Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2009, 08:17   #521
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Elkaar waarderen staat niet gelijk aan 'met elkaar trouwen' hé....
Ikdenk trouwens dat de meerderheid van de bevolking respect en sympathie heeft voor de andere bevolkingsgroepen, maar een kleine minderheid blijft maar polariseren... .
Probeer gij maar eens met een moslimmeisje te trouwen sé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 09:48   #522
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Geen probleem voor witteroos : die bekeert zich immers onmiddellijk . De vooropleiding heeft hij al succesvol afgelopen, zoveel heeft hij ons reeds bewezen , en wat " blanke christenen-haat " betreft, heeft hij van nemand lessen te krijgen.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 11:15   #523
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwen is niet hetzelfde als elkaar waarderen mij dunkt. Daarbij, u doet net alsof het onmogelijk is om met een moslimmeisje te trouwen, wat zeker niet het geval is.

P.S: ik wacht nog altijd op uw reactie i.v.m. met volgende post:

Laat ik het nog 1 keer proberen uitleggen.

Wat waren de factoren voor de snelle islamitische expansie:

1) Fanatisme en fatalisme van de heilige oorlog = Djihad

2) Situatie in de veroverde gebieden:
- Het Byzantijnse rijk was intern verbrokkeld door militaire, economische en religieuze twisten. De bevolking was ontevreden en bood weinig weerstand. Bovendien bood het Westen weinig hulp aan Byzantium, onder meer door het Oosters schisma.
- Het Perzische Rijk was intern verbrokkeld door militair, economische en religieuze twisten.
- De milde houding van de islamitische bezetter.

3) Goede organisatie van het Arabische leger.

4) Materiële voordelen van de expansie: groot afzetgebied, handel.

Vertalingen

In de bloeiperioden van de Islam waren vele geleerden met grote beangstelling bezig met de studie en vertaling van grote werken uit de oudheid en van andere volkeren.

Wat? Grieks, Perzische, Indische... bronnen. Vb: Plato, Aristoteles, Ptolemaeos, Euclides, Hippocrates... .

Belang? Sommige antieke schrijvers zijn ons vooral of alleen maar bekend dankzij deze vertalingen. Bovendien zijn deze vertalingen dikwijls voorzien van aanvullingen en commentaren. Vaak waren het de enige versies van antieke schrijvers die in Europa gekend waren, vooraleer de humanisten uit de Renaissance over de oorspronkelijke teksten beschikten.

Nieuwe elementen

De wetenschappelijke kennis die de moslims in de veroverde gebieden aantroffen, werd aandachtig bestudeerd en verwerkt. Men kan dus werkelijk spreken van acculturatie (= culturen die van elkaar leren). Dat geldt ook voor de kunst. Er is wederzijdse beïnvloeding tussen de vroegchristelijke,Byzantijnse, Perzischekunst en de kunst van de Islam.
De wetenschappen kenden een hoge bloei in de islamwereld.
Vele verworvenheden heeft het Westen dan ook hieraan te danken.

Anatomie/Geneeskunde:
Het compendium der medicijnen van Rhazes (9de - 0de E.) en Avicenna (10de - 11de E.)
- diagnose voor het beginnen ven een behandelig.
- kopersulfaat als bloedstelpend middel.
- kennis bloedsomloop.
- ingewikkelde oogoperaties.
- verdovende kruiden bij heelkundige ingrepen.

Astronomie/Geografie:- grote kennis van de de hemellichamen.
- Arabische landkaarten = de meest nauwkeurige van hun tijd
(Ibn Battoeta 14de E.)

Scheikunde/Alchemie:
- ontdekking van zwavel en salpeterzuur.
- destilleren van azijn en bereiden van alcohol, soda.
- alchemie: poging om onedele metalen om te zetten in edele.

Literatuur/Taal:- sprookjes
- taal: rabarber, karavaan, cijfer, alcohol, admiraal, algebra, suiker, abrikoos, almanak, ammoniak, aniline, atlas, bazaar, amast, douane, katoen, saffraan, soda, spinazie, tarief, tarra, tulp, zenit...

Kalligrafie:
Het Arabisch schrift is sierlijk en leidde als vanzelf tot kalligrafie.

