: "ventje, het is gedaan!! De vreemden maken hier alles kapot! Een geluk dat wij het einde niet gaan meemaken, maar voor onze kleinkinderen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan!!!!
Oud 23 september 2009, 18:39   #457
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Al die problemen met die migranten altijd! Ik zeg soms tegen mijn man: "ventje, het is gedaan!! De vreemden maken hier alles kapot! Een geluk dat wij het einde niet gaan meemaken, maar voor onze kleinkinderen. Ik zou niet graag in hun schoenen staan!!!!
Dat zou pijn doen uiteraard, veel te klein.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:18   #458
yppolf-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En daarbij nog de schoenen kapot!
yppolf- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:48   #459
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wel, om te beginnen lijkt mijn theorie mij logischer dan die van Huntington: Huntington zegt dat beschavingen botsen, maar verklaart helemaal niet waarom beschavingen botsen. Hij maakt zich er van af door te zeggen: wie naar identiteit zoekt, heeft vijanden nodig. Wat een negatieve conceptie van identiteit!

Ik geef wel een verklaring voor de botsingen binnen beschavingen: als men het heeft over dezelfde God, en men deelt een bepaalde taal, een bepaald referentiekader, dan wordt wat de ander zegt over die God plots wel héél relevant. Als Calvijn een authentiek christen is, dan is Pascal een ketter, en vice versa. Of Confucius dan wel Lao Tse de grootste wijze was, kon beide heren weinig schelen.

Voorts wordt mijn theorie ook door de feiten bevestigd:
- godsdienstoorlogen tussen iconenmakers & iconoclasten in Huntington's "orthodoxe" beschaving
- godsdienstoorlogen tussen protestanten & katholieken in Huntington's "westerse" beschaving
- godsdienstoorlogen tussen sj'ieten, sunniten, kharijieten, ... in Huntington's "islamitische" beschaving
- het feit dat de orthodoxe, islamitische & westerse beschavingen eigenlijk één beschaving zijn, gekenmerkt door Griekse logos & abrahamitische religie; de onderlinge godsdienstoorlogen gingen steeds om de interpretatie van gemeenschappelijke begrippen
- de totale afwezigheid van godsdienstoorlogen tussen de Taoïstisch-Confucianistische beschaving & andere beschavingen
- ...
Nu mag je toch wel vertellen wat jij ervan denkt, Pølle...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 19:56   #460
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mijn dochter heeft groter voeten dan ik.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be