Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2010, 06:17   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard Een jaar Brussel in een bodemloos gat onder Antwerpen

Het wordt een tunnel. Gaat wel 352 miljoen euro extra kosten ? Het Oosterweelproject wordt daarmee meest overtuigende voorbeeld dat Vlaanderen de eigen beslissingen even verkwistend en even inefficiënt neemt dan België. En dat terwijl de man die zichzelf heeft verheven de Walen te responsabiliseren bij het compromis aanwezig was. De Vlamingen moeten blijkbaar niet responsabel zijn. Die mogen een extra jaarbudget van Brussel zomaar in een gat in de grond gooien....mooi compromis ! En er komt niet eens een begeesterend bouwwerk boven de grond. Antwerpen gaat het moeten blijven hebben van zijn historische doch dode en muffe stenen. Verleden grootsheid maar de grootsheid blijft verleden. Wij zullen de meerkost echter niet voelen, orakelen de politici. Zoals wij ook de redding van de banken niet zouden voelen. Wie gelooft zulke zever nog ? Neen...Het Oosterweelproject is het beste praktijkvoorbeeld om zeker niet te geloven in het “Vlaanderen kan het beter” verhaaltje. Integendeel, het zou de ogen van de nu nog nieuw alliantie verblinden moeten openen en hen begeesteren om zichzelf op te heffen wegens compleet ongeloofwaardig.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 07:16   #2
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Een tunnel... ze zijn gek geworden, 't is duurder, gevaarlijker bij ongevallen e.d en daarbovenop vuil.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 07:36   #3
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het wordt een tunnel. Gaat wel 352 miljoen euro extra kosten ? Het Oosterweelproject wordt daarmee meest overtuigende voorbeeld dat Vlaanderen de eigen beslissingen even verkwistend en even inefficiënt neemt dan België. En dat terwijl de man die zichzelf heeft verheven de Walen te responsabiliseren bij het compromis aanwezig was. De Vlamingen moeten blijkbaar niet responsabel zijn. Die mogen een extra jaarbudget van Brussel zomaar in een gat in de grond gooien....mooi compromis ! En er komt niet eens een begeesterend bouwwerk boven de grond. Antwerpen gaat het moeten blijven hebben van zijn historische doch dode en muffe stenen. Verleden grootsheid maar de grootsheid blijft verleden. Wij zullen de meerkost echter niet voelen, orakelen de politici. Zoals wij ook de redding van de banken niet zouden voelen. Wie gelooft zulke zever nog ? Neen...Het Oosterweelproject is het beste praktijkvoorbeeld om zeker niet te geloven in het “Vlaanderen kan het beter” verhaaltje. Integendeel, het zou de ogen van de nu nog nieuw alliantie verblinden moeten openen en hen begeesteren om zichzelf op te heffen wegens compleet ongeloofwaardig.
't ja, logica moet je niet bij politoco zoeken.

Een eenvoudige en goedkope verbinding tussen de expersweg en de E17 was en is de enige oplossing voor het fileprobleem in Antwerpen.

Trouwens zoals we zeer goed weten, kan niemand zeggen hoeveel de echte kostprijs is van een bouwwerk van openbaar nut in Absurdistan.

Hou er maar rekening mee, dat eens de Oosterweelverbinding af is, deze een prijskaartje zal hebben dat minstens 2X zo hoog ligt als de aangegeven kostprijs.
En of de brug echt goedkoper zou zijn geweest, is zeer twijfelachtig.

Er waren namelijk enkele zaken buiten de rekening gehouden, die er bij de tunnel wel inzitten of zelfs gewoon niet bestaan.

Een tunnel zal trouwens veel minder verkeershinder veroorzaken en dus geen economische verliezen opleveren, zoals een brug. Zowel op de autowegen als op de waterwegen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:05   #4
Wautd
Parlementslid
 
Wautd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juli 2006
Locatie: Ankh-Morpork
Berichten: 1.864
Standaard

352 miljoen gespreid over 10 jaar en gefinancieerd door Antwerpen/de haven/de tunnelgebruikers (tol) is hetzelfde als 500 miljoen blanco cheque per jaar voor Brussel?

