![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik he hier geen enkel probleem om te erkennen dat er veel dingen zijn met een deftige groep Moslims die dringend moeten veranderen. Ik heb ook op geen enkel moment die mensen goed gepraat of verdedigt, gij aan dendere kant doet niet anders. Ge negeerd de links die ik geef, de quotes die ik plaats, de argumenten die ik geef en verkiest om mij een onverdraagzame kronkelende leugenaar te blijven noemen ondanks alle argumenten die ik al naar voor gebracht heb. En allemaal terwijl je verder de gelijkenissen tussen Christenen en Moslims blijft negeren en de misdaden die in naam van de Katholieke kerk begaan zijn blijft afdoen als onbestaande of niet belangrijk. Twee maten en gewichten. Uw bekrompenheid is beangstigend.
![]() |
#442 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Ik stelde alleen maar vast dat ge mij woorden in mond legde die ik nooit heb gezegd. Trouwens, lees mijn laatste bericht van gisteravond nog eens aandachtig. Er zijn inderdaad wel gelijkenissen tussen de kerk en de Islam. Waar heb ik dat ontkend misschien? Dat heb ik nergens gedaan. Bovendien heb ik slechts over een bepaalde periode in de geschiedenis van de Kerk gesproken. Ik had het over een specifieke periode. Over de rest heb ik niet willen praten. Gelieve eens aandachtig te willen luisteren naar wat ik zeg. Zowel het Christendom als de Islam zijn religies die door sommigen misbruikt werden. Beide religies hebben machtsgeilen aangetrokken die de religie misbruikt hebben. Waar heb ik dat onkent misschien? Toon mij eens? Het probleem dat ik heb, is dat de Islam in bepaalde gevallen geweld toestaat. Jezus was pacifistisch. Het klopt dat anderen ACHTERAF het Christendom misbruikt hebben en mensen hebben gedood omwille van hun geloof. En verder blijf ik erbij dat het Christendom minder problemen en wat minder moeite heeft met vrije meningsuiting dan de Islam. Ge beweerde afgelopen weekend of wanneer was het alweer dat ook het Christendom regels kent. Ik gaf als voorbeeld dat de eerste paus werd terechtgesteld. Dus duidelijk waren dat toch geen regels die dat konden voorkomen. En ik lees hier net dat Paulus met een zwaard gedood werd. Dat wist ik dus niet. Dat toont toch duidelijk aan dat de eerste Christenen geen wereldlijke macht hadden, volgens mij. En dat terwijl Mohammed het Arabisch schiereiland veroverd heeft. Da's een groot verschil. Ik wil zeker niet alle moslims over dezelfde kam scheren. Maar ik dacht toch dat er maar één versie van de Koran bestaat. Bijgevolg is het maar de vraag of die vredelievende en gematigde moslims de Koran wel letterlijk interpreteren of niet. Voor mij tellen echter de feiten. O.K. ik geef toe dat ik hier de negatieve kanten van de Islam belicht heb. Uiteraard heb ik een selectie gemaakt. Dat is waar. Alleen wil ik niet dat Theo Van Gogh en zijn lot en het lot van de slachtoffers in Madrid en in Londen vergeten wordt. We kunnen niet doen alsof er niets aan de hand is. Het probleem is dat de politiek correcten het probleem niet onder ogen willen zien. Laatst gewijzigd door Stefanie : 18 oktober 2006 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
#443 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#444 |
Burgemeester
|
![]() Schitterend...nog iemand die wakker is. Het marginaliseren van mensen of partijen die het probleem wél (willen) aanpakken, staalhard ontkennen dat er een probleem is, is dé manier van de snillisten om geen actie te moeten ondernemen. Alles gaat goed in PC land.
|
![]() |
![]() |
#445 |
Partijlid
|
![]() Oh boy ...
|
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() Niet op het St Pietersplein: voor de basiliek San Paolo fuori le muros en hij wordt er niet met voorgesteld als martelaar, eerder als strijdvaardige IMO
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 oktober 2006 om 16:07. |
![]() |
![]() |
#447 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar Paulus wordt er wel voorgesteld als martelaar. Het is niet ongewoon dat martelaren worden afgebeeld met het instrument dat tot hun dood heeft geleid. Net zoals gekruisigde martelaren afbeeld worden met een kruis, wordt de onthoofde Paulus afgebeeld met een zwaard.
![]() |