Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2012, 21:30   #41
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Meer zelfs, als oppositie is het jullie plicht te jammeren.
Ik hoor vooral open vld jammeren.
De kiesdrempel komt dichter, help
We hebben geen verhaal, help.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:32   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bon, dan zijn we het erover eens dat vlaams-nationalisten "jammeren".
En belgicistische hielenlikkers 'janken'. Ieder zijn eigenschap!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:32   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wel grappig hoe jullie allemaal met elkaar toch in "discussie" blijven gaan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:33   #44
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ze denken dat het voorbij is. Maar het begint nog maar. Ik wacht met ongeduld op de eerste Franstalige stap om het laken meer naar zich toe te halen. En ik denk dat dat niet lang op zich zal laten wachten. Ik hoop ook dat dit zo snel mogelijk gebeurt zodat de verheerlijkers van het 'roemrijke' Belgikske in 2014 zo met hun bek tegen de grond slaan dat hun neus aan hun achterhoofd uitsteekt. Het worden nog leuke tijden. Let op mijn woorden. De Pax Di Rupo zal niet lang duren. De lafaards zullen koud politiek afgemaakt worden. That will be the day!
Welnee, dat zit er niet in. De franstalige onderhandelaars hebben veel te dicht bij de afgrond gestaan. Geen enkele partij zal in de komende jaren nog communautaire eisen op tafel leggen in verband met brussel en de rand. En al zeker geen franstalige partij. Iedereen zal op dat punt voor stilstand gaan. Sommigen uit overtuiging, anderen uit zuiver pragmatisme. Omdat ze heel goed weten dat ze anders het vuur weer aan de lont steken en dreigen alles te verliezen.
Ik denk niet dat MR, cdh en PS veel zin hebben om naar 2014 toe een publicitair cadeau te doen aan het FDF dat ze in tegendeel collectief zullen doodzwijgen dat ze op zes gemeentes na totaal geen rol meer spelen en de vlamingen dus voor 95% hun zin kregen.
Ik denk ook niet dat spa, cd&v en o-vld veel zin hebben om naar 2014 toe een publicitair cadeau te doen aan n-va, dat ze erop zullen wijzen dat er nu geen probleem meer is doordat zij het opgelost hebben.
Men mag roepen wat men wil, maar in 2014 zullen de mensen in het vroegere bhv zelf kunnen vaststellen dat de franstaligen geen stemmen meer kunnen komen ronselen in hun gemeentes omdat er geen franstalige lijsten meer zullen zijn.
Je kunt mensen een tijdlang voor de gek houden, maar de feiten zullen voor zich spreken. Dan helpen slogans niet meer.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:33   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Hoezo? Dat moet je toch even uitleggen. Wanneer heeft De Wever een positie gehad waardoor zijn handelingen zelfs maar enige invloed hebben gehad op het federale beleid.
Ik kan me vergissen doch ik meen dat in 2010 meneer De Wever 30 procent van de vlaamse stemmen binnenrijfde. Wanneer meneer De Wever met dergelijk plebisciet het federale beleid niet kan beïnvloeden, weet ik het ook niet meer.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:35   #46
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen doch ik meen dat in 2010 meneer De Wever 30 procent van de vlaamse stemmen binnenrijfde. Wanneer meneer De Wever met dergelijk plebisciet het federale beleid niet kan beïnvloeden, weet ik het ook niet meer.
als het Bartje niet lukt met 30 procent dan zullen we volgende keer eens met 40 procent proberen
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:36   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen antwoord op de vraag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 21 juni 2012, 21:37   #48
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Welnee, dat zit er niet in. De franstalige onderhandelaars hebben veel te dicht bij de afgrond gestaan. Geen enkele partij zal in de komende jaren nog communautaire eisen op tafel leggen in verband met brussel en de rand. En al zeker geen franstalige partij. Iedereen zal op dat punt voor stilstand gaan. Sommigen uit overtuiging, anderen uit zuiver pragmatisme. Omdat ze heel goed weten dat ze anders het vuur weer aan de lont steken en dreigen alles te verliezen.
Ik denk niet dat MR, cdh en PS veel zin hebben om naar 2014 toe een publicitair cadeau te doen aan het FDF dat ze in tegendeel collectief zullen doodzwijgen dat ze op zes gemeentes na totaal geen rol meer spelen en de vlamingen dus voor 95% hun zin kregen.
Ik denk ook niet dat spa, cd&v en o-vld veel zin hebben om naar 2014 toe een publicitair cadeau te doen aan n-va, dat ze erop zullen wijzen dat er nu geen probleem meer is doordat zij het opgelost hebben.
Men mag roepen wat men wil, maar in 2014 zullen de mensen in het vroegere bhv zelf kunnen vaststellen dat de franstaligen geen stemmen meer kunnen komen ronselen in hun gemeentes omdat er geen franstalige lijsten meer zullen zijn.
Je kunt mensen een tijdlang voor de gek houden, maar de feiten zullen voor zich spreken. Dan helpen slogans niet meer.
Dan toch wel vreemd dat nva tegen de 40 % stemmen zal binnenhalen volgens de peilingen, als 95 % van de vlamingen dan toch oh zo tevreden is over die "heugelijke" splitsing, meer nog ze halen samen met vb en ldd de absolute meerderheid.

Jou theorie klopt toch niet volledig, hè.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 21 juni 2012 om 21:40.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:38   #49
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
als het Bartje niet lukt met 30 procent dan zullen we volgende keer eens met 40 procent proberen
En als het voor de goede zaak is halen we er anderen bij om aan de 50 % te raken en dan... PATS...BOEM...PAUKENSLAG!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:39   #50
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Dan toch wel vreemd dat nva tegen de 40 % stemmen zal binnenhalen volgens de peilingen, als 95 % van de vlamingen dan toch oh zo tevreden is over die "heugelijke" splitsing.
vldcdvspa zijn bang
vind ik leuk
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:40   #51
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alsof die 10 procent meneer De Wever plots wel in staat zou stellen op het federale beleid te wegen. Is het al ooit bij u opgekomen, dat misschien de kwantiteit feitelijk van geen tel is, doch de kwaliteit waarmee meneer De Wever politiek bedrijft?

Oud 21 juni 2012, 21:40   #52
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik denk het wel, Txiki
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:41   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
vldcdvspa zijn bang
vind ik leuk
Splits VLDCDVSPA!

We hebben een nieuwe slogan!!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:42   #54
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
o jawel. Meneer De Wever is ten allen tijde in staat geweest het federale beleid te beïnvloeden. Meneer De Wever wou of kon dit - tot spijt van wie het benijdt - jammer genoeg niet.

Oud 21 juni 2012, 21:43   #55
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En als het voor de goede zaak is halen we er anderen bij om aan de 50 % te raken en dan... PATS...BOEM...PAUKENSLAG!!!
.. dan splits je BVH nog een keer? Maar dan te goei.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 21 juni 2012 om 21:43.
Oud 21 juni 2012, 21:44   #56
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alsof die 10 procent meneer De Wever plots wel in staat zou stellen op het federale beleid te wegen. Is het al ooit bij u opgekomen, dat misschien de kwantiteit feitelijk van geen tel is, doch de kwaliteit waarmee meneer De Wever politiek bedrijft?
Nou, in dat geval zullen de traditionele partijen het beleid bepalen, tot uw opperste tevredenheid, dus waar maakt u zich dan feitelijk zorgen over?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:44   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik denk het wel, Txiki
Nee, jogo.
Oud 21 juni 2012, 21:45   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
o jawel. Meneer De Wever is ten allen tijde in staat geweest het federale beleid te beïnvloeden. Meneer De Wever wou of kon dit - tot spijt van wie het benijdt - jammer genoeg niet.
Neen. Om het beleid te beïnvloeden moet je een positie hebben met macht. De Wever heeft dat nog niet gehad.
Oud 21 juni 2012, 21:45   #59
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
right

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De franstalige onderhandelaars hebben veel te dicht bij de afgrond gestaan.
de francofonen hebben het abyss gezien, allemaal te danken aan gennez en alexandre
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2012, 21:46   #60
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nou, in dat geval zullen de traditionele partijen het beleid bepalen, tot uw opperste tevredenheid, dus waar maakt u zich dan feitelijk zorgen over?
Ik maak geen zorgen, zeker niet wat meneer De Wever betreft. Het gaat hem vast voor de wind de komende jaren.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be