Voor het geval u twijfelt over de correctheid van mijn post.
De historische info die ik heb gebruikt in mijn post, komt uit een cursus geschiedenis samengesteld door Dhr. Jan Vaes, doctor in de oudheidkunde en kunstgeschiedenis en werd Laureaat van de Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België. Hij is lector aan de Lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Limburg. Hij publiceerde o.m. in Den Haag, Leuven, Brussel, Parijs, Rome en Milaan.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 11:16   #524
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Geen probleem voor witteroos : die bekeert zich immers onmiddellijk . De vooropleiding heeft hij al succesvol afgelopen, zoveel heeft hij ons reeds bewezen , en wat " blanke christenen-haat " betreft, heeft hij van nemand lessen te krijgen.
U kent mij niet. Uw beweringen over mij slaan dan ook op niets... . U maakt zich enkel nog belachelijker dan u al bezig was .
Oud 8 juni 2009, 11:19   #525
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U kent mij niet. Uw beweringen over mij slaan dan ook op niets... . U maakt zich enkel nog belachelijker dan u al bezig was .
Laat hem. Hij heeft die clichés nodig om tot zijn vijandsbeeld te komen.
Anders is het allemaal veel te ingewikkeld.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 12:03   #526
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Elkaar waarderen staat niet gelijk aan 'met elkaar trouwen' hé....
Ikdenk trouwens dat de meerderheid van de bevolking respect en sympathie heeft voor de andere bevolkingsgroepen, maar een kleine minderheid blijft maar polariseren... .
Vandaar dat gisteren tijdens de uitzending over de verkiezingen niet één hoofddoek in beeld is gekomen. Ik heb 2 �* 3 zwarten gezien in het studiopubliek en op lokatie (partijhoofdkwartieren), en dat was het, maar de achterban van hoofddoeken, niqaabs en ultra-ingepakten die progressief Vlaanderen zo verrijkend vindt, waren nergens te bespeuren. Er was met andere woorden niets van multicultuur te zien.

Even rekende ik erop dat de VRT toch een ploeg zou sturen naar de Turkse stad Gent om het monocultureel verkiezingsfeestje van Veli Yüksel te filmen, maar nee hoor, de VRT verkiest liever de realiteit te verdoezelen. Of misschien wil de CD&V net zomin als de Spa haar vers gewonnen achterban uit de groezelige monoislamitische wijken in beeld brengen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 12:09   #527
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Hihihi even mezelf citeren.....leuk!!!
VB afgegaaan!!!
Hihihi
Alles gaat echt tegen de negen laatsts hardliner op dit forum!!!
VB NIET in de regering (zoals de laatste 20 jaar trouwens!)

Multiculturelesamenleving is een feit!!!

Hihihin loooosers......

Woehaaaaaaaa.....VB -15%!!!!
Het Vlaamsche volk ect.....
etc......

Multiculturele samenleving is een feit!!!!

Moslim droomsprookjes hebben niet gewerkt!!!
HIIHIHIHIHI

Afrikanen geloven er niet in!
De simpele Vlamingen zelfs niet

Wie dan wel????

In NL neemt links het debat over :

Citaat:
Minister wil einde aan 'constante' instroom importbruiden
zondag 7 juni 2009 10:30

Minister Eberhard van der Laan (PvdA) voor Integratie vindt de constante instroom van laagopgeleide Marokkanen in het kader van gezinshereniging een ondraaglijke last voor de Nederlandse samenleving.

'Het is dweilen met de kraan open,' zegt Van der Laan in een interview met De Telegraaf.

'Deze voortdurende immigratie gaat onze spankracht te boven.'

Verscherpen
Van der Laan vraagt zich af of de investering in inburgering niet verloren gaat, wanneer er 'zoveel laagopgeleide nieuwkomers zijn'.

De aangescherpte eisen voor gezinshereniging die door oud minister Rita Verdonk zijn ingesteld, werken onvoldoende. Het is nog steeds mogelijk om de inkomens- en opleidingseisen te ontduiken, door bruiden via België binnen te smokkelen, erkent de minister.
www.elsevier.nl 8.7.9
Oud 8 juni 2009, 12:55   #528
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Vandaar dat gisteren tijdens de uitzending over de verkiezingen niet één hoofddoek in beeld is gekomen. Ik heb 2 �* 3 zwarten gezien in het studiopubliek en op lokatie (partijhoofdkwartieren), en dat was het, maar de achterban van hoofddoeken, niqaabs en ultra-ingepakten die progressief Vlaanderen zo verrijkend vindt, waren nergens te bespeuren. Er was met andere woorden niets van multicultuur te zien.

Even rekende ik erop dat de VRT toch een ploeg zou sturen naar de Turkse stad Gent om het monocultureel verkiezingsfeestje van Veli Yüksel te filmen, maar nee hoor, de VRT verkiest liever de realiteit te verdoezelen. Of misschien wil de CD&V net zomin als de Spa haar vers gewonnen achterban uit de groezelige monoislamitische wijken in beeld brengen.
Euhm, wat is de bedoeling van jouw post?
Oud 8 juni 2009, 12:55   #529
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Laat hem. Hij heeft die clichés nodig om tot zijn vijandsbeeld te komen.
Anders is het allemaal veel te ingewikkeld.
Oud 8 juni 2009, 12:58   #530
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het weinige dat ik van je ken volstaat om een oordeel te treffen : je bent voor de blanken verloren. Met autochtonen zoals jij hebben we geen allochtonen nodig om ons het leven zuur te maken.
Oud 8 juni 2009, 13:43   #531
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weisse rose
Ik vrees dat je nog lang zal kunnen wachten. Ik heb je drie links gegeven en nee ik ga die niet copy peesten, dat mag hier niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 13:54   #532
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In NL neemt links het debat over :

www.elsevier.nl 8.7.9
Ik ben het met die minister volledig eens, integratie wordt vaak op de helling gezet door de constante stroom nieuwkomers.

Zo sprak ik een Marokkaanse vrouw wiens dochter niet mee op bosklassen mocht; Zelf vond ze dit onzin, ze zat als kind hier op school en haar ouders hadden het wel goed gevonden en ze had er leuke herinneringen aan. Ze wilde dit ook haar dochter gunnen, goed voor je relatie met klasgenootjes.
Maar haar nieuwbakken schoonzus, recht uit het rifgebergte schopte er heibel over, het was onzedelijk en fout want het meisje naderde de puberteit en dan mag je niet meer in gemengd gezelschap op stap en dan ook nog ergens overnachten!
Daardoor had haar man nu verboden dat hun dochter mee ging op bosklassen, dat gaf commentaar, roddel en geklets dus ookal vond de moeder het goed, de schoonzus uit het rifgebergte had als nieuwkomer de Berbercultuur en traditionele islam en gooide dus zelfs voor een nichtje roet in het eten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 14:05   #533
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm, wat is de bedoeling van jouw post?
Met een concreet voorbeeld duidelijk te maken hoe mislukt het verhaaltje is van de happy multiculturele samenleving. Zelf na de nederlaag van het VB durfde Spa niet in beeld te komen met een zee van joelende hoofddoeken, noch in Antwerpen noch in de Turkse stad Gent.
Dat vind ik heel veelzeggend.
Oud 8 juni 2009, 14:32   #534
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwen is niet hetzelfde als elkaar waarderen mij dunkt. Daarbij, u doet net alsof het onmogelijk is om met een moslimmeisje te trouwen, wat zeker niet het geval is.

Laat ik het nog 1 keer proberen uitleggen.

Wat waren de factoren voor de snelle islamitische expansie:

1) Fanatisme en fatalisme van de heilige oorlog = Djihad

2) Situatie in de veroverde gebieden:
- Het Byzantijnse rijk was intern verbrokkeld door militaire, economische en religieuze twisten. De bevolking was ontevreden en bood weinig weerstand. Bovendien bood het Westen weinig hulp aan Byzantium, onder meer door het Oosters schisma.
- Het Perzische Rijk was intern verbrokkeld door militair, economische en religieuze twisten.
- De milde houding van de islamitische bezetter.

3) Goede organisatie van het Arabische leger.

4) Materiële voordelen van de expansie: groot afzetgebied, handel.

Vertalingen

In de bloeiperioden van de Islam waren vele geleerden met grote beangstelling bezig met de studie en vertaling van grote werken uit de oudheid en van andere volkeren.

Wat? Grieks, Perzische, Indische... bronnen. Vb: Plato, Aristoteles, Ptolemaeos, Euclides, Hippocrates... .

Belang? Sommige antieke schrijvers zijn ons vooral of alleen maar bekend dankzij deze vertalingen. Bovendien zijn deze vertalingen dikwijls voorzien van aanvullingen en commentaren. Vaak waren het de enige versies van antieke schrijvers die in Europa gekend waren, vooraleer de humanisten uit de Renaissance over de oorspronkelijke teksten beschikten.

Nieuwe elementen

De wetenschappelijke kennis die de moslims in de veroverde gebieden aantroffen, werd aandachtig bestudeerd en verwerkt. Men kan dus werkelijk spreken van acculturatie (= culturen die van elkaar leren). Dat geldt ook voor de kunst. Er is wederzijdse beïnvloeding tussen de vroegchristelijke,Byzantijnse, Perzischekunst en de kunst van de Islam.
De wetenschappen kenden een hoge bloei in de islamwereld.
Vele verworvenheden heeft het Westen dan ook hieraan te danken.

Anatomie/Geneeskunde:
Het compendium der medicijnen van Rhazes (9de - 0de E.) en Avicenna (10de - 11de E.)
- diagnose voor het beginnen ven een behandelig.
- kopersulfaat als bloedstelpend middel.
- kennis bloedsomloop.
- ingewikkelde oogoperaties.
- verdovende kruiden bij heelkundige ingrepen.

Astronomie/Geografie:- grote kennis van de de hemellichamen.
- Arabische landkaarten = de meest nauwkeurige van hun tijd
(Ibn Battoeta 14de E.)

