Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2009, 21:45   #61
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthew Bekijk bericht
Wat mij betreft, mogen die mensen gerust naar hier komen. Op voorwaarde dat de kosten voor opleiding, inburgering, etc. kunnen worden verhaald op de VSA. Het kan immers niet de bedoeling zijn dat België de blunders van Bush betaalt.

De nood is, als ik het goed begrepen heb, ontstaan omdat een Amerikaanse wet voorziet dat wie zonder proces buiten vervolging is gesteld het grondgebied van de VSA toch niet meer mag betreden (ondanks het bewijs van schuld niet is geleverd). In die zin kunnen we de VSA dus wel even subtiel wijzen op de superioriteit van de Belgische rechtstaat.
Jij hebt écht talent ! Bravo ! Tienmaal Bravo !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 21:47   #62
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oberon Bekijk bericht
Tja als ze de USA niet binnenmogen, dat men ze dan laat waar ze zijn. We gaan toch geen Belgen in Nederland opsluiten om dan zelf terroristen te importeren, vrij of niet vrij.
In België kun je vanalles meemaken, wist je dat niet ?
Oud 22 mei 2009, 21:50   #63
beste vriend
Banneling

Standaard Slavendrijvers ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
België neemt ze over van de US voor 500€/gevangene per dag en logeert ze in NL aan 400€ /gevangene /dag: 100€/gevangene/dag commissie en iedereen content. (behalve de blokkers, maar die zijn toch nooit content) Gewone transactie dus.
Mensenhandel dus ? Ik noteer dat jij dit een gewone transactie noemt. Zogezegd onschuldige mensen onder elkaar verkopen...
Oud 22 mei 2009, 22:07   #64
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Ik heb enerzijds “begrip” voor de spreiding van die ex-gevangene. De wet op terrorisme in de USA liet toe dat, er verdachte en soms onschuldige voor bepaalde ??? tijd mochten opgesloten worden , met het doel om nuttige informatie te krijgen over de werking van bepaalde terroristische organisaties. Welke bijna altijd met de koran onder hun hoofdkussen gaan slapen.

De gevangenis van Guantánamo heeft op zijn minst een bedenkelijke reputatie. Op zijn minst kunnen we stellen dat niet iedere gevangene connecties had met terroristische groepen of info.
Deze mensen komen nu vrij. En België zou er enkele “opvangen”.

Ik vind dat nobel. Maar ook gevaarlijk. Ik wil zeker niet racistisch zijn, verre van. Maar een hond opnemen die uit een asiel komt …… Waarom is die in een asiel gekomen? Zal die bijten? Of past die in het gezin?

Ik wil zeker niet racistisch zijn, maar vond geen betere vergelijking.

Verder vind ik het bedenkelijk, ik werk onafgebroken reeds 29 jaar. Van mijn eerste dag na school meteen een jog gekregen. Ik heb België zien veranderen met zijn sociale zekerheid naar sociale hangmat. Vroeger was het “het werkvolk” die werkte en bijdrage leverde voor een degelijk pensioen en ziekteverzekering.
De politiek ( SPA en PS ) heeft deze sociale zekerheid uitgebreid naar asielzoekers en OCMW klanten met hoge schulden.
Met de vergrijzing van de werkende klasse die bijdrage levert aan de sociale zekerheid werd toen geen rekening gehouden, de vergrijzing werd achteruit geschoven. Asiel beleid zorgde voor extra stemmen voor de PS en SPA.

Nu komt men mij te vertellen dat ik langer moet werken voor mijn pensioen. Ik heb twee jaar geleden de periode meegemaakt toen dat we riepen, smeekten om werknemers. De werkloosheid in onze regio “Kortijk- Roeselare” was erg laag. Op amper 25 km lag er het Waalse Moeskroen met 18 % werklozen. De Walen vertikten het om te komen werken op Vlaams grondgebied, maar bleven “solidariteit” eisen van de Vlamingen.
En nu is de crisis daar.
En mij maar vertellen dat ik nu nog langer zal moeten werken om de vergrijzing op te lossen en mijn eigen pensioen.

Nu nog die gevangen erbij van Guantánamo, wat een klein groep is weliswaar, maar met wat is men bezig in dit land?
Gaan we nu nog een jaar langer moeten werken om de grillen van De Gucht op te vangen?
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 22:11   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Mensenhandel dus ? Ik noteer dat jij dit een gewone transactie noemt. Zogezegd onschuldige mensen onder elkaar verkopen...
Doen reisagenten toch ook?De mensen worden niet verkocht, hun logies wordt gehuurd en verhuurd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123538

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 22:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:18   #66
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Guantanamo verdachten naar België

Veel informatie over die in Guantanamo opgesloten verdachten van terrorisme is er niet. Misschien zijn het wel Belgen, maar daar lost De Gucht blijkbaar niets over. Karel De Gucht houdt vast en zeker nog iets in petto om voor het kleine scherm uit te leggen als groot staatsman.

Niet voor uitzending zijn de bijbedoelingen, die van diverse aard kunnen zijn. Zit er misschien een goed betaald internationaal jobke aan vast voor zijn goodwill tegenover Amerika. Dan komt zoon JJ misschien in aanmerking voor opvolging.
Moet het progressief imago van VLD wat worden bijgeschaafd? Het dossier kan de goede sfeer stimuleren tussen blauw en groen. Misschien is er bij verdere opsluiting nog plaats gevonden worden in Kleine Brogel naast de kernraketten...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:21   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthew Bekijk bericht
Is er in België ooit één persoon gevangen gezet gedurende 8 jaar, zonder zelfs nog maar een aanklacht of het recht op juridische bijstand? Neen, nog nooit en ik mag hopen dat zoiets ook nooit gebeurt.

Bush heeft het beginsel van de rechtstaat ondermijnd door kampen te creëren die zich aan iedere wetgeving onttrokken. Technisch gesproken prima vergelijkbaar met de kampen in Nazi-Duitsland.
Die vergelijking slaat helemaal nergens op. Bush heeft het Amerikaans leger naar Afghanistan gestuurd nadat Islamitsche terroristen één van de grootste aanslagen ooit gepleegd hebben op onschuldige burgers. Die soldaten zijn niet naar daar gestuurd om de bevolking uit te moorden, maar om mensen op te pakken die in verband staan met de Al Quada terroristen achter de aanslagen van 11 september. Er zijn toen een aantal verdachten opgepakt en overgeplaatst naar Guantanamo Bay zodat er verder onderzoek kan gebeuren. Ze hebben niet zomaar de eerste de beste van de straat geplukt in Afghanistan.

Hitler stak mensen (mannen, vrouwen en kinderen) in kampen owv hun geloof en om ze op grote schaal af te slachten. Amerika steekt een handvol terrorisme verdachten (enkel mannen) in een kamp zonder ze af te slachten.

Citaat:
Zo beschouwd is het verdorie niets minder dan onze morele plicht om voor die mensen te zorgen wanneer Obama ostentatief weigert de verantwoordelijkheid op te nemen voor de misdaad die zijn voorganger heeft begaan. Al blijf ik er bij dat het noodzakelijk is dat de VSA op de een of andere manier ten minste financieel opdraaien voor de moeite die België wil doen om de slachtoffers van een mensonwaardig regime op te vangen.
Het doet me alleszins plezier dat Obama nog een beetje zijn verstand gebruikt en niet zomaar de deuren van Guantanamo Bay heeft opengezet. Laat de USA het zelf maar regelen wat ze doen met die gevangenen. Het enige waarin België goed is, is gevangen laten ontsnappen of veel te vroeg vrijlaten of gewoon niet veroordelen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:35   #68
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die vergelijking slaat helemaal nergens op. Bush heeft het Amerikaans leger naar Afghanistan gestuurd nadat Islamitsche terroristen één van de grootste aanslagen ooit gepleegd hebben op onschuldige burgers. Die soldaten zijn niet naar daar gestuurd om de bevolking uit te moorden, maar om mensen op te pakken die in verband staan met de Al Quada terroristen achter de aanslagen van 11 september. Er zijn toen een aantal verdachten opgepakt en overgeplaatst naar Guantanamo Bay zodat er verder onderzoek kan gebeuren. Ze hebben niet zomaar de eerste de beste van de straat geplukt in Afghanistan.
Daarom waarschijnlijk dat "bekentenissen" werden afgedwongen via folterpraktijken. (op die manier kan je iedereen laten bekennen wat je wenst)

Citaat:
Het doet me alleszins plezier dat Obama nog een beetje zijn verstand gebruikt en niet zomaar de deuren van Guantanamo Bay heeft opengezet. Laat de USA het zelf maar regelen wat ze doen met die gevangenen. Het enige waarin België goed is, is gevangen laten ontsnappen of veel te vroeg vrijlaten of gewoon niet veroordelen.
President Obama is vooral beschaamd over het beleid van zijn voorganger :

"Guantanamo is mislukt experiment"

De Amerikaanse president Barack Obama heeft opnieuw zware kritiek geuit op de beslissing van zijn voorganger George W. Bush om terreurverdachten bijeen te brengen op de VS-basis van Guantanamo op Cuba.
"Guantanamo is een mislukt experiment" zei Obama die belooft om die "puinhoop" nog dit jaar op te ruimen. Zonder hem bij naam te noemen, is dat forse kritiek op het beleid van zijn voorganger George W. Bush.
AP Obama wil die gevangenis op de Amerikaanse basis op Cuba nog dit jaar sluiten. De gevangenen zullen geval per geval onderzocht worden om te bekijken of ze al dan niet een gevaar betekenen.

De president wil een aantal van hen overbrengen naar Amerikaanse gevangenissen, waar ze onder de normale wetgeving vallen en voor de rechter kunnen gebracht worden.

Anderen zullen het land worden uitgezet en de VS praat met enkele andere landen, ook Europese, om die twijfelgevallen op te nemen.

Obama hield zijn toespraak niet toevallig in de Nationale Archieven in Washington, waar de overblijvende manuscripten van de Amerikaanse grondwet (1787) en de aanvullende Bill of Rights met gegarendeerde burgerrechten bewaard worden.

(Bron: de redactie.be)

Laatst gewijzigd door Pietje : 22 mei 2009 om 23:35.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:37   #69
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Doen reisagenten toch ook?De mensen worden niet verkocht, hun logies wordt gehuurd en verhuurd:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123538
En nu vergelijk je vakantieoorden met gevangenissen ! Hoe langer hoe beter. Eerst pro-mensenhandel, en nu dit ! ?
Oud 22 mei 2009, 23:41   #70
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Daarom waarschijnlijk dat "bekentenissen" werden afgedwongen via folterpraktijken. (op die manier kan je iedereen laten bekennen wat je wenst)
En die bekentenissen moet ze blindelings volgen ofzo? Het spreekt voor zichzelf dat die bekentenissen nog gefalsifieerd worden. Btw, er zijn heel wat ergere foltertechnieken die die terroristen hanteren dan wat water in iemands gezicht te gooien.

Citaat:
President Obama is vooral beschaamd over het beleid van zijn voorganger :

"Guantanamo is mislukt experiment"

De Amerikaanse president Barack Obama heeft opnieuw zware kritiek geuit op de beslissing van zijn voorganger George W. Bush om terreurverdachten bijeen te brengen op de VS-basis van Guantanamo op Cuba.
"Guantanamo is een mislukt experiment" zei Obama die belooft om die "puinhoop" nog dit jaar op te ruimen. Zonder hem bij naam te noemen, is dat forse kritiek op het beleid van zijn voorganger George W. Bush.
AP Obama wil die gevangenis op de Amerikaanse basis op Cuba nog dit jaar sluiten. De gevangenen zullen geval per geval onderzocht worden om te bekijken of ze al dan niet een gevaar betekenen.

De president wil een aantal van hen overbrengen naar Amerikaanse gevangenissen, waar ze onder de normale wetgeving vallen en voor de rechter kunnen gebracht worden.

Anderen zullen het land worden uitgezet en de VS praat met enkele andere landen, ook Europese, om die twijfelgevallen op te nemen.

Obama hield zijn toespraak niet toevallig in de Nationale Archieven in Washington, waar de overblijvende manuscripten van de Amerikaanse grondwet (1787) en de aanvullende Bill of Rights met gegarendeerde burgerrechten bewaard worden.

(Bron: de redactie.be)
Een mooi stukje dat aanduidt hoe subjectief de VRT rapporteert als het over Bush en de VSA gaat. Van welk jaar is dat artikel trouwens? Ik lees dat Obama de gevangenis "dit jaar nog wilt sluiten".
Oud 22 mei 2009, 23:42   #71
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Er is hier blijkbaar verwarring bij sommigen. Als Gitmo gesloten wordt, betekent dit niet dat de gevangenen vrijgelaten worden. Obama wilt ze transfereren naar de Supermax-gevangenis in de VS. Ik denk dat die mannen vlug heimwee zullen hebben naar de Cubaanse zon. Persoonlijk ben ik voorstander van de sluiting van Guantanamo en een overplaatsing van de gevangenen naar de maximum-security gevangenissen verspreid over de VS. Maar dan wel onder de algemene populatie en niet in afzondering zodat we weten dat ze niet lang zullen meegaan.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 23:51   #72
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die bekentenissen moet ze blindelings volgen ofzo? Het spreekt voor zichzelf dat die bekentenissen nog gefalsifieerd worden. Btw, er zijn heel wat ergere foltertechnieken die die terroristen hanteren dan wat water in iemands gezicht te gooien.
Enkel water in het aangezicht gooien dus ?? Ik ben heel erg benieuwd naar de bron van die bewering

Citaat:
Een mooi stukje dat aanduidt hoe subjectief de VRT rapporteert als het over Bush en de VSA gaat. Van welk jaar is dat artikel trouwens? Ik lees dat Obama de gevangenis "dit jaar nog wilt sluiten".
Subjectief ?? Het zijn gewoon de woorden van Obama die worden weergegeven. En het artikel is van 21/05/2009.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...21_Obama_Gitmo
Oud 22 mei 2009, 23:54   #73
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enkel water in het aangezicht gooien dus ?? Ik ben heel erg benieuwd naar de bron van die bewering
www.google.com en dan zoeken op waterboarding

Citaat:
Subjectief ?? Het zijn gewoon de woorden van Obama die worden weergegeven. En het artikel is van 21/05/2009.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...21_Obama_Gitmo
Ik had het niet over de citaten, maar over de manier waarop de VRT het formuleerde.

Laatst gewijzigd door Savatage : 22 mei 2009 om 23:54.
Oud 23 mei 2009, 00:00   #74
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik voorstander van de sluiting van Guantanamo en een overplaatsing van de gevangenen naar de maximum-security gevangenissen verspreid over de VS. Maar dan wel onder de algemene populatie en niet in afzondering zodat we weten dat ze niet lang zullen meegaan.
Uw geloof in de rechtstaat ontroert me.

Citaat:
Btw, er zijn heel wat ergere foltertechnieken die die terroristen hanteren dan wat water in iemands gezicht te gooien.
En als dien terrorist in het kanaal springt, doet gij dat dan ook?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 23 mei 2009 om 00:04.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 00:01   #75
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

U bent waarschijnlijk dezelfde persoon pro doodstraf?

Waarbij het niveau van uw soort kenbaar is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 00:04   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
U bent waarschijnlijk dezelfde persoon pro doodstraf?

Waarbij het niveau van uw soort kenbaar is.
En jij bent toch die persoon volgens wie een doodzieke politica haar ziekte zit te faken voor de camera?

Dat spreekt boekdelen over jouw persoonlijkheid.
Oud 23 mei 2009, 00:15   #77
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij bent toch die persoon volgens wie een doodzieke politica haar ziekte zit te faken voor de camera?

Dat spreekt boekdelen over jouw persoonlijkheid.

Touché !!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 00:54   #78
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Er is hier blijkbaar verwarring bij sommigen. Als Gitmo gesloten wordt, betekent dit niet dat de gevangenen vrijgelaten worden. Obama wilt ze transfereren naar de Supermax-gevangenis in de VS. Ik denk dat die mannen vlug heimwee zullen hebben naar de Cubaanse zon. Persoonlijk ben ik voorstander van de sluiting van Guantanamo en een overplaatsing van de gevangenen naar de maximum-security gevangenissen verspreid over de VS. Maar dan wel onder de algemene populatie en niet in afzondering zodat we weten dat ze niet lang zullen meegaan.
Je pleit dus voor moord op verdachten ??
Oud 23 mei 2009, 00:54   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Btw, er zijn heel wat ergere foltertechnieken die die terroristen hanteren dan wat water in iemands gezicht te gooien.
Niet als men dat zou hebben overleeft, want daar werd de lijn getrokken. In de Amerikaanse foltermemo's is sprake van 19 technieken die indruisen tegen internationale verdragen. Dat zijn niet altijd terrorismeverdachten maar gewone bezoekers die er alleen maar uitzagen als een moslim. Ze werden bijvoorbeeld 11 opeenvolgende dagen en nachten onderworpen aan slaapdeprivatie, door onaflatend verbaal op hun in te hakken en tot 286 keer waterboarding toe te passen, met grote hoeveelheden water en gedurende lange tijd. Zowat alles wat een mens kan verdragen zonder te sterven.
In geval van een terorismeverdacht werden echter bijkomend ook de kinderen van de verdachte gearesteerd en werd ermee gedreigd bijvoorbeeld een zevenjarig dochtertje en 9-jarig zoontje te mishandelen, ook indien er zekerheid was dat de man niet meer wist dan zijzelf.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 01:02   #80
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
www.google.com en dan zoeken op waterboarding
Enkel en alleen water in het gezicht ??? Ga je zever elders verkondigen.
George W Bush, en heel zijn entourage is scum vh ergste soort, and guess what : 3/4 vd wereld geeft mij daarin gelijk. Het zal al een groot succes voor Obama zijn, als ie in vier jaar tijd, de rotzooi van zijn voorganger kan opruimen.
Bush zorgde wel voor één groot pluspunt, dankzij hem zal de volgende twintig jaar geen enkele Republikein nog een kans maken in Washington.

Citaat:
Ik had het niet over de citaten, maar over de manier waarop de VRT het formuleerde.
Welke manier ??? Hoe had de VRT het volgens jou dan moeten formuleren ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2009 om 01:23.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be