Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 08:52   #481
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U moet nog eens nalezen waar u op reageert, uiteraard is iedere vorm van vrouwenonderdrukking even erg en ik heb ook niets anders gezegd, wel dat dit enkel geldt voor een minderheid, de strikte orthodoxe Joden, dat zij pieken in werkloosheid, heeft u daar cijfers over?
Ik hoor nooit over Joodse jongeren die vrouwen en meisjes terroriseren op straat, nooit over overlast die zij hun omgeving bezorgen, ze bevolken niet massaal de gevangenissen en vormen geen grote groep binnen criminaliteit.
Evenmin ben ik zelf ooit door hen lastig gevallen, legt u even uit waarom zoveel vrouwen wel nare ervaringen hebben met moslims?
Zoals ik zei: ik heb daar geen cijfers over, maar ik heb ook geen reden om aan te nemen dat iemand die een rondleiding geeft door de joodse wijk daarover liegt. Alleen vind het nogal frappant dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen bij moslims als problematisch en inherent aan hun geloof wordt gezien (dat is het trouwens ook), maar bij joden en christenen blijkbaar best acceptabel is, zolang we er maar zelf geen last van hebben.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:10   #482
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij wel dan?
De meeste Joden merk je niet eens op omdat zij zich niet onderscheiden, enkel orthodoxe Joden doen dit.
Neen, ik heb ze niet geteld. Maar ik doe geen uitspraken over "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen".
Jij doet daar wel uitspraken over.
Waarop zijn die uitspraken gebaseerd?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:21   #483
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zoals ik zei: ik heb daar geen cijfers over, maar ik heb ook geen reden om aan te nemen dat iemand die een rondleiding geeft door de joodse wijk daarover liegt. Alleen vind het nogal frappant dat de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen bij moslims als problematisch en inherent aan hun geloof wordt gezien (dat is het trouwens ook), maar bij joden en christenen blijkbaar best acceptabel is, zolang we er maar zelf geen last van hebben.
Opnieuw; ik vind ALLE onderdrukking van vrouwen problematisch, en daarin maak ik gen onderscheid, ookal probeert u dat vooral te verstaan uit wat ik schrijf.
Opnieuw;onder Joden gebeurt die onderdrukking echter bij een minderheid, orthodoxe Joden, bij de meerderheid gebeurt dit dus niet.
Opnieuw; dat het probleem bij moslims groter is blijkt uit de ervaringen van vrouwen in het algemeen, Joodse jongeren terroriseren andere vrouwen niet, jonge moslims doen dit wel.
De meeste moslima dragen een hoofddoek, de meeste Joodse vrouwen dragen echter geen pruik! Ik beschouw beiden als een vorm van vrouwenonderdrukking.
In vluchthuizen zijn de meerderheid van de vrouwen nu moslima, legt u even uit waarom ze niet vol zitten met orthodoxe Joodse vrouwen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:24   #484
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik heb ze niet geteld. Maar ik doe geen uitspraken over "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen".
Jij doet daar wel uitspraken over.
Waarop zijn die uitspraken gebaseerd?
Op jarenlang leven in een Antwerpse Joodse wijk, het aantal Joden die ik persoonlijk ken, gesprekken met collega's die zich enkel richten op de Joodse Antwerpse bevolking en dus zicht hebben op de grootte van de ortodoxe groep en niet orthodoxe Joden.
En op basis waarvan bemoei jij je met de discussie?
Oud 29 mei 2011, 09:41   #485
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste moslima dragen een hoofddoek, de meeste Joodse vrouwen dragen echter geen pruik! Ik beschouw beiden als een vorm van vrouwenonderdrukking.

Arme Tina Turner.

Enig idee hoeveel witte Vlaamse presentatrices er met extra haar op 't hoofd lopen tijdens een show?
Onderdrukt door de producent misschien?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 mei 2011 om 09:41.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:43   #486
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Arme Tina Turner.

Enig idee hoeveel witte Vlaamse presentatrices er met extra haar op 't hoofd lopen tijdens een show?
Onderdrukt door de producent misschien?
En je punt is?
Wat kom je doen wanneer je niets bijdraagt aan de discussie?
Oud 29 mei 2011, 10:20   #487
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Op jarenlang leven in een Antwerpse Joodse wijk, het aantal Joden die ik persoonlijk ken, gesprekken met collega's die zich enkel richten op de Joodse Antwerpse bevolking en dus zicht hebben op de grootte van de ortodoxe groep en niet orthodoxe Joden.
Daarop baseer jij je dus voor "de minderheid van". Sta me toe deze telling niet betrouwbaar te vinden.
Waarop baseer jij je voor "het merendeel van" Is dit een even onbetrouwbare "studie"?

Citaat:
En op basis waarvan bemoei jij je met de discussie?
Op basis van het openbaar en publiek toegankelijk zijn van dit forum.
Oud 29 mei 2011, 10:41   #488
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarop baseer jij je dus voor "de minderheid van". Sta me toe deze telling niet betrouwbaar te vinden.
Waarop baseer jij je voor "het merendeel van" Is dit een even onbetrouwbare "studie"?
Rijden er geen treintjes vanuit Kortrijk naar Antwerpen Centraal Station? dan kan je zelf eens komen kijken. Af en toe eens vanonder je eigen kerktoren komen kan wonderen doen hoor.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 11:47   #489
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red Panda Bekijk bericht
Ik kan u heel veel filmpjes tonen. Alsook lezingen en lectuur van prominente joden die dat aanklagen en uit de doeken doen.
be my guest! TOON HET DAN!

http://www.youtube.com/watch?v=xs0xLdFqU_s

http://www.youtube.com/watch?v=YeTqheFnBM0

http://www.youtube.com/watch?v=8dPb1...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VEcaI...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qSwpA...eature=related

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 mei 2011 om 11:53.
Oud 29 mei 2011, 11:59   #490
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zal ik zeker eens in een ander topic doen. Begin misschien al eens met de handvesten te lezen van enkele van hun politieke partijen. Of kijk naar hun minister van buitenlandse zaken.
ik wacht op de honderden Youtube filmpjes die je ging tonen.
Oud 29 mei 2011, 12:28   #491
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat Palestijnse kinderen geindoctrineerd worden om joden te haten is een slecht voorbeeld. Dat is voor de rekening van Israel. Het is een overlevingsmechanisme om ten strijde te blijven tegen de ondergang tegen een entiteit die hen brutaal bezet, haar grenzen niet officieel wil meedelen.
ha ja natuurlijk.
Dat de palestijnen nogal ontplofbaar zijn en daarbij joodse kinderen meenemen is ook een slecht voorbeeld zeker.
Oud 29 mei 2011, 12:31   #492
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Palestijnse kinderen geindoctrineerd worden om joden te haten is een slecht voorbeeld. Dat is voor de rekening van Israel. Het is een overlevingsmechanisme om ten strijde te blijven tegen de ondergang tegen een entiteit die hen brutaal bezet, haar grenzen niet officieel wil meedelen.
Nee, dat is voor rekening van hun ideologie, hun grote profeet die 14 eeuwen geleden de toon aangaf.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 13:02   #493
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, ze hebben geen hoogtechnologische wapens om zich achter te schuilen. Misschien kan je eens lezen wat de oorzaken zijn van zulke wanhoopsdaden.

Wanneer er palestijnse uiteengereten worden door witte fosfor, hoor ik je niet.

Elk geweld van Palestijnen tegen Israel is geoorloofd, dat hoort bij het verzet tegen de bezetting, onderdrukking.
ha ja, nu heb je het over die kinderen die als menselijk schild gebruikt werden in klinieken en hospitalen van waaruit de Hamas terroristen het israelische leger beschoten?

Over welke bezetting heb je het? Die van de moslims in Bengalen? Pakistan? Turkije? Noord Afrika? Kosovo? pick your choice.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 mei 2011 om 13:03.
Oud 29 mei 2011, 13:15   #494
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ha ja, nu heb je het over die kinderen die als menselijk schild gebruikt werden in klinieken en hospitalen van waaruit de Hamas terroristen het israelische leger beschoten?

Over welke bezetting heb je het? Die van de moslims in Bengalen? Pakistan? Turkije? Noord Afrika? Kosovo? pick your choice.
Over deze "verschrikkelijke" bezetting (of wat daar toch voor moet doorgaan):
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  gaza.jpg‎
Bekeken: 75
Grootte:  255,6 KB
ID: 80972  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  gaza2.jpg‎
Bekeken: 82
Grootte:  210,6 KB
ID: 80973  

Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 13:29   #495
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op basis van het openbaar en publiek toegankelijk zijn van dit forum.
Hoeveel Joden wonen er in Kortrijk? Kunt u een betrouwbare telling geven of mogen mensen op basis van hun ervaring een discussie houden?
Waarop ik me baseer schreef ik al, waarop baseert u zich eigenlijk, DAAR kwam geen antwoord op!
Oud 29 mei 2011, 13:31   #496
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

nar
nog wat prentjes van de Hamas-zwembaden hebben?

Gaza opent eerste Olympische zwembad

Citaat:
Woensdag 26 Mei 2010 13:22

Op woensdag 19/5 werd in Gaza het eerste Olympische zwembad ingehuldigd tijdens een plechtigheid die georganiseerd werd door de IS (Islamic Society) en die plaats vond op de terreinen van de As-Sadaka sportclub. Onder de aanwezigen bevonden zich ministers, leden van de Palestijnse Raad, Islamitische leiders, regeringsambtenaren naast de clubleden en atleten. Dat meldt het Palestijns nieuwsagentschap Ma’an.

Gaza dus een derdewereldland zou zijn, en in die situatie zou geklemd blijven door Israëlische acties, is hiermee nogmaals ontkracht. Gaza levert trouwens met dit nieuwe zwembad een bijdrage aan de uitgebreide recreatiestructuur in de Palestijnse gebieden. En die mag gezien worden: een blik in de lokale gouden gids toont aan dat er maar liefst 126 zwembaden en pretparken zijn.

De openingstoespraak werd gehouden door Nasim Yaseen de secretaris-generaal van de I.S. Hij bedankte alle donatoren die de verwezelijking van dit project mogelijk maakten en sprak vol lof over de sportieve prestaties van de As-Sadakaclub en verwees naar de talrijke overwinningen die hun sportieve leden binnenhaalde in het internationale (en regionale) voetbal en bij volleybal- en tafeltenniswedstrijden. De inhuldiging werd bekrachtigd door door zwematleten van de club die meteen een aantal baantjes trokken in het nieuwe olympische zwembad

http://elderofziyon.blogspot.com/201...gaza-mall.html

Citaat:
On Saturday night, the starving people of Gaza opened up a luxury mall.

At opening ceremonies attended by ministers and government officials, the Gaza Mall is a multi-story shopping center that includes food, clothing, perfumes, shoes, household appliances, office supplies and more.

The mall has a website, where we can see that it has air conditioning and parking, as well as delivery and other amenities that one would expect in any major mall.

The mall web page advertises "Israeli men's trousers at an attractive price," men's shirts from the US, girl's dresses from France and boy's pants from Turkey.
Meer foto's hier.
http://elderofziyon.blogspot.com/201...from-gaza.html
Oud 29 mei 2011, 13:46   #497
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatste voorbeelden van mijn nuja, discussiegenoten bevestigd mijn voorgaande statements. Dat plat ziekelijk negationisme hebben ze van israelische bronnen die ze napapegaaien. Zo racistisch dat ze de palestijnen niet eens erkennen, laat staan dat er een bezetting zou bestaan. Het zijn maar beesten. Zoals hun ministers ze noemen.

Door dat ingebakken racisme denken ze dat hun daden doodnormaal zijn, terwijl ze zich zouden moeten schamen, de nazi periode indachtig. Een psychologisch zieke natie.
ge vond de zwembaden dus niet leuk? of had je iets tegen de supermarkten? de gewone markten? of heb je een probleem met de constante uitbetalingen van de "vluchtelingen" die zelfs niet uit hun bed zijn moeten komen? U zegt het maar hoor.

nog wat fotootjes uit "gevangenkamp Gaza":
http://www.drzz.info/ext/http://palt....php?album=501

Kijk verder naar het concentratiekamp van Hebron en Rammallah:

http://www.drzz.info/article-le-cent...-54193500.html

Nu heeft hamas toch wel hun eigen pretpark in brand gestoken omdat mannen en vrouwen samen zwommen zeker! maar het is niks, wie zorgde voor de nodige soepsidies denk je?

http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=188560

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 mei 2011 om 13:51.
Oud 29 mei 2011, 13:58   #498
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel Joden wonen er in Kortrijk? Kunt u een betrouwbare telling geven of mogen mensen op basis van hun ervaring een discussie houden?
Waarop ik me baseer schreef ik al, waarop baseert u zich eigenlijk, DAAR kwam geen antwoord op!
Natuurlijk mag jij op basis van je ervaringen een discussie voeren. Maar plak daar dan geen "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen" op.

Neen ik kan geen betrouwbare telling geven en doe daarover dan ook geen uitspraken; zoals jij wel doet.
Dat antwoordde ik je al. Niet gelezen?
http://forum.politics.be/showthread....01#post5479901
of
Citaat:
...., je houdt je bewust dom ....
Oud 29 mei 2011, 14:12   #499
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat er markten toegelaten worden is nogal logisch. Zo open zou israel niet tot etnische zuivering overgaan om die te weigeren. En zijn zwembaden verboden misschien? Wat probeer je nu? Aan te tonen dat er geen bezetting is? Wie tracht ge dat wijs te maken? Dat gij er door uw simplistisch wereldbeeld makkelijk te indoctrineren werd door zion propaganda kan best zijn. Maar dan gaat ge wel met wat beters moeten afkomen. U beledigd de intelligentie van elke lezer.
pretparken in bezette concentratiekampen? die dan nog in brand gestoken worden door de sukkelaartjes van Hamas zelf? juist ja.
Oud 29 mei 2011, 14:13   #500
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag jij op basis van je ervaringen een discussie voeren. Maar plak daar dan geen "merendeel van" en "minderheid van" en "in het algemeen" op.

Neen ik kan geen betrouwbare telling geven en doe daarover dan ook geen uitspraken; zoals jij wel doet.
Dat antwoordde ik je al. Niet gelezen?
http://forum.politics.be/showthread....01#post5479901
of
Wat ik concludeer op basis van ervaring mag ik zelf beslissen, of kunt u aantonen dat mijn conclusie onjuist is? Nee, dus waar bemoei je jezelf alweer mee?
Orthodoxen zijn onder Joden een minderheid, ookal vallen ze meer op.
Aan u om te bewijzen dat mijn conclusie onjuist is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be