Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2008, 14:27   #61
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht

Of is dit ook een teken van slechte integratie?
http://www.gazettevandetroit.com/
Hoeveel Amerikanen zijn er met Belgische roots en wat is de oplage van de Gazette van Detroit? Case Closed.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:30   #62
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Da's toch normaal? Dat staat intergratie helemaal niet in de weg.
Dat betekent enkel dat je je verbonden blijft voelen met je roots, niet dat je de plaats waar je nu woont verafschuwt.

Of is dit ook een teken van slechte integratie?
http://www.gazettevandetroit.com/
Er is uiteraard niets mis mee wanneer men zich verbonden blijft voelen met zijn roots. Maar dat is niet hetzelfde als zich steeds blijven beschouwen als een onderdaan van het land van oorsprong en niet als een onderdaan van het nieuwe land. De vergelijking met iets zoals de Gazette van Detroit is volkomen verkeerd. Wie in de VS tot Amerikaan wil genaturaliseerd worden moet overigens expliciet elke trouw en aanhankelijkheid ten aanzien van een ander land afzweren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:30   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Fiere Jood, zeg me eens sinds wanneer VB'ers loyaal aan België zijn?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:32   #64
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoeveel Amerikanen zijn er met Belgische roots en wat is de oplage van de Gazette van Detroit? Case Closed.
Hoeveel Belgen zijn er met marokkaanse roots en hoeveel zaten er daarvan in het stadion gisterenavond? Case closed.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:36   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Men kan daar op verschillende manieren tegen aankijken.

Ten eerste is een voetbalmatch voor mij niet DE test van nationale aanhorigheid, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik niet zo voetbalgek ben. Voor mij is het feit dat een Belgisch staatsburger dus supportert voor een andere land bij een voetbalmatch geen zaak van "landverraad". Ik ga mij ook niet druk maken over het feit dat een ingeweken Italiaan voor Italië zoiu supporteren tegen België.

Anderzijds is het natuurlijk wel een teken. Ten eerste van het feit dat er - ondanks alle verkrampte pogingen daartoe - helemaal geen "België-gevoel" bestaat. Ten tweede van het feit dat vele (waarschijnlijk niet alle) migranten in dit land zich in de eerste plaats met hun land van oorsprong blijven identificeren (zelfs indien ze hier geboren zijn en dus stricto senso geen migranten zijn). Men kan niet ontkennen dat dit inzake integratie wel degelijk een probleem vormt.
Integratie ondanks en tégen uitsluiting in is wel héél moeilijk. D�*�*r hebben het Vlaams Blok en gedachtegenoten kilos ranzig vet op 't hoofd (boter zal 't wel niet zijn)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:39   #66
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Integratie ondanks en tégen uitsluiting in is wel héél moeilijk. D�*�*r hebben het Vlaams Blok en gedachtegenoten kilos ranzig vet op 't hoofd (boter zal 't wel niet zijn)
Is het weer allemaal de schuld van het VB? Stoort het u nu zelf niet om zo mono-causaal te denken? Verliep de integratie vlekkeloos vooraleer het VB ten tonele verscheen?
Oud 27 maart 2008, 14:39   #67
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is uiteraard niets mis mee wanneer men zich verbonden blijft voelen met zijn roots.
Volgens nogal wat mensen hier wel

Citaat:
Maar dat is niet hetzelfde als zich steeds blijven beschouwen als een onderdaan van het land van oorsprong en niet als een onderdaan van het nieuwe land.
Doen belgen met marokkaanse roots dat dan? Ze supporteren enkel met hun hart (en in feite ook met hun hersenen: de beste ploeg). Het is niet omdat ze supporteren voor Marroko dat ze geen belgische onderdanen zijn.

Citaat:
De vergelijking met iets zoals de Gazette van Detroit is volkomen verkeerd. Wie in de VS tot Amerikaan wil genaturaliseerd worden moet overigens expliciet elke trouw en aanhankelijkheid ten aanzien van een ander land afzweren.
Het gaat enkel over het contact houden met het land van zijn ouders. De band die m'n blijft voelen met dat land. Niet over de specifieke vereisten van nationalisatie; ik snap niet waarom je die differentiatie maakt in deze discussie.
Oud 27 maart 2008, 14:39   #68
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Volgens nogal wat mensen hier wel
Ik ben niet "nogal wat mensen". Ik ben mezelf.
Oud 27 maart 2008, 14:40   #69
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is het weer allemaal de schuld van het VB? Stoort het u nu zelf niet om zo mono-causaal te denken? Verliep de integratie vlekkeloos vooraleer het VB ten tonele verscheen?
Je snapt het!
Oud 27 maart 2008, 14:40   #70
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet "nogal wat mensen". Ik ben mezelf.
Ik had het ook niet over u.
Oud 27 maart 2008, 14:41   #71
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel Belgen zijn er met marokkaanse roots en hoeveel zaten er daarvan in het stadion gisterenavond? Case closed.

Best geen advokaat worden... Misschien eerst eens op mijn vraag beantwoorden? En welk percentage in het stadion bestond uit Marokkanen die in Belgie wonen? Wellicht heel veel.(en die supporterden voor Maroc)
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:42   #72
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Doen belgen met marokkaanse roots dat dan? Ze supporteren enkel met hun hart (en in feite ook met hun hersenen: de beste ploeg). Het is niet omdat ze supporteren voor Marroko dat ze geen belgische onderdanen zijn.
Helaas doen vele Belgische Marokkanen dat wel. Geldt overigens ook voor veel Turken.
Ik hecht ook niet zoveel belang aan het supporteren op zich (niet echt belangrijk). Maar het is een signaal van een diepere houding die helaas wel bestaat (uiteraard niet bij alle Marokkanen of Turken).
Oud 27 maart 2008, 14:43   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het gaat enkel over het contact houden met het land van zijn ouders. De band die m'n blijft voelen met dat land. Niet over de specifieke vereisten van nationalisatie; ik snap niet waarom je die differentiatie maakt in deze discussie.
Gelukkig worden mensen vooralsnog niet genationaliseerd maar wel genaturaliseerd.

En het gaat hier wel degelijk over meer dan het contact houden met een ander land (wie kan daar tegen zijn). Het gaat erom of men zich als staatsburger van hier beschouwt of toch veeleer als staatsburger van daar. Met wie voelt men zich op de eerste plaats solidair?
Oud 27 maart 2008, 14:45   #74
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wat een bullshit!
Ik ben belg, geboren in Belgie en Belgische roots. en ik supporter voor Brazilie.
Waarom zou je niet voor een ander land mogen supporteren?
omdat jij het zegt?

Ik zeg niks,ik beslis niks.
Dat zijn gewoon voetbaltermen/wetten.
Ik ben ook fan van Braziliaans samba voetbal maar als Brazilie de WK wint zal ik niet voelen dat "ik of mijn land" gewonnen heeft.Ik zal tevreden zijn maar niet meer.En "We are the champions" zingen zou hypocritisch zijn.
Dat heb ik wel met mijn favoriete Belgische en/of buitenlandse voetbalploeg en de Rode Duivels.Ik voel(ondanks dat bepaalde groepen mijn geloofsgenoten niet als Belgen zien) een pure Belg en als de RD winnen heb ik een goed gevoel en als ze verliezen schaam ik me.

Vraagje,je gaat als Belg op vakantie in buitenland en een paar mensen lachen over de R duivels.Wat ga je dan zeggen ?
Ik ben supporter van Brazilie,lach dus met plezier met Belgie.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:45   #75
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar het is een signaal van een diepere houding die helaas wel bestaat (uiteraard niet bij alle Marokkanen of Turken).
Inderdaad: dat ze zich meer marokkaan voelen dan belg. Maar ze zijn wel ook belgen.
Ik voel me ook meer vlaming dan belg. Maar ik ben ook wel belg (althans volgens mijn paspoort )
Hebben jullie dan dezelfde problemen met ik?
Oud 27 maart 2008, 14:46   #76
Maes_P
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Best geen advokaat worden... Misschien eerst eens op mijn vraag beantwoorden? En welk percentage in het stadion bestond uit Marokkanen die in Belgie wonen? Wellicht heel veel.(en die supporterden voor Maroc)
Case was closed volgens u.
Oud 27 maart 2008, 14:48   #77
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Nog iets toevoegen.
Volgens mijn maten waren de Marokkanen in de stadion leuke kerels,veel sfeer en geen ambras.
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:50   #78
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Ik was er gisteren ook bij.

Als je moet kiezen tussen een ferrari (Marokko) en een driewielertje met platte banden en zonder stuur (België) dan zou ik toch ook weten wat te kiezen.

Dat de Belgen minder techniek hebben, ok
dat de Belgen minder fysiek hebben, niet leuk maar te aanvaarden
dat de Belgen dit als een rustig oefenpartijtje aanvatten en Marokko als een kwalificatiematch het beziet, dat kan er bij mij niet in.

Ik stel voor om enkel nog tegen ploegen te spelen van het Belgische niveau : Luxemburg, Andorra, Vatikaanstad (?), ...

De oorzaak ligt natuurlijk heel diep, tientallen jaren totale verwaarlozing van de sport in België vooral op school. En nu nog een luie jeugd die alles gewoon in de schoot geworpen krijgt zonder er iets voor in de plaats te moeten stellen. Ze zouden de grote subsidies voor werklozen en OCMW gewoon moeten verbieden voor jongeren.

In Marokko is het op dat vlak stukken beter : werken wordt er beloond, en niet luierikken zoals in België.

Laatst gewijzigd door Geertje : 27 maart 2008 om 14:51.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 14:57   #79
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Not closed, de tweede generatie daar spreekt Amerikaans.
En, ze schoppen geen keet als er hen iets niet gaat.
winnezele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2008, 15:00   #80
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wat een flauwekul jij allemaal niet uitbraakt.
De Brusselse migranten kennen het VB niet, tenzij 'van horen zeggen' van onverdraagzame verzuurden zoals jij die hen opstookt met leugens en verdraaiingen (van ranzig vet op 't hoofd gesproken) en via de desinformatiecampagnes van Télé Mille Collines RTBf (als ze daar al naar kijken, hun schotelantennes zullen wel prioritair zijn).
De meeste Brussels migranten zijn franstalig, spreken geen woord Nederlands, en zullen zich bijgevolg de moeite niet getroosten om zelf maar iets in het NL te lezen.
Wat is het toch een makkie om jouw gezever steeds te ontkrachten.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be