![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Mensenhandel dus ? Ik noteer dat jij dit een gewone transactie noemt. Zogezegd onschuldige mensen onder elkaar verkopen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Ik heb enerzijds “begrip” voor de spreiding van die ex-gevangene. De wet op terrorisme in de USA liet toe dat, er verdachte en soms onschuldige voor bepaalde ??? tijd mochten opgesloten worden , met het doel om nuttige informatie te krijgen over de werking van bepaalde terroristische organisaties. Welke bijna altijd met de koran onder hun hoofdkussen gaan slapen.
De gevangenis van Guantánamo heeft op zijn minst een bedenkelijke reputatie. Op zijn minst kunnen we stellen dat niet iedere gevangene connecties had met terroristische groepen of info. Deze mensen komen nu vrij. En België zou er enkele “opvangen”. Ik vind dat nobel. Maar ook gevaarlijk. Ik wil zeker niet racistisch zijn, verre van. Maar een hond opnemen die uit een asiel komt …… Waarom is die in een asiel gekomen? Zal die bijten? Of past die in het gezin? Ik wil zeker niet racistisch zijn, maar vond geen betere vergelijking. Verder vind ik het bedenkelijk, ik werk onafgebroken reeds 29 jaar. Van mijn eerste dag na school meteen een jog gekregen. Ik heb België zien veranderen met zijn sociale zekerheid naar sociale hangmat. Vroeger was het “het werkvolk” die werkte en bijdrage leverde voor een degelijk pensioen en ziekteverzekering. De politiek ( SPA en PS ) heeft deze sociale zekerheid uitgebreid naar asielzoekers en OCMW klanten met hoge schulden. Met de vergrijzing van de werkende klasse die bijdrage levert aan de sociale zekerheid werd toen geen rekening gehouden, de vergrijzing werd achteruit geschoven. Asiel beleid zorgde voor extra stemmen voor de PS en SPA. Nu komt men mij te vertellen dat ik langer moet werken voor mijn pensioen. Ik heb twee jaar geleden de periode meegemaakt toen dat we riepen, smeekten om werknemers. De werkloosheid in onze regio “Kortijk- Roeselare” was erg laag. Op amper 25 km lag er het Waalse Moeskroen met 18 % werklozen. De Walen vertikten het om te komen werken op Vlaams grondgebied, maar bleven “solidariteit” eisen van de Vlamingen. En nu is de crisis daar. En mij maar vertellen dat ik nu nog langer zal moeten werken om de vergrijzing op te lossen en mijn eigen pensioen. Nu nog die gevangen erbij van Guantánamo, wat een klein groep is weliswaar, maar met wat is men bezig in dit land? Gaan we nu nog een jaar langer moeten werken om de grillen van De Gucht op te vangen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123538 Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2009 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Veel informatie over die in Guantanamo opgesloten verdachten van terrorisme is er niet. Misschien zijn het wel Belgen, maar daar lost De Gucht blijkbaar niets over. Karel De Gucht houdt vast en zeker nog iets in petto om voor het kleine scherm uit te leggen als groot staatsman.
Niet voor uitzending zijn de bijbedoelingen, die van diverse aard kunnen zijn. Zit er misschien een goed betaald internationaal jobke aan vast voor zijn goodwill tegenover Amerika. Dan komt zoon JJ misschien in aanmerking voor opvolging. Moet het progressief imago van VLD wat worden bijgeschaafd? Het dossier kan de goede sfeer stimuleren tussen blauw en groen. Misschien is er bij verdere opsluiting nog plaats gevonden worden in Kleine Brogel naast de kernraketten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hitler stak mensen (mannen, vrouwen en kinderen) in kampen owv hun geloof en om ze op grote schaal af te slachten. Amerika steekt een handvol terrorisme verdachten (enkel mannen) in een kamp zonder ze af te slachten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Guantanamo is mislukt experiment" De Amerikaanse president Barack Obama heeft opnieuw zware kritiek geuit op de beslissing van zijn voorganger George W. Bush om terreurverdachten bijeen te brengen op de VS-basis van Guantanamo op Cuba. "Guantanamo is een mislukt experiment" zei Obama die belooft om die "puinhoop" nog dit jaar op te ruimen. Zonder hem bij naam te noemen, is dat forse kritiek op het beleid van zijn voorganger George W. Bush. AP Obama wil die gevangenis op de Amerikaanse basis op Cuba nog dit jaar sluiten. De gevangenen zullen geval per geval onderzocht worden om te bekijken of ze al dan niet een gevaar betekenen. De president wil een aantal van hen overbrengen naar Amerikaanse gevangenissen, waar ze onder de normale wetgeving vallen en voor de rechter kunnen gebracht worden. Anderen zullen het land worden uitgezet en de VS praat met enkele andere landen, ook Europese, om die twijfelgevallen op te nemen. Obama hield zijn toespraak niet toevallig in de Nationale Archieven in Washington, waar de overblijvende manuscripten van de Amerikaanse grondwet (1787) en de aanvullende Bill of Rights met gegarendeerde burgerrechten bewaard worden. (Bron: de redactie.be)
Laatst gewijzigd door Pietje : 22 mei 2009 om 23:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() Er is hier blijkbaar verwarring bij sommigen. Als Gitmo gesloten wordt, betekent dit niet dat de gevangenen vrijgelaten worden. Obama wilt ze transfereren naar de Supermax-gevangenis in de VS. Ik denk dat die mannen vlug heimwee zullen hebben naar de Cubaanse zon. Persoonlijk ben ik voorstander van de sluiting van Guantanamo en een overplaatsing van de gevangenen naar de maximum-security gevangenissen verspreid over de VS. Maar dan wel onder de algemene populatie en niet in afzondering zodat we weten dat ze niet lang zullen meegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...21_Obama_Gitmo
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 22 mei 2009 om 23:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 mei 2009 om 00:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarbij het niveau van uw soort kenbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In geval van een terorismeverdacht werden echter bijkomend ook de kinderen van de verdachte gearesteerd en werd ermee gedreigd bijvoorbeeld een zevenjarig dochtertje en 9-jarig zoontje te mishandelen, ook indien er zekerheid was dat de man niet meer wist dan zijzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
George W Bush, en heel zijn entourage is scum vh ergste soort, and guess what : 3/4 vd wereld geeft mij daarin gelijk. Het zal al een groot succes voor Obama zijn, als ie in vier jaar tijd, de rotzooi van zijn voorganger kan opruimen. Bush zorgde wel voor één groot pluspunt, dankzij hem zal de volgende twintig jaar geen enkele Republikein nog een kans maken in Washington. Welke manier ??? Hoe had de VRT het volgens jou dan moeten formuleren ???
Laatst gewijzigd door Pietje : 23 mei 2009 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |