Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2008, 23:38   #441
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
haha die is goed...

het is daarom dat ze in gans Zuid Amerika, Midden Amerika en Noord Amerika, Midden Afrika, Zuid Afrika, ... Europese talen spreken....
Allemaal daar gebracht door de katholieke kolonisten
Het is niet omdat wij, de westerlingen, ooit de hele wereld gekoloniseerd hebben dat we ons nu gaan laten koloniseren door anderen. En dan al zeker en vast niet door arabieren...Een ras waarvan vrijwel geen enkel vertegenwoordiger ooit een Nobel Prijs gewonnen heeft Als we dan toch ooit eens overheerst worden, zal het door betere/sterkere/verstandigere mensen als onszelf zijn, NIET door arabieren.Dus die hun taal leren, zie ik het nut niet van in...Alle internationale business word in het Engels en het Chinees afgehandeld vandaag de dag...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 23:40   #442
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan moeten ze ook een speciale woonvergunning-belasting voor spoken heffen!
off topic zever. Ga in K&K de kluchtzanger uithangen...
Oud 6 februari 2008, 23:43   #443
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Men spreekt Spaans in bijna volledig Zuid-Amerika, Portugees in Brazilië, Nederlands in Suriname, Engels in de USA, Engels en Frans in Canada, Frans, Engels, Spaans, Portugees en zelfs Italiaans in delen van Afrika.
Dus stop over je onzin van de "blijvende kolonisatie door islamitische veroveraars".

Wij, en de rest van de wererld was beter afgeweest zonder Karel Martel, Vlad Dracul, Ferdinand van Aragon en het hele zootje "verdedigers van het christendom" en Morendoders.

Zonder mannen van dat slag waren al uw voorvaders waarschijnlijk gedood, of gekastreerd geweest en had u niet eens bestaan. Als dat nu het enige zou geweest zijn, ware het nog een goede zaak geweest in feite
Oud 7 februari 2008, 02:21   #444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Neen aan dergelijke voorstellen. U komt zich in ons land vestigen; bijgevolg is het aan u zich te conformeren. Ook op taalgebied.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 06:28   #445
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Neen. Je argument "Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch" slaat nergens op.
In Vlaamse steden spreken we Nederlands, jij spreekt ook Nederlands zoals je zelf zegt.
Er is dus geen communicatie probleem, we kennen allemaal Nederlands!
Het is toch voldoende dat we in 1 taal met elkaar kunnen communiceren, niet?

Een aanvaardbaar argument om Arabisch te leren zou kunnen zijn:
"Er is een grote handel tussen de Westerse en Arabische wereld dus wie Arabisch kent staat een stapje voor op wie het niet kent".
Spijtig genoeg moet ik je ook hier teleur stellen, we handellen in Vlaanderen nog steeds meer met Engels-, Spaans-, Frans- & Duitstalige landen.
Als we dan toch talen leren is gaan deze al vast voor op het Arabisch.
Mischien komt hier ooit verandering in en dan kunnen we altijd onze mening herzien.

Laatst gewijzigd door Rizzz : 7 februari 2008 om 06:34.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 09:42   #446
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De dag dat iedereen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika een basiskennis Nederlands geleerd heeft gaan we nog eens klappen
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 februari 2008 om 09:42.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 10:19   #447
sus antigoon
Banneling

Standaard

VISIE

2- We verklaren dat we het Arabisch als voertaal (lingua franca) zullen promoten en herstellen tussen onze mensen over heel Europa.
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 11:29   #448
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloquentia Bekijk bericht
Ik ken Polen op dat gebied wel, en geloof me, Abdelkader zou daar al lang afgeslacht zijn !
http://www.polonya.org.tr/Tatars%20in%20Poland.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 februari 2008 om 11:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 12:57   #449
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als Arabisch overwogen moet worden dan ook Turks, Chinees, Spaans en Oost Europese talen?Of hebben die minderheden minder rechten?
Als morgen Vlamingen massaal naar pakweg Saoudi Arabie verhuizen, kunnen ze daar dan subidie krijgen voor hun kerken, wordt het gebruik van alcohol of vrouwen zonder hoofddoeken bespreekbaar? Kunnen we dan zeggen' ik bewaar mijn eigenheid en loop dus in minirok over straat'? Of moeten we ons dan aanpassen aan de bestaande cultuur?
Kan ik me daar als vrouw verenigen omdat ik baas ben over eigen lichaam en persoonlijkheid? Kan ik daar mijn recht op zelfbeschikking, eigen aan mijn cultuur opeisen met steun van politici en kunstenaars, schrijvers? Of hoor ik me te informeren waar ik ga wonen en welke verwachtingen er zijn en moet ik me aanpassen?
juist ja...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be