Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2015, 18:53   #41
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk nog nooit met een elektrische auto gereden.
Ik heb ooit een nieuwe tesla gekocht en die na enkele maanden met een pak verlies maar ook met een lach op mijn gezicht overgelaten. Ik zag mijn klanten en vrienden steeds lachen omdat ik zo depressief uit dat ding kwam gekropen. En ik heb onlangs nog een dag met een tesla P85D mogen gaan rijden. Maar buiten een mooi verkoopster met dikke t.. die er bijna uitvielen was het maar een triestige dag.

Maar het is duidelijk dat u nog nooit met een zware benzinemotor met een pak PK's hebt gereden. Of een sportieve wagen waar het fungehalte 1000 maal hoger ligt dan in een saaie tesla die op een of ander Chinees goedkoop automerk lijkt. Met Amerikaanse ingeving, bewijst het verschrikkelijk dashboard met zijn TV in (oeps grote iPad met google functie op).

De tesla P85D vlamt vooruit. Elk kind kan daar rechtdoor mee rijden. Maar daar stopt het dan ook bij. De eerste bocht deftig genomen en het lief verkoopstertje naast mij werd al wit zien. De wagen wou al rechtdoor gaan en corrigeren lukt niet goed met zo een hoop rommel elektronica in. Wegligging is van een vrachtwagen en die 2 ton voel je ook dat je die meesleurt. Zet daar een Porsche panamera (E-hybrid of turbo) - mercedes S-klasse (AMG) - BMW RS7 - BMW M6 Grand coupe ... tegenover en de tesla is buiten zuinig rijden en geen Co-uitstoot een wagen van in de 20e eeuw. Bomvol technologie maar rampzalig bij sportiever weggedrag. En tegenover de duurdere sportwagens kan en zal tesla helemaal nooit iets kunnen betekenen.

Als je dan toch 140.000 euro uitgeeft rij dan in stijl rond. Maar hang dan niet de groene wereldverbeteraar uit maar zeg eerlijk dat je die andere wagens niet kan betalen. Want de tesla is 100% (120) fiscaal aftrekbaar, heeft zo goed als geen BIV en rijbelasting, praktisch geen VAA en je moet er niet constant mee aan een benzinepomp stoppen. Maar het rijplezier is meer waard dan elke dag te moeten tellen om toch maar die tesla betaald te krijgen
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 06:55   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik heb ooit een nieuwe tesla gekocht en die na enkele maanden met een pak verlies maar ook met een lach op mijn gezicht overgelaten. Ik zag mijn klanten en vrienden steeds lachen omdat ik zo depressief uit dat ding kwam gekropen. En ik heb onlangs nog een dag met een tesla P85D mogen gaan rijden. Maar buiten een mooi verkoopster met dikke t.. die er bijna uitvielen was het maar een triestige dag.
Sorry, maar ik geloof daar dus geen moer van.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 10:54   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook niet.

Naja het is soms serieus wat aanpassen aan een betere wegligging en sowieso spoorhouden en minder zijwindgevoeligheid... door het zeer laag zwaartepunt (600 kg accupack ligt plat in de wagenbodem) van de Tesla.

Conventionele sportieve auto´s heeft men jarenlang geoptimaliseerd om een plezant weggedrag aan te eigenen (neutraal tot licht overstuurd in grensbereik) met voldoende feedback in de popometer maar dat gaat ook gepaard met controleerbare powerslides en "voldoende slipmarge".
Sommige bestuurders kicken daarop. Maar dat kan je natuurlijk ook met een 60 PKtje met achterwielaandrijving als hij maar licht genoeg is. Ik deed het vroeger met een NSUtje 1000 cc van 40 PK (en motor achteraan)

Een (zware) Tesla zal dan eerder op sporen rijden...(door zijn extreem laag zwaartepunt). Natuurlijk kan men een Tesla zoals bij een andere moderne wagen een bepaald rijgedrag programmeren, maar het gegeven laag zwaartepunt is positief meegenomen.

