Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2010, 14:13   #61
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dan heb je niet goed opgelet. Op deredactie.be heeft het fragmentje zelfs als titel "files verplaatsen, niet oplossen". Je kan het op die site altijd nog eens rustig bekijken.
Kan geen video hier zien, zeg gewoon wat de man zei, toch niet moeilijk?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:16   #62
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ken genoeg antwerpenaars en heb er jaren gewerkt, iedereen klaagt over de files .

Alsook de bedrijven in en rond, alsook de stad zelf.

Vandaar dat ze liefkenshoek beter bereikbaar en enkele andere wegen/tunnels aanleggen buiten "je stad" .

Want jij beslists alles voor heel antwerpen? Mr janssens?

Mensen uit Deurne (en dat is ook antwerpen he) hebben net zo veel recht om te eisen dat de ring aan hun deur vlot bereikbaar is en ze daarmee vlot ergens geraken.

Deurne -> brouwersvliet (wat een collega van mij deed) = 55+minuten met openbaar vervoer.

20minuten zonder verkeerd (3h snachts)
45 minuten in een normale spits.
Ja, want mensen uit Deurne zijn zeker grote voorstanders van dit tracé

Ik heb 18 jaar in Deurne gewoond, opgegroeid in het geraas van de huidige ring. De reden dat ze dat tracé per se daar willen leggen heeft alles te maken met de demografische samenstelling van gemeenten zoals Deurne en Merksem. Uiteraard hebben inwoners van Deurne en Merksem evenveel te zeggen over dit project als ik. Wat mij betreft meer zelfs, aangezien het in hun tuin komt te liggen. Ze hebben dat gedaan en de Lange Wapper weggestemd. Verder hebben ze helemaal niets te kiezen gehad. De overheid gaat er, net als jij trouwens, dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat ze dan een tunnel willen, hoewel dat volgens deskundigen helemaal niet de beste optie is. Alleen was het viaduct met voorsprong de slechtste oplossing. Ik betwijfel trouwens dat je gisteren naar Ter Zake gekeken hebt, want anders zou je begrijpen waarover ik het heb.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:16   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen 10 jaar zal het maar klaar zijn.

Je staat bij alletwee net zo goed stil.
Idd, maar de tunnellengte wordt niet meer benut.
En als bvb 4 km tunnellengte niet meer benut wordt.. is de file vanaf tunnelingang naar achter 4 km opgeschoven en kan verder weer ander files veroorzaken. Weet ge daarom dat men in Be nu leert ritsen in 2-3 files...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:17   #64
Steve_M

Standaard

Citaat:
Kan geen video hier zien, zeg gewoon wat de man zei, toch niet moeilijk?
De man zei dat je met die tunnel de files gewoon verplaatst en dat je nog steeds doorgaand verkeer naar de stad toe trekt. Wat veel minder het geval is met het meccano-tracé. Bovendien zei hij dat zelfs dat wellicht niet de beste oplossing is (ik vermoed dat hij het dan had over een grote ring). Heel kort samengevat.
Oud 23 september 2010, 14:25   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals al de nieuwe trace's zijn nog duurder, BAM en vriendjes zouden moeten springen om die in te voeren+ nog wat dure studies erbovenop, gejuich alom. Echter BAm was voor het goedkoopste plan raar genoeg.
Ze moesten zo een schoon brugske hebben K9

Zelf al kost extra autostrades bijleggen meer, dan nog is het beter omdat het het probleem effectief zal oplossen.

De wapper is gewoon een zak geld in t water smijten om een paar politiekers en industrieelen hun fallus symbool te geven... "kijk ne keer wij hebben een hoog viaduct in Antwaaarpen"

Terwijl de prioriteit ligt bij het optimaliseren van de doorstroom en het minimaliseren van filles, desnoods mag je gerust tol heffen op een deel van die ring, of stukken verbieden voor trucks als de hoofddoelstelling oplossen van filles maar gehaald wordt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:26   #66
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Zelf al kost extra autostrades bijleggen meer, dan nog is het beter omdat het het probleem effectief zal oplossen.

De wapper is gewoon een zak geld in t water smijten om een paar politiekers en industrieelen hun fallus symbool te geven... "kijk ne keer wij hebben een hoog viaduct in Antwaaarpen"

Terwijl de prioriteit ligt bij het optimaliseren van de doorstroom en het minimaliseren van filles, desnoods mag je gerust tol heffen op een deel van die ring, of stukken verbieden voor trucks als de hoofddoelstelling oplossen van filles maar gehaald wordt.
². Dikke, vette ². En tegelijk zo ontzettend vanzelfsprekend.
Oud 23 september 2010, 14:28   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Juist ja, in de Gothard en Seelisbergtunnel gebeuren geen ongevallen....

http://www.gotthardtunnel.ch/start.htm
natuurlijk gebeuren die er wel, soms met monsterfiles tot gevolg maar ik rij er toch meer als af en toe eens door, en als je dat dan vergelijkt met de debiliteiten die je in de Kennedy tunnel ziet gebeuren...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 14:30   #68
Steve_M

Standaard

Citaat:
natuurlijk gebeuren die er wel, soms met monsterfiles tot gevolg maar ik rij er toch meer als af en toe eens door, en als je dat dan vergelijkt met de debiliteiten die je in de Kennedy tunnel ziet gebeuren...
Ik vind vooral die willekeurige remmers strontvervelend. En levensgevaarlijk.
Oud 23 september 2010, 14:30   #69
k9

Standaard

Citaat:
Ja, want mensen uit Deurne zijn zeker grote voorstanders van dit tracé
Minder verkeer langs en door deurne? Ach wat een ramp. Precies alsof JIJ weet hoe die of de gemiddelde antwerpenaar hierover denkt.

Citaat:
Ik heb 18 jaar in Deurne gewoond, opgegroeid in het geraas van de huidige ring. De reden dat ze dat tracé per se daar willen leggen heeft alles te maken met de demografische samenstelling van gemeenten zoals Deurne en Merksem. Uiteraard hebben inwoners van Deurne en Merksem evenveel te zeggen over dit project als ik. Wat mij betreft meer zelfs, aangezien het in hun tuin komt te liggen. Ze hebben dat gedaan en de Lange Wapper weggestemd. Verder hebben ze helemaal niets te kiezen gehad. De overheid gaat er, net als jij trouwens, dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat ze dan een tunnel willen, hoewel dat volgens deskundigen helemaal niet de beste optie is. Alleen was het viaduct met voorsprong de slechtste oplossing.
Een regering houd natuurlijk rekening met alles, zeker met zaken zoald de kostprijs. Waar jij je duidelijk niks van aantrekt.

Als antwerpen een nieuw referendum wil: dat ze het doen echter elke keer men dit doet staat men weer wat langer in de file en maakt men plannen die enkel duurder zijn.

Zoals ik al zei: zoalng als vlaanderen die extra kost niet moet betalen maakt dit voor mij niks uit, last is vooral voor de antwerpenaar.

Citaat:
Ik betwijfel trouwens dat je gisteren naar Ter Zake gekeken hebt, want anders zou je begrijpen waarover ik het heb.
En ik vraag je nogmaals wat er dan wel gezegd zou geweest zijn. Ik herinner me niks dat dit trace de HUIDIGE situatie zou verslechteren.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 23 september 2010, 14:33   #70
k9

Standaard

Citaat:
De man zei dat je met die tunnel de files gewoon verplaatst en dat je nog steeds doorgaand verkeer naar de stad toe trekt. Wat veel minder het geval is met het meccano-tracé. Bovendien zei hij dat zelfs dat wellicht niet de beste oplossing is (ik vermoed dat hij het dan had over een grote ring). Heel kort samengevat.
Dus niks dat dit slechter is dan de huidige situatie .

Beter ? Zou goed kunnen, maar er zijn meer zaken dan dat kostprijs, wanneer het klaar is,...

En nogmaals : meccano is onbestudeerd en elementen van dat zitten in wat men nu voorstelt.

Oud 23 september 2010, 14:35   #71
Steve_M

Standaard

Citaat:
Minder verkeer langs en door deurne? Ach wat een ramp. Precies alsof JIJ weet hoe die of de gemiddelde antwerpenaar hierover denkt.
Precies alsof ik niet praat met de gemiddelde Antwerpenaar. En dit tracé zorgt nu net niet voor minder verkeer langs/door Deurne.

Citaat:
Een regering houd natuurlijk rekening met alles, zeker met zaken zoald de kostprijs. Waar jij je duidelijk niks van aantrekt.
De regering heeft in dit dossier bewezen met zeer weinig rekening te houden. Onbekwaamheid en/of corruptie.

Citaat:
Zoals ik al zei: zoalng als vlaanderen die extra kost niet moet betalen maakt dit voor mij niks uit, last is vooral voor de antwerpenaar.
Dat valt lelijk tegen, want Kris Peeters was er vandaag als de kippen bij om aan te kondigen dat de gebruikers van die nieuwe tunnel voor de kosten moeten opdraaien, niet de Antwerpenaar.

Citaat:
En ik vraag je nogmaals wat er dan wel gezegd zou geweest zijn. Ik herinner me niks dat dit trace de HUIDIGE situatie zou verslechteren.
Zeg jongen, ik heb het een paar posts geleden al samengevat voor je. Wat wil je eigenlijk nog meer. Dat ik letterlijk uitschrijf wat die hoogleraar verteld heeft? Dit tracé zal de huidige situatie niet verbeteren, hooguit een beetje verplaatsen.
Oud 23 september 2010, 14:35   #72
k9

Standaard

Citaat:
Wel die brug is nu echt toch wel weg hoor.

Citaat:

En wat is nu eigenlijk je commentaar? Brug is geschrapt, vervangen door tunnel + extra tunnels en extra aangelegde wegen. Ik denk dat alle betonboeren zich in de handen wrijven, enkele honderden miljoenen (wat ongetwijfeld nog zal verhogen) extra om uit te melken.

Oud 23 september 2010, 14:35   #73
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dus niks dat dit slechter is dan de huidige situatie .

Beter ? Zou goed kunnen, maar er zijn meer zaken dan dat kostprijs, wanneer het klaar is,...

En nogmaals : meccano is onbestudeerd en elementen van dat zitten in wat men nu voorstelt.
3 miljard uitgeven voor iets wat de huidige situatie niet verbetert vind jij aanvaardbaar? Straf!
Oud 23 september 2010, 14:36   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wel die brug is nu echt toch wel weg hoor.

En wat is nu eigenlijk je commentaar? Brug is geschrapt, vervangen door tunnel + extra tunnels en extra aangelegde wegen. Ik denk dat alle betonboeren zich in de handen wrijven, enkele honderden miljoenen (wat ongetwijfeld nog zal verhogen) extra om uit te melken.
Dat heb je dan verkeerd, want tot dusver ging de hele opdracht naar Noriant, nu moeten er nieuwe aanbestedingen komen. Vandaar ook de grote paniek.
Oud 23 september 2010, 14:47   #75
k9

Standaard

Citaat:
Precies alsof ik niet praat met de gemiddelde Antwerpenaar. En dit tracé zorgt nu net niet voor minder verkeer langs/door Deurne.
Heb je dat voorgesteld trace wel gezien?

Tussen de E34 en E19 komt een verbinding om de ring op hoogte van deurne te ontlasten van doorgaand verkeer.

Citaat:

De regering heeft in dit dossier bewezen met zeer weinig rekening te houden. Onbekwaamheid en/of corruptie.
Onzin, ten eerste zijn vergissing voeger gebeurd (liefkenshoek bijvoorbeeld) , zijn er problemen in antwerpen (spa die plots van gedacht veranderd) en heeft men dan rekening gehouden met de raadpleging.

Veranderd trouwens niks aan het feit dat jij je niks aantrekt van kostprijs.

Citaat:
Dat valt lelijk tegen, want Kris Peeters was er vandaag als de kippen bij om aan te kondigen dat de gebruikers van die nieuwe tunnel voor de kosten moeten opdraaien, niet de Antwerpenaar.
Die brug was altijd met tol daar is niks aan veranderd.

De extra kosten voor een tunnel ipv brug zijn echter voor antwerpen.

Citaat:
Zeg jongen, ik heb het een paar posts geleden al samengevat voor je. Wat wil je eigenlijk nog meer. Dat ik letterlijk uitschrijf wat die hoogleraar verteld heeft? Dit tracé zal de huidige situatie niet verbeteren, hooguit een beetje verplaatsen.
Nu zeg je plots weer iets anders was is het nu hierboven zei je dat die had gezegd dat er betere alternatieven zijn, daarvoor dat het verslechterde en nu dat het hetzelfde blijft .

Oud 23 september 2010, 14:52   #76
k9

Standaard

Citaat:
3 miljard uitgeven voor iets wat de huidige situatie niet verbetert vind jij aanvaardbaar? Straf!
Alle studies tonen aan dat dit wel degelijk de situatie zal verbeteren.

Oud 23 september 2010, 14:52   #77
Steve_M

Standaard

Citaat:
De extra kosten voor een tunnel ipv brug zijn echter voor antwerpen.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100923_068

Citaat:
Nu zeg je plots weer iets anders was is het nu hierboven zei je dat die had gezegd dat er betere alternatieven zijn, daarvoor dat het verslechterde en nu dat het hetzelfde blijft .
Ik heb vanaf het begin gezegd (zoals in de titel van de bewuste clip) dat je met dit tracé de files hooguit verplaatst, niet vermindert. Daarnaast zei die hoogleraar dat het meccanotracé ervoor zou zorgen dat je het verkeer wegtrekt van de stad, maar dat er wellicht nog betere oplossingen bestaan.
Oud 23 september 2010, 14:53   #78
k9

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan verkeerd, want tot dusver ging de hele opdracht naar Noriant, nu moeten er nieuwe aanbestedingen komen. Vandaar ook de grote paniek.
Er is meer dan 1 betonboer noriant he? Nu is de koek gewoon groter om te verdelen.

Tunnels zijn trouwens veel makkelijker op te drijven qua prijs dan een brug. Nee hoor die betonboeren zijn de champagne al aan het aanvoeren.

Oud 23 september 2010, 14:54   #79
Steve_M

Standaard

Citaat:
Alle studies tonen aan dat dit wel degelijk de situatie zal verbeteren.
Niet echt, hoor. Maar we zullen binnen 15 jaar nog eens praten.
Oud 23 september 2010, 14:55   #80
Steve_M

Standaard

Citaat:
Er is meer dan 1 betonboer noriant he? Nu is de koek gewoon groter om te verdelen.

Tunnels zijn trouwens veel makkelijker op te drijven qua prijs dan een brug. Nee hoor die betonboeren zijn de champagne al aan het aanvoeren.
Dat ze nog maar wat wachten met vieren. De strijd is nog lang niet gestreden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be