Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 15 oktober 2006, 15:12   #421
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
De eerste Christenen waren wel degelijk op het Araisch Schiereiland he, ge weet wel Jerusalem enzo.
Tot nader order is Jerusalem in Israel/Palestina en zitten die nog steeds op het Arabisch shiereiland.
Of gade nu beweren dat Christus en zin volgelingen in Europa zaten?
Nee. Hier zijt ge volledig fout. Jeruzalem ligt helemaal niet op het Arabisch schierleiland. Ligt wel in het midden-oosten, maar dan aan de Middellandse zee. NIET op het Arabisch schiereiland. Pakt eens uwen atlas.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:12   #422
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Santiago Matamoros, das toch Jacobus de Morendoder he?
Kerel wordt geeerd dant nie mooi meer is, kijk maar naar alle steden die naar hem vernoemd zijn.
http://www.loyno.edu/~history/journal/1996-7/Gibbs.html

St. James the Moorslayer, one of the most valiant saints and knights the world ever had … has been given by God to Spain for its patron and protection.
— Cervantes, Don Quixote <1>

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 15:13.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:13   #423
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik zei net dat Mohammed een einde maakte aan struikroverspraktijken door orde op zaken te stellen.

Wat de veroveringstocht tegen de Katharen betreft, dat was inderdaad veel erger dan alle struikroverspraktijken. Dat was een geschiedenis van roofmoord, etnische zuivering, plundering, verkrachting en vernieling, met de zegen van de paus. Op die manier is Frankrijk, de "fille aînée de l'Eglise", ontstaan.
Dat bedoel ik net. 't Is net dat "orde op zaken stellen" dat ik bedoel. Bij de eerste Christenen was dat helemaal niet zo. De eerste paus werd terechtgesteld, dat toont duidelijk aan dat zij geen wereldlijke macht hadden.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:15   #424
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ooit al gehoord van Santiago Matamoros?? De man die heilig werd verklaard omdat hij veel moslims & joden heeft uitgemoord? Ooit al gehoord van de genocide onder "Isabella de Katholieke" van Castilië? Ooit al gehoord van de Inquisitie, de Kruistochten???

En wat stel jij daartegenover? De eenmaking van het Arabische schiereiland onder Mohammed? Dat was nochtans een zeer positieve evolutie. Na jaren van stammenoorlogen en struikroversprakijken heeft die man eindelijk vrede en law & order gebracht op dit schiereiland. Dit bracht een geweldige opbloei van de handel.

Maar ja, voor jou is dat allemaal negatief vermits de Katholieke Kerk "van iedere waarde een onwaarde" heeft gemaakt, zoals Nietzsche het kernachtig verwoordde.
Da's allemaal veel later gebeurd. Is dus totaal naast de kwestie.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:34   #425
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Nee. Hier zijt ge volledig fout. Jeruzalem ligt helemaal niet op het Arabisch schierleiland. Ligt wel in het midden-oosten, maar dan aan de Middellandse zee. NIET op het Arabisch schiereiland. Pakt eens uwen atlas.
Yah, my bad, heb me er al voor verontschuldigt.
Verkeerde woordkeuze.
Oud 17 oktober 2006, 22:01   #426
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Een christelijke pacifist... (zoals Stefanie het ziet)
Dat beeld moet vast 'n heilige voorstellen die ze met 'n zwaard hebben doodgestoken.
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 22:05   #427
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sharia betekend gewoonweg religieuze regels, gebruiken die men dient te volgen.
Een Christen heeft regels zoals bidden, penitentie etcetera, dat is de Sharia voor Christenen.
Eeen Jood mag geen varkensvlees eten en moet de sabbat in acht nemen, dat is hun Sharia.
Sharia=gedragsregels of religieuze edicten.
Niet meer niet minder.

JHe weet verdomme nog niet wat het woord betekend en je gaat mij wat lecturen over wat het al dan niet zou inhouden.
Sharia is voor iedereen anders.
Daarnet zag ik op de Nederlandse T.V. een Pakistaanse asielzoeker. Hij was vroeger moslim en heeft zich bekeerd tot het Christendom. Hij kan nu niet terug naar Pakistan, want zijn neven dreigen hem te vermoorden. Ze dreigen ook zijn ouders te vermoorden of hun huis in brand te steken. Ook zijn familie die in Duitsland woont heeft hem bedreigd, omdat hij zich bekeerd heeft tot de Islam. Dat is de sjaria. Hij sprak ook heel duidelijk over regels. Hij sprak over regels i.v.m. voedsel.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 17 oktober 2006 om 22:05.
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 22:11   #428
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat beeld moet vast 'n heilige voorstellen die ze met 'n zwaard hebben doodgestoken.
Dus dit was volledig overbodig dan: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/674246.stm
Oud 17 oktober 2006, 22:16   #429
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Daarnet zag ik op de Nederlandse T.V. een Pakistaanse asielzoeker. Hij was vroeger moslim en heeft zich bekeerd tot het Christendom. Hij kan nu niet terug naar Pakistan, want zijn neven dreigen hem te vermoorden. Ze dreigen ook zijn ouders te vermoorden of hun huis in brand te steken. Ook zijn familie die in Duitsland woont heeft hem bedreigd, omdat hij zich bekeerd heeft tot de Islam. Dat is de sjaria. Hij sprak ook heel duidelijk over regels. Hij sprak over regels i.v.m. voedsel.
Zijt gij voor of tegen de doodstraf, voor of tegen abortus?
Check nog maar eentje van de geboden, we gaan nog zwijgen over de rest: Gij zult niet doden, en kijk dan op hoeveel manieren dat ene gebodje(Gebod=Sharia) geintrepeteerd wordt door verschillende stromingen van de Katholieke kerk.
Het is niet omdat het ergens gedaan wordt dat iedereen die dezelfde religie aanhankelijk is er het zelfde over denkt.
U bent blijkbaar in staat om die distinctie te maken voor iedereen behalve voor Moslims want u blijft ons allen over dezelfde kam scheren.
Oud 17 oktober 2006, 22:45   #430
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Dat gaat hier nog grappig worden ne rechtse moslim en een rechtse katholieke yijaaa bitchfight

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 17 oktober 2006 om 22:45.
Bazilfunk is offline  
Oud 17 oktober 2006, 22:52   #431
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dat gaat hier nog grappig worden ne rechtse moslim en een rechtse katholieke yijaaa bitchfight
Hopelijk heeft onze moslim meer verstand van de geschiedenis van zijn eigen godsdienst, want bij Stefanie blijft het grappig.
Oud 17 oktober 2006, 23:19   #432
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hopelijk heeft onze moslim meer verstand van de geschiedenis van zijn eigen godsdienst, want bij Stefanie blijft het grappig.
Ik zeg alleen maar wat die Pakistaanse asielzoeker daarnet zei op T.V. Ik zeg maar achter. Blijkbaar wilt hij niet horen wat die Pakistaan te zeggen heeft?
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 23:20   #433
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wie mag die rechtse Katholiek dan wel zijn???
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 23:25   #434
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijt gij voor of tegen de doodstraf, voor of tegen abortus?
Check nog maar eentje van de geboden, we gaan nog zwijgen over de rest: Gij zult niet doden, en kijk dan op hoeveel manieren dat ene gebodje(Gebod=Sharia) geintrepeteerd wordt door verschillende stromingen van de Katholieke kerk.
Het is niet omdat het ergens gedaan wordt dat iedereen die dezelfde religie aanhankelijk is er het zelfde over denkt.
U bent blijkbaar in staat om die distinctie te maken voor iedereen behalve voor Moslims want u blijft ons allen over dezelfde kam scheren.
Efkes de puntjes op de i zetten. Gij zijt het die hier beweert dat ik niks over de sjaria afweet. Ik wou gewoon even meegeven wat die Pakistaan gezegd heeft op T.V. Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb op T.V. Niet meer. Blijkbaar ligt dat nogal moeilijk? Ge zijt precies op uwen teen getrapt omdat ik hier meld wat er in Pakistan gebeurt? Uw reactie is nogal onnozel. Waar haalt gij het dat ik dat ik alle moslims over dezelfde kam scheer? Dat blijkt nergens uit. Ik vind het echt triestig. Het is ook veelzeggend dat ik geen deftige reactie krijg. Ik meld hier eventjes wat er in Pakistan gaande is en lap, ik krijg hier alleen maar wat hol en onnozel gescheld over me heen. Da's geen echt gesprek. Maar allez, daarmee toont ge alleen maar aan hoe onverdraagzaam en agressief de Islam wel is. Uw agressieve antwoord toont aan hoe agressief de Islam is. Doe dus zo verder. Ge boort de toch al slechte reputatie van de moslims verder de grond in zo.
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 23:27   #435
Stefanie
Minister-President

Standaard

Tussen haakjes, Pakistan is een ver land. Ik voel me niet geroepen om daar al te veel commentaar op te geven. Wel is het zo dat die paarsen massaal vreemdelingen Belg maken met hunen snel Belg wet. Wij zijn dus bezig met het naar binnen halen van de moslim-terroristen. D�*t is het probleem. En gezaag over moslims die géén terrorist zijn, daar heb ik niks zijn. Ondertussen hebben ze moslim-terroristen Belg gemaakt!
Stefanie is offline  
Oud 17 oktober 2006, 23:28   #436
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nah man, ik ben linkser dan ik rechts ben.
Groener dan ik blauw ben.
En vrijdenkender dan ik bekrompen ben(hahahaha).
En allemaal vanuit mijn overtuigingen als humanistisch en semi anarchistische Moslim.
Hahahahahahaha
Oud 17 oktober 2006, 23:35   #437
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik zeg alleen maar wat die Pakistaanse asielzoeker daarnet zei op T.V. Ik zeg maar achter. Blijkbaar wilt hij niet horen wat die Pakistaan te zeggen heeft?
Die Pakistaan mag zeggen wat em wil, da is zijn recht op vrije meningsuiting in een land waar zoiets gelukkig toegestaan is.
Ik persoonlijk heb mijn recht op vrije meningsuiting reeds meerdere malen gebruikt om in deze thread te melden dat ik en met mij vele andere Moslims het NIET eens zijn met zulke praktijken.
Maar dat gaat blijkbaar uw petje te boven want ge blijft doen alsof het iets is dat lineair is met de manier waarop alle moslims geloven.

PS weet ge nog waat Ayaan Hirsi Ali allemaal zei toen ze aankwam in Holland, was nie veel van waar en bleek maar te zijn om statuut van Politiek Asiel te krijgen en te kunnen gaan profiteren op de kap van de Hollanders.
Waarmee ik niet gezegd heb trouwens dat die Pakistaan aan het liege is, ik ben eerder geneigd zoiets te gelovn aangezien Pakistan nu nie echt een Liberaal denkend paradijs is.

PPS weet ge welk land de allereerste via rechtstreekse democratische meerderheid verkozen vrouwelijke leider had?
Twas niet in het westen, dat was Bhutto in Pakistan, straf he.
Oud 17 oktober 2006, 23:38   #438
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Efkes de puntjes op de i zetten. Gij zijt het die hier beweert dat ik niks over de sjaria afweet. Ik wou gewoon even meegeven wat die Pakistaan gezegd heeft op T.V. Ik zeg alleen maar wat ik gehoord heb op T.V. Niet meer. Blijkbaar ligt dat nogal moeilijk? Ge zijt precies op uwen teen getrapt omdat ik hier meld wat er in Pakistan gebeurt? Uw reactie is nogal onnozel. Waar haalt gij het dat ik dat ik alle moslims over dezelfde kam scheer? Dat blijkt nergens uit. Ik vind het echt triestig. Het is ook veelzeggend dat ik geen deftige reactie krijg. Ik meld hier eventjes wat er in Pakistan gaande is en lap, ik krijg hier alleen maar wat hol en onnozel gescheld over me heen. Da's geen echt gesprek. Maar allez, daarmee toont ge alleen maar aan hoe onverdraagzaam en agressief de Islam wel is. Uw agressieve antwoord toont aan hoe agressief de Islam is. Doe dus zo verder. Ge boort de toch al slechte reputatie van de moslims verder de grond in zo.
Ik ben totaal niet op mijn tenen getrapt, ik ben hier aan het bulderen van het lachen.

Toen ik u vroeg of ge wel wist wat de Sharia was waart ge zelfs te dom om het evenkes te googlen en hebde geantwoord met: De Sharia is de Sharia.

WOW, wat een diepgang in uw antwoorden.

Even zien of ik ook zo slim ben als u.
Donald Duck is Donald Duck.
Een peer is een peer.
Recht is krom.

Aaaargh I failed.
Twee juist uit de drie, toch nie slecht.

Oud 18 oktober 2006, 02:14   #439
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Die Pakistaan mag zeggen wat em wil, da is zijn recht op vrije meningsuiting in een land waar zoiets gelukkig toegestaan is.
Ik persoonlijk heb mijn recht op vrije meningsuiting reeds meerdere malen gebruikt om in deze thread te melden dat ik en met mij vele andere Moslims het NIET eens zijn met zulke praktijken.
Maar dat gaat blijkbaar uw petje te boven want ge blijft doen alsof het iets is dat lineair is met de manier waarop alle moslims geloven.

PS weet ge nog waat Ayaan Hirsi Ali allemaal zei toen ze aankwam in Holland, was nie veel van waar en bleek maar te zijn om statuut van Politiek Asiel te krijgen en te kunnen gaan profiteren op de kap van de Hollanders.
Waarmee ik niet gezegd heb trouwens dat die Pakistaan aan het liege is, ik ben eerder geneigd zoiets te gelovn aangezien Pakistan nu nie echt een Liberaal denkend paradijs is.

PPS weet ge welk land de allereerste via rechtstreekse democratische meerderheid verkozen vrouwelijke leider had?
Twas niet in het westen, dat was Bhutto in Pakistan, straf he.
Uw antwoord is naast de kwestie. Trouwens, ik zei enkel maar wat die asielzoeker gezegd heeft. Gij sleurt daar mijn mening en mijn wereldbeeld bij. Ik kijk echter alleen maar naar de feiten.

Trouwens, ik wil best geloven dat er moslims zijn die vrede willen en die de Koran niet letterlijk willen nemen. Maar ge moet wel eerlijk zijn, vind ik. En we moeten ook niet doen alsof er geen probleem is met de Islam. Ik heb hier inderdaad de negatieve kanten van de Islam belicht. Dat klopt. Maar aan uw reactie zie ik dat dat moeilijk ligt. Feit is gewoon dat de Islam in bepaalde gevallen geweld toestaat. Op de man spelen, persoonlijke aanvallen of het Christendom erbij sleuren heeft geen zin. Opvallend toch hoe gij altijd persoonlijk wordt of over het Christendom begint. Ge bevestigt daarmee dat de Islam onverdraagzaam is. Ik wil dus best geloven dat sommige moslims een te goed karakter hebben om de regels van de Islam letterlijk te nemen, maar gij hebt hier net dat negatieve beeld van de Islam dat ik had of soms heb bevestigd. Ge bevestigt juist mijn stelling dat vrije meningsuiting en verdraagzaamheid enerzijds en Islam anderszijds moeiijk samen gaan. En nog iets. Jullie zijn zelf verantwoordelijk voor jullie imago. Het valt ook op hoe je de verantwoordelijkheid voor jouw imago op mij afschuift. Maar ik weiger je als minderwaardig te behandelen. Jij bent verantwoordelijk voor je imago en niemand anders. Punt. En als je 'n positief imago wilt, dan ga je daar zelf moeten aan werken. Ge zoud beter dat doen in plaats van uw verantwoordelijkheid te ontlopen. Moslims hebben het vaak heel moeilijk met het opnemen van hun verantwoordelijkheid. Er zullen natuurlijk wel uitzonderingen zijn, maar jammer genoeg heb ik niet den indruk dat gij die uitzondering zijt.
Stefanie is offline  
Oud 18 oktober 2006, 06:08   #440
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het is een standbeeld van Paulus op het Sint-Pietersplein. Paulus werd in Rome met een zwaard onthoofd, vandaar dat hij met een zwaard wordt afgebeeld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be