Ik ga hier stoppen en geef gewoon een link met details van de nieuwe smaak van wegligging van een Tesla tov de afbrekers of "de oude wijvenbestuurders "die liever kicken op gemakkelijk uitbrekende powerslides en tegensturen... :

Citaat:
http://www.autotesten.nl/tesla/tesla...-auto-test.php

De zit is uitstekend en ik kreeg weer eens dat zeldzame zelfverzekerde gevoel - dat mij hooguit 1 keer in de 3 jaar overkomt - toen ik achter het stuur van de Tesla Model S plaatsnam. Dat heeft alles te maken met o.a. de vier uitmuntende actieve luchtveren, die de vier 21-inch wielen aan het wegdek gekleefd moeten houden. [quote Teslamotors.com/nl] Tesla Model S Performance Plus - Performance Plus is een upgrade van de Model S Performance waardoor het weggedrag verbetert. Door een stuggere suspensie en sportievere dempers verandert het karakter van Model S naar een nieuwe sportieve dimensie. 21-inch wielen met bredere velgen en Michelin Pilot Sport PS2 banden optimaliseren het weggevoel. Het resultaat is ongekend, ontzettend snelle en responsieve besturing met minimaal rolgevoel. Een echte volbloed sportwagen, klaar voor dagdagelijks gebruik! [/quote Teslamotors.com/nl] Direct na vertrek voelde ik dat het gevoel dat me was bekropen na het instappen helemaal klopte.

De actieve luchtvering op deze Tesla Model S Performance Plus zorgt voor een werkelijk uitmuntende wegligging. De actieve luchtvering is overigens sportief ingesteld en kan niet tijdens het rijden aangepast (de rijhoogte wél!) worden, in tegenstelling tot de besturing die de standen "Comfort", "Standaard" en "Sportief" kent. Na het wegrijden reden we al vrij snel over minder goed wegdek, en de actieve luchtvering zorgde ervoor dat de vier banden te allen tijde aan het wegdek vastgezogen bleven. Tijdens het maken van wat actiefoto's maakte ik één actiefoto die veel zo niet alles laat zien over die uitstekende wegligging. Toen ik een vergelijkbare actiefoto van de Nissan GT-R maakte kwam het binnenste achterwiel los van het asfalt, maar bij deze Tesla Model S is daar absoluut geen sprake van. Wat ik al voelde bleek ook in de praktijk zo te zijn, zelfs bij plankgas de bocht om hoeken blijven alle vier de banden aan het asfalt gekleefd (zie foto). Geen idee of Jort Kelder serieus gas heeft gegeven maar naar aanleiding van zijn uitspraak "Ik vind de Tesla Model S helemaal niets!" vrees ik dat hij heeft gereden als een oud wijf. Ik denk dat als ik met Jort Kelder een dollemansrit in mijn kleine elektrische Renault Twizy (jep dat kan echt!) zou maken hij zou smeken om uit te mogen stappen. Hetzelfde geldt ook voor Carlo Brantsen en Wouter Karssen die op BNR tijdens De Nationale Autoshow met enige regelmaat de grootst mogelijke onzin uitkramen over elektrisch autorijden. De manier waarop beide heren elektrisch autorijden afkraken is werkelijk te stompzinnig voor woorden. Als ik heel toevallig in de auto wel eens naar De Nationale Autoshow luister op de radio, dan krijg ik het altijd het gevoel dat ik naar een aflevering van "Dumber than my daugther" zit te kijken.
En diegene die op tuning en fun en meer sound enz... kicken, is er zelfs een Saleen-uitvoering of de Saleen-GTX:
http://www.automobilemag.com/feature...tx-comparison/

Niets voor oude wijvenbestuurders natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 11:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 15:00   #44
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is uw probleem Of anders eens bij juffrouw K. Janssens informeren. Zij zal de testrit met de P85D nog wel herinneren

Als je zo een wagen wil gaan kopen dan moet je die tot op de limiet uit testen. En of het op de limiet was. Ze zag even wit als haar wit bloesje dat ze aanhad.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 25 juli 2015 om 15:10.
Oud 25 juli 2015, 15:08   #45
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
het is soms serieus wat aanpassen aan een betere wegligging
Hier geloven ze toch wat gesubsidieerde mediakannalen schrijven ja

Hier in de buurt is een mooie afrit. Die neem ik met een 991 turbo aan 160 km/uur. Met een tesla max. 100 km/uur (en dan was het randje van in de'n decor gaan). Nu gelukkig dat er nog genoeg wereldverbeteraars zijn die hun laatste cent in een tesla stoppen. Nog meer gelukkig zijn er ook nog meer mensen die wel voldoende centen hebben om en een dure benzinewagen met zware motor te kopen en deze nog kunnen voltanken. Verder ga ik er ook niet meer op reageren. Laat de elektrische flinstones-mobielen maar rond zoemen. Ik zal ze wel in mijn achteruitrijspiegel bekijken!
Oud 25 juli 2015, 16:01   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier geloven ze toch wat gesubsidieerde mediakannalen schrijven ja

Hier in de buurt is een mooie afrit. Die neem ik met een 991 turbo aan 160 km/uur. Met een tesla max. 100 km/uur (en dan was het randje van in de'n decor gaan). Nu gelukkig dat er nog genoeg wereldverbeteraars zijn die hun laatste cent in een tesla stoppen. Nog meer gelukkig zijn er ook nog meer mensen die wel voldoende centen hebben om en een dure benzinewagen met zware motor te kopen en deze nog kunnen voltanken. Verder ga ik er ook niet meer op reageren. Laat de elektrische flinstones-mobielen maar rond zoemen. Ik zal ze wel in mijn achteruitrijspiegel bekijken!
Tja als je als een oud wijf rijdt...

Bewijs het toch eens.

Aja voor een Turbo S koop je één Tesla 85D en een Porsche 991

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 16:13.
Oud 25 juli 2015, 16:58   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bewijs het toch eens.

Rijdynamisch - test slalom -pylonen op 18 m # - moet een zware Tesla S niet onderdoen voor een vergelijkbaar zware Porsche Panamera:
https://www.youtube.com/watch?v=I5xdgxINOFw

vanaf 13´ : getest door Auto Motor & Sport
Slalom:
Tesla Model S : 64,9 kmh gemiddeld
Porsche Panamera: 64,8 kmh gemiddeld

(daarnaast is de Tesla verwacht sneller in acceleratie, daarvoor remt de Porsche duidelijk beter, alle testen vanaf 10´50")

of Hybride-appelen met E-appelen bij vergelijkbare grote limousines (en vijfdeurs).
Een Tesla 85D zal het vermoedelijk iets beter doen

# om een idee te geven: ruime middenklasse auto´s (vijfdeurs) in slalom doen het gemiddeld 1 �* ~ 5 kmh trager:
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/v...m-1447355.html

Slalom
Spurtreue, Lenkverhalten in Wechselkurven und Fahrstabilität lassen sich mit dem Slalom untersuchen.

Citaat:
Slalom
Spoorvastheid, stuurgedrag in afwisselende bochten en rijstabiliteit laten zich met een slalom onderzoeken
Am besten gelingt dies beladen wie unbeladen dem straff abgestimmten, allradgelenkten Renault (63,9/62,7 km/h), dicht gefolgt von Opel und Audi. Der Renault ist beladen sogar schneller als die übrigen sieben unbeladen. Seat, Mazda und Toyota bilden mit Tempi um 60 km/h die Schlusslichter im Parcours.
Beste waarde Renault Laguna met 63,9 kmh, sommige halen maar nipt 60 kmh...

via http://www.auto-motor-und-sport.de/v...s-1447003.html

Om een idee te geven wat de top-25 sportieve auto´s in slalom halen, wel stand november 2008:
Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/e...m-1042452.html

