Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 23:56   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
terwijl het ontkrachtend bewijs (meestal zwart op wit op tafel) afgedaan wordt als ongeloofwaardig.
Van projecteren gesproken.
De misdaadcijfers zijn nochtans wel degelijk een bekrachtend bewijs hoor.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 06:27   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik kwam zojuist onderstaand artikel tegen en dat bevestigt wat een aantal mensen hier op het forum ook al ettelijke malen beweerd heeft, en waar zij door zogenaamd weldenkend progressief links keer op keer voor zijn verkettert. Leest u even mee?

Nu nog even wachten hoe de filosofen, artisjokken, edina's, princessjes, goodwills, rafs et al dit allemaal willen gaan verklaren, minimaliseren en goedpraten.

Brandt u maar los!
Ik voel me vereerd dat je zo geïnteresseerd bent in mijn mening.

Misschien kan je ook het artikel lezen in dezelfde krant. De link staat ook naast het artikel naar waar jij linkt.

Overdrijving helpt niet tegen misdaad
http://www.nrc.nl/opinie/article2249..._tegen_misdaad
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 07:10   #43
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik voel me vereerd dat je zo geïnteresseerd bent in mijn mening.

Misschien kan je ook het artikel lezen in dezelfde krant. De link staat ook naast het artikel naar waar jij linkt.

Overdrijving helpt niet tegen misdaad
http://www.nrc.nl/opinie/article2249..._tegen_misdaad
Artikel gelezen. Het doet plezier dat de professionele minimaliseerders, goedpraters en excuseerders tegenwoordig een heel wat lager toontje aanslaan. Als we ze nog een paar jaar negeren, zullen ze uiteindelijk de juiste toon kennen, en kunnen we misschien eindelijk iets beginnen aanvangen met hun observaties.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 12:13   #44
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De misdaadcijfers zijn nochtans wel degelijk een bekrachtend bewijs hoor.
Natuurlijk jongen, 25% van alle Belgen is moslim
Oud 27 mei 2009, 12:22   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Artikel gelezen. Het doet plezier dat de professionele minimaliseerders, goedpraters en excuseerders tegenwoordig een heel wat lager toontje aanslaan. Als we ze nog een paar jaar negeren, zullen ze uiteindelijk de juiste toon kennen, en kunnen we misschien eindelijk iets beginnen aanvangen met hun observaties.
Als de maximaliseerders, haatsprekers en racisten een toontje lager aanslaan, kunnen ze misschien eindelijk iets aanvangen met de observaties, zoals gesteld in het artikel.

Ik ben blij dat je de moeite nam om het artikel te lezen. Wat vind je van de inhoud?
Oud 27 mei 2009, 13:21   #46
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Als de maximaliseerders, haatsprekers en racisten een toontje lager aanslaan, kunnen ze misschien eindelijk iets aanvangen met de observaties, zoals gesteld in het artikel.

Ik ben blij dat je de moeite nam om het artikel te lezen. Wat vind je van de inhoud?
Juist. Als al die linkser geaarde mensen moeten nuanceren in het overmatig verdedigen van de multiculturele samenleving (daar heerst ook naïviteit) goedpraten, moeten de islamofoben en xenofoben dat ook doen. Niet zomaar klakkeloos ervan uitgaan dat het 'wel weer een vuile Marokaan zal zijn'.

Liever zagen en klagen zeker? T'is nu eenmaal gemakkelijker om ze op te sluiten en te vergassen dan te zoeken naar een oplossing, wat gewoonweg wijst op het platte racisme van de meesten.
Oud 27 mei 2009, 13:26   #47
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Jongens, jongens toch, wat gaan de professionele minimaliseerdes nog verzinnen om het allemaal goed te praten?
Na het oneindig geweeklaag over sociaal-economische achterstand, nu ook kattegejank over de psychische problemen van Marrokkaans jongeren èn hun ouders.
En toch blijven ze het "verrijkenden voor de maatschappij" noemen.
Rare criteria hebben die progressieve meisjes en jongens.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 13:41   #48
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Jongens, jongens toch, wat gaan de professionele minimaliseerdes nog verzinnen om het allemaal goed te praten?
Na het oneindig geweeklaag over sociaal-economische achterstand, nu ook kattegejank over de psychische problemen van Marrokkaans jongeren èn hun ouders.
En toch blijven ze het "verrijkenden voor de maatschappij" noemen.
Rare criteria hebben die progressieve meisjes en jongens.
Denkt u dat uw veralgemenend kattegejank (uw avatar spreekt voor zich) zo verrijkend werkt? Iedereen over dezelfde kam scheren?

