![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is een vrijwillige interactie, de relatie werknemer-werkgever. En uiteindelijk is het niet de bedoeling dat de werkgever er verlies aan lijdt nietwaar.
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet mijn schuld dat jij niet over ons verschil in visie wil verder praten. Als je dat wel wil, hier waren we gebleven: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=418 Enneuh, ik heb het geen stropopredenering genoemd, want dat is het niet. Dat heeft Alboreto gedaan. Het is niet eens een redenering, laat staat dat het een bepaald type van redenering zou zijn. Het weerlegt niks. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 november 2011 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben de slechtste niet, mijn uitgestoken hand blijft. Aan u om ze te aanvaarden.
![]() |
![]() |
#644 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar het schijnt is iedereen zelfs verantwoordelijk voor wat hij schrijft. Jij hoeft niet weer te geven wat ik zou geschreven hebben. Op die manier raak je aan mijn uitspraken. Dat verziekt de discussie. Heb je de intentie om op mijn vraag te antwoorden? Hoe kan je daarop reageren? Voor de 175 keer tegenspreken en schrijven en uitleggen wat je wel bedoelt.Indien niet, zeg dat dan gewoon. Citaat:
- je argumenten negeert en bladzijden lang rondjes draait - je woordspelletjes speelt - je mijn uitspraken verkeerd weergeeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |||||
|
![]() Citaat:
Iedereen probeert zijn acties te rechtvaardigen als gegrond. Geen reden om beledigend te worden. Zoals ik al zei, iedereen vind dat zijn reden tot discriminatie gegrond is. Maar 'vrouw zijn en zwanger kunnen worden' is geen gegronde reden, net zomin als man zijn en 20x meer kans op misdaden dan vrouwen. Citaat:
In uw geval zult gij u moeten aanpassen aan de maatschappij en vrouwen aanvaarden in hun waardigheid en niet aan de vrouwen om zich aan u aan te passen. Citaat:
Dat zegt gij. Citaat:
Citaat:
Net zoals ik vrij kan kiezen of ik de auto, motor, fiets, bus of de benenwagen kan nemen, ben ik nog steeds gebonden aan afspraken binnen de maatschappij. Mijn vrijheid als individu eindigt waar die van anderen begint, en zo is het ook als werkgever. Ik kan een vacante plaats open stellen, maar ik moet dat op een maatschappelijk aanvaardde manier doen en mag vrouwen, noch allochtonen, noch groenen weigeren.
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-argumenten negeren (75% importhuwelijken) en bladzijden lang rondjes draaien - woodspelletjes en verkeerde weergaven. Arti's meest favoriete is " ik begrijp dat jij bedoelt + verdraaing & leugens Deze vaststelling werd al door takrijke forummers gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik daarentegen heb je zeer duidelijk aangetoond waar en waarom je fout zit, maar je gaat er niet op in. Het woordje 'weerleggen' waarover wikipedia het heeft in haar beschrijving, negeer je gewoon. Je houdt het op "een verkeerde interpretatie van het standpunt de tegenstander" en daar blijft het bij voor jou. Verkeerde interpretaties, zijn geen redeneringen Alboreto. Maar blijkbaar wel voor jou en zo kunnen we bezig blijven natuurlijk. Citaat:
Hoe kan ik nu op voorhand weten dat ik niks zal misinterpreteren? ik ben ook maar een mens hoor, ik kan ook fouten maken. Ik kan wel garanderen geen stropopredeneringen te gebruiken. Heel gemakkelijk zelfs, want dat heb ik namelijk nooit gedaan. Maar dan wel in de juiste betekenis van het woord volledig conform met wat ik op school mocht leren en volledig conform de beschrijving die wikipedia aan het woord geeft. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je de intentie om op mijn vraag te antwoorden? Hoe kan je daarop reageren? Voor de 175 keer tegenspreken en schrijven en uitleggen wat je wel bedoelt.[/quote] Citaat:
Het is niet eens een redenering, laat staat dat het een bepaald type van redenering zou zijn. Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=578 Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb u al getoond wat een stropop is en hoe de redenering daarop is opgebouwd. Ik zal het zo goed ik kan vertalen uit het engels: http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man 1) Persoon A heeft een mening X. bv Artisjok is van mening dat gelovigen die hun kinderen niet laten huwen met niet gelovigen racisten zijn2) Persoon B negeert bepaalde belangrijke punten van A en presenteert een op het eerste zicht gelijkaardige positie Y. Dit is de stropop.De verwrongen mening Y kan op verschillende manieren bekomen worden.
Persoon B weerlegt de positie Y, besluitend dat X is fout is. Dit is de stropop redenering.Zoals ge ziet, het plaatje past vrij sluitend.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 november 2011 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we moeten toch ook in eigen boezem kijken, wanneer we het gesloten circuit willen openbreken , of uitnodigen dit zelf te doen, zou je doodsimpel het hele subsidiegebeuren rond origine moeten afschaffen. Waarom moeten allochtonen een apart verenigingsleven ontwikkelen? Kunnen zij niet aansluiten bij anderen? En indien die apartheid dan toch moet, waarom moet de overheid dit dan financieren? Afschaffen dus en de hele integratiesector eens goed bekijken, vaka gebeurt werk driedubbel vanuit verschillende politieke visies of gemeentelijke niveau's en met amper meetbare resultaten. Opdoeken dus. Je kunt niet verwachten dat gelovigen ineens religie in vraag gaan stellen. Zeker niet gezien de agressie die wie dit doet kan overkomen, juist omdat je kritisch bent. Maar je kunt wel veel meer duidelijk maken dat ieder religieus voorschrift onderschikt is aan maatschappelijke verwachtingen. Wanneer en vrouw wil werken, doet het er dus totaal niet toe wat de Koran zegt, dat is ondergeschikt aan het recht op toegang tot de arbeidsmarkt,wanneer vrouwen daar hun beklag over doen zou je desnoods de Belgische nationaliteit moeten kunnen afnemen wanneer het gaat over iemand die hier niet geboren is. Zorg dus voor laagdremelige meldingspunten zoals internet of telefoon voor vrouwen om de schending van hun wettelijke rechten hier uit naam van religie te melden, en doe daar dan ook echt iets mee! Laat desnoods een vrederechter bepalen dat de man uit huis moet. Ik denk dat een duidelijk standpunt over de krijtlijnen betreffende religie en maatschappij al heel veel problemen zou vermijden na verloop van tijd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaf dat verkeerd weer. Citaat:
Citaat:
Punt is dat je de mening van een ander verkeerd weergeeft. Citaat:
Herlees nog eens de draad "Eindelijk durven de waarheid vertellen?" Hoeveel bladzijden heeft het daar geduurd vooraleer je de argumentatie zag? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Recht van de sterkste is namelijk compleet relatief, is een bodybuilder het sterkste als we nog primitief leefde? I dont think so. Daarbij was breivick gewoon een laffaard . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar volgens uw principe "van best aangepaste" was ie toch beter aangepast dan al die doden die ie achtergelaten heeft. Of niet? Ik weet wie nog nageslacht kan verwekken...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 november 2011 om 14:48. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste is een verkeerde vergelijking of misinterpreatie van het standpunt van de tegenstrever. Het wordt pas een stropop-redenering als je daar wat mee doet. Als je daarmee redeneert om tot het weerleggen van het standpunt van de tegenstrever te komen op basis van die verkeerde aanname. Let op het woordje weerleggen. Dat staat daar niet voor niks. Citaat:
origineel: straw man is a component of an argument and is an informal fallacy based on misrepresentation of an opponent's position, twisting his words or by means of [false] assumptions. To "attack a straw man" is to create the illusion of having refuted a proposition by replacing it with a superficially similar yet unequivalent proposition (the "straw man"), and refuting it, without ever having actually refuted the original position. Generally, the straw man is a highly exaggerated[citation needed] or over-simplified version of the opponent's original statement, which has been distorted to the point of absurdity. This exaggerated or distorted statement is thus easily argued against, but is a misrepresentation of the opponent's actual statement.Vertaling: Een stroman is een onderdeel van een argument en is een informele drogreden op basis van verkeerde voorstelling van de positie van een tegenstander, door het verdraaien zijn woorden of door middel van [valse] aannames. Om "aan te vallen met een stroman 'is het creëren van de illusie van het hebben weerlegd van een propositie door het te vervangen met een oppervlakkig gelijk maar onequivalent propositie (de "stroman"), en weerlegt het, zonder ooit echt de oorspronkelijke positie weerlegd te hebben. In het algemeen, is de stroman is een sterk overdreven [ nodig citaat ] of over-vereenvoudigde versie van de originele versie van de tegenstanders verklaring, die is vervormd tot het punt van absurditeit. Deze overdreven of vervormde uitspraak is dus gemakkelijk te weerleggen, maar het is een verkeerde voorstelling van het werkelijke standpunt van de tegenstander. Citaat:
Citaat:
Wat persoon B doet, vanuit welke visie of motivatie dan ook, nl het verdraaien van wat persoon A zegt,... ... gebruikt hij niet als argumentatie of als deel van een argumentatie. Daarom is het geen stropop. Want een stropop is "a component of an argument". Het is dus geen stropop. Citaat:
Persoon B weerlegt niks. Je kunt maar weerleggen als je de verkeerde voorstelling in een argument gebruikt en dat doet persoon B niet. Hij redeneert niet, trekt geen conclussies, gebruikt de verkeerde voorstelling niet als argument en weerlegt daarbij niks. Het is dus geen stropopredenring. Het is zelfs geen redenering. Het is gewoon een verkeerde voorstelling van wat persoon A zegt. Zo lang hij dat niet gebruikt in een argument, blijft het gewoon een verkeerde voorstelling van wat persoon A zegt. Pas op het moment dat hij die verkeerde voorstelling in een argument gaat gebruiken om daarmee iets te weerleggen, wordt het een stropop als onderdeel van een argument een in stropopredenering. Citaat:
ik wens je daartoe veel goede moed. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 november 2011 om 15:17. |
||||||
![]() |
![]() |