Brug of tunnel, het kon me niet schelen. Ik ben al blij dat er eindelijk een beslissing is gevallen.
__________________
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett

Laatst gewijzigd door Wautd : 23 september 2010 om 08:05.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:14   #5
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
352 miljoen gespreid over 10 jaar en gefinancieerd door Antwerpen/de haven/de tunnelgebruikers (tol) is hetzelfde als 500 miljoen blanco cheque per jaar voor Brussel?

Brug of tunnel, het kon me niet schelen. Ik ben al blij dat er eindelijk een beslissing is gevallen.

352 miljoen + de 100(den ?) miljoen(en) studiekosten.
Gespreid of niet...men komt zeer dicht bij de 500 miljoen die Brussel vraagt.
Gefinancierd door Antwerpen...gelooft u dat zelf.
Antwerpen wordt gefinancieerd door de grotere overheid...Betaal maar burger.
Of door projecten...betaal maar eindconsument.....
U zult betalen beste man.

Trouwens het gaar niet over 352 miljoen. Het gaat over 3.5 miljard euro.
Op dit moment reeds 7 jaar Brussel...en hoeveel extra gaat die ongein uiteindelijk wel kosten ? Als men het gaat spreiden over tien jaar komt men zelfs dan vrij dicht tegen elke jaar een Brusselbudget in de grond te stoppen.

En mocht het echt helpen...dan zou ik nog ongelijk hebben met mijn geschreeuw. Maar een toltunnel...kennen wij daarvan het verhaal niet al. Efficientie en rendement ? Kijk naar de Liefkenshoek en huil eens hard. De gebruikers zullen betalen. Daarvoor heb ik echt wel een hol nodig om mij daarin te gaan doodlachen.

Dat terwijl de simpele relatief goedkope oplossing voor de Antwerpense mobiliteit een verbinding zou zijn tussen E17-E34-Liefkenshoektunnel. En de Liefkenshoek tolvrij maken !

Ik ben helemaal niet blij dat er een beslissing is....het is een slechte beslissing. En nu is De Wever plots blij met het bestaan van een akkoord. Dat terwijl hij als er Walen in de buurt zijn schreeuwt dat het beter is geen akkoord te hebben dan een slecht akkoord.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:18   #6
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Antwerpenaars wilde een tunnel ze betalen er nu voor lijkt me eerlijk.

Daarbij is antwerpen de economische motor (samen met brussel) van vlaanderen. Dat er daar dus vlaams geld uitgegeven word lijkt me normaal.


De oplossing die jezelf voorstelt is trouwens simplistisch en absoluut onvoldoende . Enkel een deel van het verkeer van en naar nederland leid je daarmee rond antwerpen maar het grote deel blijft. Het is of een hele grot (halve )ring rond antwerpen (=mecanoplan) of je pakt de plannen die er al zijn, mecanoplan is echter onbestudeerd je kan dus makkelijk weer een jaar extra rekenen, waarop er iemand met nog een beter plan afkomt.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 23 september 2010 om 08:20.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:28   #7
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
352 miljoen gespreid over 10 jaar en gefinancieerd door Antwerpen/de haven/de tunnelgebruikers (tol) is hetzelfde als 500 miljoen blanco cheque per jaar voor Brussel?

Brug of tunnel, het kon me niet schelen. Ik ben al blij dat er eindelijk een beslissing is gevallen.
Geen van beide was en is nodig. Dat ze verdomme eindelijk het liefkenszoek-traject eens afwerken zoals geplant was. Verbinding tussen expressweg en E17 en tussen A12 Turnhout-Hasselt en de files in Antwerpen zijn opgelost voor 1/10 van de kostprijs van de Oosterweelverbinding.
De oosterweelverbinding gaat trouwens niets oplossen, want de plaats waar de files nu staan blijven de knelpunten van de Antwerpse ring.

