Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 22:38   #481
De Groene Chinees
Burger

De Groene Chinees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht

Boeiend!

Mag ik u bij deze ook een verwijzing geven?

http://www.crank.net/index.html
De Groene Chinees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:45   #482
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hij 'speelt' niet op de man omdat hij geen argumenten heeft, maar omdat je je hier behoorlijk arrogant gedraagd en alles denkt te weten, terwijl hier mensen zitten die meer gelezen en nagedacht hebben over de onofficiele kant van 9-11
Laat ik maar zeggen dat ik verbaas dat mensen die blijkbaar "meer gelezen en nagedacht hebben over de onoficiele kan" niet in staat blijken om mij een argument te presenteren dat mij overtuigt. Als je echt zoveel van de zaak weet moet je toch probleemloos uit de losse pols mij een feit kunnen presenteren dat enkel maar te verklaren is met de "onofficiele theorie".
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:50   #483
Zwitser

Standaard

Citaat:
zo zo, vooroordeel I presume? wat voor vlees dan en waarom?
Het is geen vooroordeel. Het is een oordeel. Als ik iemand een argument zie maken dat overduidelijk niet klopt, dan ben ik geneigd te oordelen dat ik te maken heb met iemand die niet echt logisch of eerlijk argumenteert.

Als iemand dus bijvoorbeeld beweert te kunnen aan tonen dat de torens "in vrije val" gevallen zijn met een foto waarop duidelijk te zien is dat de torens niet "in vrije val" zijn dan komt deze persoon niet echt overtuigend over. Dat heeft niks met arrogantie of vooringenomenheid te maken.

Citaat:
Ik had het al eerder willen vragen, maar wat zijn in godsnaam 'troofers'?
Hoewel ik het wel kan raden denk ik
Troofers is gewoon een woord dat wat makkelijker schrijft dan "aanhangers van de samenzweringstheorie". Het is gewoon een fonetische schrijfwijze van "truthers".
Oud 5 april 2008, 00:15   #484
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

En wat een pareltjes zijn het!

Citaat:
I think the entire nation owes a deep and profound debt of gratitude to the editors of Popular Mechanics magazine. Their debunking of the 9/11 conspiracy was not only first-rate journalism. It was an act of vital national importance. It was heroic.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 00:48   #485
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Als iemand dus bijvoorbeeld beweert te kunnen aan tonen dat de torens "in vrije val" gevallen zijn met een foto waarop duidelijk te zien is dat de torens niet "in vrije val" zijn dan komt deze persoon niet echt overtuigend over. Dat heeft niks met arrogantie of vooringenomenheid te maken.
Op een foto is te zien dat de toren niet in vrije val valt?

Waarom bewijs jij met elk argument dat je je hebt laten vangen door popular mechanics hun whitewash? Je valt voor al hun logical fallacies... en je wil zelfs niet luisteren wanneer mensen u er op proberen te wijzen.

Ik zal het nog ene keer herhalen, de weerstand die de torens ondervonden was niet groot genoeg. Infeite was ze zo klein dat de torens bijna in vrije val instortten. Zie je? Bijna. Eigenlijk zou ik hier kunnen stoppen en hopen dat je nu diep en lang gaat nadenken wat dit wil zeggen, maar zo naïef ben ik nu ook weer niet.
Ik kreeg een antwoord van Gordon Ross op een email, het volgende vond ik wel interessant om die "rare" eigenschap van de instorting wat te verduidelijken.

Citaat:
A member of the audience at my last presentation pointed out that the upper parts of the tower would take about 9.5 seconds to fall to ground level in a vaccuum, but if allowed to fall through a vat of custard of the same depth would take about 20 seconds. So the resistance offered by the steel structure is slightly greater than none whatsoever, and slightly less than custard. More people will be convinced by this type of argument, than by deep theoretical analysis.
Alle voorbeelden die jij geeft en waarover je je zo gelukkig prijst dat je ze "zelf" bedacht hebt zijn niet meer dan de "binnenkoppertjes" waar ze bij PM de voorzet voor gegeven hebben. Ze draaien u een loer door onbenulligheden te "verklaren" en de essentie te negeren.
En het grappige en trieste van heel de zaak is dat ze hun leugens op zo'n manier verkopen dat diegene die ze slikken denken dat ze wetenschappelijk en kritisch bezig zijn. Eén vereiste daarvoor is slecht geïnformeerd zijn.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 00:57   #486
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het is zeker heldhaftig om je land niet tenonder te laten gaan aan een revolutie (of een oorlog).

Wat willen we eigenlijk? Dat FoxNews Alex Jones in dienst neemt als verslaggever? Dat iedereen de straat opgaat en begint te rellen?
FoxNews is het bewustzijn vd amerikaan, Alex Jones is het onderbewuste. Veel amerikanen weten dat er stront aan de knikker is maar ze verdringen het. Mensen verdringen dingen uit zelfbehoud. Ge moet ook denken wat de gevolgen zijn wanneer een heel volk plots hun onderbewustzijn als bewustzijn nemen. Yesforsure, I will say it in english: The American Nightmare!
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 01:38   #487
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Blablabla

Wat blijf je hier weer hoog van de toren kraaien.

Je hebt hier intussen al 1 ding bewezen, dat je van de gebeurtenissen rond 9-11 niet de minste kennis bezit.

Bij mij gaat jouw commentaar het ene oor in en het andere uit, want ook al claim je hier bij hoog en bij laag dat je reeds zaken hebt ontkracht, met alleen uw dikkenekkerij over uw diploma kom je nergens
Ah, het newbie bashen. Da's natuurlijk eenvoudig.

Ik heb gedurende 2 jaar al massa's gelezen over 9/11, al uren videootjes bekeken en ben nog steeds voor geen milimeter overtuigd dat er een inside job MOET geweest zijn.

Het KAN er geweest zijn, maar dan moet het aangetoond worden. Quid non.
En ik ben nog dan maar mild kritisch... Er zijn er andere kan ik je verzekeren.

Je kan toch moeilijk ontkennen dat van de tientallen conspiracy theorien betreffende 9/11, er geen enkele echt van de grond komt???

Er is maar 1 manier om 'overtuigd' te zijn of worden van de 'inside job' theorie en dat is een zelfbekrachtigend vooroordeel : hierdoor ga je immers selectief informatie filteren die je gelijk bevestigd.

Bijna elke post van Pindar en Exodus wijst op zo'n vooroordeel.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:31   #488
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ah, het newbie bashen. Da's natuurlijk eenvoudig.
Doe niet zo raar man! Je verdraait weer eens waar het om gaat
what else is new?

Citaat:
Ik heb gedurende 2 jaar al massa's gelezen over 9/11, al uren videootjes bekeken en ben nog steeds voor geen milimeter overtuigd dat er een inside job MOET geweest zijn.
Dat zegt helemaal niks! Ten eerste zijn er die WEL overtuigd zijn geworden,
en ten tweede heeft U, wat mij betreft, allang aangetoond dat U ENORM selectief leest! Bv het eerder door mij genoemde boek. UIt Uw opmerkingen volgt dat U er bijna geen letter echt van gelezen heeft, en ik denk ook dat U dat niet durft. U gooit liever met stenen.

Citaat:
Het KAN er geweest zijn, maar dan moet het aangetoond worden. Quid non.
En ik ben nog dan maar mild kritisch... Er zijn er andere kan ik je verzekeren.
Tuurlijk zijn er nog anderen die dichtgetimmerd zijn slimmerd! En weer bega je een enorme logische fout! Zoek zelf maar uit wat

Citaat:
Je kan toch moeilijk ontkennen dat van de tientallen conspiracy theorien betreffende 9/11, er geen enkele echt van de grond komt???
Nee???????? Hmmmmmmm ben je toch wel heel erg selecief!
Tenzij je natuurlijk het tv-journaal als bron gebruikt.

Citaat:
Er is maar 1 manier om 'overtuigd' te zijn of worden van de 'inside job' theorie en dat is een zelfbekrachtigend vooroordeel : hierdoor ga je immers selectief informatie filteren die je gelijk bevestigd.
wie lees ik hier: Parcifal! Hij verwijt ons wat hij zelf doet! LOL
man o man wat blind

Citaat:
Bijna elke post van Pindar en Exodus wijst op zo'n vooroordeel.
Bijne elke post van Parcifal wijst op zo'n vooroordeel.

Ben je zo .. of doe je zo ...?

Pin d" Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 5 april 2008 om 08:32.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 08:36   #489
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ik maar zeggen dat ik verbaas dat mensen die blijkbaar "meer gelezen en nagedacht hebben over de onoficiele kan" niet in staat blijken om mij een argument te presenteren dat mij overtuigt. Als je echt zoveel van de zaak weet moet je toch probleemloos uit de losse pols mij een feit kunnen presenteren dat enkel maar te verklaren is met de "onofficiele theorie".

mijn god daar gaan we weer......
Je weet er helemaal niks nada van, maar je durft wel DIT te beweren:

Citaat:
een argument te presenteren dat mij overtuigt. Als je echt zoveel van de zaak weet moet je toch probleemloos uit de losse pols mij een feit kunnen presenteren dat enkel maar te verklaren is met de "onofficiele theorie"
Zo simpel is het allemaal niet, maar dat kun je pas weten als je het onderzocht hebt, EN...de argumenten waar we hier mee komen die verdraai je en verkracht je! En dan nog vind je het raar dat we zo tegen je doen?

Iedereen is bereid hier zaken uit te leggen of je te verwijzen, maar de manier waarop jij bezig bent zeg!

Pleaseee.

Pin d"Ar
Oud 5 april 2008, 08:42   #490
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is geen vooroordeel. Het is een oordeel. Als ik iemand een argument zie maken dat overduidelijk niet klopt, dan ben ik geneigd te oordelen dat ik te maken heb met iemand die niet echt logisch of eerlijk argumenteert.
ho ho , leg jij me dan maar uit wat je wel en niet als logisch accepteert!
Zie je , met logica kom je nl niet ver als de elementen die je verbind niet kloppen. Maar 'logica' heeft in het verleden ook 'bewezen' dat er geen computers komen., geen sprekende acteurs in films, geen telefoons,
geen trams etc etc.
Dus als iemand zegt ' logisch' of 'niet logisch' zegt hij of zij eigenlijk alleen maar of het in haar of zijn wereldbeeld past.
Voor U is het waarschijnlijk 'logisch' dat aspartaam gezond is, of 'fluoride' for that matter.

Citaat:
Ok, maar je zal het argument voor argument moeten bekijken. want voor mij is het over over over duidelijk dat de amerikaanse schaduw regering er achter zit.Zelfs als er geen vrij val is.
Probeer ook eens uw andere hersenhelft te openen, U klinkt nl nogal gevangen in het 'rationele deel' (by design)

Citaat:

Troofers is gewoon een woord dat wat makkelijker schrijft dan "aanhangers van de samenzweringstheorie". Het is gewoon een fonetische schrijfwijze van "truthers".
Kijk, da's dan wel weer apart, dat we 'truthers' heten!
Staat een beetje haaks op je andere opmerkingen he?

Pin d" Ar
Oud 5 april 2008, 08:44   #491
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Op een foto i

Alle voorbeelden die jij geeft en waarover je je zo gelukkig prijst dat je ze "zelf" bedacht hebt zijn niet meer dan de "binnenkoppertjes" waar ze bij PM de voorzet voor gegeven hebben. Ze draaien u een loer door onbenulligheden te "verklaren" en de essentie te negeren.
En het grappige en trieste van heel de zaak is dat ze hun leugens op zo'n manier verkopen dat diegene die ze slikken denken dat ze wetenschappelijk en kritisch bezig zijn. Eén vereiste daarvoor is slecht geïnformeerd zijn.
that's the key!

Mensen gaan niet zelf op onderzoek uit.

Pin d"At
Oud 5 april 2008, 12:15   #492
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Iets wat heel wat mensen aan moeten denken is dat, moest 9/11 een "false flag operation" geweest zijn, die tot in de kleinste details is gepland, men er van uit kan gaan dat ook de 'cover up' minutieus gepland is zoals controle van de media reports en zelfs het opstarten van 9/11 truth movements.
bv;waar komt het idée vandaan dat de brand in de wtc's het staal deed smelten?

Laatst gewijzigd door eti1777 : 5 april 2008 om 12:18.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 12:43   #493
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Groene Chinees Bekijk bericht
Boeiend!

Mag ik u bij deze ook een verwijzing geven?

http://www.crank.net/index.html
ach die kende ik al, schiet je niks mee op.
Al die andere site gelezen?

Pin d" Ar
Oud 5 april 2008, 12:53   #494
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Het is zeker heldhaftig om je land niet tenonder te laten gaan aan een revolutie (of een oorlog).

Wat willen we eigenlijk? Dat FoxNews Alex Jones in dienst neemt als verslaggever? Dat iedereen de straat opgaat en begint te rellen?
FoxNews is het bewustzijn vd amerikaan, Alex Jones is het onderbewuste. Veel amerikanen weten dat er stront aan de knikker is maar ze verdringen het. Mensen verdringen dingen uit zelfbehoud. Ge moet ook denken wat de gevolgen zijn wanneer een heel volk plots hun onderbewustzijn als bewustzijn nemen. Yesforsure, I will say it in english: The American Nightmare!
Daar ben ik het nu echt volkomen mee eens!
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2008, 17:37   #495
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben bang dat je mischien wel besmettelijk bent.

Weet je, ik steek hier veel te veel energie in, meer energie dan het verdient eigenlijk. Maar eigenlijk moet ik Pindar en Gun bedanken. Zonder hun oproep om "open te staan" zou ik volgende sites nooit gevonden hebben:

http://drsanity.blogspot.com/2007/04...ikes-deep.html
http://www.ejectejecteject.com/archives/000140.html
Citaat:
En wat een pareltjes zijn het!
Citaat:
I think the entire nation owes a deep and profound debt of gratitude to the editors of Popular Mechanics magazine. Their debunking of the 9/11 conspiracy was not only first-rate journalism. It was an act of vital national importance. It was heroic.
De vrouw van de grote baas van de uitgever van PM beheert een liefdadigheidsfonds samen met ... de vrouw van Jeb Bush ... (speciaal voor witser) ... de broer van George Bush

Laatst gewijzigd door Gun : 5 april 2008 om 17:37.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2008, 15:26   #496
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
De vrouw van de grote baas van de uitgever van PM beheert een liefdadigheidsfonds samen met ... de vrouw van Jeb Bush ... (speciaal voor witser) ... de broer van George Bush
En weer komt gun niet verder dan op de man spelen...
Oud 6 april 2008, 15:30   #497
Zwitser

Standaard

[quote]
Citaat:
Zo simpel is het allemaal niet, maar dat kun je pas weten als je het onderzocht hebt, EN...de argumenten waar we hier mee komen die verdraai je en verkracht je! En dan nog vind je het raar dat we zo tegen je doen?
Je beweert anders altijd wel graag dat het wel simpel is. Dat het zo opvallend is dat je wel erg blind moet zijn om het niet te zien.

En je beschuldigt mij van het verkrachten en verdraaien, van argumeten. Ik, die hier al een paar posts lang smeek om argumenten, argumenten die je mij echter niet geeft.

Ik wou dat ik eindelijk eens mijn tanden kon zetten in een argument van jou...

En verder vind ik het helemaal niet raar dat jij "raar" doet.

Laatst gewijzigd door Zwitser : 6 april 2008 om 15:30.
Oud 6 april 2008, 15:42   #498
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik zal het nog ene keer herhalen, de weerstand die de torens ondervonden was niet groot genoeg. Infeite was ze zo klein dat de torens bijna in vrije val instortten. Zie je? Bijna. Eigenlijk zou ik hier kunnen stoppen en hopen dat je nu diep en lang gaat nadenken wat dit wil zeggen, maar zo naïef ben ik nu ook weer niet.
Mensen die nog meer van gebouwen weten dan ik, maar wiens berekeningen ik wel kan controleren hebben aangetoond dat de waargenomen valtijd geheel consistent is met de officiële theorie.

Dat kan je hier zelf nakijken. En voor je mij weer eens beschuldigt "blind" te zijn, voor je weer gaat beweren dat ik weiger "mij te informeren" wil ik eerst van jou een weerlegging van deze pagina zien. Je beweert zelf dat de argumenten van de debunkers vol staan van de "logical fallacies", dus dat moet niet moeilijk zijn.

Citaat:
k kreeg een antwoord van Gordon Ross op een email, het volgende vond ik wel interessant om die "rare" eigenschap van de instorting wat te verduidelijken.

Citaat:
A member of the audience at my last presentation pointed out that the upper parts of the tower would take about 9.5 seconds to fall to ground level in a vaccuum, but if allowed to fall through a vat of custard of the same depth would take about 20 seconds. So the resistance offered by the steel structure is slightly greater than none whatsoever, and slightly less than custard. More people will be convinced by this type of argument, than by deep theoretical analysis.
Je geeft hier zelf het antwoord op de vraag waarom mensen in de samenzweringstheorie geloven. Voor iemand zonder wetenschappelijke achtergrond is het inderdaad raar dat een gebouw minder weerstand zou leveren dan pudding. Voor een ingenieur echter is dit helemaal geen raadsel. Dat de metalen structuur weinig weerstand bood is helemaal geen raadsel voor iemand die het verschil tussen statische en dynamische belasting weet.
Oud 6 april 2008, 15:42   #499
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Je beweert anders altijd wel graag dat het wel simpel is. Dat het zo opvallend is dat je wel erg blind moet zijn om het niet te zien.
Op een bepaald nieau is het simpel ja, maar pas als je het hele plaatje kan zien. En dat iets simpel is betekent nog niet dat het simpel uit te leggen is.
Die 2 verwar je nu met elkaar.

Citaat:
En je beschuldigt mij van het verkrachten en verdraaien, van argumeten. Ik, die hier al een paar posts lang smeek om argumenten, argumenten die je mij echter niet geeft.

joh, je zit te zeiken in je postings hierboven, en je hebt het zelf niet eens door.

Citaat:
Ik wou dat ik eindelijk eens mijn tanden kon zetten in een argument van jou...

En verder vind ik het helemaal niet raar dat jij "raar" doet.
Daar trap ik niet meer in, jochie, ga zlf maar op jacht en als je een beetje
'volwassen' en minder naief bent geworden horen we het wel!
Een tip: sla de mainstream bronnen maar over!

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 6 april 2008 om 15:44.
Oud 6 april 2008, 15:45   #500
Zwitser

Standaard

Citaat:
Kijk, da's dan wel weer apart, dat we 'truthers' heten!
Staat een beetje haaks op je andere opmerkingen he?
Het is onder debunkers gebruikelijk om het andere kamp "truthers" te noemen. Dat is geen toegeving. Om dat in de verf te zetten wordt het soms als "troofers" geschreven. Als je een nieuwe geesteszieke ontdekt moet je het een naam geven, niet?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be