![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het slechte nieuws is dat het zal verslechteren ook.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mensen die niet altijd op zoek zijn naar kicks of grote massa's hebben hun levenskwaliteit niet echt zien dalen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() aha, je beseft dus dat je verkeerd bent?
evolutieleer zegt dat diegenen die zich het best aanpassen, overleven. maatschappijen die zich zo hebben aangepast waardoor er meer mensen langer leven en dus de zieken en de ouderen verzorgden, hebben dus meer kans om te overleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Euh, ik ben zeker hoogsensitief en ik mijd massa's als de pest, ik ga van nature lopen als er teveel mensen rond mij zitten, maar ik kan u verzekeren dat mijn levenskwaliteit er zeker niet op vooruit gegaan is. Ik heb wellicht minder afgezien omdat ik graag in mijn tuin werk, maar mijn ouders niet mogen zien, geen afscheid kunnen nemen van mijn stervende nonkel (wat ik jullie en de overheid nooit zal vergeven), mijn vrienden niet kunnen zien, de smerige en vuile mondmaskers, ... ik weet niet wat jij verstaat onder levenskwaliteit hoor, kaas kopen in de supermarkt ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn eigen levenskwaliteit is trouwens ook niet achteruit gegaan door de coronacrisis, wel door andere zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het zo is dat niemand aan levenskwaliteit heeft ingeboet, dan wil dat zeggen dat de maatregelen totaal niks gedaan hebben. Je boet immers aan levenskwaliteit in, als je iets dat je het meeste wilde doen, eerst kon, en nu niet meer. Of dat nu studeren was, naar school gaan, naar een feest gaan, uw broer gaan bezoeken, 's nachts gaan wandelen. Elke verhindering van iets wat je wilde doen is een inboeten aan levenskwaliteit. Als je 10% van wat je eigenlijk zou gekozen hebben om te doen, niet kan doen, dan heeft dat verbod U 10% van uw levenskwaliteit laten inboeten. Als je 30% van wat je had willen doen, niet kan doen omwille van iets, dan is dat iets verantwoordelijk voor 30% verlies aan levenskwaliteit. Als je 100% van wat je had willen doen, niet kan doen door iets, dan is 100% van uw levenskwaliteit eraan. Dat is min of meer wat de bedoeling is van een gevangenis straf. Als niemand wat dan ook inboette, en dus alles kon doen wat hij anders ook gedaan had, dan hebben die maatregelen totaal niks gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een maatschappij die al haar kinderen om zeep helpt omdat ouderen nog 10 jaar langer zouden kunnen leven, gaat het welgeteld nog 1 generatie uithouden he. Dat is wat wij deels gedaan hebben. Oude mensen langer in leven houden is een soort van luxe uitwas, die vooral ten goede komt aan de medische wereld. Je moet oorzaak en gevolg niet omkeren: succesvolle maatschappijen kunnen zich vaak de luxe veroorloven van wat ouderen langer laten te leven. Maar dat is een omkering van causaliteit: jij denkt dat als je een Rolex aandoet, je veel geld op je bankrekening zal hebben. Nee, het zijn mensen met veel geld op de bank die zich een Rolex kopen. Het zijn succesvolle maatschappijen die zich de Rolex kopen van hun ouderen te verzorgen. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2021 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwaliteitslevensjaren. Als de gezondheid er niet onder lijdt gaat het vooral een luxeprobleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens alles behalve humaan, he, het is veel en veel minder erg om gedood te worden dan levenslang opgesloten. Als ik mag kiezen, twijfel ik geen 2 seconden (tenzij de executie bijzonder pijnlijk en barbaars is, zou ik misschien twijfelen). Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 23 juni 2021 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kortom, iedereen op 1 hoop gooien en zeggen dat iedereen, jong, oud, ziek of gezond, er op dezelfde manier onder geleden heeft, is onzin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van te werken op bureau, uwen BBQ in uwen hof, en toch uw wedde krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij denkt echt héél veel vanuit je eigen situatie om het aanvoelen van anderen te verklaren hé.
![]() |
![]() |