Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2008, 07:26   #421
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Bedoel je berbers ? want zoals ik weet spreken veel marokkanen die hier wonen de berberse taal, en van arabisch willen ze niets weten !

Probeer maar eens een riffijn uit de handelstraat eerst te overtuigen om met het arabisch om te gaan met de andere marokkanen, vooralleer de vlamingen te overtuigen ! (Ik bedoel, wanneer een andere niet berbers sprekende marokkaan samen zit met de riffijnen ,tenminste toch !)

Inderdaad,en zoals elders reeds gesteld...waarom dan niet het Turks...

We zien gewoon heel oude conflicten (ik denk ook aan de Koerden en de Turken) die overgezet worden naar hier,terwijl daar geen reden toe zou mogen zijn....

Ik sluit me aan bij de meeste forum-deelnemers in deze thread dat het voorstel van Abdelkhader NIET een weg tot integratie is.Het verhaal van immigranten is dat ze best zoveel mogelijk bagage van hun "oorsprong" achterlaten op risico van levenslange frustratie."Culturele" aspecten horen thuis in lessen Godsdienst,Geschiedenis en Plastische opvoeding,en nergens anders.

In onze,zogenaamd "westerse" maatschappij wordt je afgerekend op wat je DOET,niet op wat je WIL.In "Oosterse" maatschappijen als Japan en Korea is dat zelfs nog veel uitgesprokener.

Voor de meeste mensen betekent dat ,uw prestaties op de school en op de werkvloer.Dit kan een "leeg" leven lijken,maar goed,er is elders nog plaats in de woestijn om het dan maar anders te proberen en niemand te willen meetrekken in uw anders zijn...

(overigens,zoals waarschijnlijk de meeste Zuid-WestVlamingen kan ik familielijnen traceren tot diep in Frankrijk,en een blik op mijn eigen vader en op oude familie foto's suggereert zelfs eerder mediterrane oorsprong )

Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2008 om 07:32.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 07:53   #422
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Als ik in Rusland ga wonen voor een lange periode, dan leer ik Russisch. In China leer ik Chinees, in een Arabisch land Arabisch.
OK, je hebt moeilijke talen en er zijn mensen die niet zo vlot talen leren, maar dat is geen excuus.
Iemand die in Vlaanderen komt wonen, leert Nederlands. Zo moeilijk is dat niet. Mijn vrouw is Taiwanese, spreekt naast Chinees ook Engels, Duits, en wat Nederlands, Frans en Spaans. Als zij dat kan, kunnen anderen dat ook.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 10:04   #423
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Arabisch als landstaal?
Dat is om nog meer moeilijkheden vragen dan er nu al zijn.

Aan het bericht boven mij heb ik niet meer veel aan toe te voegen.
Oud 19 januari 2008, 11:16   #424
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Arabisch werd gesproken op het Arabisch schiereiland.

Het feit dat nu in héél noord-afrika en de Levant arabisch schijnbaar als landstaal heeft is gewoon een duidelijk teken van de blijvende kolonisatie door de islamitische veroveraars.

De berbertalen waren de normale spreektaal in die gebieden, én het koptisch in Egypte. Allemaal verwoest door de islamitische kolonisten. Vele Imazighen hebben echter - net zoals de vlamingen - hun taal (het Amazigh) weten te behouden. Alleen: ik heb daar alle bewondering voor als ze hun taal in Noord-Afrika beschermen en promoten, maar niet HIER!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2008, 21:41   #425
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Het is gewoon een omgekeerde wereld als Arabisch een landstaal zou worden...
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 18:39   #426
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Het feit dat nu in héél noord-afrika en de Levant arabisch schijnbaar als landstaal heeft is gewoon een duidelijk teken van de blijvende kolonisatie door de islamitische veroveraars.

De berbertalen waren de normale spreektaal in die gebieden, én het koptisch in Egypte. Allemaal verwoest door de islamitische kolonisten. Vele Imazighen hebben echter - net zoals de vlamingen - hun taal (het Amazigh) weten te behouden. Alleen: ik heb daar alle bewondering voor als ze hun taal in Noord-Afrika beschermen en promoten, maar niet HIER!

haha die is goed...

het is daarom dat ze in gans Zuid Amerika, Midden Amerika en Noord Amerika, Midden Afrika, Zuid Afrika, ... Europese talen spreken....
Allemaal daar gebracht door de katholieke kolonisten

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2008, 18:53   #427
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
haha die is goed...

het is daarom dat ze in gans Zuid Amerika, Midden Amerika en Noord Amerika, Midden Afrika, Zuid Afrika, ... Europese talen spreken....
Allemaal daar gebracht door de katholieke kolonisten
Juist daarom; hier zouden we van geleerd moeten hebben, om niet zoiets of erger nog eens te laten gebeuren.
Oud 20 januari 2008, 18:55   #428
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Juist daarom; hier zouden we van geleerd moeten hebben, om niet zoiets of erger nog eens te laten gebeuren.
...van geleerd ? die film rolt nog altijd voort !
Oud 20 januari 2008, 23:13   #429
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Precies.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 23:37   #430
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Eerst en vooral: ik pleit er niet voor dat nieuwkomers zich niet moeten inburgeren! Ik spreek toch Nederlands? Ik pleit er voor een minimum van Arabisch te introduceren in het middelbaar onderwijs ter bevordering van het wederzijds begrip. En zelfs al wordt het vroeg of laat een officiële landstaal: de economische realiteit vereist nog steeds dat je Nederlands of Frans meester bent hoor. Liefst allebei.

Het is spijtig om te lezen dat opkomen voor je rechten als een provocatie wordt afgedaan. Nogal gemakkelijk hé.
Wélke rechten ? Spreek arabisch zoveel u wilt, maar niet tegen mij. En als u wenst les te volgen in arabische taal, ga dan naar een private leraar, en kom niet zagen om subsidies bij de Staat! Trouwens, waarom nu arabisch leren ?Leer Engels, Spaans,of andere Europese talen, dat is nuttig. Wie spreekt er nu arabisch? Enkel arme immigranten en bajesklanten toch? Bussiness gebeurt in het Engels.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 23:41   #431
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Kindergeld afschaffen zou al een goed begin zijn.
ze zouden ons in feite moeten betalen om hun kinderen te verdragen (= speciale woonvergunning-belasting voor vreemdelingen).
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 23:43   #432
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Het is gewoon een omgekeerde wereld als Arabisch een landstaal zou worden...
Toch met meer numerieke rechtvaardiging dan Duits. Maar Arabisch of Tamazight? Of Guanche of Zanagha?
PS, hoeveel Turkssprekenden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 februari 2008 om 23:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 23:52   #433
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ze zouden ons in feite moeten betalen om hun kinderen te verdragen (= speciale woonvergunning-belasting voor vreemdelingen).
Dan moeten ze ook een speciale woonvergunning-belasting voor spoken heffen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 13:36   #434
bk232214
Gouverneur

Standaard als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wélke rechten ? Spreek arabisch zoveel u wilt, maar niet tegen mij. En als u wenst les te volgen in arabische taal, ga dan naar een private leraar, en kom niet zagen om subsidies bij de Staat! Trouwens, waarom nu arabisch leren ?Leer Engels, Spaans,of andere Europese talen, dat is nuttig. Wie spreekt er nu arabisch? Enkel arme immigranten en bajesklanten toch? Bussiness gebeurt in het Engels.
Als de arabieren nu de de meerderheid halen in brussel of in belgie dan zullen wij wel met hun wetten en taal rekening moeten mee houden
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2008, 13:38   #435
bk232214
Gouverneur

Standaard en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Als de arabieren nu de de meerderheid halen in brussel of in belgie dan zullen wij wel met hun wetten en taal rekening moeten mee houden
Een mooi voorbeeld is de verfraning van vlaams grondgebied
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 17:34   #436
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Vergeet het.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 17:24   #437
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Men spreekt Spaans in bijna volledig Zuid-Amerika, Portugees in Brazilië, Nederlands in Suriname, Engels in de USA, Engels en Frans in Canada, Frans, Engels, Spaans, Portugees en zelfs Italiaans in delen van Afrika.
Dus stop over je onzin van de "blijvende kolonisatie door islamitische veroveraars".

Wij, en de rest van de wererld was beter afgeweest zonder Karel Martel, Vlad Dracul, Ferdinand van Aragon en het hele zootje "verdedigers van het christendom" en Morendoders.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 21:47   #438
Another Jack
Banneling

Standaard

Dus u bent voor neo-kolonialisme???

We zullen het niet verder vertellen aan 'de kameraden'
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 22:04   #439
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toch met meer numerieke rechtvaardiging dan Duits. Maar Arabisch of Tamazight? Of Guanche of Zanagha?
PS, hoeveel Turkssprekenden?
Duits is misschien minder gesproken, maar het is nuttiger in de zakenwereld, er gaan meer mensen op reis naar duitstalige dan naar arabischtalige landen, Duitsland is een buurland van ons,... In (het grootste deel van) Vlaanderen wordt er ook geen Frans of Engels gesproken, toch worden deze talen vroeg onderwezen. Dat is omdat ze verder ook nog nuttig zijn.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 22:52   #440
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft Arabisch leren ook niet veel zin omdat er niet een eenduidige standaardvariant van is. In de Arabische wereld van nu moet een Egyptenaar zeer veel moeite doen om een Marokkaan te verstaan, en vice versa. Bovendien is van grote delen van alle bevolkingen in Arabische landen Arabisch niet de moedertaal, maar een lokale taal (zoals Berbers). Arabisch is ook veel meer een religieuze taal, en niet een handelstaal.

Voor ons dus niet nuttig. Voor Noord-Afrika is het Frans leren erg nuttig, veel andere Arabische gebieden zijn Britse ex-mandaatgebieden, daar spreekt men vaak ook gewoon Engels.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be