![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dag dat ik met dat gevoel naar mijn werk vertrek, stop ik ermee.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij roept al op kleinkinderen....
Ik heb er twee.... Als hij daarvoor aanwezig wil zijn ,zal hij niet te veel op reis moeten gaan,en alle dagen vroeg uit zijn nest moeten om de hummeltjes naar school te brengen en terug te gaan halen... Ze zijn geweldig die gastjes,maar ook een tikje vermoeiend... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent de quote, "in de SZ valt nog veel te halen," van BDW misschien niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie maar eerst dat je zo oud wordt zonder ongelukken en tegenslag of ziektes.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen naar een oplossing zoeken om pensioenen te kunnen blijven betalen...werk gewoon tot als we die oplossing gevonden hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij beweert Phd te zijn, dus zou ik eerder zeggen einde twintig (tenzij hij zijn doctoraatsthesis afwerkte als hij al werkte)
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp die gekken niet die in loondienst tot 70 willen werken. Zelfstandigen, OK. Mijn grootvader was 82 toen hij verplicht moest stoppen als schrijnwerker. Doodgaan verhinderde hem in het afwerken van die trap.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest iedereen effectief werken tot zijn 62ste, is het probleem opgelost.
Zware beroepen mogen van mijn part zelfs iets vroeger ophouden. Momenteel ligt het gemiddelde zelfs onder de 35 jaar, en dat is momenteel 10 jaar te weinig. 3 jaar minder dan het Europees gemiddelde, en een pak minder dan bvb Zweden en Nederland (41,2 en 39,9 jaar) Pensioenen worden berekend op 45 dienstjaren. Het grote probleem is dat de pensioenen onbetaalbaar gaan worden als we zo verder blijven boeren. Wat Bart op TV gezegd heeft siert hem eigenlijk. Hij heeft het gedurfd om het te zeggen zoals het is, zonder loze beloftes te maken. Natuurlijk is dat iets wat we niet graag horen, maar is er een betaalbaar alternatief ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 14 mei 2019 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ze volgens mij kunnen doen:
- het verschil tussen ambtenaren pensioenen en dat van de privé wegwerken. In de privé is het gemiddelde pensioen voor mannen 1.672 euro, voor ambtenaren, 2.728 euro - brugpensioen nog sterker aan banden leggen. En.... onze bevolkingspyramide speelt ons ook parten... Momenteel is 20% van de Belgen op pensioen. China begint dit probleem nu ook al te kennen en dat is dan ook de reden waarom ze de één kind politiek hebben laten vallen. Vroeger, was het wel wat anders in China, maar dat had dan wel als nadeel dat het land dreigde overbevolkt te geraken. 1 kind politiek werd ingevoerd eind jaren '70.
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dus 4 jaar belasting vrij verdiend maar krijg er toch pensioenrechten voor, leuk he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel een probleem met gestampte luieriken en permanente profiteurs.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 14 mei 2019 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Binnen een jaar of twintig krijgt iedereen in BE de vrije keuze.
Werken tot 75 of euthanasie op 65. Problems solved en goed voor t milieu én de Staatsfinanciën. PS in Nederland hebben ze pensioenkassen opgebouwd. Laatst gewijzigd door Anna List : 14 mei 2019 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maargoed, Nederland is zoals ik zei part time land. Veel jobs zijn daar standaard 4/5 of zelfs 3/5. Dat is een andere situatie als Belgie. (bron: ik heb 7 jaar gewerkt op de hollander....) |
|
![]() |
![]() |