![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoeveel Belgen zijn er met marokkaanse roots en hoeveel zaten er daarvan in het stadion gisterenavond? Case closed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Is het weer allemaal de schuld van het VB? Stoort het u nu zelf niet om zo mono-causaal te denken? Verliep de integratie vlekkeloos vooraleer het VB ten tonele verscheen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Je snapt het!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik had het ook niet over u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Best geen advokaat worden... Misschien eerst eens op mijn vraag beantwoorden? En welk percentage in het stadion bestond uit Marokkanen die in Belgie wonen? Wellicht heel veel.(en die supporterden voor Maroc) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik hecht ook niet zoveel belang aan het supporteren op zich (niet echt belangrijk). Maar het is een signaal van een diepere houding die helaas wel bestaat (uiteraard niet bij alle Marokkanen of Turken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
En het gaat hier wel degelijk over meer dan het contact houden met een ander land (wie kan daar tegen zijn). Het gaat erom of men zich als staatsburger van hier beschouwt of toch veeleer als staatsburger van daar. Met wie voelt men zich op de eerste plaats solidair? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik zeg niks,ik beslis niks. Dat zijn gewoon voetbaltermen/wetten. Ik ben ook fan van Braziliaans samba voetbal maar als Brazilie de WK wint zal ik niet voelen dat "ik of mijn land" gewonnen heeft.Ik zal tevreden zijn maar niet meer.En "We are the champions" zingen zou hypocritisch zijn. Dat heb ik wel met mijn favoriete Belgische en/of buitenlandse voetbalploeg en de Rode Duivels.Ik voel(ondanks dat bepaalde groepen mijn geloofsgenoten niet als Belgen zien) een pure Belg en als de RD winnen heb ik een goed gevoel en als ze verliezen schaam ik me. Vraagje,je gaat als Belg op vakantie in buitenland en een paar mensen lachen over de R duivels.Wat ga je dan zeggen ? Ik ben supporter van Brazilie,lach dus met plezier met Belgie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik voel me ook meer vlaming dan belg. Maar ik ben ook wel belg (althans volgens mijn paspoort ![]() Hebben jullie dan dezelfde problemen met ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Case was closed volgens u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nog iets toevoegen.
Volgens mijn maten waren de Marokkanen in de stadion leuke kerels,veel sfeer en geen ambras. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik was er gisteren ook bij.
Als je moet kiezen tussen een ferrari (Marokko) en een driewielertje met platte banden en zonder stuur (België) dan zou ik toch ook weten wat te kiezen. Dat de Belgen minder techniek hebben, ok dat de Belgen minder fysiek hebben, niet leuk maar te aanvaarden dat de Belgen dit als een rustig oefenpartijtje aanvatten en Marokko als een kwalificatiematch het beziet, dat kan er bij mij niet in. Ik stel voor om enkel nog tegen ploegen te spelen van het Belgische niveau : Luxemburg, Andorra, Vatikaanstad (?), ... De oorzaak ligt natuurlijk heel diep, tientallen jaren totale verwaarlozing van de sport in België vooral op school. En nu nog een luie jeugd die alles gewoon in de schoot geworpen krijgt zonder er iets voor in de plaats te moeten stellen. Ze zouden de grote subsidies voor werklozen en OCMW gewoon moeten verbieden voor jongeren. In Marokko is het op dat vlak stukken beter : werken wordt er beloond, en niet luierikken zoals in België. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Geertje : 27 maart 2008 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Brusselse migranten kennen het VB niet, tenzij 'van horen zeggen' van onverdraagzame verzuurden zoals jij die hen opstookt met leugens en verdraaiingen (van ranzig vet op 't hoofd gesproken) en via de desinformatiecampagnes van Télé Mille Collines RTBf (als ze daar al naar kijken, hun schotelantennes zullen wel prioritair zijn). De meeste Brussels migranten zijn franstalig, spreken geen woord Nederlands, en zullen zich bijgevolg de moeite niet getroosten om zelf maar iets in het NL te lezen. Wat is het toch een makkie om jouw gezever steeds te ontkrachten. |
|
![]() |
![]() |