Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2012, 15:19   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tot daar het obligate: "Het VB heeft gelijk maar heeft niet de juiste remedies" en "we gaan het VB wat bekladden met wat nieuwe scheldwoorden dan hoeven we hun programma niet te lezen"...

Nu: Wat zijn dan de remedies van de NVA nu ze eindelijk moeten toegeven dat het VB al die tijd gelijk had met de diagnose.
Let op: De NVA zit nauwelijks in het cordon ...dus moeten ze mij, VB sympathisant, nu toch wel rond de oren kunnen slaan met hun "remedies" die dan weer wél werken (terwijl ze vergeten te zeggen waarom de remedies van het VB niet zouden werken...maar alla).

Laat maar komen die "remedies die wél werken".......
Ze hebben geen remedies.
Alleen de verklaring dat die van het VB slecht zijn.
Ze zeggen zelfs niet waarom die van het Vb slecht zijn , ze zijn gewoon slecht omdat ze van het VB komen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 15:19   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wie het artikel even verder leest dan enkel de titel ziet dat vooral de polarisatie de grootste bedreiging inhoudt. Salafisten en anti moslim stromingen versterken elkaar alleen maar, geholpen door de economische crisis voortvloeiende uit het wereldwijde wilde kapitalisme en de doorgeslagen financiële wereld.
Je kan proberen de symptomen te bestrijden door de staatsveiligheid meer middelen te geven maar dat gaat geen zak uit halen.
Werk en welvaart haalt de lont uit het vat, iets anders niet.
Wie geen religioot is kan natuurlijk enkel de symptomen bestrijden... het is aan de Moslims zelf om een einde te stellen aan dat Salafistisch nonsens. Een opgedrongen (contra)reformatie zal nooit lukken...

Maar dat een handvol losers met bommen voor onze staat echt een bedreiging vormen is bullshit. In de VS hebben ze drie duizend mensenlevens vernietigt - maar ze hebben niets bereikt, ondanks het feit dat Bush 43 zo dom was als een os zonder kop...

En wat dat werk en welvaart gedoe betreft - nogmaals, dat is iets dat ze zelf moeten aanpakken. Ja, middelen kunnen helpen, maar enkel de regering en strukteren van een land zelf hun best doen.

Of het nu Wallonie betreft of Egypte, men mag er mijlarden per jaar naartoe sturen, maar als ze niet hervormen, als ze niet beseffen dat ze moeten hervormen, dan is dat gewoon weggesmeten geld.
Oud 27 juli 2012, 15:22   #43
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm, hoewel ik het eens ben met wat hij zegt denk ik toch dat de sociaal-economische problemen, het moraal-falliesement van de banken,... grotere risico's vormen voor ons systeem.
volledig mee eens
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 15:24   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze hebben geen remedies.
Ze zeggen zelfs niet waarom die van het Vb slecht zijn , ze zijn gewoon slecht omdat ze van het VB komen.
Ik weet niet wie ge met 'ze' bedoelt, maar ik zeg wel wat het VB fout doet...

Ze zaaien verdeling en beloven het onmogelijke. Ze liegen en manipuleren.

Ze weigeren problemen op te lossen, of zelfs intellectueel eerlijke pogingen te wagen, want dat interesseert hen niet.
Oud 27 juli 2012, 15:31   #45
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht

Ze weigeren problemen op te lossen, of zelfs intellectueel eerlijke pogingen te wagen, want dat interesseert hen niet.
Totale immigratiestop (met uitzondering van hoog begaafden dienstig voor onze economie).
Massaal terugsturen van economische vluchtelingen .
Verplichte inburgeringscursussen, niet op onze kosten , maar op die van hen.
Wat is daar zo onmogelijk aan ?
Het zal moeten gebeuren hoor , of we gaan compleet ten onder.
Oud 27 juli 2012, 15:38   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
als het zo blijft doorgaan zal er plots wel weer iemand met de oplossing komen in vorm van genocide. het is slechts een kwestie van tijd
De Salafisten doen dat al - maar wij zijn beter dan hen, niet? Allé ikke toch. Waar wanneer men geen democratie, echte democratie; niet zoals die in Zuid Afrika bvb - dan wordt geweld bijna onvermijdelijk.

Ik beweer zeker niet dat dat een goede zaak is; zie Tjetjenie of zelfs Ierland.

Maar dat het slecht is zal niet kunnen vermijden dat het er komt.
Oud 27 juli 2012, 15:39   #47
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het was vooral een betoog voor meer personeel maar voor die man moet het toch een belangrijk probleem zijn als hij er zo mee naar buiten komt.

Ik heb wel problemen met z'n verklaring over de polarisatie tussen de salafisten en uiterst rechts, als de tegenstanders van het salafisme uiterst rechts zijn wat zijn de salafisten dan, uiterst links?
Goed gezien Bonbon...en om verder te gaan...zijn de niet extreem rechtsen (niet Vb'ers dus volgens onze VRT) geen tegenstrevers van het Salafisme....

Pas op hé...hier lopen een hoop linkiewinkies rond die homo zijn maar geen probleem hebben met de islam, die vrouw zijn en geen probleem hebben met de islam en die linkiewinkie zijn en zeggen voor vrouwenrechten, voor burka, voor homo's en voor de islam te zijn....
rare jongens die linkiewinkies...
Oud 27 juli 2012, 15:41   #48
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ze hebben geen remedies.
The inconvenient truth but nevertheless the truth and nothing but the truth P.
Oud 27 juli 2012, 15:45   #49
Fieseler

Standaard

Citaat:

Oei Salva...u bent eerst vergeten te zeggen dat de analyses en voorspellingen van het VB al dertig jaar juist zijn.
U beperkt zich tot het obligate: "hun remedies zijn niet juist" en "we bekladden hun nog wat dan moeten we hun remedies en programma niet lezen"....

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=39
Oud 27 juli 2012, 16:03   #50
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Vertel eens? Ik heb geen knack liggen
Oh het is online te lezen hoor, een echte aanrader trouwens: http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...0115218585.htm . De andere opiniestukken van Peter Calluy kan je het beste ook even lezen
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 16:05   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Totale immigratiestop (met uitzondering van hoog begaafden dienstig voor onze economie).
Ten eerste is er een verschil tussen hoogbegaafden en mensen die dienstig zouden kunnen zijn voor onze economie.

Maar bon dus als ik gij verliefd worden op een buitenlandse moeten wij maar uitwijken naar het buitenland, want anders kunnen we niet samen zijn?

Wat we nodig hebben is een beleid die eerlijk, effectief en vooral uitgevoerd wordt, maar dat past niet iin uw slogans...

Citaat:
Massaal terugsturen van economische vluchtelingen.
De wet zegt nu al dat dat moet - daar is geen radicalisme voor nodig, gewoon een consequent en effictief beleid.

Citaat:
Verplichte inburgeringscursussen, niet op onze kosten , maar op die van hen.
Pennywise, pound foolish. Dat mensen zich moeten inburgeeren en aanpassen, dat staat vast. Maar gij opteert als true-believer voor een maatregel die een drempel zal opwerpen voor mensen die zich willen integreren. Wilt gij nu uw wil opdringen of hebt ge liever dat het probleem aangepakt wordt?

Oh, nb de bedragen die inburgerings- en (nederlandse)taal kursussen onskosten zijn verwaarloosbaar. Ze zijn zelfs winstgevend omdat een allochtoon die onze taal spreekt, die onze maatschappij respecteert, zal minder problemen veroorzaken en vlugger aan een job kunnen geraken.

Maar net zoals bij de franco-Belgicisten is het voor u belankrijker dat iets werkt in theorie dan dat het in de praktijk werkt. Ideologische oogkleppen primeren op de waarheid. Awel de N-VA is anders.

Citaat:
Wat is daar zo onmogelijk aan ?
Op uw manier zal dat sowieso niet lukken, en dan kunt gij lekker in uw eigen gelijk, uw eigen mest, stuwen en de rest verwijten dat ze niet 'zuiver' zijn. De N-VA heeft een strengere beleid ivm migratie gestemd gekregen in het federale parlement. En dat is op zich al meer dan wat het VB ooit al bereikt heeft.

Citaat:
Het zal moeten gebeuren hoor, of we gaan compleet ten onder.
Als we ten ondergaan zal dat aan de Walen/Franstaligen liggen, en ook hun migratiebeleid.

Maar ge bewijst nogmaals hoe het VB een Belgische partij geworden is - N-VA en BDW zijn voor alles en nog wat verantwoordelijk, ondanks het feit dat ze nooit een premier of minister-president geleverd hebben of zelfs de tweede grootste partij in een coalitie geweest zijn.
Oud 27 juli 2012, 16:10   #52
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
The inconvenient truth but nevertheless the truth and nothing but the truth P.
Zegde gij - de N-VA heeft al iets bereikt ten minste, tegen de PS, nb. Nu, op een mesthoop zitten en zeggen dat het stinkt is wel gemakkelijk, maar ook erg zwak..
Oud 27 juli 2012, 16:15   #53
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of zou het VB al die tijd toch gelijk gehad hebben?
Oei...en nu?
Het VB heeft steeds gelijk gehad inzake het islamgevaar.
Maar waarom moesten ze zonodig als objectieve bondgenoot van de islam ook België kapot proberen maken?
En dat laatste, mijn waarde, dat stuitte steeds op heel wat meer weerstand dan het feit dat ze religieuze bruine lastpakken hier buiten wilden houden en zwieren....
Oud 27 juli 2012, 16:19   #54
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste is er een verschil tussen hoogbegaafden en mensen die dienstig zouden kunnen zijn voor onze economie.

Maar bon dus als ik gij verliefd worden op een buitenlandse moeten wij maar uitwijken naar het buitenland, want anders kunnen we niet samen zijn?

Wat we nodig hebben is een beleid die eerlijk, effectief en vooral uitgevoerd wordt, maar dat past niet iin uw slogans...

De wet zegt nu al dat dat moet - daar is geen radicalisme voor nodig, gewoon een consequent en effictief beleid.

Pennywise, pound foolish. Dat mensen zich moeten inburgeeren en aanpassen, dat staat vast. Maar gij opteert als true-believer voor een maatregel die een drempel zal opwerpen voor mensen die zich willen integreren. Wilt gij nu uw wil opdringen of hebt ge liever dat het probleem aangepakt wordt?

Oh, nb de bedragen die inburgerings- en (nederlandse)taal kursussen onskosten zijn verwaarloosbaar. Ze zijn zelfs winstgevend omdat een allochtoon die onze taal spreekt, die onze maatschappij respecteert, zal minder problemen veroorzaken en vlugger aan een job kunnen geraken.

Maar net zoals bij de franco-Belgicisten is het voor u belankrijker dat iets werkt in theorie dan dat het in de praktijk werkt. Ideologische oogkleppen primeren op de waarheid. Awel de N-VA is anders.

Op uw manier zal dat sowieso niet lukken, en dan kunt gij lekker in uw eigen gelijk, uw eigen mest, stuwen en de rest verwijten dat ze niet 'zuiver' zijn. De N-VA heeft een strengere beleid ivm migratie gestemd gekregen in het federale parlement. En dat is op zich al meer dan wat het VB ooit al bereikt heeft.

Als we ten ondergaan zal dat aan de Walen/Franstaligen liggen, en ook hun migratiebeleid.

Maar ge bewijst nogmaals hoe het VB een Belgische partij geworden is - N-VA en BDW zijn voor alles en nog wat verantwoordelijk, ondanks het feit dat ze nooit een premier of minister-president geleverd hebben of zelfs de tweede grootste partij in een coalitie geweest zijn.
Mensen die wij hier niet gevraagd hebben , diens inburgeringscursus moeten wij niet betalen .
In Nederland doen ze dat ook niet meer.
Oud 27 juli 2012, 16:24   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het VB heeft steeds gelijk gehad inzake het islamgevaar.
Maar waarom moesten ze zonodig als objectieve bondgenoot van de islam ook België kapot proberen maken?
En dat laatste, mijn waarde, dat stuitte steeds op heel wat meer weerstand dan het feit dat ze religieuze bruine lastpakken hier buiten wilden houden en zwieren....
Eén van de redenen is dat het precies België is dat de verdere import van die "religieuze bruine lastpakken " vergemakkelijkt en dit volledig in strijd met het denken van de meerderheid van de Vlamingen ter zake.
Oud 27 juli 2012, 16:26   #56
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;6244380]Oei Salva...u bent eerst vergeten te zeggen dat de analyses en voorspellingen van het VB al dertig jaar juist zijn. Lees de draad en hetgene ik elders op t forum gezegd heb. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat de problemen die het VB aankaarte wel degelijk reeele problemen waren.

Citaat:
U beperkt zich tot het obligate: "hun remedies zijn niet juist"
Nee ik zeg dat hun 'remedies' onmogelijk en bovendien walgelijk zijn en dat ze dat zelf ook weten, zelfs als gij dat niet beseft.

Citaat:
en "we bekladden hun nog wat dan moeten we hun remedies en programma niet lezen"....
Ik ken jullie progandammas, ik ken jullie nep-oplossingen - en het is gewoon bedrog. Onhaalbare voorstellen, haatvolle analyses, doorzichte manipulaties - dat is het VB. En wat het net zo erg maakt is dat ze daardoor het zo eenvoudig maken voor de huisnegerpartijen om echte problemen onder de mat te vegen.

Zoals ik al zei - er zijn geen magische oplossingen. Enkel simplele mensen geloven in eenvoudige oplossingen voor complexe problemen.

Alle allochtonen terugsturen, de pocket van Mohammed - het is in het beste geval bedrog - opium voor het volk.
Oud 27 juli 2012, 16:29   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eén van de redenen is dat het precies België is dat de verdere import van die "religieuze bruine lastpakken " vergemakkelijkt en dit volledig in strijd met het denken van de meerderheid van de Vlamingen ter zake.
Nog een voorbeeld van waarom de gemiddelde Vlaming van het VB walgt - iemand is een lastpak of niet - enkel racisten zouden het woord 'bruine' toevoegen...

En wat Religioten betreft - de inheemse soort is niet beter of erger dan de buitenlandse hoor...
Oud 27 juli 2012, 16:51   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ik zeg dat hun 'remedies' onmogelijk en bovendien walgelijk zijn en dat ze dat zelf ook weten, zelfs als gij dat niet beseft.
Mooie politiek-correcte brainwash-lulkoek.
Duidelijk niet door jezelf bedacht want het is in correcte taal gesteld.
Oud 27 juli 2012, 16:52   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen die wij hier niet gevraagd hebben,
Umm, en dus echte azielzoekers - die niks hebben- die moeten dat betalen, maar uw 'hoogbegaafden' zullen dat nooit moeten doen, zich inburgeren want die zijn wel gevraagd...

Heel eerlijk.

Trouwens nogmaals - het VB haalt liever zijn gelijk dan iets op te lossen... en gij levert het zovelste bewijs. Dat het anders nog meer geld kost aan de staat, dat het in uw voorstel nog erger wordt, dat doet er niet toe. Lege slogans boven resultaten.

Citaat:
en diens inburgeringscursus moeten wij niet betalen .
Of wij dat moeten of niet is de verkeerde vraag - het is een VB vraag. De vraag is of dat dat ons ten goede komt, of het voor ons de moeite waard is. En het antwoord is duidelijk ja. Maar binnen het VB is er enkel ruimte voor voorstellen die onhaalbaar zijn of de mesthoop groter maken...

Citaat:
In Nederland doen ze dat ook niet meer.
En Nederland heealtijd gelijk? Warrom? Omdat ze een eikel als Wilders invloed lieten hebben? Omdat hij met zijn ego rechts even steunde om rechts vervolgens volledig onderuit te halen? Pfff...
Oud 27 juli 2012, 16:55   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En het ultieme bewijs van het failliet van het VB is dat hun minions in een draad over Salafisme meer pijlen richten op de N-VA dan de Salafisten zelf.

Dat spreekt boekdelen. VB is gewoon een Belgische partij als een ander geworden...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 27 juli 2012 om 16:57.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be