![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad,en zoals elders reeds gesteld...waarom dan niet het Turks... We zien gewoon heel oude conflicten (ik denk ook aan de Koerden en de Turken) die overgezet worden naar hier,terwijl daar geen reden toe zou mogen zijn.... Ik sluit me aan bij de meeste forum-deelnemers in deze thread dat het voorstel van Abdelkhader NIET een weg tot integratie is.Het verhaal van immigranten is dat ze best zoveel mogelijk bagage van hun "oorsprong" achterlaten op risico van levenslange frustratie."Culturele" aspecten horen thuis in lessen Godsdienst,Geschiedenis en Plastische opvoeding,en nergens anders. In onze,zogenaamd "westerse" maatschappij wordt je afgerekend op wat je DOET,niet op wat je WIL.In "Oosterse" maatschappijen als Japan en Korea is dat zelfs nog veel uitgesprokener. Voor de meeste mensen betekent dat ,uw prestaties op de school en op de werkvloer.Dit kan een "leeg" leven lijken,maar goed,er is elders nog plaats in de woestijn om het dan maar anders te proberen en niemand te willen meetrekken in uw anders zijn... (overigens,zoals waarschijnlijk de meeste Zuid-WestVlamingen kan ik familielijnen traceren tot diep in Frankrijk,en een blik op mijn eigen vader en op oude familie foto's suggereert zelfs eerder mediterrane oorsprong Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2008 om 07:32. |
|
|
|
|
|
|
#422 |
|
Parlementslid
|
Als ik in Rusland ga wonen voor een lange periode, dan leer ik Russisch. In China leer ik Chinees, in een Arabisch land Arabisch.
OK, je hebt moeilijke talen en er zijn mensen die niet zo vlot talen leren, maar dat is geen excuus. Iemand die in Vlaanderen komt wonen, leert Nederlands. Zo moeilijk is dat niet. Mijn vrouw is Taiwanese, spreekt naast Chinees ook Engels, Duits, en wat Nederlands, Frans en Spaans. Als zij dat kan, kunnen anderen dat ook. |
|
|
|
|
|
#423 |
|
Parlementslid
|
Arabisch als landstaal?
Dat is om nog meer moeilijkheden vragen dan er nu al zijn. Aan het bericht boven mij heb ik niet meer veel aan toe te voegen.
|
|
|
|
#424 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Arabisch werd gesproken op het Arabisch schiereiland.
Het feit dat nu in héél noord-afrika en de Levant arabisch schijnbaar als landstaal heeft is gewoon een duidelijk teken van de blijvende kolonisatie door de islamitische veroveraars. De berbertalen waren de normale spreektaal in die gebieden, én het koptisch in Egypte. Allemaal verwoest door de islamitische kolonisten. Vele Imazighen hebben echter - net zoals de vlamingen - hun taal (het Amazigh) weten te behouden. Alleen: ik heb daar alle bewondering voor als ze hun taal in Noord-Afrika beschermen en promoten, maar niet HIER!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#425 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het is gewoon een omgekeerde wereld als Arabisch een landstaal zou worden...
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
haha die is goed... het is daarom dat ze in gans Zuid Amerika, Midden Amerika en Noord Amerika, Midden Afrika, Zuid Afrika, ... Europese talen spreken.... Allemaal daar gebracht door de katholieke kolonisten |
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Juist daarom; hier zouden we van geleerd moeten hebben, om niet zoiets of erger nog eens te laten gebeuren.
|
|
|
#428 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
...van geleerd ? die film rolt nog altijd voort !
|
|
|
#429 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#431 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Banneling
|
Citaat:
PS, hoeveel Turkssprekenden? Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2008 om 23:49. |
|
|
|
|
|
|
#433 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#435 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dus stop over je onzin van de "blijvende kolonisatie door islamitische veroveraars". Wij, en de rest van de wererld was beter afgeweest zonder Karel Martel, Vlad Dracul, Ferdinand van Aragon en het hele zootje "verdedigers van het christendom" en Morendoders.
|
|
|
|
#438 |
|
Banneling
|
Dus u bent voor neo-kolonialisme???
We zullen het niet verder vertellen aan 'de kameraden' |
|
|
|
|
|
#439 |
|
Minister-President
|
Duits is misschien minder gesproken, maar het is nuttiger in de zakenwereld, er gaan meer mensen op reis naar duitstalige dan naar arabischtalige landen, Duitsland is een buurland van ons,... In (het grootste deel van) Vlaanderen wordt er ook geen Frans of Engels gesproken, toch worden deze talen vroeg onderwezen. Dat is omdat ze verder ook nog nuttig zijn.
|
|
|
|
|
|
#440 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij heeft Arabisch leren ook niet veel zin omdat er niet een eenduidige standaardvariant van is. In de Arabische wereld van nu moet een Egyptenaar zeer veel moeite doen om een Marokkaan te verstaan, en vice versa. Bovendien is van grote delen van alle bevolkingen in Arabische landen Arabisch niet de moedertaal, maar een lokale taal (zoals Berbers). Arabisch is ook veel meer een religieuze taal, en niet een handelstaal.
Voor ons dus niet nuttig. Voor Noord-Afrika is het Frans leren erg nuttig, veel andere Arabische gebieden zijn Britse ex-mandaatgebieden, daar spreekt men vaak ook gewoon Engels. |
|
|
|