![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan je ook het artikel lezen in dezelfde krant. De link staat ook naast het artikel naar waar jij linkt. Overdrijving helpt niet tegen misdaad http://www.nrc.nl/opinie/article2249..._tegen_misdaad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat je de moeite nam om het artikel te lezen. Wat vind je van de inhoud? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Liever zagen en klagen zeker? T'is nu eenmaal gemakkelijker om ze op te sluiten en te vergassen dan te zoeken naar een oplossing, wat gewoonweg wijst op het platte racisme van de meesten.
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Na het oneindig geweeklaag over sociaal-economische achterstand, nu ook kattegejank over de psychische problemen van Marrokkaans jongeren èn hun ouders. En toch blijven ze het "verrijkenden voor de maatschappij" noemen. Rare criteria hebben die progressieve meisjes en jongens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Rare criteria hebben die islamofoben.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten we er blind voor zijn dat een groep migranten steevast generatie overschrijdend sociocultureel achtergesteld is en blijft en daarbij ook nog ernstige psychische problemen veelvuldig voorkomen in gezinnen die voor hulpverlening "onbereikbaar " zijn? Kortom, uit zichzelf zoeken die mensen geen hulp.
Is dit echt "onze" schuld of mag je afwegen dat ook "zij" daar actief toe bijdragen? En mogen we dan er ook bij stilstaan als zou blijken dat "culturele identiteit" daartoe bijdraagt? Of vind jij Rode landaarn dat nu net dat dit denken allemaal niet mag? Laatst gewijzigd door alice : 27 mei 2009 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder stonden er voor mij wel een paar interessante observaties in. Maar het feit dat links en rechts, in Nederland althans, op dit punt dichter bij elkaar aan het komen zijn, vind ik veel en veel belangrijker dan welke rake analyse dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Schepen
|
![]() Ach, de politie weet er wel raad mee
![]()
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 mei 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AAAhjah - het geijkte 'onze schuld' - évidament - het gaat niet om migranten - durf het beestje eens eindelijk bij de naam te noemen - miljoenen migranten hebben zich perfect en naadloos aangepast aan hun nieuwe thuisland; Italianen, Spanjaarden, Polen, Russen, Oekraïners, Hongaren, Chinezen, noem maar op - natuurlijk zitten daar ook criminelen bij - overal ter wereld is nu eenmaal criminaliteit - de énige bevolkingsgroep die voortdurend problemen veroorzaakt - zich maar niet willen of kunnen aanpassen aan onze wetten, waarden en normen - de taal niet willen of kunnen leren - die steeds maar weer opnieuw gepamperd worden - waarvan de etniciteit niet in de kranten verschijnt bij het zoveelste gewelddelict - ook al zijn ze al 3 of generaties hier - zijn degenen die een barbaarse, achterlijke, haatzaaiende ideologie met zich meezeulen naar het land waarheen ze trekken - dát land - om het even welk land dat is (kijk om je heen - lees eens wat over andere landen die met exact hetzelfde probleem kampen) - moet en zal zich aanpassen aan HEN en niet andersom - the name of pure evil is 'islam' - en NIKS anders!
Kijk eens naar Belgen, Nederlanders, Duitsers, Britten and so on - die naar andere landen getrokken zijn - heeft men ooit daarover zoveel problemen geregistreerd - zoveel 'faciliteiten' om ze toch maar ingeburgerd te krijgen? Ik dacht het niet - als ik de taal niet ken van het land waar ik nu woon - heb ik pech - tant pis - als ik crimineel ben - vlieg ik den bak in - zoals iedereen - niemand zal de schuld gaan leggen bij het land waar ik woon - de inwoners van dat land - omdat die toevallig een donkerder huidskleur en haren hebben en ik blond ben - je reinste onzin - 'het is deels onze schuld' - JA idd is het onze schuld - we hebben ze binnengelaten en hun fratsen, eisen, beledigd zijn, gekwetst zijn, criminaliteit - getolereerd en zijn nog steeds bezig - steeds meer zelfs - om het te vergoelijken en onszelf de schuld te geven!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er wordt heel wat weerlegt van het artikel waar de openingsposter naar verwees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rode lantaarn waaro moet er in vresnaam ""een richtlijn" zijn?
Stel dat ik morgen naar Saoudi Arabie wil migreren. Denkt u dan dat ik daar in een stoel kan gaan zitten wachten op richtlijnen om aan werk te geraken, een woning te hebben, inkomen, iemand die me de taal leert en vertelt wat ik wel of niet moet weten om te kunnen functioneren in mijn nieuwe omgeving? Denkt u niet dat ik beter zelf ook actief iets onderneem? Ik kan natuurlijk wel lezen, dat helpt al heel wat. En ik weet dat ik in een Islamitisch land mijn culturele eigenheid niet volledig zal kunnen behouden. Ik besef dat ik als gevolg van die keuze me zal moeten anapassen, inspannen om ergens te komen. En dan hoor ik u toch wat insinueren dat "wij" nog meer moeten doen? Wat dan? Die mensen komen vanwege de economische welvaart maar weten amper waar dat geld vandaan komt, werkende mensen! Dus zorgen dat je op de arbeidsmarkt geraakt, je kinderen niet kansloos zijn, je vrouw kan functioneren en integreren in je nieuwe omgeving is ook een stuk eigen verantwoordelijkheid, ziet u dat niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En da ga jij nog beweren dat het onze schuld is dat heel dat integratie gedoe op een fiasco uitloopt. ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat kan, ook vanuit de burgers. Zelfs op dit forum zou het kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Kakken op de 'linkse doctrine' is dan ook standaard. Weinig inhoud, veel gejank.