Rare criteria hebben die islamofoben.
Oud 27 mei 2009, 13:58   #49
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moeten we er blind voor zijn dat een groep migranten steevast generatie overschrijdend sociocultureel achtergesteld is en blijft en daarbij ook nog ernstige psychische problemen veelvuldig voorkomen in gezinnen die voor hulpverlening "onbereikbaar " zijn? Kortom, uit zichzelf zoeken die mensen geen hulp.

Is dit echt "onze" schuld of mag je afwegen dat ook "zij" daar actief toe bijdragen?
En mogen we dan er ook bij stilstaan als zou blijken dat "culturele identiteit" daartoe bijdraagt?
Of vind jij Rode landaarn dat nu net dat dit denken allemaal niet mag?

Laatst gewijzigd door alice : 27 mei 2009 om 13:59.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 14:20   #50
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, mijn eerste observatie heb ik gegeven: de toon is, in Nederland althans, heel wat anders dan een paar jaar geleden. En dat is hoopgevend.
Verder stonden er voor mij wel een paar interessante observaties in. Maar het feit dat links en rechts, in Nederland althans, op dit punt dichter bij elkaar aan het komen zijn, vind ik veel en veel belangrijker dan welke rake analyse dan ook.
Oud 27 mei 2009, 14:20   #51
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Ach, de politie weet er wel raad mee

Oud 27 mei 2009, 14:24   #52
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Moeten we er blind voor zijn dat een groep migranten steevast generatie overschrijdend sociocultureel achtergesteld is en blijft en daarbij ook nog ernstige psychische problemen veelvuldig voorkomen in gezinnen die voor hulpverlening "onbereikbaar " zijn? Kortom, uit zichzelf zoeken die mensen geen hulp.

Is dit echt "onze" schuld of mag je afwegen dat ook "zij" daar actief toe bijdragen?
En mogen we dan er ook bij stilstaan als zou blijken dat "culturele identiteit" daartoe bijdraagt?
Volgens mij is de bereikbaarheid van deze groepen inderdaad een probleem. Ik ontken dan ook niet dat er geen problemen zijn met migranten. Ik denk dat dat zowel onze schuld is als die van hen. Ten eerste ontbreekt elke sociale richtlijn voor deftige integratie in de maatschappij waardoor deze mensen moeten samenhokken volgens hun eigen cultuur. Daarenboven worden ze al door de lokale bevolking gezien als vreemd, en wordt een crimineel feit (al is het maar een kleintje) direct gezien als een provocatie (niet rekening houdend dat er ook autochtonen zijn die men kan zien als 'crapuul'). Anderszijds is er ook een passiviteit om zich aan te passen naar onze cultuur. Wat ik evengoed snap. We zijn tenslotte decadent, onverdraagzaam en verspilzuchtig.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 27 mei 2009 om 14:26.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 14:40   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

AAAhjah - het geijkte 'onze schuld' - évidament - het gaat niet om migranten - durf het beestje eens eindelijk bij de naam te noemen - miljoenen migranten hebben zich perfect en naadloos aangepast aan hun nieuwe thuisland; Italianen, Spanjaarden, Polen, Russen, Oekraïners, Hongaren, Chinezen, noem maar op - natuurlijk zitten daar ook criminelen bij - overal ter wereld is nu eenmaal criminaliteit - de énige bevolkingsgroep die voortdurend problemen veroorzaakt - zich maar niet willen of kunnen aanpassen aan onze wetten, waarden en normen - de taal niet willen of kunnen leren - die steeds maar weer opnieuw gepamperd worden - waarvan de etniciteit niet in de kranten verschijnt bij het zoveelste gewelddelict - ook al zijn ze al 3 of generaties hier - zijn degenen die een barbaarse, achterlijke, haatzaaiende ideologie met zich meezeulen naar het land waarheen ze trekken - dát land - om het even welk land dat is (kijk om je heen - lees eens wat over andere landen die met exact hetzelfde probleem kampen) - moet en zal zich aanpassen aan HEN en niet andersom - the name of pure evil is 'islam' - en NIKS anders!

Kijk eens naar Belgen, Nederlanders, Duitsers, Britten and so on - die naar andere landen getrokken zijn - heeft men ooit daarover zoveel problemen geregistreerd - zoveel 'faciliteiten' om ze toch maar ingeburgerd te krijgen? Ik dacht het niet - als ik de taal niet ken van het land waar ik nu woon - heb ik pech - tant pis - als ik crimineel ben - vlieg ik den bak in - zoals iedereen - niemand zal de schuld gaan leggen bij het land waar ik woon - de inwoners van dat land - omdat die toevallig een donkerder huidskleur en haren hebben en ik blond ben - je reinste onzin - 'het is deels onze schuld' - JA idd is het onze schuld - we hebben ze binnengelaten en hun fratsen, eisen, beledigd zijn, gekwetst zijn, criminaliteit - getolereerd en zijn nog steeds bezig - steeds meer zelfs - om het te vergoelijken en onszelf de schuld te geven!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 14:44   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wel, mijn eerste observatie heb ik gegeven: de toon is, in Nederland althans, heel wat anders dan een paar jaar geleden. En dat is hoopgevend.
Verder stonden er voor mij wel een paar interessante observaties in. Maar het feit dat links en rechts, in Nederland althans, op dit punt dichter bij elkaar aan het komen zijn, vind ik veel en veel belangrijker dan welke rake analyse dan ook.
Ik vroeg wat je vindt van de inhoud.
Er wordt heel wat weerlegt van het artikel waar de openingsposter naar verwees.
Oud 27 mei 2009, 14:51   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rode lantaarn waaro moet er in vresnaam ""een richtlijn" zijn?
Stel dat ik morgen naar Saoudi Arabie wil migreren. Denkt u dan dat ik daar in een stoel kan gaan zitten wachten op richtlijnen om aan werk te geraken, een woning te hebben, inkomen, iemand die me de taal leert en vertelt wat ik wel of niet moet weten om te kunnen functioneren in mijn nieuwe omgeving?
Denkt u niet dat ik beter zelf ook actief iets onderneem?

Ik kan natuurlijk wel lezen, dat helpt al heel wat.
En ik weet dat ik in een Islamitisch land mijn culturele eigenheid niet volledig zal kunnen behouden.
Ik besef dat ik als gevolg van die keuze me zal moeten anapassen, inspannen om ergens te komen.
En dan hoor ik u toch wat insinueren dat "wij" nog meer moeten doen?
Wat dan?
Die mensen komen vanwege de economische welvaart maar weten amper waar dat geld vandaan komt, werkende mensen!
Dus zorgen dat je op de arbeidsmarkt geraakt, je kinderen niet kansloos zijn, je vrouw kan functioneren en integreren in je nieuwe omgeving is ook een stuk eigen verantwoordelijkheid, ziet u dat niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:15   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste ontbreekt elke sociale richtlijn voor deftigeintegratie in de maatschappij waardoor deze mensen moeten samenhokken volgens hun eigen cultuur. .
Hier kan je zien hoe de overheid in Marokko integratie ziet.
En da ga jij nog beweren dat het onze schuld is dat heel dat integratie gedoe op een fiasco uitloopt.