sport auto-Top25 im 18-Meter-Slalom

Platz Fahrzeug km/h

1 Radical SR3 76,3
2 Donkervoort D8 RS 06 75,9
3 Lotus 2-Eleven 74,8
4 Projekt Opel-Speedster Turbo 74,0
5 Schäfer-Mini Cooper S Clubsport 73,2
5 Porsche 911 GT3 RS 73,2
7 Manthey-Motors M315 72,8
8 Donkervoort D8 Widetrack 72,6
8 Porsche 911 GT2 72,6
10 Cargraphic 997 Turbo RSC 3.6 72,5
11 AC Schnitzer-BMW M3 CSL 72,3
12 AC Schnitzer-Mini Cooper S 72,2
12 Wendland-Porsche Cayman RS 72,2
14 Pagani Zonda F 72,1
15 Porsche Carrera GT 72,0
16 Caterham CSR 200 71,9
17 Mosler MT900 GT-R 71,8
17 Porsche Cayman S 71,8
17 Koenigsegg CCR 71,8
17 Porsche 911 GT3 71,8
21 Wendland-Porsche 911 Turbo 71,6
21 Alpina-BMW Z4 Roadster 71,6
23 Porsche 911 Turbo 71,5
24 Morgan V6 Lightweight 71,4
24 Porsche Boxster RS 60 Spyder 71,4

Stand: November 2008

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 17:24.
Oud 25 juli 2015, 18:39   #48
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Bewijs het toch eens.

Test het dan eens zelf met uw tesla. E40 Sterrebeek richting Leuven. Afrit van Leuven nemen (afrit na Tervuren/22). Dat is trouwens een referentie bocht voor op verschillende autofora.

991 turbo S: idd wat duurder dan een Tesla P85D maar rijplezier en uitstraling is dan ook totaal niet te vergelijken. En een Panamera E-Hybride : even duur als de P85D maar weeral uitstraling naar klanten toe weer niet te vergelijken. Was niet een 100% tevreden leasing maar mits een kleine aanpassing van het motormanagement rijdt een P85D niet meer weg, integendeel. En een gewone 991 is weeral willen en niet kunnen. Als 3e wagen zou ik dan eerder de 991 GT3RS nemen. Als investering en hebbeding. En tenslotte ook nog 50% fiscaal in te brengen en geen VAA omdat het 100% beroepsmatig is bewezen.
Oud 26 juli 2015, 10:07   #49
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Eerst zelfrijdende auto's en dan: zelfrijdende treinen, zelfrijdende vrachtwagens, zelfrijdende moto's, zelfrijdende trams en zelfrijdende fietsen.
Waar is daar de lol aan?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2015, 10:16   #50
Zwitser

Standaard

Citaat:
Als je zo een wagen wil gaan kopen dan moet je die tot op de limiet uit testen. En of het op de limiet was. Ze zag even wit als haar wit bloesje dat ze aanhad.
Als ik een wagen ga testen dan ga ik die testen in functie van waar die wagen voor moet dienen. Ik heb er geen behoefte aan limieten op te zoeken die ik in het dagelijsk leven nooit ga tegenkomen. En een Tesla S is geen sportwagen. Ik vindt hem persoonlijk overigens gewoon te groot. De auto waar ik het meest mee rijdt op dit moment is een kleine Renault Zoé. En die is perfect voor de stad.
... repeat ...
Oud 26 juli 2015, 10:17   #51
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Test het dan eens zelf met uw tesla.
Ik vind Auto Motor & Sport geloofwaardig genoeg, en die bewijzen dat een Tesla Model S rijdynamisch zeker niet moet onderdoen voor de best vergelijkbare Porsche, en dat is nog altijd de Panamera E-Hybrid versie.
Slalom 180 m / 18 m pylonen:

Aja als je navenant de snellere Panamera´s neemt zoals de snelste Panamera, de Turbo S (4x4 standaard, 570 PK) moet je ook de navenant snelste Tesla P85D nemen (allemaal zonder extra tuning hé).

Hier wint de Porsche wslk, maar het prijsverschil is nu wel té groot...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2015 om 10:41.
Oud 26 juli 2015, 10:21   #52
Zwitser

Standaard

Citaat:
Hier in de buurt is een mooie afrit. Die neem ik met een 991 turbo aan 160 km/uur. Met een tesla max. 100 km/uur (en dan was het randje van in de'n decor gaan).
Als je dat dus hier in de buurt doet dan ben je dus je Prosche kwijt, ben je je rijbewijs voor minstens drie maanden kwijt, en mag je he waarschijnlijk voor de rechter verantwoorden voor roekeloos gedrag, waar mogelijks een boete tot 360 daglonen op staat.

De limiten van wat je auto kan, die zoek je maar op het circuit op. Op de openbare weg is een minimum aan consideratie voor je medeweggebruikers toch wel het minimum. Zoniet hoop ik dat je snel je rijbewijs voor de rest van je leven kwijt bent.
... repeat ...
Oud 27 juli 2015, 06:22   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat dus hier in de buurt doet dan ben je dus je Prosche kwijt, ben je je rijbewijs voor minstens drie maanden kwijt, en mag je he waarschijnlijk voor de rechter verantwoorden voor roekeloos gedrag, waar mogelijks een boete tot 360 daglonen op staat.

De limiten van wat je auto kan, die zoek je maar op het circuit op. Op de openbare weg is een minimum aan consideratie voor je medeweggebruikers toch wel het minimum. Zoniet hoop ik dat je snel je rijbewijs voor de rest van je leven kwijt bent.
2.

Het is dat soort mannetjesputters op hormonen die geregeld eens een gezin in het duister verdriet droppen.
Oud 27 juli 2015, 07:44   #54
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2.

Het is dat soort mannetjesputters op hormonen die geregeld eens een gezin in het duister verdriet droppen.
Absoluut! Zeker als ze achter het stuur zitten met hun opblaaspop op schoot en een ouwe bommadoos naast zich.
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 14:47   #55
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als ik een wagen ga testen dan ga ik die testen in functie van waar die wagen voor moet dienen. Ik heb er geen behoefte aan limieten op te zoeken die ik in het dagelijsk leven nooit ga tegenkomen. En een Tesla S is geen sportwagen. Ik vindt hem persoonlijk overigens gewoon te groot. De auto waar ik het meest mee rijdt op dit moment is een kleine Renault Zoé. En die is perfect voor de stad.
Waarom zit dan de CEO van Tesla constant over prestaties te spreken? Over de Ludicrous Mode upgrade en zo de P85D te vergelijken met de LaFerrari Duidelijk een man die het Noorden is kwijt geraakt.

Citaat:
Ik vind Auto Motor & Sport geloofwaardig genoeg, en die bewijzen dat een Tesla Model S rijdynamisch zeker niet moet onderdoen voor de best vergelijkbare Porsche, en dat is nog altijd de Panamera E-Hybrid versie.
Slalom 180 m / 18 m pylonen:

Aja als je navenant de snellere Panamera´s neemt zoals de snelste Panamera, de Turbo S (4x4 standaard, 570 PK) moet je ook de navenant snelste Tesla P85D nemen (allemaal zonder extra tuning hé).

Hier wint de Porsche wslk, maar het prijsverschil is nu wel té groot...
Een Tesla kun je niet tunen hé Zelfs een iets bredere band dan een fietswielformaat is al genoeg heel het systeem te verneuken. En tuning van tesla zelf kost +10.000 euro. Voor een sofware aanpassing (Ludicrous Mode upgrade). Het meest degoutante vond ik dat ze nul, nul korting gaven. Omdat de tesla zo superieur is dat hij zelfs nu nog veel te goedkoop werd verkocht (eigen woorden van de verkoopster van tesla zelf).Toen heb ik toch ook eens ferm gelachen en gezegd dat haar mooi gezichtje mij net niet overtuigde

Maar we kunnen erover blijven zagen en zeveren. Voor mij en veel petrolheads blijft een elektrische wagen genre tesla een doos op vier wielen zonder enige "ziel". Binnen 20 jaar hopeloos verouderde elektronica die geen zak meer waard is. Als ik nu al zie dat ze voor bv. een 991 GT3RS al 100.000 euro boven de nieuwprijs geven. Of voor een 997 GT3RS 4.0 ook 100.000 euro meer. Voor een 997 speedster zelfs 150.000 euro meer. Wat gaat dat binnen enkele jaren zijn.
Oud 27 juli 2015, 14:51   #56
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Doe ik ook meestal op een circuit. Daar bestaan trackdays voor. Of uitnodigingen door de merken zelf. Natuurlijk af en toe moet je dat ook op de openbare weg testen. En dat is het leuke van het spel, namelijk een kans op betrapt worden. De wagen kunnen ze nooit aanslagen (financiële leasing op bedrijf dus officieel is de bestuurder geen eigenaar van de wagen). Voor een Rechter verantwoorden zit ik niet in. Op dat moment ben ik de grootste zielenpoot en het Heilig lammetje dat zich even heeft misdragen. Als het moet zal ik dan wel voor de Rechter zijn ogen een traan laten. En die boete, tja risico van het spel zeker
Oud 27 juli 2015, 14:54   #57
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:

Maar het is duidelijk dat u nog nooit met een zware benzinemotor met een pak PK's hebt gereden. Of een sportieve wagen waar het fungehalte 1000 maal hoger ligt dan in een saaie tesla die op een of ander Chinees goedkoop automerk lijkt. Met Amerikaanse ingeving, bewijst het verschrikkelijk dashboard met zijn TV in (oeps grote iPad met google functie op).

De tesla P85D vlamt vooruit. Elk kind kan daar rechtdoor mee rijden. Maar daar stopt het dan ook bij. De eerste bocht deftig genomen en het lief verkoopstertje naast mij werd al wit zien. De wagen wou al rechtdoor gaan en corrigeren lukt niet goed met zo een hoop rommel elektronica in. Wegligging is van een vrachtwagen en die 2 ton voel je ook dat je die meesleurt. Zet daar een Porsche panamera (E-hybrid of turbo) - mercedes S-klasse (AMG) - BMW RS7 - BMW M6 Grand coupe ... tegenover en de tesla is buiten zuinig rijden en geen Co-uitstoot een wagen van in de 20e eeuw. Bomvol technologie maar rampzalig bij sportiever weggedrag. En tegenover de duurdere sportwagens kan en zal tesla helemaal nooit iets kunnen betekenen.

Als je dan toch 140.000 euro uitgeeft rij dan in stijl rond. Maar hang dan niet de groene wereldverbeteraar uit maar zeg eerlijk dat je die andere wagens niet kan betalen. Want de tesla is 100% (120) fiscaal aftrekbaar, heeft zo goed als geen BIV en rijbelasting, praktisch geen VAA en je moet er niet constant mee aan een benzinepomp stoppen. Maar het rijplezier is meer waard dan elke dag te moeten tellen om toch maar die tesla betaald te krijgen
Lol, een BMW RS7...
Wedden dat je nog niet verder bent geraakt dan één of ander racespel?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 14:54   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Correctie de P85D is niet meer de snelste Tesla, er komt blijkbaar geen einde aan, een maand geleden al is de P90D met een Ludicrous Mode, of Belachelijk-modus op de markt, en alle Performance-modellen hebben nu 772 PK, zelfs rasechte supersportwagens die 2 x meer kosten zijn "niet meer veilig" voor een grote familielimousine... :

(en met 90 kWh méér ook wat meer reikwijdte)
update:
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s/

Specs & prestaties
MODEL S VERSIE 70 70D 85 85D P85D 90 90D P90D P90D-LUDICROUS
Batterijcapaciteit [kWh] 70 70 85 85 85 90 90 90 90
Aandrijving RWD AWD RWD AWD AWD RWD AWD AWD AWD
Rijbereik NEDC [km] 420 442 502 528 491 532 560 520 520
0-100 km/u [s] 5,8 5,4 5,6 4,4 3,3 5,6 4,4 3,3 3
Topsnelheid [km/u] 225 225 225 250 250 250 250 250 250
Vermogen [pk] 320 332 378 422 772 378 422 772 772
Koppel [Nm] NA NA 440 491 930 NA NA NA NA
Gewicht [kg] NA NA 2100 2239 2239 NA NA NA NA
Citaat:
http://www.zdnet.be/nieuws/169666/ni...s-belachelijk/

De Tesla P85 D had een geschifte modus, opvolger P90D doet daar een belachelijke modus bovenop. In het Nederlands komen de namen van de functies natuurlijk niet echt tot hun recht. Om het in een andere taal te zeggen: de Insane Mode krijgt concurrentie van Ludicrous Mode. Dat kondigde Tesla-stichter en CEO Elon Musk zelf aan.

De Ludicrous Mode is, zonder meer, belachelijk. Dat geeft Musk zelf te kennen. “Niemand vroeg achter de belachelijke modus omdat die te belachelijk is”, klinkt het. Wat houdt Ludicrous Mode nu precies in? Dankzij Insane Mode kon de P85D-sedan al versnellen van 0 naar 100 kmph in een verdienstelijke 3,2 seconden. Wie de P90D koopt en Ludicrous Mode activeert haalt de snelheid al op 2,8 seconden.

Sneller dan vallen

Daarmee begeven de nieuwe Tesla’s zich met overtuiging in het domein van de superwagens, die meestal geen plaats bieden aan vijf personen en bagage. Een dergelijke acceleratie komt overeen met 1,1 G, een hogere versnelling dan wanneer je uit een vliegtuig springt. De P90D krijgt naast de nieuwe supermodus ook een betere batterij van, zoals de naam al doet vermoeden, 90 kWh. Daarmee vergroot ook het bereik van de elektrische wagen met vijf procent.

Wie al een P85D heeft kan zijn wagen laten upgraden voor ongeveer 5.000 euro. Naast de betere batterij zorgt “exotische elektronica” voor de hogere versnelling, aldus Musk.

Maximum plaid

Wie Ludicrous Mode te traag vindt hoeft niet te vrezen
. In een Spaceballs-referentie stelt Musk fans van een nog hogere acceleratie gerust: “Er is natuurlijk nog een snelheid die hoger is dan belachelijk: maximum plaid.” Maximum plaid komt niet naar de Model S, maar naar de volgende generatie van de Roadster.

De Tesla Roadster was de voorganger van de Model S. De superwagen, gebouwd op het gemodificeerde chassis van een Lotus Elise, bewees in 2008 dat elektrische wagens even goed of zelfs beter kunnen zijn dan hun brandstofverslindende evenknieën. Op de nieuwe roadster is het nog even wachten. De superwagen zal pas binnen vier jaar klaar zijn. In tussentijd kunnen we, als alles op schema loopt, uitkijken naar de Model X SUV en de relatief betaalbare Model 3.
https://www.youtube.com/watch?v=dZukIK8BOT4 de optie is niet verplicht hé.

Euh....

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2015 om 15:09.
Oud 27 juli 2015, 15:00   #59
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2.

Ik denk dat het eerder de BMW en audi rijders met hun bedrijfswagens zijn die een gezin in duister verdriet zullen droppen. Of de Nederlanders die op de Belgische wegen zich oppermachtig tegenover de Belgen voelen en constant zitten te bumperkleven (zalig om dan tegen 120 km/uur te blijven rijden en eens op de rem te duwen). Nu een gezin in duister verdriet droppen deert mij niet. Ik heb geen gezin en familie beschouw ik als iets dat ik vanaf geboorte erbij heb moeten nemen. En al de rest ken ik niet persoonlijk dus who cares?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Absoluut! Zeker als ze achter het stuur zitten met hun opblaaspop op schoot en een ouwe bommadoos naast zich.
Een opblaaspop heb ik niet en die ouwe bommadoos zal ik wel omruilen in een jong ding Een voordeel om kinderloze vrijgezel te zijn en te blijven. Je kan al eens afwisselen en je moet je frustraties niet op het internet smijten. Geen sloef of dikker en ouder wordende verrimpelde zaagmadam voor mij
Oud 27 juli 2015, 15:04   #60
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Correctie de P85D is niet meer de snelste Tesla, er komt blijkbaar geen einde aan, een maand geleden al is de P90D met een Ludicrous Mode, of Belachelijk-modus op de markt, en alle Performance-modellen hebben nu 772 PK, zelfs rasechte supersportwagens die 2 x meer kosten is "niet meer veilig" voor een grote familielimousine... :

(en met 90 kWh méér ook wat meer reikwijdte)
update:
Bwoah, P85 of P90, 'k vind geen van beiden mooi (net zoals ik Porsche niet kan smaken qua design), dus hier gaat ie niet heel snel over de vloer komen.
Nuja, als je net zoals een echte vent geen wagen nodig hebt om indruk te maken op een vrouw (of een andere vent, if that rocks your boat), dan is het leven uiteraard eenvoudiger
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be