![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 23 juli 2010 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens met ietwat levenservaring weet dat dit niet het geval is in twee domeinen: politiek en liefde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Absoluut niet, je moet 'the size of nations' maar eens lezen... OF gewoon je ogen opentrekken en vaststellen dat de Luxemburgers de meest welvarende van ALLE Europeanen zijn.
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Franstalige elitie heeft nooit een zier ingezeten met de ontwikkelingen van Vlaanderen derhalve kun je je medelijwekkende boodschappen beter laten. Trouwens er al ooit bij stil gestaan waar we op afstevenen? Binnenkort kunnen we, als we de Belgische stekker niet uittrekken, allemaal samen gapen naar 'er was eens een sociale zekerheid'...
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
denemarken, noorwegen, luxemburg, finland stuk voor stuk staten kleiner dan VL die het beter doen ... en die in een ruk bewijzen dat ook Wallonie groot genoeg is om het beter te doen (zonder belgisch yuk) |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() 'Jedem das seine'
Klein maar flexibel, we hebben met Vlaanderen troeven. En die kunnen we heel nauw laten aansluiten met het Nederlandse model. Ze doen daar niet alles beter, maar je kunt er niet omheen dat onze oude landgenoten het welvaartsstatus-gewijs absoluut niet slecht doen.
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik praat niet over Vlaams-nationalisten, maar over Vlaamse politici. De stemming van het wetsvoorstel BHV werd gestemd door de Vlamingen. Niet enkel door de Vlaams-nationalisten, maar ook door CD&V en SP.a. En zélfs door Open-VLD! De 5 Vlaamse Resoluties werden niet louter gestemd door de Vlaams-nationalisten, maar door alle Vlamingen (met uitzondering van Christian Van Eycken). De Vlaamse soevereine republiek, alhoewel ik er naar streef, is vandaag niet aan de orde. De gemeenschappelijke eisen van de Vlaamse partijen zijn duidelijk (splitsing BHV en de 5 Resoluties van het Vlaams Parlement). Het uitroepen van de Vlaamse onafhankelijkheid maakt geen deel uit van die resoluties. Als de Franstaligen even uni sono schreeuwen dat ze de onafhankelijkheid zullen uitroepen, dat ze dan doen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() Je vergeet dat je Belziek met alles kunt vergelijken (bananenrepublieken, derde wereldlanden, sovjets, ...) maar niet met een bedrijf, al zeker niet met de goed werkende variant. Belziek zou immers reeds lang failliet zijn waarna de curator in staat zou zijn de goede stukken te verkopen.
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel wat ik zeg. Vlamingen hebben geen kloten. Ze durven wel in het Vlaams parlement quasi alle bevoegdheden naar zich toetrekken maar het zijn de Franstaligen die dan maar de enigste logische consequenties van uit moeten trekken nml dat de Belgische staat een lege doos geworden is en de moeite niet waard is om te behouden. |
|
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Ik denk van, zeg maar eens iets wat onze shadow graag hoort
![]() Verder raad ik je aan om oranje eens te lezen (al zul je dat ongetwijfeld wel al gedaan hebben). Je zult vanzelf begrijpen dat opportunisme geen thema is. 'Je maintiendrai Nassau' zei Willem de Zwijger. Filips II begreep het. Je moet niet groot en sterk zijn om te durven, je moet ook niet wachten op het juiste moment, je moet doen waarin je gelooft en staan waarvoor je moet staan.
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen zullen van hun kant de daad bij hun woord proberen voegen: de uitvoering van de 5 Vlaamse resoluties en de splitsing van BHV. En tja... Als de Franstaligen vinden dat de splitsing van BHV gelijkstaat met het einde van België, dan laat ik dat voor hun rekening. Mij niet gelaten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]() dus geen nederland of vlaanderen maar iets totaal anders met een grotere autonomie voor de regio's |
|
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Nee. Voor onafhankelijkheid moeten de Vlaamse geesten eerst rijpen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Mijn zoon is net terug van een vakantie in Noorwegen. Zijn eerste indruk: prachtig land, maar het gewone leven is peperduur ten opzichte van België. Blijft mijn vraag: hoe kan je de uitbetalingen van kindergeld VOOR DE BURGER verbeteren door ze op te splitsen? Daar zijn toch geen criteria voor waarmee je kan sjoemelen. hoe kan je dat efficiënter maken? |
|
![]() |