Citaat:
'Eens een Marokkaanse moslim, altijd een Marokkaanse moslim. Ook na generaties moeten Marokkanen in Nederland hun Arabisch nog kennen en hun cultuur hooghouden. Ze blijven Marokkaans onderdaan (...) Koning Hassan II zei al: 'immigratie mag niet uitlopen op integratie '
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 15:19   #57
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat je van de Rode Lantaarns vooral niet mag doen, is ontkennen dat het 'verrijkenden' zijn. Past niet in de linkse doctrine en propaganda die ze al 30 jaar door de mensen hun strot duwen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 16:12   #58
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist. Als al die linkser geaarde mensen moeten nuanceren in het overmatig verdedigen van de multiculturele samenleving (daar heerst ook naïviteit) goedpraten, moeten de islamofoben en xenofoben dat ook doen. Niet zomaar klakkeloos ervan uitgaan dat het 'wel weer een vuile Marokaan zal zijn'.
Je hebt dom-links én dom-rechts. We zouden een grote stap vooruit zijn als slim-links en slim-rechts zich samen aan tafel zouden zetten om samen de juiste gedragslijn tegenover de problemen van immigratie en openbare veiligheid te bepalen.

Ik denk dat dat kan, ook vanuit de burgers. Zelfs op dit forum zou het kunnen.
Oud 27 mei 2009, 17:14   #59
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Rode lantaarn waaro moet er in vresnaam ""een richtlijn" zijn?
Stel dat ik morgen naar Saoudi Arabie wil migreren. Denkt u dan dat ik daar in een stoel kan gaan zitten wachten op richtlijnen om aan werk te geraken, een woning te hebben, inkomen, iemand die me de taal leert en vertelt wat ik wel of niet moet weten om te kunnen functioneren in mijn nieuwe omgeving?
Denkt u niet dat ik beter zelf ook actief iets onderneem?
Uiteraard wel. En waarom zou dat komen denkt u? U bent afkomstig van een land waar men een volledig leven zich moet laten onderwerpen aan economische slavernij (hier luidt het motto: zonder geld ben je niets). Noeste arbeid wordt sterker benadrukt dan persoonlijke ontplooing. Afrikanen hebben die zeitgeist nu eenmaal niet meegekregen van bij hun opvoeding. Denk je dat door die mensen allen samen te steken in een bepaalde buurt daar verbetering in komt? Dan krijg je de problemen die we hedendaags zien.

Citaat:
Ik kan natuurlijk wel lezen, dat helpt al heel wat.
En ik weet dat ik in een Islamitisch land mijn culturele eigenheid niet volledig zal kunnen behouden.
Ik besef dat ik als gevolg van die keuze me zal moeten anapassen, inspannen om ergens te komen.
En dan hoor ik u toch wat insinueren dat "wij" nog meer moeten doen?
Wat dan?
Die mensen komen vanwege de economische welvaart maar weten amper waar dat geld vandaan komt, werkende mensen!
Dus zorgen dat je op de arbeidsmarkt geraakt, je kinderen niet kansloos zijn, je vrouw kan functioneren en integreren in je nieuwe omgeving is ook een stuk eigen verantwoordelijkheid, ziet u dat niet?
Misschien omdat het leven van een arbeider nu ook niet zo fantastisch is? Hele dagen lang, intensief en hersenloos werken om een karig loon te verdienen, onderwijl scheef bekeken worden, terwijl je het gemakkelijker kan verkrijgen van de sociale zekerheid? Er zijn trouwens ook gediplomeerden onder de allochtonen waarvan hun diploma hier niet geldt. Stel je voor zeg, een dokter die in de fabriek moet gaan staan.
Oud 27 mei 2009, 17:15   #60
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wat je van de Rode Lantaarns vooral niet mag doen, is ontkennen dat het 'verrijkenden' zijn. Past niet in de linkse doctrine en propaganda die ze al 30 jaar door de mensen hun strot duwen.
Kakken op de 'linkse doctrine' is dan ook standaard. Weinig inhoud, veel gejank.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be