Scheikunde/Alchemie:
- ontdekking van zwavel en salpeterzuur.
- destilleren van azijn en bereiden van alcohol, soda.
- alchemie: poging om onedele metalen om te zetten in edele.

Literatuur/Taal:- sprookjes
- taal: rabarber, karavaan, cijfer, alcohol, admiraal, algebra, suiker, abrikoos, almanak, ammoniak, aniline, atlas, bazaar, amast, douane, katoen, saffraan, soda, spinazie, tarief, tarra, tulp, zenit...

Kalligrafie:
Het Arabisch schrift is sierlijk en leidde als vanzelf tot kalligrafie.

Voor het geval u twijfelt over de correctheid van mijn post.
De historische info die ik heb gebruikt in mijn post, komt uit een cursus geschiedenis samengesteld door Dhr. Jan Vaes, doctor in de oudheidkunde en kunstgeschiedenis en werd Laureaat van de Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België. Hij is lector aan de Lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Limburg. Hij publiceerde o.m. in Den Haag, Leuven, Brussel, Parijs, Rome en Milaan.
De bloeiperiode van de islam mag dan wel interressant geweest zijn, ze is in elk geval afgelopen, van tolerantie schiet niets over, mocht dat ooit bestaan hebben, hetgeen zeker en vast niet bewezen is. Al die kennis waar je het over hebt, is trouwens grotendeels afkomstig uit India en Griekenland.
Oud 8 juni 2009, 17:24   #535
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het weinige dat ik van je ken volstaat om een oordeel te treffen : je bent voor de blanken verloren. Met autochtonen zoals jij hebben we geen allochtonen nodig om ons het leven zuur te maken.
Dat zegt al genoeg..., het weinige dat u van mij kent... .

"je bent voor de blanken verloren. Met autochtonen zoals jij hebben we geen allochtonen nodig om ons het leven zuur te maken."

Loopt u hier niet een beetje te hard van stapel?
Oud 8 juni 2009, 17:27   #536
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je nog lang zal kunnen wachten. Ik heb je drie links gegeven en nee ik ga die niet copy peesten, dat mag hier niet.
U ziet met andere woorden dus eindelijk in dat historische feiten niet ontkent kunnen worden. Dat is al een stap vooruit!
Oud 8 juni 2009, 17:28   #537
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Met een concreet voorbeeld duidelijk te maken hoe mislukt het verhaaltje is van de happy multiculturele samenleving. Zelf na de nederlaag van het VB durfde Spa niet in beeld te komen met een zee van joelende hoofddoeken, noch in Antwerpen noch in de Turkse stad Gent.
Dat vind ik heel veelzeggend.
Wat een onzin zit u hier te verkondigen? Gelooft u werkelijk in zulke onzin?
Oud 8 juni 2009, 17:34   #538
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De bloeiperiode van de islam mag dan wel interressant geweest zijn, ze is in elk geval afgelopen, van tolerantie schiet niets over, mocht dat ooit bestaan hebben, hetgeen zeker en vast niet bewezen is. Al die kennis waar je het over hebt, is trouwens grotendeels afkomstig uit India en Griekenland.
Er staat nochthans duidelijk dat men zeer mild was tegenover de overwonnen volkeren. Bv: Zuid-Spanje.

De islam deed in die tijd aan acculturatie (= culturen die van elkaar leren). Men leert dus van andere culturen. De kennis van de Grieken, Perzen en Indiërs werd aandachtig bestudeert en verfijnt. Deze werd dan samengebracht met de kennis die men al bezat. Zo zijn ze uiteindelijk tot nieuwe inzichten gekomen. En die nieuwe inzichten hebben onze Westerse cultuur beïnvloed. Zo simpel is het.
Oud 8 juni 2009, 18:13   #539
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Discriminatie is bvb een autochtoon koppel dat niet aan een sociale woning geraakt omdat allochtonen voorrang krijgen.
Op welke basis zouden allochtonen voorrang krijgen? (+ bron graag)

Een bedrijf dat beroep doet op een interim-kantoor om werknemers te vinden om de lopende band draaiende te houden, en stelt, "Ik wil geen allochtonen" vind je geen discriminatie? Waarom niet?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 18:18   #540
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Op welke basis zouden allochtonen voorrang krijgen? (+ bron graag)

Een bedrijf dat beroep doet op een interim-kantoor om werknemers te vinden om de lopende band draaiende te houden, en stelt, "Ik wil geen allochtonen" vind je geen discriminatie? Waarom niet?
Ding is: ze willen niet enkel de allochtonen niet.

Alle vormen zijn ongewenst: de dikken, de lelijken, de verlegenen, de getatoeerden, de afwijkend gekleden, de ...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be