Alles moet nog steeds naar dezelfde wissels die enkel nog gevaarlijker gaan worden.

Op linkeroever de wissel voor de Kennedytunnel en op rechteroever de wissel van de Boudewijn-snelweg.
En steek de rest van het geld in de uitbouw van onze waterwegen voor binnenvaart en alles is opgelost.
Niet enkel de files in Antwerpen, maar ook deze rond Brussel en rond Gent.
Daarnaast haal je een pak vrachtwagens van de weg en verlaag je dus het aantal ongevallen.

En maak het spoortransport interessanter in plaats van de laad en losplaatsen te laten verkommeren.
Zo liggen er in Turnhout, Leopoldsburg, Kappelen, Brasschaat, Namen, Essen, Dinant, Lier, Luik, en alle oude legerplaatsen en grensposten laad en loskaaien voor goederen treinen met de nodige sporen er ongebruikt bij op enkele kilometers van de industrieterreinen.
Sommige zelfs op de nieuwe industrieterreinen
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 08:47   #8
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
EddyBal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2010
Locatie: WILRIJK
Berichten: 10.594
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen van beide was en is nodig. Dat ze verdomme eindelijk het liefkenszoek-traject eens afwerken zoals geplant was. Verbinding tussen expressweg en E17 en tussen A12 Turnhout-Hasselt en de files in Antwerpen zijn opgelost voor 1/10 van de kostprijs van de Oosterweelverbinding.
De oosterweelverbinding gaat trouwens niets oplossen, want de plaats waar de files nu staan blijven de knelpunten van de Antwerpse ring.

Alles moet nog steeds naar dezelfde wissels die enkel nog gevaarlijker gaan worden.

Op linkeroever de wissel voor de Kennedytunnel en op rechteroever de wissel van de Boudewijn-snelweg.
En steek de rest van het geld in de uitbouw van onze waterwegen voor binnenvaart en alles is opgelost.
Niet enkel de files in Antwerpen, maar ook deze rond Brussel en rond Gent.
Daarnaast haal je een pak vrachtwagens van de weg en verlaag je dus het aantal ongevallen.

En maak het spoortransport interessanter in plaats van de laad en losplaatsen te laten verkommeren.
Zo liggen er in Turnhout, Leopoldsburg, Kappelen, Brasschaat, Namen, Essen, Dinant, Lier, Luik, en alle oude legerplaatsen en grensposten laad en loskaaien voor goederen treinen met de nodige sporen er ongebruikt bij op enkele kilometers van de industrieterreinen.
Sommige zelfs op de nieuwe industrieterreinen
Spoorweg is goed voor industriële leveringen. Of ga je distributie spelen met de trein? Die bretellen die komen er ooit nog eens, want er wordt totaal géén verkeer van de te kleine ring weggeleid. Trouwens Groen! en Straten Generaal sturen aan op een nieuw referendum, omdat bijna geen enkele Antwerpenaar een verbreding van de ring, die DOOR Antwerpen loopt, ziet zitten.

Wordt zeker vervolgd
__________________
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:18   #9
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En maak het spoortransport interessanter in plaats van de laad en losplaatsen te laten verkommeren.
Zo liggen er in Turnhout, Leopoldsburg, Kappelen, Brasschaat, Namen, Essen, Dinant, Lier, Luik, en alle oude legerplaatsen en grensposten laad en loskaaien voor goederen treinen met de nodige sporen er ongebruikt bij op enkele kilometers van de industrieterreinen.
Sommige zelfs op de nieuwe industrieterreinen
Maar dan heb je nog steeds vervoer naar de stations en van de stations naar de bedrijven toe. Voor binnenlands vervoer is dit veel omslachtiger en tijdrovender dan één enkele rit met een vrachtwagen. En voor just in time ladingen kan je het al helemaal schudden.
OOk al die stations die dikwijls in een bebouwde agglomeratie liggen zijn moeilijk uit te bouwen met speciaal daartoe voorzien loskaden. En waar ga je de vrachtwagens laten wachten? In de straat voor het station?

Laatst gewijzigd door speurneus : 23 september 2010 om 09:26.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:19   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het wordt een tunnel. Gaat wel 352 miljoen euro extra kosten ? Het Oosterweelproject wordt daarmee meest overtuigende voorbeeld dat Vlaanderen de eigen beslissingen even verkwistend en even inefficiënt neemt dan België. En dat terwijl de man die zichzelf heeft verheven de Walen te responsabiliseren bij het compromis aanwezig was. De Vlamingen moeten blijkbaar niet responsabel zijn. Die mogen een extra jaarbudget van Brussel zomaar in een gat in de grond gooien....mooi compromis ! En er komt niet eens een begeesterend bouwwerk boven de grond. Antwerpen gaat het moeten blijven hebben van zijn historische doch dode en muffe stenen. Verleden grootsheid maar de grootsheid blijft verleden. Wij zullen de meerkost echter niet voelen, orakelen de politici. Zoals wij ook de redding van de banken niet zouden voelen. Wie gelooft zulke zever nog ? Neen...Het Oosterweelproject is het beste praktijkvoorbeeld om zeker niet te geloven in het “Vlaanderen kan het beter” verhaaltje. Integendeel, het zou de ogen van de nu nog nieuw alliantie verblinden moeten openen en hen begeesteren om zichzelf op te heffen wegens compleet ongeloofwaardig.
Dat noemt zich Rode Willem en maakt van zijn gat tegen het Weverke.
Maar vergeet dat het de Antwerpse Sossen waren die zo tegen die brug gekant waren !!

Als ge voor de goedkoopste en snelste oplossing, de brug dus, waart, dan moet ge van uw gat maken tegen een andere dan het Weverke.


En dat de Antwerpenaren nu maar moeten bijleggen, wel, het zal hen leren akkoord te zijn met een referendum waar zij alleen mogen stemmen, terwijl de rest van Vlaanderen zou betalen.
Ook in een onafhankelijk Vlaanderen zullen af en toe sommige mensen een lesje moeten leren. De beslissing nu kan als voorsmaakje dienen.

Ik stop met zeveren over die mobiliteit tussen 'de Vlaanders' en 'Antwerpen-Limburg'. De beslissing is gevallen, vooruit met de geit nu en met de werkzaamheden.


En als die paar extremistische groene ventjes uit die bomen van dat bos gehaald moeten worden, dat ze een oproep doen bij de Vlaamse burgers. Ik doe mee. Ik breng mijn klein bijltje mee, normaliter amper genoeg om een klein stammeke om te hakken, en ik begin te hakken aan de dikste boom waar zo'n aap zijn boomhutteke gemaakt heeft; hij/zij heeft dan wellicht een halve dag om naar beneden te komen.
In een democratie moet ge u op een zeker ogenblik kunnen neerleggen bij een beslissing, zonder daarom dat ge uw gedacht moet aanpassen, maar tenminste toch respect tonen voor uw medemens die 'in meerderheid' is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:20   #11
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het Oosterweelproject is het beste praktijkvoorbeeld om zeker niet te geloven in het “Vlaanderen kan het beter” verhaaltje.
Ik mag er niet aan denken dat dit dossier ook nog eens zou afhangen van de PS, de MR, CDH en Ecolo. Dan zou er een gelijkaardige hoeveelheid geld versmost worden aan tunnels in Luik, Charleroi of Namen...

Alhoewel, misschien zou dié gedachte onze Vlaamse politici er alsnog toe hebben gebracht om voor goedkopere oplossingen te gaan...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:21   #12
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Onder de eigen kerktoren wordt er niet geresponsabilizeerd! Misschien moeten Mangain en zijn FDF nu ook eens met een kamionetje vol nepgeld naar Antwerpen rijden en het dumpen in die tunnel? De Brusselse en Waalse belastingsbetalers betalen daar immers via de federale dotaties aan Vlaanderen ook aan mee.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 23 september 2010 om 09:23.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:22   #13
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Een tunnel... ze zijn gek geworden, 't is duurder, gevaarlijker bij ongevallen e.d en daarbovenop vuil.
Waarom zou een tunnel gevaarlijker zijn bij ongevallen en vuiler dat een viaduct?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:25   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dat de Antwerpenaren nu maar moeten bijleggen, wel, het zal hen leren akkoord te zijn met een referendum waar zij alleen mogen stemmen, terwijl de rest van Vlaanderen zou betalen.
Jij vindt het dus normaal dat de Vlaamse regering eerst een zware inschattingsfout maakt om vervolgens Antwerpen te laten opdraaien voor het "goedmaken" van die fout?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:25   #15
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen van beide was en is nodig. Dat ze verdomme eindelijk het liefkenszoek-traject eens afwerken zoals geplant was. Verbinding tussen expressweg en E17 en tussen A12 Turnhout-Hasselt en de files in Antwerpen zijn opgelost voor 1/10 van de kostprijs van de Oosterweelverbinding.
nee hoor, Brengt niks op tegen het grootste probleem: verkeer naar de stad en tussen O-vl en antwerpen/limburg.

Je leid enkel een deel af via die nieuwe verbindingen.


Citaat:
De oosterweelverbinding gaat trouwens niets oplossen, want de plaats waar de files nu staan blijven de knelpunten van de Antwerpse ring.

Alles moet nog steeds naar dezelfde wissels die enkel nog gevaarlijker gaan worden.
Probleem is niet aleen die wissels, probleem is de kennedy tunnel , op en af ritten van het hele (halve) ring.

Jopuw kostprijs is een pure schatting zal in de realiteit stukken duurder zijn en lost delen van het probleem niet op.


Citaat:
Op linkeroever de wissel voor de Kennedytunnel en op rechteroever de wissel van de Boudewijn-snelweg.
En steek de rest van het geld in de uitbouw van onze waterwegen voor binnenvaart en alles is opgelost.
Niet enkel de files in Antwerpen, maar ook deze rond Brussel en rond Gent.
Daarnaast haal je een pak vrachtwagens van de weg en verlaag je dus het aantal ongevallen.
Sorry maar met wat er over schiet van dat geld kan je echt niet zoveel doen hoor, het is echt niet simpel om eventjes de waterwegen te verbreden.


Citaat:
En maak het spoortransport interessanter in plaats van de laad en losplaatsen te laten verkommeren.
Zo liggen er in Turnhout, Leopoldsburg, Kappelen, Brasschaat, Namen, Essen, Dinant, Lier, Luik, en alle oude legerplaatsen en grensposten laad en loskaaien voor goederen treinen met de nodige sporen er ongebruikt bij op enkele kilometers van de industrieterreinen.
Sommige zelfs op de nieuwe industrieterreinen
ALs ze verkommeren is omdat het economisch niet aantrekkelijk is voor bedrijven.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:27   #16
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Jij vindt het dus normaal dat de Vlaamse regering eerst een zware inschattingsfout maakt om vervolgens Antwerpen te laten opdraaien voor het "goedmaken" van die fout?

Inschattingsfout? Het BAM trace met brug is weggestemd door de antwerpenaar, was dat iet gedaan was men daar nu al aan bezig.

Vind JIJ het normaal dat een beslissing van antwerpen, de rest van vlaanderen met 3 a 400miljoen meerkost opzadeld? Antwerpen wilde het goedkopere niet dan betalen ze maar de meerprijs. Vergeet niet dat heel dit project al een hele smak geld kost he?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:33   #17
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Inschattingsfout? Het BAM trace met brug is weggestemd door de antwerpenaar, was dat iet gedaan was men daar nu al aan bezig.

Vind JIJ het normaal dat een beslissing van antwerpen, de rest van vlaanderen met 3 a 400miljoen meerkost opzadeld? Antwerpen wilde het goedkopere niet dan betalen ze maar de meerprijs. Vergeet niet dat heel dit project al een hele smak geld kost he?
Zelfs Kris Peeters geeft toe dat dit project van meetaf aan was "mismeesterd"... De Antwerpenaren hebben niet meer gedaan dan de Vlaamse regering daar andermaal, in arren moede haast, aan te herinneren. De actiegroepen hebben zich steevast constructief opgesteld door alternatieven uit te werken - het tunneltracé, het Meccano-plan - met een budget dat in het niet valt bij wat de BAM allemaal is toegeschoven.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:37   #18
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
352 miljoen gespreid over 10 jaar en gefinancieerd door Antwerpen/de haven/de tunnelgebruikers (tol) is hetzelfde als 500 miljoen blanco cheque per jaar voor Brussel?

Brug of tunnel, het kon me niet schelen. Ik ben al blij dat er eindelijk een beslissing is gevallen.
Als uw tunnelke ook elk jaar 16 miljard aan Vlaanderen opbrengt, zoals Brussel doet...zal ik geen kritiek meer spuien op die meerprijs van 352 miljoen euro.
http://trends.rnews.be/nl/economie/n...4751461521.htm

Maar dat zal wel niet zeker..Hoeveel brengt de Liefkeshoekblunder ook al weer op per jaar ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:39   #19
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Jij vindt het dus normaal dat de Vlaamse regering eerst een zware inschattingsfout maakt om vervolgens Antwerpen te laten opdraaien voor het "goedmaken" van die fout?
Neen neen...Den dommekloot Antwerpenaar heeft een inschattingsfout gemaakt.
In een idioot parochiereferendum wilden ze de brug niet....awel ze krijgen wat ze willen. Geen brug....dat dat 5000 euro per A'penaar meer zal kosten ?
Domme A'penaren.

De vraag van het referendum zou moeten geweest zijn...Bent u bereid 5000 euro extra te betalen om de mooie moderne brug te vervangen door een dom gat onder de grond....wedden dat de uitslag anders was ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 09:39   #20
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het wordt een tunnel. Gaat wel 352 miljoen euro extra kosten ? Het Oosterweelproject wordt daarmee meest overtuigende voorbeeld dat Vlaanderen de eigen beslissingen even verkwistend en even inefficiënt neemt dan België. En dat terwijl de man die zichzelf heeft verheven de Walen te responsabiliseren bij het compromis aanwezig was. De Vlamingen moeten blijkbaar niet responsabel zijn. Die mogen een extra jaarbudget van Brussel zomaar in een gat in de grond gooien....mooi compromis ! En er komt niet eens een begeesterend bouwwerk boven de grond. Antwerpen gaat het moeten blijven hebben van zijn historische doch dode en muffe stenen. Verleden grootsheid maar de grootsheid blijft verleden. Wij zullen de meerkost echter niet voelen, orakelen de politici. Zoals wij ook de redding van de banken niet zouden voelen. Wie gelooft zulke zever nog ? Neen...Het Oosterweelproject is het beste praktijkvoorbeeld om zeker niet te geloven in het “Vlaanderen kan het beter” verhaaltje. Integendeel, het zou de ogen van de nu nog nieuw alliantie verblinden moeten openen en hen begeesteren om zichzelf op te heffen wegens compleet ongeloofwaardig.
Antwerpen gaat wel zelf die 350 miljoen ophoesten. Misschien moet Brussel dat dan ook maar doen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be