![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
An error occurred while processing your request. Reference #97.aa9645f.1536318379.3ab2aa55
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/binnenland/b...gend-bad8ecbc/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ligt De Morgen onder DDoS attack of ben ik het alleen die niet op de site geraakt ?
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 7 september 2018 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging niet over mij. Maak gerust een Xenophon-draad, dan kunnen we het daarover hebben.
Alleszins ben ik blij dat je me, wat betreft Meneer De Wever Bruno, niet tegenspreekt. Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 september 2018 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo is dat ook met mensen: als ge in een sterke positie staat, is het handig om veel onderkruipers te hebben die, tegenover minder zwakke tegenstanders van U, als soldaatje kunnen dienen. Maw, het is het vormen van een clan, het mee helpen bevestigen van uw leiderstatuut en uw macht. Survival of the fittest wil niet zeggen dat je als een onnozelaar met een machinepistool iedereen en alleman gaat neermaaien (tenzij je daadwerkelijk machtig genoeg bent om er zeker van te zijn dat je helemaal in dat opzicht lukt). Het bestaat erin zo veel mogelijk anderen in uw verhaal mee te krijgen, op zulke wijze dat je daar netto voordeel (en zij dus, ook al beseffen ze het niet, netto nadeel) uit halen. Want in tegenstelling tot bijvoorbeeld, economische rijkdom, is survival of the fittest WEL een zero-sum game op langere termijn. Maar als je macht beperkt is, en je niet onmiddellijk kan overgaan tot het elimineren van al uw mede-burgers-tegenstanders, bouw je beter een meer gesofistikeerde strategie uit, gebaseerd op hypocrisie en indoctrinatie. Hoe meer intelligentie je hebt, hoe beter je dat spel kan spelen, en hoe beter je het spel kan spelen, hoe meer je er uiteindelijk voor kan zorgen dat je in dat zero-sum game een winnaar bent, en al uw "mede mensen waar ge barmhartig voor zijt", verliezers zijn terwijl ze het niet eens beseffen, en U ne goeien type vinden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2018 om 12:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Ge snapt er niks van. Survival of the fittest heeft niets, maar dan ook niets te maken met 'het recht van de sterkste', of iets in die aard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Staatssecretaris
|
![]() Mss. zien wij de ironie er niet van, een puber zet iets op net en een ander wil nog straffer uit de hoek komen en circus is in gang gezet.
Spijtig dat niemand die op de rails had kunnen houden, en zeg nu niet dat NVA daar niets van af wist. Bart de Wever deze kemel gaat u stemmen kosten. En maak je borst maar nat NVA, want SPA zal juist voor verkiezingen met dergelijk circus materiaal uitpakken en er mee scoren. Laatst gewijzigd door Deo : 7 september 2018 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het meest sprekende bewijs ligt nochtans voor je neus. Wie won de oorlog van Hitler? Het Belziekske?
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfffftttt...Wie zegt het.
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik schrijf, en dat jij daarom een mening hebt die niet klopt hierover, maar aangezien je geen enkele redenering naar voren schuift, kan er daar niet over geargumenteerd worden. Ik begrijp wat jij bedoelt, maar dat is geen kritiek op wat ik zeg. Als ik "sterkste" beschouw als "fittest", is uiteraard het recht van de sterkste identiek aan het recht van de fittest. Ik weet wel dat de voorgangers van de muizen de K-T boundary overleefd hebben, en de tyrannosaurus niet, en dat tussen de twee, het LIJKT alsof de tyrannosaurus FYSISCH de sterkste was. Maar dat is NIET wat ik stel. Het is niet noodzakelijk de fysisch sterkste die wint. Het is die die de andere kan elimineren en zelf overleven. En dat is hier dus de voorganger van de muis. De voorganger van de muis had een techniek om zelf te overleven, en de tyrannosaurus te laten sterven, er moest gewoon een meteoriet neerkomen. De muis was hier dus wel degelijk de sterkste: hij heeft de andere geextermineerd, en zelf overleefd. Er was geen plaats voor zowel de nazaten van de tyrannosaurus en voor de nazaten van de muis (waaronder wij - ik ga hier kort door de bocht, manier van spreken). En de muis heeft de dingen zo gedaan, dat zij won en de tyrannosaurus verloor. Toegegeven, ze heeft veel chance gehad, het was een riskante strategie. Maar ze heeft gewonnen en de andere heeft verloren. Ze was dus, in haar strategie, de sterkste, en de andere, de verliezer. Het enige "onderscheid" tussen de twee noties is dat de hoeveelheid resources begrensd is, wat maakt dat het spelletje van survival of the fittest op den duur een zero-sum game wordt: als A overleeft, kan B niet overleven. Zolang het systeem chaotisch rondhost, kunnen A, B, C .... overleven, want ze zijn allemaal aan elkaar gewaagd: soms neemt A wat meer resources, soms B, soms C. Maar uiteindelijk gaat er een soort komen, die alles inpalmt. Het lijkt erop dat het de mens is, he. Wij gaan alle ecologische niches inpalmen, geen enkel stukje vrije natuur zal overblijven, en alles gaat onder controle van mensen komen. Wij gaan de dominante soort op deze planeet worden, en geen enkele plek over laten voor iets anders dat niet totaal onder onze controle valt. Dat is het fenomeen dat ecologisten aanklagen, maar komt gewoon van het feit dat wij de enige diersoort zijn, tot nu toe, die bekwaam zijn om alle niches in te nemen. Geen enkel beest heeft dat voor ons gedaan (tenzij misschien HEEL lang geleden toen er 1 bacteriesoort was, weet ik niet). Maar mensen zijn ondertussen ook niet meer de dominante soort, want staten zijn nu de dominante levenssoort op aarde. En staten gaan elkaar te lijf ook. Nu zien we dat niet, want er is nog wat ruimte, maar vroeg of laat gaat de oorlog om resources onvermijdelijk worden. Een staat zal dominant worden, en al de rest inpalmen natuurlijk. En dat zal deels gaan om "fittest", maar een belangrijk deel van die fitness zal gaan om de macht om anderen te onderwerpen en/of te extermineren. Omdat het een zero-sum game is: elke niche, elke resource die A inneemt als overlever, kan niet ingenomen worden door B als overlever, en uiteindelijk is de beste manier om geen risico te lopen in de toekomst, alle concurrentie te vernietigen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2018 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil mij niet moeien maar survival of the fittest wordt begrepen als het overleven van de best aangepaste. In een wereld met een zeer grote mobiliteit is misschien die cultuur het best aangepast die het best met migratie weet om te gaan. Dat zal dan vermoedelijk veeleer de VS zijn. Europa hangt helemaal onderaan met z'n open grenzen en immigratie van vooral ongeschoolden. Azië en Afrika kennen teveel emigratie en te weinig immigratie van begoede westerlingen.
![]() |
#659 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op twitter of op Facebook. link kan ik dus niet doorsturen veronderstel ik.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |