![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar het is duidelijk dat u nog nooit met een zware benzinemotor met een pak PK's hebt gereden. Of een sportieve wagen waar het fungehalte 1000 maal hoger ligt dan in een saaie tesla die op een of ander Chinees goedkoop automerk lijkt. Met Amerikaanse ingeving, bewijst het verschrikkelijk dashboard met zijn TV in (oeps grote iPad met google functie op). De tesla P85D vlamt vooruit. Elk kind kan daar rechtdoor mee rijden. Maar daar stopt het dan ook bij. De eerste bocht deftig genomen en het lief verkoopstertje naast mij werd al wit zien. De wagen wou al rechtdoor gaan en corrigeren lukt niet goed met zo een hoop rommel elektronica in. Wegligging is van een vrachtwagen en die 2 ton voel je ook dat je die meesleurt. Zet daar een Porsche panamera (E-hybrid of turbo) - mercedes S-klasse (AMG) - BMW RS7 - BMW M6 Grand coupe ... tegenover en de tesla is buiten zuinig rijden en geen Co-uitstoot een wagen van in de 20e eeuw. Bomvol technologie maar rampzalig bij sportiever weggedrag. En tegenover de duurdere sportwagens kan en zal tesla helemaal nooit iets kunnen betekenen. Als je dan toch 140.000 euro uitgeeft rij dan in stijl rond. Maar hang dan niet de groene wereldverbeteraar uit maar zeg eerlijk dat je die andere wagens niet kan betalen. Want de tesla is 100% (120) fiscaal aftrekbaar, heeft zo goed als geen BIV en rijbelasting, praktisch geen VAA en je moet er niet constant mee aan een benzinepomp stoppen. Maar het rijplezier is meer waard dan elke dag te moeten tellen om toch maar die tesla betaald te krijgen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet.
Naja het is soms serieus wat aanpassen aan een betere wegligging en sowieso spoorhouden en minder zijwindgevoeligheid... door het zeer laag zwaartepunt (600 kg accupack ligt plat in de wagenbodem) van de Tesla. Conventionele sportieve auto´s heeft men jarenlang geoptimaliseerd om een plezant weggedrag aan te eigenen (neutraal tot licht overstuurd in grensbereik) met voldoende feedback in de popometer maar dat gaat ook gepaard met controleerbare powerslides en "voldoende slipmarge". Sommige bestuurders kicken daarop. Maar dat kan je natuurlijk ook met een 60 PKtje met achterwielaandrijving als hij maar licht genoeg is. Ik deed het vroeger met een NSUtje 1000 cc van 40 PK (en motor achteraan) Een (zware) Tesla zal dan eerder op sporen rijden...(door zijn extreem laag zwaartepunt). Natuurlijk kan men een Tesla zoals bij een andere moderne wagen een bepaald rijgedrag programmeren, maar het gegeven laag zwaartepunt is positief meegenomen. Ik ga hier stoppen en geef gewoon een link met details van de nieuwe smaak van wegligging van een Tesla tov de afbrekers of "de oude wijvenbestuurders "die liever kicken op gemakkelijk uitbrekende powerslides en tegensturen... : Citaat:
http://www.automobilemag.com/feature...tx-comparison/ Niets voor oude wijvenbestuurders natuurlijk. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Staatssecretaris
|
![]() Is uw probleem
![]() ![]() Als je zo een wagen wil gaan kopen dan moet je die tot op de limiet uit testen. En of het op de limiet was. Ze zag even wit als haar wit bloesje dat ze aanhad. Laatst gewijzigd door PORSCHE : 25 juli 2015 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Hier in de buurt is een mooie afrit. Die neem ik met een 991 turbo aan 160 km/uur. Met een tesla max. 100 km/uur (en dan was het randje van in de'n decor gaan). Nu gelukkig dat er nog genoeg wereldverbeteraars zijn die hun laatste cent in een tesla stoppen. Nog meer gelukkig zijn er ook nog meer mensen die wel voldoende centen hebben om en een dure benzinewagen met zware motor te kopen en deze nog kunnen voltanken. Verder ga ik er ook niet meer op reageren. Laat de elektrische flinstones-mobielen maar rond zoemen. Ik zal ze wel in mijn achteruitrijspiegel bekijken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bewijs het toch eens. Aja voor een Turbo S koop je één Tesla 85D en een Porsche 991
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=I5xdgxINOFw vanaf 13´ : getest door Auto Motor & Sport Slalom: Tesla Model S : 64,9 kmh gemiddeld Porsche Panamera: 64,8 kmh gemiddeld (daarnaast is de Tesla verwacht sneller in acceleratie, daarvoor remt de Porsche duidelijk beter, alle testen vanaf 10´50") of Hybride-appelen met E-appelen bij vergelijkbare grote limousines (en vijfdeurs). Een Tesla 85D zal het vermoedelijk iets beter doen # om een idee te geven: ruime middenklasse auto´s (vijfdeurs) in slalom doen het gemiddeld 1 �* ~ 5 kmh trager: Citaat:
via http://www.auto-motor-und-sport.de/v...s-1447003.html Om een idee te geven wat de top-25 sportieve auto´s in slalom halen, wel stand november 2008: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2015 om 17:24. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
991 turbo S: idd wat duurder dan een Tesla P85D maar rijplezier en uitstraling is dan ook totaal niet te vergelijken. En een Panamera E-Hybride : even duur als de P85D maar weeral uitstraling naar klanten toe weer niet te vergelijken. Was niet een 100% tevreden leasing maar mits een kleine aanpassing van het motormanagement rijdt een P85D niet meer weg, integendeel. En een gewone 991 is weeral willen en niet kunnen. Als 3e wagen zou ik dan eerder de 991 GT3RS nemen. Als investering en hebbeding. En tenslotte ook nog 50% fiscaal in te brengen en geen VAA omdat het 100% beroepsmatig is bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerst zelfrijdende auto's en dan: zelfrijdende treinen, zelfrijdende vrachtwagens, zelfrijdende moto's, zelfrijdende trams en zelfrijdende fietsen.
Waar is daar de lol aan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Als ik een wagen ga testen dan ga ik die testen in functie van waar die wagen voor moet dienen. Ik heb er geen behoefte aan limieten op te zoeken die ik in het dagelijsk leven nooit ga tegenkomen. En een Tesla S is geen sportwagen. Ik vindt hem persoonlijk overigens gewoon te groot. De auto waar ik het meest mee rijdt op dit moment is een kleine Renault Zoé. En die is perfect voor de stad.
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind Auto Motor & Sport geloofwaardig genoeg, en die bewijzen dat een Tesla Model S rijdynamisch zeker niet moet onderdoen voor de best vergelijkbare Porsche, en dat is nog altijd de Panamera E-Hybrid versie.
Slalom 180 m / 18 m pylonen: Tesla Model S : 64,9 kmh gemiddeld Porsche Panamera: 64,8 kmh gemiddeld Aja als je navenant de snellere Panamera´s neemt zoals de snelste Panamera, de Turbo S (4x4 standaard, 570 PK) moet je ook de navenant snelste Tesla P85D nemen (allemaal zonder extra tuning hé). Hier wint de Porsche wslk, maar het prijsverschil is nu wel té groot...
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2015 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
De limiten van wat je auto kan, die zoek je maar op het circuit op. Op de openbare weg is een minimum aan consideratie voor je medeweggebruikers toch wel het minimum. Zoniet hoop ik dat je snel je rijbewijs voor de rest van je leven kwijt bent.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dat soort mannetjesputters op hormonen die geregeld eens een gezin in het duister verdriet droppen.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar we kunnen erover blijven zagen en zeveren. Voor mij en veel petrolheads blijft een elektrische wagen genre tesla een doos op vier wielen zonder enige "ziel". Binnen 20 jaar hopeloos verouderde elektronica die geen zak meer waard is. Als ik nu al zie dat ze voor bv. een 991 GT3RS al 100.000 euro boven de nieuwprijs geven. Of voor een 997 GT3RS 4.0 ook 100.000 euro meer. Voor een 997 speedster zelfs 150.000 euro meer. Wat gaat dat binnen enkele jaren zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wedden dat je nog niet verder bent geraakt dan één of ander racespel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (en met 90 kWh méér ook wat meer reikwijdte) update: Citaat:
Citaat:
Euh....
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2015 om 15:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nuja, als je net zoals een echte vent geen wagen nodig hebt om indruk te maken op een vrouw (of een andere vent, if that rocks your boat), dan is het leven uiteraard eenvoudiger ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |