![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij hierboven schrijft is een belediging waar ik geen aanstoot aan ga nemen of auto's/vlaggen voor ga verbranden. Zeg nu zelf, het zou maar dom zijn als ik me tot dat niveau verlaag he? Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Fuck you klotzak, hoerenzoon.!! mag zeggen omdat het individueel is, maar mag wel zeggen: U moeder is zieke vieze zwette, hoer! en uw vader dit en dat = groep! ?? Is dat wat jij bedoelt? Citaat:
Fuck you klotzak, hoerenzoon.!! U moeder is zieke vieze zwette, hoer! Ga je niet protesteren? ga je niets zeggen? er zijn mensen die dit niet erg vinden ![]() Rellen is eigenlijk een resultaat van een reeks beledegingen, israel steunen, dictaturen in moslimlanden steunen tegen de wil van meerderheid, oorlog om olie gaan voeren, moslims en islam zwart maken, de oorlogen in afghanistan en somalie en hier en daar, descriminatie, voortdurende kolonisatie en veel andere dingen.
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
maar met mijn mama, papa, profeet mohammed, profeet jezus, koran, bijbel, .. bespotten en beledigen!! nee = geen kritiek maar belediging.
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeg nu zelf: het zou toch veel beter zijn geweest als de moslims die (onnozele) cartoon genegeerd hadden? Dan zou niemand ooit van die cartoon gehoord hebben of last gehad. Nu zijn tal van moslims actief bezig geweest met die cartoon te verspreiden en bekend te maken. Citaat:
Denk je trouwens dat die rellen enig positief resultaat hebben gehad voor de Islam in het algemeen? Moslims zijn er enkel weer eens door in een slecht daglicht geplaats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.conservapedia.com/Main_Page Lachen gegarandeerd! ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 21 februari 2008 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik jouw hoofd pak en het vervolgens in de gat van een afrikaanse olifant steek, waarom zou dat geen kritiek zijn ?
![]() |
#48 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kritiek is iets en mensen militair, cultureel, psychologisch, intellectueel en ideologisch aanvallen is iets anders. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De bedoeling is eigenlijk die reactie verwachten om de islam zwart te maken en zoals jij zegt de moslims in slecht daglicht plaatsen. Ik ben zelf niet gaan protesteren/demonstreren hier in België toen ik hoorde dat klein jongetjes ook meegaan.
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh, dié afbeelding. Ja, best wel stom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel bij fundamentalisten uit Christelijke als Islamitische hoek.
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u zich diep beledigd en aangevallen in uw diepste overtuigingen voelt, kunt u in een democratische rechtstaat de andere partij voor de rechter dagen. Niet evenwel door kerken, ambassades, bedrijven... in brand te steken, door vernielingen aan te richten, door mensen met de dood te bedreigen. Is dat zo moeilijk om te snappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. E.B. Hall |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Zie boven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden dat we mekaar nog eens spraken. Ik neem aan dat jij het met me eens bent dat mensen niet (helemaal) hetzelfde zijn dan dieren. Wellicht verschil jij met mij van mening aangaande de dierlijke eigenschappen van ons, mensen. Maar daarover hebben we het nu even niet. Mensen zijn niet als dieren. Dáárover gaat het. Laat ons ons dus even verdiepen in datgene waarin mensen van dieren verschillen. Daarmee zijn we wel eventjes zoet, want die verschillen zijn niet min. Niettemin wil ik me beperken tot hetvolgende. Mensen zijn in staat hun eigen beperkingen te overstijgen. Mensen dragen die mogelijkheid in zich. Dieren niet. (Hiermee is niet gezegd dat mensen dat automatisch doen. Voil�*, dat is het. Waar wil ik nu eigenlijk heen, met deze stelling? Wel, elk kind is al eens voorwerp van pestgedrag vanwege andere kinderen. Ook ik ben niet aan dat lot ontkomen, en kreeg al eens een paar pestkoppen over me. Dat ben ik niet vergeten, maar daaruit heb ik wel lessen getrokken. Als kleine jongen sloeg ik er nogal snel op los. Ik heb veel slaag uitgedeeld, maar ook veel geïncasseerd. Ik ga nog steeds door voor een nogal impulsief man. Maar... ... die impulsiviteit, een menselijke beperking, heb ik leren overstijgen. Vanaf mijn puberjaren begon ik heel anders te reageren op (gelukkig sporadische) pesterijtjes. Dat maakt deel uit van volwassen worden. Ik riep bvb. mijn belagers toe dat "alles wat ze zeggen, ze zelf waren". Of - betere strategie - ik trok mijn schouders eens op en liet hun goed voelen hoe kinderachtig ik hun spelletjes vond (goed wetende dat je pubers vanalles mag zeggen, behalve dat ze kinderachtig zijn... ![]() Als vandaag iemand mijn moeder ongehoorde en grove bewoordingen naar het hoofd slingert, dan zal mijn reactie - ongeacht of mijn moeder die bewoordingen wél of niet heeft moeten aanhoren - eerder in de richting gaan van een meewarige blik richting belediger - zo van "arme kerel, je bent er écht beroerd aan toe" - dan dat ik met hem op de vuist zou gaan. En wel uit respect voor de goede opvoeding die mijn moeder me gegeven heeft, en waarvoor ik haar vóór alles dankbaar ben. Zelfs al mocht zij geen getuige zijn van deze toch niet minne belediging, dan nóg zou ik het haar gunnen dat zij fier kan zijn op haar zoon, op zijn serene wijze van reageren. Ik wil het haar gunnen dat zij kan zien dat haar (soms vertwijfelde ![]() Wij leven nu eenmaal in een samenleving waar het recht op vrije meningsuiting een verworven recht is. Ik ben de laatste die dit recht wil terugschroeven. Wel roep ik eenieder die van dat recht wil gebruikmaken op om dat met zin voor verantwoordelijkheid te doen; waarmee ik bedoel dat je beledigingen beter zoveel mogelijk vermijdt. Zeker grove beledigingen aan het adres van iets of iemand die je heilig is, zoals bvb. je moeder. Tegelijkertijd ontslaat het onverantwoord gebruik (om niet te zeggen: misbruik) van dit recht het slachtoffer geenszins van zijn verantwoordelijkheid als mens. En dan komen we terug op de hierboven rood gemarkeerde stelling. Onze verantwoordelijkheid als mens is minstens even belangrijk, zoniet nóg doorslaggevender als onze verantwoordelijkheid in de uitoefening van het recht op vrije meningsuiting. Dus hebben wij ook het recht om beledigd te worden en daarmee in het reine te komen met onszelf en met wie wij samenleven. Het alternatief is het terugschroeven van dat recht. Me dunkt is dat de cholera bestrijden met de pest. Hoe erg cholera ook moge zijn, de pest is nog veel érger... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwijzing naar een zogezegd absoluut beeltenissenverbod in het joden- of christendom is trouwens onjuist: in het jodendom was het verboden God af te beelden, maar niet om bepaalde hemelse figuren een concrete invulling te geven. Zo bijvoorbeeld werd de Ark des Verbonds die in de tempel stond, gedragen door twee gebeeldhouwde cherubijnen. Nergens ontwaar ik verder een verklaring hoe het komt dat de sjiïeten tot op de dag van vandaag Mohammed wèl afbeelden, alsook niet waarom soennitische moslims dat in het verleden ook deden. |
|
![]() |
![]() |