Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 13:52   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Eej, en ik dan?
uwen " 't is bijna weekend" was idd ook bij de beteren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 13:52   #42
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Met wat geluk gaan Vlott en LDD nu eindelijk op in een nieuwe Vlaamse liberale partij.

Had al lang moeten gebeuren.
Coveliers blijft Dewinter trouw, neem dat van mij aan. Hij wil geen tweede Beysen-verhaal.
Oud 2 maart 2007, 13:53   #43
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uwen " 't is bijna weekend" was idd ook bij de beteren
Niets dan de waarheid...
Oud 2 maart 2007, 13:58   #44
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Coveliers blijft Dewinter trouw, neem dat van mij aan.
Ik hoop van harte van niet.

Citaat:
Hij wil geen tweede Beysen-verhaal.
Dat wordt het voor hem zeker als bij blijft waar hij zit.
Oud 2 maart 2007, 14:03   #45
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar wat is Vlott dan nog waard als partij? Als haar leden op een VB lijst staan.
Wat is VLOTT waard als ze alleen opkomen? Een politieke partij is een project dat zijn tijd vraagt en die tijd krijgt Coveliers nu. Vergeet niet dat het Vlaams Belang toch serieus geïnvesteerd heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen en zich nu de vraag stelt naar het nut van een dergelijke campagne over gans Vlaanderen (in oktober was het vooral in Antwerpen). Geen onlogische vraag, zowel electoraal als financieel.

VLOTT zal langs die weg geleidelijk aan kunnen groeien en het geeft Coveliers ook de rust dat hij niet voor alles moet gaan zorgen. En de rest zal de toekomst wel uitwijzen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:05   #46
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met wat geluk gaan Vlott en LDD nu eindelijk op in een nieuwe Vlaamse liberale partij.

Had al lang moeten gebeuren.
Zelfs die twee samen zullen het heel moeilijk hebben die kiesdrempel te halen, nieuwe partijen oprichten en boven de kiesdrempel lichten in België is door die 5% regel haast onmogelijk.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 14:14   #47
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als Coveliers nu naar Dedecker trekt dan komt er zelfs geen tweede Liberaal Appèl. Waarom denk je dat Bouckaert met zo'n grote angst de peilingen van maart afwacht?
Oud 2 maart 2007, 14:49   #48
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Als Coveliers nu naar Dedecker trekt dan komt er zelfs geen tweede Liberaal Appèl. Waarom denk je dat Bouckaert met zo'n grote angst de peilingen van maart afwacht?
Boudewijn had beter ook voor Vlott gekozen. Kan hij trouwens nog altijd doen.
Oud 2 maart 2007, 15:05   #49
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat Bouckaert met zo'n grote angst de peilingen van maart afwacht?
Omdat Vlott niet samen met LDD opkomt en ze dus geen van beiden een kans maken?

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 15:05.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 15:31   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik zie m ook liever in de stal van Annemans
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 15:34   #51
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat Vlott niet samen met LDD opkomt en ze dus geen van beiden een kans maken?
Of dat de ontevreden liberalen eerder vertrokken zijn dan Dedecker en Bouckaert en ze liever bij de 'zekerheid' van CD&V-N-VA of bij het Vlaams Belang blijven hangen?

Los daarvan: die 'niche' is te klein om op Vlaams niveau sterk te wegen. Lokaal perfect mogelijk. Ik hoor genoeg van mensen die vurige aanhanger van Dedecker waren bij de VLD maar nu geen zin hebben in een eenmalig avontuurtje. Er is blijkbaar nog genoeg te verdelen om heel wat mensen tevreden te houden.
Oud 2 maart 2007, 15:36   #52
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Het vb laat coveliers mijn inziens maar twee keuzes, vb'er worden of op een ander gaan
Oud 2 maart 2007, 15:43   #53
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Het vb laat coveliers mijn inziens maar twee keuzes, vb'er worden of op een ander gaan
Neuh. Coveliers krijgt de tijd om VLOTT uit te bouwen zodat het niet alleen lokaal maar ook regionaal electorale meerwaarde geeft. Mocht het dat zijn wat je schrijft, dan zouden ook de gemeenschappelijke gemeentelijke en provinciale fracties opgeslokt moeten worden en daar is geen sprake van.
Oud 2 maart 2007, 15:57   #54
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het VB mag Coveliers niet, ik herhaal NIET, aan zijn lot overlaten...Hugo is een kanjer van formaat...wat VLOTT betreft...tja...wat is deze formatie waard...inderdaad....misschien heeft Frank gewoon weer gelijk zoals altijd...zucht...
Oud 2 maart 2007, 15:59   #55
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neuh. Coveliers krijgt de tijd om VLOTT uit te bouwen zodat het niet alleen lokaal maar ook regionaal electorale meerwaarde geeft. Mocht het dat zijn wat je schrijft, dan zouden ook de gemeenschappelijke gemeentelijke en provinciale fracties opgeslokt moeten worden en daar is geen sprake van.
Ik geloof niet in een 'uitbouw'scenario voor Vlott. Die partij heeft gewoon geen potentieel. De concurrentie van de gelijkaardige LDD - met de veel populairdere JMDD in de gelederen - maakt van een 'uitgebouwd' Vlott al helemaal een illusie. Ik zie in deze ontwikkeling slechts de eerste stap naar een geleidelijk uitdoofscenario: Vlott zal zich minder dan voorheen kunnen profileren in de buidel van het Vlaams Belang. Hugo Coveliers wordt alleen nog aan boord gehouden omdat 'hem afdanken' bij het VB-electoraat niet in goede aarde zou vallen (althans in de aanloop naar de verkiezingen) én omdat het VB vreest dat Coveliers zijn giftanden uit wraak in de partij zal planten. Ik ben er vrij zeker van dat kort na de verkiezingen de kaarten enigszins zullen worden geschud.

Ik begrijp echt niet waarom Coveliers zich niet aansluit bij zijn geestesgenoot en mede-idioot Jean-Marie Dedecker. Vandaag wordt hij door het VB simpelweg "gekannibaliseerd". Misschien eindigt hij niet zoals Ward Beysen, maar in feite is hij al erger geëindigd: als een verbitterd man die gesneuveld is zonder eer en alleen nog door cynisme en wraakzucht wordt gedreven.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 16:19   #56
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik geloof niet in een 'uitbouw'scenario voor Vlott. Die partij heeft gewoon geen potentieel. De concurrentie van de gelijkaardige LDD - met de veel populairdere JMDD in de gelederen - maakt van een 'uitgebouwd' Vlott al helemaal een illusie. Ik zie in deze ontwikkeling slechts de eerste stap naar een geleidelijk uitdoofscenario: Vlott zal zich minder dan voorheen kunnen profileren in de buidel van het Vlaams Belang. Hugo Coveliers wordt alleen nog aan boord gehouden omdat 'hem afdanken' bij het VB-electoraat niet in goede aarde zou vallen (althans in de aanloop naar de verkiezingen) én omdat het VB vreest dat Coveliers zijn giftanden uit wraak in de partij zal planten. Ik ben er vrij zeker van dat kort na de verkiezingen de kaarten enigszins zullen worden geschud.

Ik begrijp echt niet waarom Coveliers zich niet aansluit bij zijn geestesgenoot en mede-idioot Jean-Marie Dedecker. Vandaag wordt hij door het VB simpelweg "gekannibaliseerd". Misschien eindigt hij niet zoals Ward Beysen, maar in feite is hij al erger geëindigd: als een verbitterd man die gesneuveld is zonder eer en alleen nog door cynisme en wraakzucht wordt gedreven.
Los van het feit dat jij niks liever hebt dan dat ze alletwee naar de maan worden geschoten om daar in de politiek te gaan moet je ook eens verder durven kijken dan één verkiezing.

VLOTT heeft een beperkt electoraat. Ik heb het ergens een 'niche' genoemd: een kleine markt van overtuigde aanhangers. LDD sluit aan bij die niche. Het verschil is dat VLOTT een stuk vrijheid afstaat voor zekerheid. Een uitdoofscenario zou zijn om VLOTT electoraal te laten kelderen door hun kandidaten te laten blameren op lijsten. Dat is wat de andere partijen speelt, zowel als het gaat om N-VA als Spirit. De twee kartelpartners hebben het allesbehalve schitterend gedaan op 8 oktober. Dus: Coveliers krijgt hier de garantie en krijgt de nodige rugdekking dat VLOTT nog niet aan de vuurdoop op nationaal vlak wordt blootgesteld. Hoe VLOTT zich zal profileren, zal van de interne afspraken afhangen en ik denk niet dat jij die op papier hebt. Ik ook niet overigens.

Coveliers geniet inderdaad steun bij het Vlaams Belang-electoraat omdat hij de stap heeft durven zetten naar het Vlaams Belang. Maar die steun is en blijft aan het Belang gebonden en niet omgekeerd.

Bij de Dedecker gaan is een avontuurtje voor deze verkiezingen. Hij is nu bezig om die 1 miljoen euro op te halen. En als het misgaat, wat dan? Dat lukt geen tweede keer. LDD zal dus op een mirakel moeten hopen om die verkiezingen te overleven.

Conclusie, beste duikboot: er is geen betere optie voor Coveliers dan nu eventjes te schuilen en de komende twee jaar, als de VLD volledig op de links-liberale en mondialistische toer is opgegaan, verder uit te bouwen.
Oud 2 maart 2007, 16:38   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bekijk het zo: hoe groter de lap vlees, des te langer duurt het eer alles binnen is: Vivant en Liberaal Appel waren aperitiefhapjes voor de VLD, Spirit een voorgerecht voor SP.a en N-VA een hoofdschotel voor de CD&V. Het duurt efkes maar uiteindelijk dienen de kleine vissen om de grote te voederen, zoals Breughel het al tekende 500 jaar terug.
Zo zie ik het ook eigenlijk.

Eerder hoorde ik al zeggen dat Coveliers geen bekende familieleden heeft en de naam van zijn partij te lang is in verhouding tot zijn grootte. De waarheid is dus dat kleine vis Coveliers opgevreten wordt door een grote.
Oud 2 maart 2007, 16:41   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat jij niks liever hebt dan dat ze alletwee naar de maan worden geschoten om daar in de politiek te gaan moet je ook eens verder durven kijken dan één verkiezing.

VLOTT heeft een beperkt electoraat. Ik heb het ergens een 'niche' genoemd: een kleine markt van overtuigde aanhangers. LDD sluit aan bij die niche. Het verschil is dat VLOTT een stuk vrijheid afstaat voor zekerheid. Een uitdoofscenario zou zijn om VLOTT electoraal te laten kelderen door hun kandidaten te laten blameren op lijsten. Dat is wat de andere partijen speelt, zowel als het gaat om N-VA als Spirit. De twee kartelpartners hebben het allesbehalve schitterend gedaan op 8 oktober. Dus: Coveliers krijgt hier de garantie en krijgt de nodige rugdekking dat VLOTT nog niet aan de vuurdoop op nationaal vlak wordt blootgesteld. Hoe VLOTT zich zal profileren, zal van de interne afspraken afhangen en ik denk niet dat jij die op papier hebt. Ik ook niet overigens.

Coveliers geniet inderdaad steun bij het Vlaams Belang-electoraat omdat hij de stap heeft durven zetten naar het Vlaams Belang. Maar die steun is en blijft aan het Belang gebonden en niet omgekeerd.

Bij de Dedecker gaan is een avontuurtje voor deze verkiezingen. Hij is nu bezig om die 1 miljoen euro op te halen. En als het misgaat, wat dan? Dat lukt geen tweede keer. LDD zal dus op een mirakel moeten hopen om die verkiezingen te overleven.

Conclusie, beste duikboot: er is geen betere optie voor Coveliers dan nu eventjes te schuilen en de komende twee jaar, als de VLD volledig op de links-liberale en mondialistische toer is opgegaan, verder uit te bouwen.
Akkoord.

Ik wou dat de N-VA ook niets méér deed dan 'schuilen' onder de CD&V-paraplu....
Oud 2 maart 2007, 16:50   #59
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zo zie ik het ook eigenlijk.

Eerder hoorde ik al zeggen dat Coveliers geen bekende familieleden heeft en de naam van zijn partij te lang is in verhouding tot zijn grootte. De waarheid is dus dat kleine vis Coveliers opgevreten wordt door een grote.
Dat kwam dan toch niet van mij. Ik heb gezegd dat buiten de familienaam Coveliers er weinig gekende kandidaten zijn.

In jouw termern zou het eerder zijn dat het Belang wacht tot dat de vis volgroeid is om hem op te vreten.
Oud 2 maart 2007, 16:56   #60
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat kwam dan toch niet van mij. Ik heb gezegd dat buiten de familienaam Coveliers er weinig gekende kandidaten zijn.

In jouw termern zou het eerder zijn dat het Belang wacht tot dat de vis volgroeid is om hem op te vreten.
Is vele lekkerder hé.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be