![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een gesloten geest verheft zichzelf en zijn idee tot norm van wat kan en niet kan. Aangezien een beginnend artiest meestal niet kan overleven, is het beperken van subsidies tot de gelijkgezinde artiesten die conform de leitcultur ageren, eigenlijk het beperken van de culturele vrijheid, dus de verarming van onze cultuur. Voldoende als uitleg? |
|
![]() |
![]() |
#442 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze hebben recht op HUN mening, maar niet op MIJN (belastings-) geld. Als die Vlamenhaters willen zijn goed, maar dat ze dan consequent zijn en Vlamengeld ook weigeren - maar ze zijn net zo hypocriet als de FRs zelf he, we zijn voor niks goed behalve de rekening betalen... zo werkt de wereld niet En uw pseudointellectuele houding maakt hier op niemand een indruk he, dit is niet eerste Kan Filosofie....
![]() |
#443 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ik lees vooral, omdat ik mijn gezichtsveld wil verruimen, maar die bijdragen worden zeldzaam. Te weinig inhoud, te veel zeloten die onvoorwaardelijke trouw gezworen hebben aan één of ander gedachtengoed, te veel gescheld op iedereen die durft van de mainstream af te wijken. De dommekloten beseffen zelf niet een dat ze zo iedere discussie in de kiem smoren, uiteindelijk alleen gelijkgezinden overhouden, en dan nog denken dan dit forum een afspiegeling is van de "echte" wereld. Gelukkig zijn er nog andere infobronnen, waar diverse standpunten aan bod komen. 3. ja de verkiezingsuitslag is mij opgevallen, en de arrogantie waarmee de aanhang van deze partij nu claimt de wijsheid in pacht te hebben door hun omvang, daar waar ze voor de verkiezingen moesten gaan schuilen bij CD&V om niet onder de kiesdrempel te geraken. Hoe ze toen in hun kleinte vonden dat ook hun mening telde, en hoe ze nu ze groot zijn vinden dat zij de enige zijn die het licht zien. En ook de overwinning trekt aan, opportunisten vooral die bij de winnaars willen horen, en heeeeel luid roepen, om te verbergen dat ze tot voor kort iets anders dachten. Ik kan nog wel even doorgaan, maar deze hoogmis van het eigen gelijk die hier dagelijks opgevoerd wordt, stemt mij eerder somber naar de toekomst toe. |
|
![]() |
![]() |
#444 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De vraag is of het het stellen van voorwaarden aan die subsidies iets te maken heeft met open of gesloten geest. Ik vind architectuur soms ook wel iets hebben van kunst. Of toch zeker de fase van representatie van een idee. Stage gedaan en hup! moet ik dan maar subsidies krijgen? Of toch zeker mijn assistent architect, want die tekent dat allemaal mooi uit met aquarelle en maakt maquettes. En ik verzeker u, mijn beste, stage is financieel zeker geen rozengeur variant van kunstenaarsleven.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 1 februari 2011 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
#445 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De mensen die hier zitten hebben grotendeels hun mening al gevormd, "ze" zouden beter mensen inhuren die elders propaganda maken dan. |
|
![]() |
![]() |
#446 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
zoek je niet naar redenen om aan te tonen dat je zelf steeds gelijk hebt als je spreekt over "zij die de waarheid in pacht hebben". Dat is ook een vorm van waarheid in pacht hebben zie je. Je weet maar al te goed, dat je op een forum als het deze altijd zeloten hebt maar ook anderen. En met die anderen discussieer jijzelf wel hoor. Citaat:
NVA-bashen? ... ![]() Je staat heel dicht bij minachting van de kiezer. De kiezer had altijd gelijk, behalve nu?
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 1 februari 2011 om 19:37. |
|||
![]() |
![]() |
#447 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
HUN mening is niet UW mening en dus niet de maning van "de vlaming" en "vlaanderen"? Alle subsidiegeld is uw geld? Ik ben benieuw wat u zelf denkt over uw eigen houding in deze? |
|
![]() |
![]() |
#448 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Men kan prima de Franstaligen door een Belgische federale regering laten besturen, daarvoor zijn (naast de Franstaligen) maar 7 Vlaamse personen (federale ministers) nodig. En de Vlamingen kan men door de Vlaamse regering laten besturen. Iedereen blij! Zelfs de politici, want er gaat geen enkel postje verloren. |
|
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#450 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is "rexist" nu in de mode, ik kreeg het de laatste dagen al een paar keer. En psychologisch moet er met mij ook al wat mis zijn, gezien ik niet conform denk, bemerkingen heb en dingen in vraag durf te stellen. Probeer eens een van de volgende dagen (tegen uw overtuiging maar als proef) eens tegen de stroom in te gaan, en zie wat ge over uw kop krijgt. |
|
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waar zie jij het compromis?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#452 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wordt nauwelijks verpakt. DAt wordt dan wel afgebogen alsof subsidies geen recht zijn, alsof het zich conformeren met het nationalistisch gedachtengoed de enige vorm van cultuur is, enz Lees gewoon wat er staat, hoe sommigen hier zouden omspringen met mensen die het aangedurfd hebben om openbaar van mening te verschillen met hen en hun geestesgenoten. Voor mij is dat beangstigend. Voor u "normaal" ? |
|
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in alle openheid van geest MIJN kunst te uiten en daarbij mijn EIGEN NORMEN te bepalen. Vroeger kon ik vrij gemakkelijk cassettes in eigen beheer uitbrengen en mini-tentoonstellingen organiseren, tegenwoordig heb ik MySpace, YouTube, ArtistDirect, ... ter mijner beschikking. De pot op met het subsidie-circuit, het critici-circuit, het connoisseurs-circuit, ... Als ik maar lang genoeg in leven blijf, zal ik wel geraken waar ik wil geraken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#454 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op federaal vlak wisselen de ministeries nogal eens van partij en taalgroep. Het lijkt mij minder evident dat hier een gewild onevenwicht zou ontstaan. Misschien solliciteren walen meer naar overheidsjobs, bij gebrek aan privé jobs, dan de vlamingen, en vertaalt zich dat in meer waalse ambtenaren, maar dus ook in minder werklozen in wallonie. Ik zie op het eerste zicht weinig problemen, tenzij u weet hebt van systematische bevoordeling van franstaligen door de federale aanwervingsdienst. |
|
![]() |
![]() |
#455 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is uiteraard onzin, iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Echter is het iets anders wanneer deze zogenaamde artiesten dit collectief komen uiten, waarbij men letterlijk beledigingen de ether insturen die, omdat ze BV zijn, hun grote gelijk moeten doen uitschijnen. Pure propaganda van een stelletje (wereldvreemde), parasitaire BV's en andere personen die België genegen zijn. Dat ze dan niet alleen in de hand bijten die hen voedt, maar ze er als het ware afkappen, is blijkbaar heel normaal. Dus ja, ik zou de personen die aan het voorgaande voldoen, gaarne hun subsidies afnemen. Waarom zouden ze überhaupt subsidies moeten krijgen? |
|
![]() |
![]() |
#456 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De Waalse regering, de Franstalige regering en de Belgische regering besturen de Franstaligen. Voor de Franstaligen verandert er dus NIETS. De Vlaamse regering bestuurd de Vlamingen. En wel zodanig, dat de Franstaligen daar nauwelijks iets van merken, bv. een eigen Vlaamse justitie en ziekenzorg. Ieder jaar boekt de Vlaamse regering 6 miljard Euro over op de bankrekening van de Franstaligen. Dit zijn herstel-betalingen (Marschall-plan 17) voor het leed dat veroorzaakt is door de Vlamingen. Net zoals bij het "Vredesverdrag van Versailles" uit 1919. Indien dit compromis niet verteerbaar ("imbuvable") is, dan moet de prijs verhoogd worden, bv. 10 of 15 miljard Euro per jaar. |
|
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() trouwens, je snapt het niet. Voor de Franstaligen is het allerbelangrijkste dat ze de volledige zeggingschap over Vlaanderen behouden. al de rest is bijzaak.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leg ook eens uit waarom vlaams nationalistisch gedachtengoed wel collectief mag geuit worden op diverse manifestaties (ik zou moeten nakijken of daar subsidies voor zijn) en waarom andere meningen dat niet collectief zouden mogen. Volgens de verering die BDW hier en in diverse programma's te beurt valt, bent u enkel tegen BV's met een andere mening dan de uwe. Is belgie genegen zijn nu ook al iets afkeurenswaardigs? Als dat zo is is vlaanderen genegen zijn even erg. Ik zie althans geen verschil, ieder zijn toebak en zijn pijp. Binnenkort krijgen we het zangfeest, toch net hetzelfde als propaganda van een gedachtengoed. Waarom altijd die twee maten en twee gewichten naargelang je het eens bent met het idee er achter? Je kan voor of tegen subsidies zijn, maar iemand subsidies afnemen omdat hij niet denkt zoals u? bedenkelijke houding Laatst gewijzigd door spherelike : 1 februari 2011 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
#460 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |